Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Taman flexi glide ja power glide basaripedaalit,,,
1 2
nakit
16.10.2012 09:53:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kertoisko joku tietävä miten nämä pedaalit eroaa soitettavuudeltaan,näitten välillä jahkaan,kumpaan kallistun:))
 
nakit
16.10.2012 10:03:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakit: kertoisko joku tietävä miten nämä pedaalit eroaa soitettavuudeltaan,näitten välillä jahkaan,kumpaan kallistun:))
 
nii sinkku pedaalia tarkotin:)
 
welho
16.10.2012 18:51:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakit: kertoisko joku tietävä miten nämä pedaalit eroaa soitettavuudeltaan,näitten välillä jahkaan,kumpaan kallistun:))
 
flexi on herkempi ja power taas vaatii vähän enemmän voimaa, mutta musta sinä parempi tuntuma.. Flexi vähän ku tulpatonta mopoa polkis=)
 
Tottumiskysymys sanoisin..
 
there's no gain without pain
Erska88
06.11.2012 16:04:43 (muokattu 06.11.2012 16:12:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän samaan lisäten ku uusia tuplia harkitten pikkuhiljaa niin voisiko joku vielä kertoa vähän kun on vielä tuo rolling glide. monta vehjettä samoissa hinnoissa, mutta mimmoisia eroja?
edit. Tuli vaan mieleen kun mun 22x20 bassari vaatii ihan mielettömän monotuksen että siitä lähtee haluttu ääni, niin jollain suoravedoilla tuskin tekee mitään. Tähän voi tietysti sanoa että mene liikkeeseen kokeileen mutta ei paikallisessa liikkeessä ole kuin tuo yks malli cobria (emmuista mikä) Tietenkin olen vielä melkein kuin applefani näitten merkkien suhteen eli tamaa tamaa. :)
Anteeksi kun kirjoitan tuplapedaaleista tänne. :)
 
-Dr.DW-
06.11.2012 21:20:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolling glidessa on pyöreä cami, Powerissa hieman enempi kulmikas (neliön suuntaan) ja Flexi onkin sitten terävässä kulmassa sekä hihnalla.
 
rage against the machine!
Erska88
06.11.2012 21:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Rolling glidessa on pyöreä cami, Powerissa hieman enempi kulmikas (neliön suuntaan) ja Flexi onkin sitten terävässä kulmassa sekä hihnalla.
 
Kiitos vastauksesta. Omaatko mitään käytännön kokemusta näistä että mitä se camin muoto vaikuttaa soittotuntumaan? Eli jos flexi on tulpaton mopo ja poweri on voimakas ja jäykempi niin minne toi rollingi sitten asettuis?
 
-Dr.DW-
06.11.2012 21:53:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Kiitos vastauksesta. Omaatko mitään käytännön kokemusta näistä että mitä se camin muoto vaikuttaa soittotuntumaan? Eli jos flexi on tulpaton mopo ja poweri on voimakas ja jäykempi niin minne toi rollingi sitten asettuis?
 
Noh, Omat kokemukset ovat sellaiset että Flexi on todella herkkä ja nuija kiihtyy loppua kohti hieman.
Powerissa se loppua kohden tapahtuva kiihtyminen on kaikista helpoiten huomattavissa ja ylkeensä hevimmässä menossa niitä suositaan.
Rollingit ovat taas tuntumaltaan kaikista neutraaleimmat ja nuijan liike ei voimistu polkaisun loppua kohden.
Itse omistin nuo Flexit ja oli aivan loistavat. Makuasioita. Sitten tulikin rahan tarve ja niistä oli luovuttava.
Myös kun olin musiikkiliikkeessä hommissa, oli siellä mahdollisuus soitella Rollingeilla.
Powereita ei purettu laatikosta, koska ne oli tilattu asiakkaalle!
Eli en ole Powereita muistaakseni itse päässyt testaamaan, valitettavasti.
 
Eli eipä niissä Powereissa ja Rollingeissa muuta eroa ole, kuin tuo camin muoto.
 
rage against the machine!
Erska88
06.11.2012 22:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitti vinkeistä. Taidan näillä jeeseillä taipua noihin powereihin kun vaatii toi 22*20 tykki niin paljon jerkkua. kiitos!
 
hollmi-5
06.11.2012 22:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: kiitti vinkeistä. Taidan näillä jeeseillä taipua noihin powereihin kun vaatii toi 22*20 tykki niin paljon jerkkua. kiitos!
 
Vaihda johonkin järkevämpään toi bassorumpu! Mitä hyötyä on miettiä pedaalia ja soittotekniikkaa, kun rumpu on aivan ahterista?
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
-Dr.DW-
06.11.2012 22:36:08 (muokattu 06.11.2012 22:38:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Vaihda johonkin järkevämpään toi bassorumpu! Mitä hyötyä on miettiä pedaalia ja soittotekniikkaa, kun rumpu on aivan ahterista?
 
Tuo Ludarin 20x17 on matalalla vireellä kans aika raskas syttymään.
Joutuu polkasemaan ihan tosissaan, että saa botnea irti.
Voi olla tietty virityskysymys ja luultavasti onkin.
Ens treeneihin oliskin tarkotus nostaa hiukan kaikkien virettä, jos se helpottaisi tuota ongelmaa. Polkasen muutenkin nykyään aika hiljaa.
 
E: Tomit sitten soikin korkeemmalla vireellä jo hiukan liikaakin, niinku joskus tässä taannoin manailin=P
 
rage against the machine!
EJ84
06.11.2012 22:39:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://media.riemurasia.net/albumit/m00/717400443.jpg
 
Anytime I use muusikoiden.net more than 30 minutes, I know I'm wasting my life away! I should be trying to accomplish something.
-Dr.DW-
06.11.2012 22:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EJ84: http://media.riemurasia.net/albumit/m00/717400443.jpg
 
Tuo Seppo on tuolla viimeisenä joka kerta yhtä hilpeä! =D
 
rage against the machine!
ferodoz
06.11.2012 22:53:50 (muokattu 07.11.2012 07:26:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saergh, Blaerah ja Seppo.
 
E:Hitautta.
 
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Linnunlaulupuu
07.11.2012 00:36:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten vielä Seppo.
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Epämuusikko
07.11.2012 00:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linnunlaulupuu: Ja sitten vielä Seppo.
 
Laitoin tähän että "Theodor!" mutta otin pois.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Linnunlaulupuu
07.11.2012 01:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Laitoin tähän että "Theodor!" mutta otin pois.
 
Jos olisit jättänyt sen tähän, niin jollekulle olis voinut tulla paha mieli ajoiksi kun me oltais taas kikateltu puussa särmäneulasten keskellä asioille, mitä muut eivät tule ikinä tajuamaan.
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Epämuusikko
07.11.2012 01:10:31 (muokattu 07.11.2012 01:10:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linnunlaulupuu: Jos olisit jättänyt sen tähän, niin jollekulle olis voinut tulla paha mieli ajoiksi kun me oltais taas kikateltu puussa särmäneulasten keskellä asioille, mitä muut eivät tule ikinä tajuamaan.
 
Et usko, jos sanon, että olin tulossa ottamaan sen pois.
 
Sen sijaan modet vois siirtää tämän tuonne kamapuolelle.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Erska88
07.11.2012 01:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noni! Mä jo vähän pelkäsin etteikö tänne tule jotain tuplapedaalivinoilua ollenkaan. Kiitos pelastuksesta T: Seppo Voisko joku linkittää vielä sen karmeen basaritriggauskonekiväärivideon? Eivaa asiaan.
 
Mä luulen että toi mun kanuunan jytkytysongelma alko kun hommasin powerstroke kolmosen lyöntipuolelle. Ainakin muistaakseni tehtaan ykskerroscleari soi nätimmin. Varsinkin kun nuija meni siitä läpi ja korjasin sen mäyräkoiran kuorilla ja jesarilla. Nyt tuppaa kuulua vaan PLOT jos unohtaa nostaa pakaraa penkiltä lyöntiin. No ainakin äänimiehet on keikoilla aina kehunu hyvää soundia... itte tykkäisin ehkä vähän sirommasta bd:stä mut pieni muna, iso basari... Ehkä sit ku on varaa starclassiceihin.
 
EJ84
07.11.2012 07:11:35 (muokattu 07.11.2012 07:17:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Mä luulen että toi mun kanuunan jytkytysongelma alko kun hommasin powerstroke kolmosen lyöntipuolelle. Ainakin muistaakseni tehtaan ykskerroscleari soi nätimmin.
 
Montas kerrosta siinä powerstrokessa mielestäsi on ja mikä kalvo tuo yksikerroscleari oli?
 
Mites tämä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=692979
Etukäteen pankkiin maksu ei tosin kuulosta kovinkaan järkevältä vaihtoehdolta.
 
Anytime I use muusikoiden.net more than 30 minutes, I know I'm wasting my life away! I should be trying to accomplish something.
JanneO
07.11.2012 08:56:24 (muokattu 07.11.2012 08:57:06)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Tähän samaan lisäten ku uusia tuplia harkitten pikkuhiljaa niin voisiko joku vielä kertoa vähän kun on vielä tuo rolling glide. monta vehjettä samoissa hinnoissa, mutta mimmoisia eroja?
edit. Tuli vaan mieleen kun mun 22x20 bassari vaatii ihan mielettömän monotuksen että siitä lähtee haluttu ääni, niin jollain suoravedoilla tuskin tekee mitään. Tähän voi tietysti sanoa että mene liikkeeseen kokeileen mutta ei paikallisessa liikkeessä ole kuin tuo yks malli cobria (emmuista mikä) Tietenkin olen vielä melkein kuin applefani näitten merkkien suhteen eli tamaa tamaa. :)
Anteeksi kun kirjoitan tuplapedaaleista tänne. :)

 
Ei suoravedoista botnea puutu, paitsi ehkä Axiksista, jotka ovat varmasti tunnottomampia pedaaleita jalan alla. Esim Trick bigfoot, Pearl DD toimii kyllä ok ja niillä saa voimaakin soittoon.
Yksi millä saa kyllä botnea soittoon on tuo Taman Speedcobra, statistiikka paperilla ei vakuuta, mutta soitossa kyllä huomaa. Enemmän siinä on botnea kuin noissa Iron Cobran speduissa, esim pitkä jalkaosa kyllä jeesaa. Itsellä on myös 22x20 basarit, kahdessa eri setissä ja ainakin minulla tuo pedaali on toiminut hyvin.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «