Aihe: Uutta vahvistinta hommaamassa (Hartke)
1 2
mr.bungle
26.04.2004 18:52:39

Vahvistimet on asennettu EBS:n 4 unitin räkkiin. Jakotaajuus 250 Hz. Ohitan näin aluksi Hartken oman etuasteen V-AMPilla, jota ajan efekti-returnista sisään, katsotaan sitten jatkossa käytännön kokemuksia (ainakin studiossa V-AMP toimi hyvin, toivottavasti myös livenä).

Näin perstuntumalta: ota ny ihmeessä se VAMP pois settiäs pilaamasta. Ainakin kitara-tekele on täysin käyttökelvoton joka suhteessa.
nikolai
26.04.2004 21:22:20
Näin perstuntumalta: ota ny ihmeessä se VAMP pois settiäs pilaamasta. Ainakin kitara-tekele on täysin käyttökelvoton joka suhteessa.

Se bassotekele on likimain sama vehje. Omituinen päristin.
chief
27.04.2004 00:57:43 (muokattu 27.04.2004 01:05:33)

Äläs nyt, kyllä se kotona ihan hyvin toimittaa kuulokevahvistimen virkaa, ja siihen saa CeeDee-soittimenkin kiinni.

Bändin kanssa en tuota käyttäis itsekään.

EDIT: Tuosta bassoversiosta mulla ei kylläkään ole mitään kokemusta joten jos se toimii, niin hyvä niin. Onnea uusien kamojen kanssa!
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
saikkpe
27.04.2004 09:24:56

:-O , nyt olen hieman ihmeissäni. Kertokaapa mikä tuossa Vatkain-AMPissa mielestänne mättää.

Siinähän on vain 5 alueinen eq, kompura ja viivelinja, joiden asetukset voi tallettaa valmiiksi preseteiksi yhden napin taakse. Säröä en osaa arvioida, kun en juuri käytä ja se synttysoundi on kai lähinnä vitsi, mutta muuten... Täytyy vaan malttaa ruuvata ja säätää. Eniten tuossa laitteessa arvelutti dynamiikka tai sen mahdollinen puute, mutta ei se ainakaan äänityksessä haitannut.

Sen sijaan laitteen midiohjain on paha rasti, ainakin minulle. Olen tavaillut sen tosi heikkoa manuaalia vuoroin englanniksi ja vuoroin suomeksi jo parin illan ajan, mutta vieläkään vehje ei tee ollenkaan sitä mitä haluan.
saikkpe
chief
27.04.2004 13:28:46
Minkäs takia muuten ohitat tuon Hartken oman etuasteen täysin?
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
HC-Audio
27.04.2004 14:15:30

Se bassotekele on likimain sama vehje. Omituinen päristin.

Toimii ku venäläinen perseenpäristin, ei mahdu perseeseen, eikä pärise
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
saikkpe
27.04.2004 15:01:39

Minkäs takia muuten ohitat tuon Hartken oman etuasteen täysin?

Soundi on näin hieman häiriöttömämpi, tosin vahvistuskin pienenee. Jos hönkä ei riitä jatkossa, niin täytyy harkita signaalin kierrättämistä myös Hartken etuasteen kautta (häiriöt nykykokemuksen mukaan lisääntyvät) tai Vampin hiivaamista kuuseen ja siirtymistä pelkän Hartken käyttöön (menettää presetit). Aika näyttää ja tietysti se millaiset soundit kovemmassa käytössä irtoaa.

Toinen syy on laiskuus, käyttö on näin yksinkertaisempaa. Jos Hartken etuaste on mukana, niin signaalitiessä on yhteensä 6 vola/gain/masternappulaa basson namikan lisäksi, missä ei ole enää mitään tolkkua. Nykyisellä menettelyllä käytössä on 4 nappulaa, joista kaksi säätyy Vampin presetin mukaan. Käsisäätöön jää käytännössä Vampin master sekä Hartken master. Hartken eq-osastoa voi myös käyttää, koska se on ketjussa vasta efektipaluun jälkeen.
saikkpe
absqua
27.04.2004 16:05:03
Mä olen siinä määrin konservatiivinen puristi etten halua signaalitieheni mitään digitaalista. Ei siksi että vanhana kultakorvana kuulisin eron heti tms. vaan ihan puhtaasti siksi että pidän siitä ajatuksesta että soitan analogista soitinta analogisin efektein analogisen vahvistimen lävitse.

Tämä siis vaan yleisluontoisena jorinana tähän väliin, sori.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)