nannne 05.11.2012 19:59:30 | |
---|
statistiÖ: Iskikö paniikki? Minne kaikki katusoittajat katosi? Älkää nyt lopettako hyvää homma, säätkin kohdillaan, vaan maksakaa veronne sun muut. Ei se niin vaikeaa ole? Verotoimiston tätit varmasti neuvoo ja auttaa. Hörr. Runpalin puhetta. Kunny vauhtiin pääsit niin pitääkö minun kirjottaa kuitti jokaisesta suoritteesta joka minun hattuun heitetään ja sen lisäksi pitää tietysti kirjanpitoa. Tunnollisesti olen jokaisesta oluesta käyny kaatamassa verotoimiston lattialle semmosen 23% mutta kun noista rahahommista en nii tiä. |
krautio 05.11.2012 20:44:11 | |
---|
Muutaman kerran olen kesäisin käynyt. Parhaimmillaan 30-40 euroa 1-2 tunnin soitosta. Eipä sitä paljoa pitempään jaksa auringonvalossa soitellakaan... Hey Ho, Let's Go! |
Simba 08.11.2012 14:41:40 | |
---|
Mitä soittaa ja missä vaikuttaa kai paljon. Nuorena olin yhden Elovena-viululistitytön kanssa soittamassa Töölön torilla (itse soitin kitaraa) todella vanhoja ikivihreitä. Ulkopaikkakuntalaisille tiedoksi että töölön tori on tunnettu siitä että siellä pyörii raharikkaita vanhuksia. Ihan tarkoituksella haluttiin heläytellä mummojen muistojen kannelta. Tyyliin Tiikerihaita, Suklaasydämmiä tämmöstä settiä. Oli kaunis kesäinen lauantai-aamupäivä. Soitettiin joku 3 tuntia ja saatiiin vanhuksilta ihan käsittämätön määrä fyrkkaa. Siis tyyliin satoja markkoja jotka oli lukiolaiselle valtava lisäansio. Mummot pudotteli kyynelsilmin seteleitä kitarakoteloon. Mutta tämä on kyllä varmaan ääriesimerkki "täsmämarkkinoinnista". En tiedä olisiko samasta paikasta enää seuraavana lauantaina samalla setillä irronnut mitään. Varmaan paljon vaikuttaa puhtaasti kuinka hyvä olet. Oikeasti lahjakkaiden muusikoiden ympärillä on aina kuuntelijoita. Ainakin asematunnelissa. |
rintapek 08.11.2012 16:47:32 | |
---|
Simba: Mutta tämä on kyllä varmaan ääriesimerkki "täsmämarkkinoinnista". Ei toi mikään ääriesimerkki ole, vaan toi on fiksuutta. Just tontyyppiset paikat vois oletusarvoisesti vaik toimia. Siis paikat, mihin ihmiset tullee ostoksille/kuluttamaan aikaansa/tapaamaan tuttuja tms. Sen sijaan toisinaan ihmettelen, et mitä tolkkua on katusoittaa tai feissata vilkkaallakin paikalla keskellä aamu/iltaruuhkaa. Ohikulkijoilla kun on kiire töihin tai illalla sit hakemaan lapsia tarhasta. Ei ne pysähdy. One kind of music only - the good kind |
TaikuriHärvä 09.11.2012 10:33:20 | |
---|
Simba: Mitä soittaa ja missä vaikuttaa kai paljon. Nuorena olin yhden Elovena-viululistitytön kanssa soittamassa Töölön torilla (itse soitin kitaraa) todella vanhoja ikivihreitä. Ulkopaikkakuntalaisille tiedoksi että töölön tori on tunnettu siitä että siellä pyörii raharikkaita vanhuksia. Ihan tarkoituksella haluttiin heläytellä mummojen muistojen kannelta. Tyyliin Tiikerihaita, Suklaasydämmiä tämmöstä settiä. Oli kaunis kesäinen lauantai-aamupäivä. Soitettiin joku 3 tuntia ja saatiiin vanhuksilta ihan käsittämätön määrä fyrkkaa. Siis tyyliin satoja markkoja jotka oli lukiolaiselle valtava lisäansio. Mummot pudotteli kyynelsilmin seteleitä kitarakoteloon. Mutta tämä on kyllä varmaan ääriesimerkki "täsmämarkkinoinnista". En tiedä olisiko samasta paikasta enää seuraavana lauantaina samalla setillä irronnut mitään. Varmaan paljon vaikuttaa puhtaasti kuinka hyvä olet. Oikeasti lahjakkaiden muusikoiden ympärillä on aina kuuntelijoita. Ainakin asematunnelissa. Jotenkin pisti ilahduttamaan tämä viesti. "Ei linja ole muuttunut mihinkään. Nyt sitä vain toteutettiin."
-Moderaattori |
Joskus aurinkoisena kevätlauantai-iltapäivänä tarvitsin rahaa viinipulloon ja soitin jotain omia biisejä Turun stockmannin edustalla. Sain puolessa tunnissa kymmenen euroa, ja sitten alkoon. Biisit joissa oli "leirinuotio"-komppi upposivat parhaiten. Ajattelin että tällähän voi tehdä massia! Menin sitten Helsingissä kokeilemaan joku arki-iltapäivä hetki kovimman ruuhkan jälkeen. Tienasin puolessa tunnissa suurinpiirtein 25 senttiä. Ei se sitten ollutkaan täydellinen rahasampo. Päättelin tästä että paikan ja hetken ja biisien ja vielä mahdollisesti soittajan habituksen pitää olla juuri oikeat jotta kukkaronnyörit löystyvät. |
Korsutin 24.11.2012 01:05:11 | |
---|
Itellä tuli pidemmälti koko kesä rämpyteltyä Tampereella, 10-20e kekimäärin tuli tunnissa, parhaimmillaan yli viittäkymmentä. |
Tawsky 29.11.2012 18:24:01 | |
---|
Itekkin oon tuota katusoittamista miettinyt että vois olla ihan hauskaa nättinä päivänä. Yks parhaista oli kun näin pari äijää Tampereen keskustorilla bluesia veivaamassa. Toinen komppas akkarilla ja toinen heitti sooloa stratolla ja microcubella. Eikös toi sähköistetysti soittaminen vaadi jonkun oman lupansa? Vois semmosen taskumarsun hommata... "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |