Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blackstar hiljenee
1
metalguy96
10.11.2012 20:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun pari vuotta vanha blackstar ht stage 60 putkikombo alkoi yhtäkkiä hiljenemään täysin. Volat siis katoaa kokonaan aina välillä ja palaa n.10-30 sec päästä ja katkeaa sitten taas uudestaan vähä ajan päästä. Osaisko kukaan auttaa että mitä mahtaa johtua?
 
Midrange
10.11.2012 20:47:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulin että Blackstar Amplification lopettaa toimintansa.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
ReBeat
10.11.2012 20:51:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä näyttää olevan efektilenkkin niin laitat siitä efektilenkin sendistä/outista Y-johdon, josta toinen pää efektilenkin returniin/iniin .... ja toinen haara johonkin äänittimeen. Pistät recin päälle ja sitten soittelet kunnes kaiuttimesta tuleva ääni alkaa hiipumaan. Jos se ei hiivu äänittimessä, niin ongelma on päätepuolella. Kenties pääteputket vaihtoon.
 
madcow2
10.11.2012 20:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metalguy96: Mun pari vuotta vanha blackstar ht stage 60 putkikombo alkoi yhtäkkiä hiljenemään täysin. Volat siis katoaa kokonaan aina välillä ja palaa n.10-30 sec päästä ja katkeaa sitten taas uudestaan vähä ajan päästä. Osaisko kukaan auttaa että mitä mahtaa johtua?
 
Luultavasti ongelma on tiensä päähän tulleissa putkissa. Etuasteputket kannattaa varmaan ihan ekana tarkistaa, kun sen voi helposti tehdä itse. Jos niistä ei löydy vikaa, niin pääteputket vaihtoon seuraavaksi. Niidenkin vaihtamiseen löytyy ohjeita, kun vaan käyttää hakua.
 
Möö. Koti on mun stage.
metalguy96
10.11.2012 20:53:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no se ei niinkää hiivu vaa loppuu niiku seinää ja sit alkaa vähän ajan kuluttua vahvistumaan taas kuunes on taas perusvolilla
 
kallepeltopelle
10.11.2012 21:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Mä luulin että Blackstar Amplification lopettaa toimintansa.
 
Heh... en syytä tiedä mutta pakko varmaan antaa plussa... :-)
Ps. taisi mennä tsoukki hieman ohi...
 
metalguy96
10.11.2012 21:23:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammutin stygen ja käynnisti sen nyt uudestaan tutkiakseni että missä putkissa vika piilee mutta jostain syystä ongelma ei enään toistu ja vahvistin ei hiljene. Mistäköhän tämä johtuu
 
ReBeat
10.11.2012 21:27:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metalguy96: sammutin stygen ja käynnisti sen nyt uudestaan tutkiakseni että missä putkissa vika piilee mutta jostain syystä ongelma ei enään toistu ja vahvistin ei hiljene. Mistäköhän tämä johtuu
 
Siellä voi olla joku kytkös huonosti. Ota johto seinästä pois ja vahvistin auki ja haet jostain kuivan puukepin. Tönit sillä kaikkia sisäisiä osia ja kolvattuja kohtia samaan aikaan kun kitarasta soi vapaat kielet. Hyvällä säkällä voi löytyä ongelmakohta.
 
oamkbonor
10.11.2012 21:30:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metalguy96: Mun pari vuotta vanha blackstar ht stage 60 putkikombo alkoi yhtäkkiä hiljenemään täysin. Volat siis katoaa kokonaan aina välillä ja palaa n.10-30 sec päästä ja katkeaa sitten taas uudestaan vähä ajan päästä. Osaisko kukaan auttaa että mitä mahtaa johtua?
 
Tää on varmaan ihan typerä idea...En tiedä mistä keksin...Mutta mitä jos veisit korjattavaksi?
 
metalguy96
10.11.2012 21:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä itkekkin oletin et se vika ois ollu putkissa ku pari vuotta vanhat ne on. Jos siel jokin kosketushäiriö on (en ole asiantuntija) nii eikö sen vian olisi pitäny ilmestyä aikasemminkin vai voiko niitä ilmestyä ajan myötä
 
ReBeat
10.11.2012 21:39:10 (muokattu 10.11.2012 21:45:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaisin että edelleen voi olla putkissa. Huomenna tulee vika takaisin. Mutta ajanmyötäkin voi ilmestyä kosketushäiriö. Niitä voi syntyä lämmön ja vuosien myötä kertyvien tärähdysten vaikutuksesta, jos alunperin on ollut vähän aneemiset liitoskohdat.
 
e: Espoossa asuu paljon kaiffareita. Vie se jollekin (esim. Twinkle) ja sano että "vittu mikä äijä, katoppa mikä mun vahvarissa vikana".
 
vänkylä
11.11.2012 11:23:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Espoossa asuu paljon kaiffareita. Vie se jollekin (esim. Twinkle) ja sano että "vittu mikä äijä, katoppa mikä mun vahvarissa vikana".
 
Siinäpä hassun hauska ja omaperäinen keskustelun avaus...
 
TuomasDC
11.11.2012 13:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei olis mitenkään ihmeellistä että parin vuoden olis putkiremppa kohillaan,kyllä toi ihan putkien vaihdolta kuulostaa,vie jokatapaukses johonki läpikatottavaks ja putket vaihtaa samal,toi blackstar pitää varmaanki biasoida.
 
Jousipolvi
12.11.2012 13:35:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on blackstar ht 40 ja sitä ei ainakaan tarvinnut kuulemma biasoida pääteputkien vaihdon yhteydessä. Katodibiasoitu tjsp. sanoi huoltosetä...
 
Hengissä hoidosta huolimatta!
kallepeltopelle
12.11.2012 17:00:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jousipolvi: Mulla on blackstar ht 40 ja sitä ei ainakaan tarvinnut kuulemma biasoida pääteputkien vaihdon yhteydessä. Katodibiasoitu tjsp. sanoi huoltosetä...
 
Tuosta en olisi ihan varma. HT40 on kuulemma ns. fixed bias malli sis. säätötrimmerin biasointia varten. HT20 p.o. katodibiasoitu.
Mutta jos hyvälle soundaa niin mikäpäs siinä.
 
Jousipolvi
12.11.2012 20:11:14 (muokattu 12.11.2012 20:34:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta en olisi ihan varma. HT40 on kuulemma ns. fixed bias malli sis. säätötrimmerin biasointia varten. HT20 p.o. katodibiasoitu.
Mutta jos hyvälle soundaa niin mikäpäs siinä.

 
Mennään jo vähän ohi aloittajan kysymyksestä mut olisko noin? Soundissa ei nyt sinänsä mitään vikaa ole mut katodibiasoidusta mulle puhuttiin, f-musiikissa...
 
Edit: Näytti olevan trimmereitä kuitenkin juu, kun googlailin. Olen saanut väärää informaatiota...
 
Hengissä hoidosta huolimatta!
Jii-Gee
12.11.2012 20:25:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Siellä voi olla joku kytkös huonosti. Ota johto seinästä pois ja vahvistin auki ja haet jostain kuivan puukepin. Tönit sillä kaikkia sisäisiä osia ja kolvattuja kohtia samaan aikaan kun kitarasta soi vapaat kielet. Hyvällä säkällä voi löytyä ongelmakohta.
 
Luulisin että nyt ymmärsin mitä tässä haetaan, mutta parilla ekalla lukukerralla kyllä tipahdin kuormasta...
 
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
Laulava Kylätohtori
12.11.2012 20:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jousipolvi: Mennään jo vähän ohi aloittajan kysymyksestä mut olisko noin? Soundissa ei nyt sinänsä mitään vikaa ole mut katodibiasoidusta mulle puhuttiin, f-musiikissa...
 
Jotenkin muistelisin, että Uraltonen sivuilla suositeltiin biasoimaan myös katodibiasoidut, tai ainakin tarkistamaan bias-jännite.
 
Vai olenkohan aivan väärässä? Todennäköisesti olen.....
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
uusiipe
13.11.2012 04:49:50 (muokattu 13.11.2012 15:38:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Jotenkin muistelisin, että Uraltonen sivuilla suositeltiin biasoimaan myös katodibiasoidut, tai ainakin tarkistamaan bias-jännite.
 
Vai olenkohan aivan väärässä? Todennäköisesti olen.....

 
Eihän siitä mitään haittaakaan ole. Komponentit joskus iän myötä driftaavat alkuperäisistä arvoistaan.
 
Toisaalta katodibiasoitujen koneiden biasin kanssa mennään joskus vähän överiksi. Sopiva biashaarukka on 60-85% maksimi anodidissipaatiosta. Varsin laaja siis. Lisäksi katodibiaksessa virran kasvaessa jännite laskee ja päinvastoin. On siis jossain määrin "autobias". Enevvanhaan lyötiin vaan putkia koneeseen ja hyvin pelasivat vuositolkulla.
 
Alkuperäiseen probleemaan : yhdessä vahvistimessani vastaava vika poistui putkenkantojen puhdistuksella.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «