Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kompuraa mä metsästän
1
FuguManiac
08.11.2012 23:02:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hola.
 
Tarvetta olisi bassokompressorille efektilaudassa (joka sinänsä käsittää vain pari purkkia). Mutta minkälainen kompura se sitten olisi? Itse en tiedä, kun en moisista peleistä juurikaan mitään tiedä.
 
Budjetti ei suurensuuri ole, mutta mitään halvimpia muovilootia en myöskään haluaisi hankkia. Pistäkääpä kommenttejanne mahd. omista purkeistanne/muita suosituksia!
 
FuguManiac
08.11.2012 23:10:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/mxr_m87_bass_compressor.htm onko tästä millasia kokemuksia? Kovasti hehkutetaan eri sivustoilla ja hintakin on sitä luokkaa, että tuota kehtaisi vaikkapa joululahjaksi pyytää :D
 
Wattari
08.11.2012 23:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yllä mainitsemasi loota on kyllä tosi suosittu ja yleisesti pidetty kompura. Itse sanoisin jopa että ei tuosta compressori enää paljoa parane. :D
 
juici
09.11.2012 10:57:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin ostin tuon MXR:n kompuran ja hyvin toimii.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Danny_fox
09.11.2012 11:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käytän bbe opto stompia. on hyvä.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
raakile
09.11.2012 13:35:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on EBS MultiComp ja olen siihen erittäin tyytäinen. Siinä ei ole niin paljon säätöjä kuin tuossa MXR kompurassa, mutta en ainakaan itse ole kaivannut enempää asetuksia. Käytän sitä tasoittamaan soundia kielten välillä ja siinä se toimii hienosti. Säätimiä on Comp/Limit ja Gain eli ekasta säädetään kompressoinnin astetta ja Gain ei nyt esittelyjä kaipaa. Lisänä on vielä kolmeasentoinen kytkin, jolla voidaan muuttaa soundia hieman. Normal-asento toimii tavallisen kompuran tavoin; TubeSim korostaa jotain kerrannaisia ja tuo hieman lämpöä soundiin; MultiBand kompuroi ylä- ja alakertaa erikseen. Itse käytän pääasiassa TubeSimiä ja MultiBandia. TubeSim menee perusrouhinnassa ja MultiBand toimii erittäin hyvin släppäillessä.
 
"Eiks noi MIDI-bassot kelpaa, ku ei kukaan noita bassoja kuitenkaan kuuntele."
Bassmonster
12.11.2012 19:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ebs Multicompille suositukset täältäkin. Simppeli ja hyväsoundinen purkki! Edellämainittujen ominaisuuksien lisäksi siinä on myös dippikytkimellä valittava sisääntuloherkkyys (aktiivi/passiivi), joka on tosi hyödyllinen käytettäessä "kuumia lähteitä" :)
 
Johannes_t
13.11.2012 10:10:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja lisää ääntä Multicompille.
 
Sir Henry
13.11.2012 10:37:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtoehtoja ja hyviä sellaisia on varmaan monia. Itsellä keikkakäytöss Boss CS-3, joka on uskollisesti toiminut vuosikymmeniä, toimii sekä muuntajalla, ja jos muuntaja hajoa tai unohtuu, DC9V patterilla selviä jonkin aikaa, kun muistaa iroittaa piuhat kun ei soita, ettei patteri turhanpäiten tyhjene.
 
Tietysti, jos on rahaa paljon (olen itse torpparivanhempien sukua, ja sukuvika on jatkunut, kuulun tähän heikompaan ainekseen) löytyy varmaan laaja kirjo kompuroita, mitkä sopivat keikakäytön lisäksi studioäänityksiin. Kyllä tolla CS-3:llakin tuli muutama äänitys aikoinaan taltioitua, kohinat lopullisesta äänitteestä ei erottunut, ellei kuulia tiennyt mitä laitetta oli käytetty. Silloin alkoi monen korvassa erotuua kohinoita, heh. Mentalistin temppuja usein nämä kohinat, sano.
 
TurpaLarva
14.11.2012 12:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon hoitanu mun kompuratarpeet ehx:n black fingerillä. Puhaltaa bassoon eloa ja nyanssit ja kerrannaiset tulee hienosti esiin.
 
past0r1
14.11.2012 14:55:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä oon tykästynyt tuohon Aphexin Punch Factoryyn. http://www.aphex.com/aphex-products/punch-factory-2/
 
Yksinkertainen plug-and-play. Tuohon uudempaan versioon en oo tutustunut.
 
sumusade.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «