Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaappi-impulssit ja tunkkainen soundi
1
Antti1
09.11.2012 01:10:13 (muokattu 09.11.2012 01:20:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua on pitkään ihmetyttänyt tää aihe: jokaikinen äänittämäni kitarasoundi kuulostaa jossain määrin tunkkaiselta impulssien kanssa. Olen epäillyt kitaroita, mikkejä, kieliä, piuhoja, interfacea, impedanssisovitusta, tasonsäätöjä ja konvoluutionplugareita, mutta syy ei ole noista missään. Kitaroita on joka lähtöön, mikit on viimeisen päälle jokaisessa, interface on kunnollinen, on vedetty myös kokonaan muiden äänittämiä pätkiä saman impulssin läpi jne. Homma vain korostuu, jos soitetaan örrimörriä alavireestä. Lopputuloksena täytyy vain todeta, että jostain syystä kaikki multa löytyvät impulssit kuulostavat tunkkaiselta. Näihin kuuluu paljon kaupallisia mm. Redwirezilta ja Ownhammerilta, sekä ilmaisia. Kokonaisuudessaan 44470 tiedostoa löytyy impulssikansiosta, joskin tossa on soundeja moninkertaisesti eri samplerateilla yms. Olen kahlannut siis noita ihan kohtuullisen määrän kuitenkin läpi, osa on jo heitetty helkuttiin kovotilaa viemästä ja sotkemasta kansioita.
 
Onko joku muu törmännyt samaan ongelmaan ja millä olette sitä ratkoneet? Luova eq:n käyttö tottakai, mutta olisi kiva, jos homma toimisi suoraan paketista halutulla tavalla. Ymmärrän kyllä miksaamisen ja jälkityöstämisen pointin, mutta ikinä mulla ei ole ollut tuon soundin kirkkauden/mutaisuuden kanssa ongelmaa mikitetyllä vahvarilla. Mikä multa jää tässä nyt huomaamatta ja tajuamatta?
 
E: Lisäselvennykseksi nyt vielä, ettei soundi ole mitään ihan totaalista villasukkaa todellakaan, vaan käyttökelpoista, mutta jättää aina toivomisen varaa selkeydessä. Kenties osunut vain kökkö kokoelma impulsseja ostoslistalle? :D
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
washburn
09.11.2012 12:06:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistäs joku esimerkki 'tunkkaisesta' jakoon, niin on helpompi kommentoida.
 
Live long and prosper.
JoeHans
09.11.2012 12:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiles näitä uusia OwnHammerin beta-impulsseja: http://www.ownhammer.com/free/OwnHammer-Public-Beta.zip
 
Helposti parhaat impulssit mitä tullu tähän mennessä vastaan omalle kohdalle. Ja toistaseksi saa vielä ilmaiseksi.
Antti1
09.11.2012 13:03:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia linkkivinkistä, pistin tulemaan. Koitan myös askarrella piakkoin jonkun random pätkän näytteeksi.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Antti1
09.11.2012 13:19:03 (muokattu 09.11.2012 13:29:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieleeni tuli myös, että onko joku verrannut soundeja Nebula-mallien ja wav-impulssien välillä? Aina sillointällöin näkee mainintaa, että Nebula olisi soundiltaan parempi vaihtoehto, mutten oo koskaan itse testannut.
 
E: Näemmä ainakin Ownhammerilla on myös päivitetty nää multa löytyvät soundikirjastot. Täytyy pistää noi uudet lataukseen, kun ilmaiseksi ne kerran saa. Lupaavat paljon parempaa soundia niihin ensimmäisiin verrattuna.
 
E2: Pistän samantien myös ostaen jonkun Nebula-kaapin, niin pääsen vertailemaan ihan itse. Ei ne niin paljoa onneksi maksa.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Antti1
09.11.2012 13:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nebulaintoilu kaatui vähän siihen, että ilmaisversio ei tietenkään pyöritä noita ulkopuolisia soundikirjastoja. :| Katotaan, katotaan...
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
pimp
09.11.2012 15:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten ne toimii sitten muiden äänilähteiden kanssa, kuin särökitaran? Meneekö nekin tunkkaisiksi?
 
Itse en varsinkaan mikitettyyn skebasoundiin lisää tilaa lähtisi hakemaan.
 
Words can hurt, you know
Antti1
09.11.2012 15:21:59 (muokattu 09.11.2012 15:23:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pimp: Miten ne toimii sitten muiden äänilähteiden kanssa, kuin särökitaran? Meneekö nekin tunkkaisiksi?
 
Nyt en ihan tajua mitä ajat takaa, sillä en ihan loputtomasti oo kokeillut ajaa eri instrumentteja "kitarakaappimallinnosten" läpi. :| Mut jos perstuntumalla sanoisin, niin tottakai menee, kun kitaratötteröt ovat aika rajoittuneita taajuusvasteeltaan. Tuskin sitä kuitenkaan tarkoitit.
 
Itse en varsinkaan mikitettyyn skebasoundiin lisää tilaa lähtisi hakemaan.
 
Tilaahan näistä en hae, vaan nimenomaan sitä kitarakaapin lähimikitettyä soundia linjaan soitetun kitaran jatkeeksi. Etuaste ja päättäri tulee mukaan joko plugareina, tai joskus harvakseltaan oikeasta vahvarista.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
pimp
09.11.2012 15:26:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Nyt en ihan tajua mitä ajat takaa,
 
Jaa, unohda. Vilkaisin vain nopeasti ja luulin, että puhe on kaikuplugareista, tms.
 
Words can hurt, you know
Johann Onn
09.11.2012 16:57:44 (muokattu 09.11.2012 16:59:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: kitarasoundi kuulostaa jossain määrin tunkkaiselta impulssien kanssa.
 
Onko testattu, kuulostaako tolta myös, kun vahvarimallinuksen output volume on pienellä, eikä esim. se default 0.5 ?:
 
Ainakin Poulin:in mallinnusten kanssa huomaa, kuinka tärkeää on tarkistaa, ettei sieltä ulos tuleva signaali, klippaa kokoajan. Tai ei siis kertaakaan. Niissä on yleensä default on se 0.5 ja silti jossain niistä oli jo "volume 0.35 = ulos max -0.3 dB". Eli default:illa mentiin jossain +3 dB tasolla ja ulos tuli, kokoajan klippaavaa tavaraa.
 
Ja kun kaappi-impulssit toistaa, mitä tuolta tulee ulos = Ei niistä välttämättä silloin hunajaa ulos valu, vaan jotain ihan muuta...
 
Antti1
09.11.2012 18:50:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johann Onn: Onko testattu, kuulostaako tolta myös, kun vahvarimallinuksen output volume on pienellä, eikä esim. se default 0.5 ?
 
Joo, tai siis clippaamattomuudesta oon pitänyt huolen. Nyt kokeilin laskea ihan tarkoituksella ja vetää konvoluutiosta volat kaakkoon - ei vaikutusta soundiin.
 
Tossa nyt nolo hevipätkä esimerkiksi, jonka keksin kahdessa sekunnissa: http://dl.dropbox.com/u/23696254/Muminaa.mp3
 
Käytössä on TSE808 (gain min, tone klo 12, level max), LePou LeCto (gain klo 10, kaikki muu klo 12) ja LeCab w/ OwnHammer_412_Mesa_V32_SM57_2. Tiedän, että tolla reseptillä pitäisi tulla hyvää soundia, mutta joku tossa vaan tökkii. Mä joudun käyttämään noista aina melkeinpä sitä räikeämmän pään 57-osastoa, kun kaikki vähääkään tummempisoundiset ja kauempaa mikitetyt vaihtoehdot kuulostavat käyttökelvottomilta joitain puhtaita soundeja ja nintendotilua lukuunottamatta.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
John Titor
09.11.2012 19:08:55 (muokattu 09.11.2012 19:17:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Joo, tai siis clippaamattomuudesta oon pitänyt huolen. Nyt kokeilin laskea ihan tarkoituksella ja vetää konvoluutiosta volat kaakkoon - ei vaikutusta soundiin.
 
Tossa nyt nolo hevipätkä esimerkiksi, jonka keksin kahdessa sekunnissa: http://dl.dropbox.com/u/23696254/Muminaa.mp3
 
Käytössä on TSE808 (gain min, tone klo 12, level max), LePou LeCto (gain klo 10, kaikki muu klo 12) ja LeCab w/ OwnHammer_412_Mesa_V32_SM57_2. Tiedän, että tolla reseptillä pitäisi tulla hyvää soundia, mutta joku tossa vaan tökkii. Mä joudun käyttämään noista aina melkeinpä sitä räikeämmän pään 57-osastoa, kun kaikki vähääkään tummempisoundiset ja kauempaa mikitetyt vaihtoehdot kuulostavat käyttökelvottomilta joitain puhtaita soundeja ja nintendotilua lukuunottamatta.

 
Mites sun mikitetty saundi sitten? Onko jotain esimerkkiä? Ois helpompi sanoa mitä tosta ehkä uupuu versus oikea mikkisaundi.
 
Ja sitten, onks sulla jotain jonkun muun vetämää esimerkkiä samalla plugarisetupilla??? Saako noilla plugareilla oikeasti jotain elämää suurempaa aikaan? Nopeella googletuksella mä en ainakaan mitään orgasmia aiheuttavia saundeja löytänyt.
 
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Eddie
10.11.2012 10:40:48 (muokattu 10.11.2012 10:43:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LePousta lisää presenceä. Ja kannattaa kokeilla, että lataa LeCabiin useammin kaapin yhtä aikaa. (Ainakin kakkosversio tukee tätä)
 
Ostetaan soittotaito.
Antti1
10.11.2012 11:59:19 (muokattu 10.11.2012 12:06:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eddie: LePousta lisää presenceä. Ja kannattaa kokeilla, että lataa LeCabiin useammin kaapin yhtä aikaa. (Ainakin kakkosversio tukee tätä)
 
Joo, kyllä mä säätöjä osaan vääntää, ei siitä oo kiinni. Eq oli neutraalisti tossa juuri sen takia, että se on helpompi suhteuttaa kuultuun asiaan. Ongelma on siinä, että suurin osa multa löytyvistä impulsseista on lähes käyttökelvottoman tummasoundisia jostain syystä. Haluaisin kovasti saada välillä vähän monipuolisempaa soundimaailmaa, kuin sen sirisevän 57:n. Useamman kaappimallin käyttö on lähes poikkeuksetta vain pahentanut tilannetta ja sotkenut miksausta entisestään. Täytyy vielä varmaan kokeilla ajatuksella laadukasta DI:tä interfacen edessä, jos se parantaisi tilannetta ja ongelma olisi kuitenkin sisääntulevassa signaalissa.
 
Toi LeCab 2 on niin buginen paska, että sitä en pysty nykyään enää edes tällä 64bit järjestelmällä käyttämään. Kaatuu vähän väliä ties minkä virheen takia. Mut siitä oli jo toinen ketju aiemmin, ei enempää tästä aiheesta. Seuraavaksi pistän kokeiluun Nebula-mallit, kun päätin sit huvin ja urheilun vuoksi rytkäyttää eilen Nebula 3:n. Saisi se Giancarlo De Cicciolina, tai mikälie, toimittaa vaan pikkuhiljaa sen lisenssin. Italialaisten asiakaspalvelu ei kamalasti vakuuta toistaiseksi, ei aina edes luetun perusteella...
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Antti1
10.11.2012 12:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

John Titor: Mites sun mikitetty saundi sitten? Onko jotain esimerkkiä? Ois helpompi sanoa mitä tosta ehkä uupuu versus oikea mikkisaundi.
 
No mitään vertailukelpoista mulla ei ole tähän hätään antaa, mun mikitykset on viime vuosina olleet lähinnä livepuolella. Kerrostalossa ei oo tarvinnut paljon stackeja availla ja mobiilia äänitysromua mulla ei enää liiemmin ole jäljellä jonkun Zoomin mokkulan lisäksi.
 
Mutta sanos oma vaikutelmasi tosta clipistä, suhteuttamatta mihinkään muuhun sen kummemmin. Tässä voi vaikuttaa osin sekin, että oma soitanta ja soundit kuulostavat aina vähän perseeltä jonkun muun pätkään verrattuna. Menee ikäänkuin vähän laput silmillä.
 
Ja sitten, onks sulla jotain jonkun muun vetämää esimerkkiä samalla plugarisetupilla??? Saako noilla plugareilla oikeasti jotain elämää suurempaa aikaan? Nopeella googletuksella mä en ainakaan mitään orgasmia aiheuttavia saundeja löytänyt.
 
No Youtube ja mallinnuksiin keskittyvät palstathan nyt pullistelevat näillä tehtyjä näytteitä. Ei mulle mitään erityistä tule mieleen, kun en ole edes koskaan etsinyt liiemmin. Aikalailla ns. standardikamaa noi tossa mun pikasessa näytteessä olleet plugarit kuitenkin ovat. Ei niillä mitään elämää suurempaa orgasmia varmaan moni saakaan, mutta erittäin käyttökelpoista mekkalaa kuitenkin.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
cosmob83
11.11.2012 10:36:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni vastaavanlaisia kokemuksia. Tosin vähän toisenlaisella setupilla. Omaan Guitar Rig 5, joka on mielestäni suht kirkassoundinen, ja melkeinpä turhankin kirkassoundinen. Jossain vaiheessa hommasin sitten kaappimallinnus impulsseja ja ne tuntuivat aika tummilta a) verrattuna guitar rigin omiin kaappeihin b) jos sama singnaali oli nauhoitettu oikealla vahvistimella (peavyn 30w putkitoosa + sm57). Olen huomannut että usein saan helpommin miksattava kamaa ihan vain sillä Guitar Rigin omilla kaapeilla. Mutta tämä ihan puhtaasti mututuntumaa, ei tieteellisesti todistettua faktaa...
 
Johann Onn
11.11.2012 18:01:26 (muokattu 14.11.2012 14:56:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunkainen soundi
 
Jos oli LeCab v1.0, niin se tuntuu boostaavan jostain syystä, ihan matalempia taajuuksia. Ja sen kuulee myös, siellä on sellainen "samea" sävy kaikessa.
 
Antti1
13.11.2012 15:53:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta tuntuu, että toi Nebula voi olla hyvinkin ratkaisu mun ongelmiin. Toi Ownhammerin Bognerin betakokoelma kuulostaa n. 536% paremmalta Nebulan kautta. Se ei ole varsinaisesti kirkkaampi, mutta paljon selkeämpi ja jotenkin kaikinpuolin aidomman asian kuuloinen. Menee näillä näkymin kyllä varmaan parin muunkin kaapin Nebulamalli hankintaan Ownhammerilta.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
L.Ruoska
18.12.2012 23:25:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Recabinet 3 (www.recabi.net) on nyt jouluna $19...ostin eilen ihan lonkalta vaan edes demoa kuuntelematta. Jos Vernon Reid endorsaa, ei voi olla väärässä...ehkä. Saattaa tulla asiaa tuohon "turhat plugariostokset"-ketjuun mutta taloudellinen tappio ei nyt ainakaan ole huima. Lecab2 ja jotain niistä GuitarHacksin impulsseista mulla soundasi erinomaiselle ja on ihan ilmaistakin.
 
Noh..kunhan heitin vaan hilujani tähän aiheeseen :-)
 
Do you want your possessions identified? (y/n)
Antti1
19.12.2012 11:00:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä itseasiassa rytkäsin jo aiemmin tuon saman plugarin, melkein heti Nebulan perään, ja olen varsin tyytyväinen senkin tarjoamiin soundeihin. Se oli silloin black fridayn ajan myös samassa alessa. Kai ne lykkivät tota versiota pihalle nyt alennuksella, jotta mahd. moni ostaisi vielä vanhaa ennen uuden julkaisua. Julkaisun ajankohtaa ei ole määritelty tosin, mutta on ollut vuoden kehitteillä jo. Silleenhän on helppo kuitenkin saada lisää asiakkaita, kun ei ole enää hinnasta kiinni.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «