Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kaiuttimet Twin reverbiin, suosituksia
1
Rämppy
07.11.2012 20:26:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan ostellut viime vuosina uusia kaiuttimia Fender Twin Reverbiin?
Eli käyttäjäkokemuksia esim. Eminencen, Celestionin, EV:n, Jensenin tai jonkun muun hägäreistä kyselen.
Vähän sillä silmällä olen katsastellut mm. Eminencen Red, White And Blue tai Texas Heat -kartioita.
Klassista Twin Reverb -soundia haetaan, eli kirkkautta, lämpöä, selkeyttä ja headroomia just sopivassa suhteessa ;-)
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Laulava Kylätohtori
07.11.2012 21:22:58 (muokattu 07.11.2012 21:24:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twin Reverb ei ole tuttu, mutta Swamp Thang toimii Blues Deluxessa ja Deluxe Reverbissä kuin se kuuluisa junan vessa. Omasta mielestäni paljon parempi kuin Texas Heat, mutta nämä nyt on mielipideasioita. Suosittelen!
 
edit. eli vähän samaa "sukua" kuin Texas Heat, mutta isompi soundi paremmalla (enemmän) yläpäällä. Toimii hienosti puhtaalla ja säröllä.
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
weetube
08.11.2012 22:20:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cannabis Rex ja Texas Heat on omassa ProReverbissä kiinni tällä hetkellä.
Saundaa hyvältä. Kokeilin Red White&Bluesejakin mutta ei oikein munsta toiminut ko. laitteessa.
 
Yläpään esiin saaminenhan Twinissä tai Pro:ssa ei pitäisi olla ongelma.
 
Kokeilin myös THeatin kaverina little Texas neod. hägäriä mutta se ei altaajuuksien osalta jotenkin toiminut.
 
-W
 
Että joo...
Rämppy
08.11.2012 22:35:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänks, kuomat. Näitä mainitsemianne malleja on siellä sun täällä kehuttu. Pahan hintaisiahan nuo eivät ole, joten ei ihan konkurssi iske vaikka kokeeksi jotkut näistä hommaisi. Jensenithän ovat tietysti perinteikkäät kaiuttimet, mutta nykymallien laatua jotkut ovat haukuskelleet...
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
varakeef
09.11.2012 11:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minullakin on Cannabis Rex Pro Reverbissä, toinen kajari on joku italialainen Jensen. Toimii hyvin, Jensen varmaan kärvähtää piakkoin tuon Rexin edeltäjän tavoin.
 
Huomasin vaihdon yhteydessä, että rex pehmensi sointia hivenen. Positiiviseen suuntaan.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
TexasFlood
09.11.2012 11:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eminence EJ1250
 
Ei tarvitse ymmärtää edes EJ-hypeä, riittää kun ymmärtää tonen päälle.
 
Rämppy
09.11.2012 15:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TexasFlood: Eminence EJ1250
 
Ei tarvitse ymmärtää edes EJ-hypeä, riittää kun ymmärtää tonen päälle.

 
Tuo on jo erittäin arvokas kartio. Saa luvan olla taivaallisen hyvä. Toisaalta jos soundipoliitiset laatukriteerit ovat linjassa esim. EJ-straton kanssa, niin loistavahan se saattaa ollakin. Mutta ihan kevein perustein en tuon hintaisia ala tilailemaan...
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
7atu
09.11.2012 16:13:49 (muokattu 09.11.2012 16:18:05)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on 74´ silverface Twinissä Eminencen Patriot Texas Heatit. Todella selkeä ja lämmin soundiset kajarit, Sopii täydellisesti mun käyttöön. Ei ole omassa Twinissä ainakaan pelkoa, että Headroomi loppuu kesken :)
 
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
Rämppy
09.11.2012 18:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

7atu: Itsellä on 74 silverface Twinissä Eminencen Patriot Texas Heatit. Todella selkeä ja lämmin soundiset kajarit, Sopii täydellisesti mun käyttöön. Ei ole omassa Twinissä ainakaan pelkoa, että Headroomi loppuu kesken :)
 
Sellaista utelen, että löytyykö soundista myös kirkkautta? Entä bassoäänten toisto, löytyykö ryhtiä ja twangia? Toimiiko od-purnukoiden kanssa perinteisemmillä säröillä?
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
7atu
09.11.2012 19:16:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Sellaista utelen, että löytyykö soundista myös kirkkautta? Entä bassoäänten toisto, löytyykö ryhtiä ja twangia? Toimiiko od-purnukoiden kanssa perinteisemmillä säröillä?
 
Vaikea arvioida muiden mieltymysten mukaan, mutta omasta mielestäni löytyy kyllä tuota kaikkea!
Säröasioissa en ole mikään pro, kun soittelen pääasiassa cleaneillä rautalankaa, rockabillyä yms, mutta mielestäni esim. Ibanez TS-9 screamerillä saa varsin herkullisia särösoundeja ;)
 
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
Rämppy
09.11.2012 19:22:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

7atu: Vaikea arvioida muiden mieltymysten mukaan, mutta omasta mielestäni löytyy kyllä tuota kaikkea!
Säröasioissa en ole mikään pro, kun soittelen pääasiassa cleaneillä rautalankaa, rockabillyä yms, mutta mielestäni esim. Ibanez TS-9 screamerillä saa varsin herkullisia särösoundeja ;)

 
Kuulostaa oikein lupaavalta :-)
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
elwood66
24.11.2012 15:26:51 (muokattu 24.11.2012 17:17:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Onko kukaan ostellut viime vuosina uusia kaiuttimia Fender Twin Reverbiin?
Eli käyttäjäkokemuksia esim. Eminencen, Celestionin, EV:n, Jensenin tai jonkun muun hägäreistä kyselen.
Vähän sillä silmällä olen katsastellut mm. Eminencen Red, White And Blue tai Texas Heat -kartioita.
Klassista Twin Reverb -soundia haetaan, eli kirkkautta, lämpöä, selkeyttä ja headroomia just sopivassa suhteessa ;-)

 
Sama tilanne. Menin ja ostin -70 Twinin äkillisessä mielenhäiriössä. Alkuperäiset Oxfordit toimivat melko kivasti cleaneilla, mutta OD:n kanssa ei sitten niinkään... Ei toisaalta haluaisi kauheesti mitään osia vaihdella, vehje on noin yleisesti todella hienossa kunnossa. Mutta - ei tätäkään ole keräilykappaleeksi hankittu - vaan soittoon.
 
Tosin - mulla on myös - 72 Quad Reverb ja siihen mä laitoin Texas Heateja täyden setin (siis 4 x 12), kun se oli jo hankittaessa varustettu sekotuksella 90-luvun Celestionia ja '77 Eminenceä, ohmit sekasin etc ja naamallaan käyty - niin ei tarttenu paljon miettiä alkuperäisyyden vaalimista.
 
Quadiin Texas Heatit sopii tosi hyvin ja juuri nuo em. attribuutit täyttyvät - myös OD soundeilla. Twinin styrkka Quadin kajareihin kytkettynä soi myös oikein nätisti, erona lähinnä se, että Twiniä pitää helposti luukuttaa kovempaa, jotta sinne "sweet spotille" päästään.
 
Eminencen RWB on nyt mullakin harkinnassa tai mahdollisesti mix (Swamp Thang, maybe?) Patriot-sarjan tuotteista. Joka tapauksessa pidän Texas Heatia hyvänä vaihtoehtona, tosin taidan kokeilla itse jotain muuta, että säilyisi Twinin ja Quadin välillä vähän eri meininki.
 
Let that boy boogie woogie!
javia
26.11.2012 12:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WGS g12a ja g12c.... Eli alnico ja keraaminen pariksi... Puskan takaa ..jensenin neo 12/100. Varsinkin 10" neoo kehutaan vuolaasti. Ja monet on näitä 12 tuumasia neoneita twineihinsä laitelleet. Nää jensenit toimii säröilläkin ja mikä parasta twinin paino tippuu radikaalisti...
http://www.banzaimusic.com/Jensen-Neo-12-100-8-ohms.html
 
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Guildfinger
29.11.2012 14:50:04 (muokattu 29.11.2012 15:07:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 65' 2x12" Bandmaster kaapissa Texas Heatit, ja olen ollut tyytyväinen. Jos nyt pitäisi tehdä päätöksiä, niin kokeilisin Swamp Thangia toiseksi. Nuppina 72' Dual Showman Reverb.
 
elwood66
01.12.2012 12:06:26 (muokattu 01.12.2012 12:08:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

javia: WGS g12a ja g12c.... Eli alnico ja keraaminen pariksi... Puskan takaa ..jensenin neo 12/100. Varsinkin 10" neoo kehutaan vuolaasti. Ja monet on näitä 12 tuumasia neoneita twineihinsä laitelleet. Nää jensenit toimii säröilläkin ja mikä parasta twinin paino tippuu radikaalisti...
http://www.banzaimusic.com/Jensen-Neo-12-100-8-ohms.html

 
Nää täytyykin tsekkailla rauhassa, hyviä ideoita molemmat. Jensenin Neota olen katsellut sillä silmällä, muttei oikein oo saanut käsitystä... Hinta ei olis pahakaan.
 
Swamp Thangiä täytyy joskus laittaa tonne Quadin Texas Heat - nelikkoon kokeeks, vaikkapa 2 + 2 voisi toimia. Toisaalta - 4 x Texas Heatkaan ei oo paha... mutta aina pitää jotain säätää...
 
Let that boy boogie woogie!
Ruutana
02.12.2012 01:53:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elwood66: Nää täytyykin tsekkailla rauhassa, hyviä ideoita molemmat. Jensenin Neota olen katsellut sillä silmällä, muttei oikein oo saanut käsitystä... Hinta ei olis pahakaan.
 
Swamp Thangiä täytyy joskus laittaa tonne Quadin Texas Heat - nelikkoon kokeeks, vaikkapa 2 + 2 voisi toimia. Toisaalta - 4 x Texas Heatkaan ei oo paha... mutta aina pitää jotain säätää...

 
Moro,
 
Mulla ois kanssa se viimeinen silaus hakusessa.. Eli vahvistimena on -69 Fenderin Dual Showman. Twinin nuppiversio siis.
Hommasin aiemmin 2x12 kaappiin Red White and Bluesit, mutta jotenkin niistä vaan puuttui semmonen syvyys ja kermainen soundi mitä olen koettanut etsiskellä..
 
Tällä hetkellä kaapissa on kiinni 2 kappaletta Laneyn kaapista repäistyä HH Vintage Premier ämyriä ja omasta mielestäni toimii jo paljon paremmin. Kaipailisin itsekin vinkkejä mitä tuonne kannattaisi seuraavaksi lähteä koettamaan. Ainakin tuo Swamp Thang vaikuttaisi kiinnostavalle, mutta mikä voisi olla hyvä kaveri sille?
 
elwood66
02.12.2012 12:59:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruutana: Moro,
 
Mulla ois kanssa se viimeinen silaus hakusessa.. Eli vahvistimena on -69 Fenderin Dual Showman. Twinin nuppiversio siis.
Hommasin aiemmin 2x12 kaappiin Red White and Bluesit, mutta jotenkin niistä vaan puuttui semmonen syvyys ja kermainen soundi mitä olen koettanut etsiskellä..
 
Tällä hetkellä kaapissa on kiinni 2 kappaletta Laneyn kaapista repäistyä HH Vintage Premier ämyriä ja omasta mielestäni toimii jo paljon paremmin. Kaipailisin itsekin vinkkejä mitä tuonne kannattaisi seuraavaksi lähteä koettamaan. Ainakin tuo Swamp Thang vaikuttaisi kiinnostavalle, mutta mikä voisi olla hyvä kaveri sille?

 
Texas Heat voisi olla hyvä, ainakin nelikkona soivat kivan täyteläisesti ja Swamp Thang vieläkin muhkeemmin. En ole kokeillut yhdessä, mutta ajatus kiehtoo ja kaiketi moni ovat juuri nämä liittäneet pariksi.
 
Let that boy boogie woogie!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «