Aihe: Taman flexi glide ja power glide basaripedaalit,,,
1 2
marktark
07.11.2012 14:00:14
EJ84: Mites tämä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=692979
Etukäteen pankkiin maksu ei tosin kuulosta kovinkaan järkevältä vaihtoehdolta.

Joo ei, jos ei tunne tyyppiä. Oon tehnyt kauppaa (en täällä), luotettavuutta on, vaikkei nimeä löydy "kauppakumppanit"-listalta.
Play that song, not the instrument.
Erska88
07.11.2012 14:00:30
EJ84: Montas kerrosta siinä powerstrokessa mielestäsi on ja mikä kalvo tuo yksikerroscleari oli?

Mites tämä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=692979
Etukäteen pankkiin maksu ei tosin kuulosta kovinkaan järkevältä vaihtoehdolta.

äääh tuli taas höpötettyä jotain palturia yövuoroissa. Tarkotin sitä että powerstroke3 on paksu päällystetty ja siinä on vielä se rengaskin, kun tehdaskalvo oli ohkasen tuntuinen cleari. Kun strokee virittää niin vaihtoehdot asettuu johonkin PLoT ja DUM -äänen väliin kun haluisin sen TUK -äänen :) Ongelma saattaa kylläkin johtua myös siitä, että basari tuppaa aina kuulostaan kovin erilaiselta kattiloiden takaa, kuin edestä...

Tuossa Speed Cobra -linkissä haiskahtaa kaikki paitsi se, että tunnus on tehty 2008.
Pitäs hieroo kauppoja et sais googletettua tilinroo yms. :)
Mystisesti kaikki bargain of a lifetimet on jossain susirajan yläpuolella ja postiennakko ei käy päinsä. Oisko just Sinisalo ollu joskus kaupannu mulle torniosta sähkörumpuja... Jos itse myisin jotain vastaavaa niin laittaisin hieman vähemmän himmeen ilmotuksen... :/
moderndrummer88
07.11.2012 14:30:52
JanneO: Ei suoravedoista botnea puutu, paitsi ehkä Axiksista, jotka ovat varmasti tunnottomampia pedaaleita jalan alla. Esim Trick bigfoot, Pearl DD toimii kyllä ok ja niillä saa voimaakin soittoon.
Yksi millä saa kyllä botnea soittoon on tuo Taman Speedcobra, statistiikka paperilla ei vakuuta, mutta soitossa kyllä huomaa. Enemmän siinä on botnea kuin noissa Iron Cobran speduissa, esim pitkä jalkaosa kyllä jeesaa. Itsellä on myös 22x20 basarit, kahdessa eri setissä ja ainakin minulla tuo pedaali on toiminut hyvin.

Mitä ihmeen botnea pedaalissa?
Niq
07.11.2012 14:43:35

Erska88: Kun strokee virittää niin vaihtoehdot asettuu johonkin PLoT ja DUM -äänen väliin kun haluisin sen TUK -äänen :) Ongelma saattaa kylläkin johtua myös siitä, että basari tuppaa aina kuulostaan kovin erilaiselta kattiloiden takaa, kuin edestä...

Mites resokalvo? Reiällä, umpinainen, viritetty? Virititkö lyöntikalvon oikeasti vai veditkö sinnepäin? Mä en oo vielä nähnyt basaria, johon ei saisi Powerstrokella sitä ihan normaalia basarin "TUK"-saundia. Jopa ältsinhuono ja halppiskakka 22" Newsound heräsi eloon PS3:lla.

Niin, ja venytithän tuon powerstroken kunnolla ennen viritystä?
JanneO
07.11.2012 14:56:05
moderndrummer88: Mitä ihmeen botnea pedaalissa?

oliko muilla ymmärryksessä ongelmia vai selvitänkö uudelleen?
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
moderndrummer88
07.11.2012 15:15:51
JanneO: oliko muilla ymmärryksessä ongelmia vai selvitänkö uudelleen?

Selvitä toki mitä tarkoitat tolla botne-sanalla basaripedaalista puhuttaessa. Botne on ihan vaan tietty äänialue mulle.
JanneO
07.11.2012 15:56:48
moderndrummer88: Selvitä toki mitä tarkoitat tolla botne-sanalla basaripedaalista puhuttaessa. Botne on ihan vaan tietty äänialue mulle.

Olitko sinä kysymässä tuosta pedaalista? Vai kenties joku toinen? Botnella tarkoitin tuossa voimaa.
Jos sulla nyt ei ole muuta kuin pätemisen tarve, niin anna olla. Jos pedaalista kysynyt ei tajunnut, niin olkoon hän joka kyselee lisäkysymykset botnesta sun muusta?
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Erska88
07.11.2012 16:01:37
Niq: Mites resokalvo? Reiällä, umpinainen, viritetty? Virititkö lyöntikalvon oikeasti vai veditkö sinnepäin? Mä en oo vielä nähnyt basaria, johon ei saisi Powerstrokella sitä ihan normaalia basarin "TUK"-saundia. Jopa ältsinhuono ja halppiskakka 22" Newsound heräsi eloon PS3:lla.

Niin, ja venytithän tuon powerstroken kunnolla ennen viritystä?

Resokalvo on aquarianin musta reijällinen öö mikähän se oli. Joku tämmönen demppaava malli jossa on mikkireijässäkin se rengas... Viritys on noin luokkaa matalin soiva resopuolelta ja nuijapuoli taitaa olla enemmän sinnepäin asenteella tällä hetkellä. Pitää ottaa kunnolla työn alle ku kerkiää. 5min ajomatka rumpujen äärelle voi olla yllättävän korkea este. :)

Mutta lyöntipuolella olen kokeillut tätä "kaks yläruuvia löysälle" -metodia ja sitten matalinta soivaa joka on parempi. Rumpujen siirtäminen toiseen kohtaan voisi "do the trick". Venytin kalvoa Annenuken elvytysoppien mukaan mutten kiristäny koskaan jatsivireille. Lisättäköön vielä se että basari on ilman tomimountteja oleva umpinainen kalvoreikää lukuunottamatta.
Malli on superstar hyperdrive custom efx mikälie mattapetsattu koivuleka josta lähti musaliikkeestä ostettaessa pään räjäyttävä pamahdus. Eli tomarit on sivulla starcasteissa, ei päällä.

Ehkä olen vainoharhainen mutta kävin taannoin koesoitoissa koklaan jotain ihan pikkusta settiä jollain minibasarilla ja siitä lähti pirun nätti botnekas napsahdus. Todennäköosesti viritys vaikutti suurelta osin...
markkuliini
07.11.2012 16:02:01

JanneO: Olitko sinä kysymässä tuosta pedaalista? Vai kenties joku toinen? Botnella tarkoitin tuossa voimaa.
Jos sulla nyt ei ole muuta kuin pätemisen tarve, niin anna olla. Jos pedaalista kysynyt ei tajunnut, niin olkoon hän joka kyselee lisäkysymykset botnesta sun muusta?

En mäkään tajunnut tuota botne-termiä tuossa aiemmassa. Jos tarkoittaa voimaa, niin sittenhän voi kirjoittaa että voimaa. ;)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Erska88
07.11.2012 16:03:57 (muokattu 07.11.2012 16:04:40)
Anteeksi edellisen kirjoitukseni ADHD sekavuus. Välillä menee diipadaapan puolelle.
heey macarena :)
markkuliini
07.11.2012 16:41:27

Erska88: Anteeksi edellisen kirjoitukseni ADHD sekavuus. Välillä menee diipadaapan puolelle.
heey macarena :)

Hyvin kirjoitat, mä tykkään. Etenkin annenukke oli bueno! :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Erska88
07.11.2012 16:52:18
huokaus. Taitaa se uuden shellisetin hankkimimen olla ennen pitkää edessä kuitenkin. Taitaa täälläkin aika monella olla useampia settejä... Eikä noilla rummun osilla oikeen voi / jaksa nappikauppaakaan tehä. vaimoke kiittää taas kun vuokrarahat päätyi rahanahneen mnet -rumpalin taskuun. :)
Aina kun jotain hankkii ja luulee et nyt on hyvä, niin viikon päästä on jo uudet lelut mielessä. Pitäs ottaa isäukosta mallia joka on vetäny samalla beatles bassolla ja rockstareilla humppaa yli 20v.
Jos nyt eka ostais ne BOTNEKKAAT tuplapedaalit... öhöhö..
lainakkaa rahaa. maksan jouluna takas.
Niq
07.11.2012 16:56:55

Erska88: huokaus. Taitaa se uuden shellisetin hankkimimen olla ennen pitkää edessä ...

Malta nyt kuitenkin virittää sitä basaria ihan kunnolla. Ota vaikka basisti polkemaan sitä ja kuuntele setin edestä. Mulla on itellä ollu tuommonen Tama Superstar EFX -setti ja kaverilla on edelleenkin. Molemmissa on basari toiminut ihan hienosti ja saatu viritettyä jytkyt saundit. Toki nuo tavalliset EFX:t oli kokoa 22"x18", että josko tuo syvyys vie sulta sen iskevyyden kokonaan. Onko demppiä basarissa? Simon Phillipsin hotellipyyhe-kikkaa testiin vaan jos ei ole ja sointi ei ole ihan hallinnassa.
Erska88
07.11.2012 17:11:38
Niq: Malta nyt kuitenkin virittää sitä basaria ihan kunnolla. Ota vaikka basisti polkemaan sitä ja kuuntele setin edestä. Mulla on itellä ollu tuommonen Tama Superstar EFX -setti ja kaverilla on edelleenkin. Molemmissa on basari toiminut ihan hienosti ja saatu viritettyä jytkyt saundit. Toki nuo tavalliset EFX:t oli kokoa 22"x18", että josko tuo syvyys vie sulta sen iskevyyden kokonaan. Onko demppiä basarissa? Simon Phillipsin hotellipyyhe-kikkaa testiin vaan jos ei ole ja sointi ei ole ihan hallinnassa.

Juu pakkohan se on saaha kuntoon. Ei sitä tiiä koska on 'uudet rummut' -rahoissaan... Vootko kertoa mikä on Simon Phillipsin hotellipyyhekikka? Minulla ei tällä hetkellä taida olla demppiä basarissa, korkeintaan joku tyynyliina tai jotain emmuista. Mä itekkin pelkään että toi syvyys vaikuttaa paljon. Ei kyllä uskois mut kai se on pakko.

Jostain mulle on tullu pieni kammo basarin täyttämiseen. Ikäänkuin puhuisi suu täynnä pullaa. (Ja soitin kerran kaverin milleniumeilla jossa oli suvun vuodevaatteet ängetty basariin) :)
welho
07.11.2012 17:19:52

Erska88: Juu pakkohan se on saaha kuntoon. Ei sitä tiiä koska on 'uudet rummut' -rahoissaan... Vootko kertoa mikä on Simon Phillipsin hotellipyyhekikka? Minulla ei tällä hetkellä taida olla demppiä basarissa, korkeintaan joku tyynyliina tai jotain emmuista. Mä itekkin pelkään että toi syvyys vaikuttaa paljon. Ei kyllä uskois mut kai se on pakko.

Jostain mulle on tullu pieni kammo basarin täyttämiseen. Ikäänkuin puhuisi suu täynnä pullaa. (Ja soitin kerran kaverin milleniumeilla jossa oli suvun vuodevaatteet ängetty basariin) :)

http://www.youtube.com/watch?v=7wGA1YgQ6zw

Ei sitä syvyyttä kannata säikähtää.. Itse oon saanut ainaskin muhkeimmat ja stydeimmät soundit +18" syvistä basareista!

Koita ottaa joku pieni käsipyyhe tms. ja sen kanssa alat testaileen.. nojaamaan lyöntikalvoon, nojaamaan resokalvoon, basarin pohjalle silleen että dempaa vähän molempia kalvoja..

Ja tosiaan kannattaa ottaa joku kaveri myös polkeen rumpua että kuulet miltä se soundaa edestäpäin.. ero setin taakse on monesti huomattava!
there's no gain without pain
Erska88
07.11.2012 18:03:59
Kiitti vinkeistä. Täytynee kokeilla. Lisättäköön vielä että basari kuulostaa äänityksissäni/ keikalla pa:sta hyvältä mutta akustisesti ei. Eli periaatteessa huoli on turha kun en missään keikalla akustisesti soita. Ehkä jos rummut kääntäis seinää päin, heijastus toisi basarin jytkyn pääkallopaikalle. :)
http://www.funelf.net/photos/I-have-no-idea-what-i%60m-doing.jpg
Erska88
19.11.2012 00:55:01
Laitan pienen välipäivityksen tähän aiheeseen tosta mun basarista.

Siirsin rumpusettiäni puoli metriä vasemmalle kun vaihdoimme reeniksen järjestystä ja kas!, yhtäkkiä bassariin tuli jytky takaisin. Vireisiin en vielä malttanut puuttua. Tietysti asiaan saattoi vaikuttaa kun kävin kaverin autotallissa polkemassa jotain rockstaria joka kuulosti superteleltä. :) Ainakin mieli on paljon parempi kun vertaa näihin mun melko alakuloisiin vuodatuksiin uudesta setistä.
Kiitos kaikille tuhannesti kannustamisesta! :)

Lisätään tähän pieni tarinan opetus jos joku sattuu joskus pähkäilemään saman ongelman kanssa: Vaihda setin paikkaa! Varsinkin pienessä reeniksentapaisessa kopperossa romujen asettelulla ja suuntaamisella on eroa kuin yöllä ja päivällä. Minä jatkan kelojen pakkaamista. Kiitos ja hyvää yötä! :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)