Aihe: floikasta (kopiosta) kiinteä talla?
1 2 3 4
the-Antero
07.11.2012 13:13:56

Ostakaa Kahler, siinä on erikseen lukitusruuvi....
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
tender.insanity
07.11.2012 13:17:00
Decadetroll: Jep ja kitarasta saa ihan saman saundin höyhenellä hivelemällä kuin raskaalla kädellä runttaamalla.

Jos omalla parin sadan autonrutkulla menee vaihde päälle vain kunnolla runttaamalla, niin se ei päde kaikkiin muihinkin autoihin.

Seuraavaksi kai kerrot, että plektran asennolla ei ole väliä saundin kannalta :)

MetalZone nupit kaakossa, niin on aivan sama onko edes kitara kiinni vahvarissa, kun sama suhina sieltä kuuluu,

Alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että mennään henkilökohtaisuuksiin mnetin tapojen mukaisesti, kun asioita tehdään eritavalla. ;)

Missä mennään henkilökohtaisuuksiin?

Jatka sinä hivelyä, minä jatkan paukuttamista.

Minä soitan musiikkia. Soita sinä heviä :)
Decadetroll
07.11.2012 13:24:24 (muokattu 07.11.2012 13:25:57)
tender.insanity: Jos omalla parin sadan autonrutkulla menee vaihde päälle vain kunnolla runttaamalla, niin se ei päde kaikkiin muihinkin autoihin.

:D

MetalZone nupit kaakossa, niin on aivan sama onko edes kitara kiinni vahvarissa, kun sama suhina sieltä kuuluu,

Minkäs minä voin sille, että sulla on metalzone nupit kaakossa? Mulla on käytössä putkivahvistin itsetehdyllä screamerilla ja muffilla ja nauhotuskäyttöön x3 live. Niistä irtoaa muutakin kun sitä suhinaa, mitä sulla irtoaa..

Missä mennään henkilökohtaisuuksiin?

Sanoin, että alkaa vaikuttaa, että kohta mennään, kuten tapana on mnetissä. Näinhän ne aina menee :D "mun isi soittaa paremmin ja blokkaa tallan paremmin kuin sun isi!"

Minä soitan musiikkia. Soita sinä heviä :)

Joo, hipeltele sinä jatsia vaan sillä metalzonella, mä soitan mitä mieleen tulee, oli se sitten heviä, rokkia, poppia, bluesia tai vaikka humppaa. :)
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
the-Antero
07.11.2012 13:37:59

Decadetroll: Joo, hipeltele sinä jatsia vaan sillä metalzonella.

Jazz from hell?
Decadetroll
07.11.2012 13:38:54
the-Antero: Jazz from hell?

Sepä juurikin.
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
the-Antero
07.11.2012 13:41:39

Decadetroll: Sepä juurikin.

Huh huh, en halua kuulla :D
Decadetroll
07.11.2012 13:45:10
the-Antero: Huh huh, en halua kuulla :D

Itseasiassa vois olla ihan jänskää kuulla kun joku jazz-patu vetelis kuvioitaan metalzonen läpi. Veikkaan, että maa järisis, siihen ilmestyis halkeamia ja itse Pelsepuupi tulisi karjahtelemaan maanpäälle. Ja tämä vain koska oikea musiikki on häpäisty.. :)
tender.insanity
07.11.2012 13:47:23
the-Antero: Jazz from hell?

Höystettynä epävireisellä laululla kun arktinen ilmasto on blokannut aivojen verenkierron :)
Decadetroll
07.11.2012 13:50:31
tender.insanity: Höystettynä epävireisellä laululla kun arktinen ilmasto on blokannut aivojen verenkierron :)

Mä voin hoitaa sen epävireisen laulupuolen, hoida sä se jatsinsoitto kera metalzonen. Veikkaanpa, että tulis suuri suosio yhdessä illassa ja kohta keikkailtais japanissa.
pönttö
07.11.2012 13:53:27
Decadetroll: Mä voin hoitaa sen epävireisen laulupuolen, hoida sä se jatsinsoitto kera metalzonen. Veikkaanpa, että tulis suuri suosio yhdessä illassa ja kohta keikkailtais japanissa.

Taidenautinto saadaan täydellistettyä, kun minä tulen rumpaliksi tuohon kokoonpanoon. Yritän olla - taiteen nimissä tietenkin - yli kahden promillen aina soittaessa. Varmuuden vuoksi vois setin koota vasenkätiseksi ja soittaa sitten silmät sidottuna.
tender.insanity
07.11.2012 13:55:19 (muokattu 07.11.2012 13:55:56)
Decadetroll: Mä voin hoitaa sen epävireisen laulupuolen, hoida sä se jatsinsoitto kera metalzonen. Veikkaanpa, että tulis suuri suosio yhdessä illassa ja kohta keikkailtais japanissa.

Emmä voi koska talla on väärin blokattu.

Onkos kukaan koittanut soundieroja eri puulaatujen blokeilla? Itse huomasin, että mahonkinen blokki tummentaa soundia ja vaahterainen kirkastaa ja on ikäänkuin napakampi soundi. Myöskin resonoi erilaisten mikkikuorien ja hihnojen kanssa nuo blokit erilailla. Nylonhihna antaa semmoisen kiinteän ja rouhean soundin kun taas nahkahihna semmoisen kireän ja hapokkaan tuloksen.
Decadetroll
07.11.2012 13:57:19
pönttö: Taidenautinto saadaan täydellistettyä, kun minä tulen rumpaliksi tuohon kokoonpanoon. Yritän olla - taiteen nimissä tietenkin - yli kahden promillen aina soittaessa. Varmuuden vuoksi vois setin koota vasenkätiseksi ja soittaa sitten silmät sidottuna.

Tässä olis kyllä ideaa. Yleisen sovun vuoksi ehdotan kuitenki, että kaikki on soitettaessa yli kahden promillen humalassa. Voisin muuten hoitaa samalla basistin roolin myös, toki virittäen basson oktaavia liian alas ja ajaen signaalia "hieman" ruttuun kahdella peräkkäisellä metalzonella. Kuka haluaa nokkahuilun ja kukkopillin hoidettavaksi?
pönttö
07.11.2012 14:00:14
Decadetroll: ...Kuka haluaa nokkahuilun ja kukkopillin hoidettavaksi?

Voin ottaa molemmat, tosin toiseen joudun puhaltamaan ihan suulla, koska ahterissani ei ole kuin yksi reikä.
Decadetroll
07.11.2012 14:01:10
tender.insanity: Emmä voi koska talla on väärin blokattu.

Onkos kukaan koittanut soundieroja eri puulaatujen blokeilla? Itse huomasin, että mahonkinen blokki tummentaa soundia ja vaahterainen kirkastaa ja on ikäänkuin napakampi soundi. Myöskin resonoi erilaisten mikkikuorien ja hihnojen kanssa nuo blokit erilailla. Nylonhihna antaa semmoisen kiinteän ja rouhean soundin kun taas nahkahihna semmoisen kireän ja hapokkaan tuloksen.

No toki tämä on valitettava asia. Kaikkihan tietää, että oikeaoppinen blokkaaminen tehdään aaltopahvin ja kuminauhan yhdistelmällä.

Musta tuo nahkahihna aiheuttaa jotenkin kovin nahkean saundin, senpä vuoksi käytänkin kaikissa soittimissa sellaista chainmail-metallihihnaa: sillä saa meinaan parhaan metallisaundin. Tykkään myöskin bc richin beast-mallista, siitä irtoaa saatanallisimmat ja mustimmat saundit. Erityisesti jos niitä sakaroita vähän vielä terottaa ja valelee sen neitsyen verellä ennen keikkaa.
Laulava Kylätohtori
07.11.2012 14:11:29
pönttö: Niin se kyllä on että kitara on lyömäsoitin. Olen tuota hokenut jo 20 vuotta, mutta kukapa minua kuuntelisi..

Tämä on kyllä niin totta. Kyllä kitaraa kuuluu soittaa, eikä hiplata. Kunnolla kovaa kättä, siitä se kitara tykkää...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
tender.insanity
07.11.2012 14:15:20
Laulava Kylätohtori: Tämä on kyllä niin totta. Kyllä kitaraa kuuluu soittaa, eikä hiplata. Kunnolla kovaa kättä, siitä se kitara tykkää...

Kitara on vähänkuin nainen. Mitä kovempaa hakkaa, sitä paremmin tottelee omistajaansa.
the-Antero
07.11.2012 14:19:13

pönttö: Taidenautinto saadaan täydellistettyä, kun minä tulen rumpaliksi tuohon kokoonpanoon. Yritän olla - taiteen nimissä tietenkin - yli kahden promillen aina soittaessa. Varmuuden vuoksi vois setin koota vasenkätiseksi ja soittaa sitten silmät sidottuna.

Isot pojat on kertonu että jazzhemmot veteli herskaa ja kokkelia kun ne oli niin hyvii...
Swan
07.11.2012 16:53:26
Itse blokkaisin tallan ennemmin laittamalla puupalikan tallablokin toiselle puolelle, ja kiristämällä viisi jousta niin tiukaksi kuin saa. Tuolla tavoin sen saa säädettyä myös dive-onlyksi halutessaan, jolloin saa molempien maailmojen hyödyt käyttöön.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
dukdar
07.11.2012 18:23:39 (muokattu 07.11.2012 18:24:15)
Isot kiitokset kaikille. Selvästi pieni "vääntö" toi esiin enemmän tietoa, josta hyödynnän kaiken minkä kokeilemalla totean omaan käyttööni hyväksi. shjeah! Jatkakaa toki - tämä on mukavaa luettavaa jos on vähänkin tylsää...olen repeillyt välillä ihan kiitettävästi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)