Aihe: Tanssiravintoloita kaatuu..
1 2 3 4 533 34 35 36 3757 58 59 60 61
pönttö
05.11.2012 18:47:21 (muokattu 05.11.2012 19:20:33)
KoskPaavo: Saanko kysyä nimim. pöntöltä täysin avoimesti ja mitenkään provosoimatta oletko soittanut keikkoja...

Parilla olen poikennut.

En näe tekemieni tai tekemättä jättämieni keikkojen määrän ja mielipiteiden oikeellisuuden välillä yhteyttä. Voin esimerkiksi sanoa, että George Bush jr on kusipää, vaikka en ole viettänyt päivääkään amerikan presidenttinä enkä edes amerikkalaisena.

Miksi on väärin tietää, mitä mieltä on asioista? Jos ei tunne epävarmuutta maailmankuvansa suhteen, voi kertoa mielipiteensä asioista minun malliini. Ei siinä minusta mitään kummallista ole.

Myöskään vääränlaista nöyryyttä en ole oppinut. Tarpeen tullen niska kyllä taittuu ihan niinkuin tolkuissaan olevalla ihmisellä pitääkin. Vakuutan sinulle, että jos minulle perustellusti osoitetaan että olen väärässä, mielipiteeni muuttuu ihan välittömästi ja ilman egon kanssa painiskelun tuskaa.

Soisin sinun kuitenkin ymmärtävän, että minä en ole automaattisesti väärässä siksi, että olen eri mieltä vallitsevan käsityksen kanssa. Myös muut voisivat pohtia ikiaikaisia uskomuksiaan ennen uusien ajatusten kiroamista.

EDIT: Tarkoitan tällä esimerkiksi sitä, että tuo sinun 5000 keikkaasi antavat sinulle kyllä minun silmissäni painoarvoa lujastikin, mitä tulee keskusteluun keikkamuusikkona olemisesta ja mahdollista neuvoa kysyessäni luotan siihen kuin teräsbetoniin. Mutta aiheeseen kuulumattomat mielipiteeni eivät muutu sillä perusteella. Jos olisimme keikalla, nuo keikat antaisivat sinulle everstin natsat soittohommien ajaksi. Keksustelun kulkuun ne eivät minun kanssani vaikuta, vaan näihin kirjoittelupuuhiin ja mielipiteiden vaihtoihin lähdemme samalta viivalta.

EDIT2: Monesti ihmiset pillastuvat, koska omat uskomukset eivät tunnu niin tukevilta kuin minun vastaavani. Jos itse tuntisin samaa, tarkistaisin kyllä myös oman uskomukseni oikeellisuuden.

ja EDIT 3: Myönnä pois, että täysin nimimiesten meriiteistä piittaamaton puolustautumiseni vituttaa sinua, niin pääset itsekin rauhaan.
rintapek
05.11.2012 19:00:33

pönttö: Tunteettomasti ja teollisessa mitassa tehtyä musiikkia ...

Mitäs siellä tanssipaikassa pitäis vetää? Ne kun ei ole paikkoja, mis tehdään maailmaasyleilevää taidetta, jota ymmärtää korkeintaan kriitikot.

Karaåkessa tämän tästä törmää tilanteeseen, mis hyvinkin suurella tunteenpalolla, mut olemattomalla osaamisella vedetään parasiittia päin persettä.

Konsertit on asia ihan erikseen.
One kind of music only - the good kind
pönttö
05.11.2012 19:10:15 (muokattu 05.11.2012 19:13:58)
rintapek: Mitäs siellä tanssipaikassa pitäis vetää?...

Tuon lauseen asiayhteys ei ollut enää tanssipaikka. Ole ystävällinen, äläkä tee tarkoituksella tätä soppaa vieläkin sotkuisemmaksi. Humalaisen karaokeltajan tunteen palon määrä ei korvaa osaamisen puutetta. Säveltäjän rutiini voi korvata suuren osan tunteen puutteesta, mutta kyllä niitä tusinatuotteita siltikin syntyy.

Jos joku tekee 1000 lauluntekstiä, ovatko ne kaikki klassikoita? Kuinka ne voivat edes olla?

Ai niin.. Tanssipaikassa pitää vetää jallua taskulämpimänä ;)

Ja EDITiä tähänkin: Jos sorvari tekaisee huonon akselin siksi, että asiakas ei ymmärrä työstä, eikös se ole kehno sorvari? Miksi tanssiyleisölle pitäisi soittaa huonoa musiikkia vain siksi, etteivät ne ymmärrä sen päälle mitään? Koska nehän eivät ymmärräkään. Siksi ne ovat tilanneet Sinut, että Sinä ymmärtäisit heidän puolestaan.

Ja surukseni olen parikin kertaa omin korvin joutunut kuulemaan tuon "ei sillä oo väliä. Ei ne mitään tajua".

Sillä on väliä. Aina.
rintapek
05.11.2012 19:13:54

pönttö: Tuon lauseen asiayhteys ei ollut enää tanssipaikka. Ole ystävällinen, äläkä tee tarkoituksella tätä soppaa vieläkin sotkuisemmaksi...

Tän ketjun nimi ny vaan sattuu olemaan "tanssiravintoloita kaatuu".
pönttö
05.11.2012 19:16:10
rintapek: Tän ketjun nimi ny vaan sattuu olemaan "tanssiravintoloita kaatuu".

Vai niin.. Tätäkö se taas oli?

Ole ystävällinen ja lue koko ketju alusta alkeaen. Sen jälkeen tasapuolisuuden nimissä moittinet kaikkia, jotka ovat kirjoittaneet jotain muutakin kuin raportin vanhan tanssipaikan lopettamisesta.
pönttö
05.11.2012 19:26:34
rintapek: Tätähän se oli. Olen seurannut ketjua sen alusta asti. Edes pieni aasinsilta ketjun aiheeseen olis syytä säilyttää.

Sano nyt ihan suoraan, mikä rassaa. Soisin sinun kuitenkin ensin pohtivan sitä kunnolla. Nmä sivuraiteet vedettiin sitäpaitsi jo kerran tuonne aromaan, niin että...
rintapek
05.11.2012 19:47:25

pönttö: Sano nyt ihan suoraan, mikä rassaa. Soisin sinun kuitenkin ensin pohtivan sitä kunnolla. Nmä sivuraiteet vedettiin sitäpaitsi jo kerran tuonne aromaan, niin että...

Suoraan kysymykseen suora vastaus. Sun pari ekaa postausta tähän ketjuun. Ja enenevässä määrin kaikki niiden jälkeen. Oliko se jäsen Tarmo, kun kehtasi olla sun kanssa eri mieltä, niin se olit sinä, joka alkoi heittämään paskaa niskaan. Sen jälkeen olet omia mielipiteitäsi puolustellaksesi vääntänyt ketjua suuntaan jos toiseen, viimeisimpänä se, et nyt ei enää edes puhuta tanssimusiikista, vaan taiteen olemuksesta, sun musiikkimaustasi ja siit, et lauluntekijöiden tarttis tehdä parempia lauluja.

Rölötykset aromaan. Muiden ketjujen soisi pysyvän edes aasinsillan päässä aiheesta.

UGH- olen puhunut.
pönttö
05.11.2012 19:58:26
rintapek: ...Oliko se jäsen Tarmo, kun kehtasi olla sun kanssa eri mieltä, niin se olit sinä, joka alkoi heittämään paskaa niskaan....

Jäsen tarmo aloitti paskannakkelun ja nimenomaan siksi, kun olin eri mieltä. Minä olen siinä hommassa vain parempi. Tämän jälkeen teidän herrain joukkue ei ole ollut aiheessa lainkaan, vaan olette isolla joukkueella keskittyneet keskustelemaan pöntöstä. Ja jokainen uusi sontasateen niskaansa saanut kävi sen henkilökohtaisesti tilaamassa.

Jos mielipiteesi ei perustu totuuteen, ei siinä voi olla tolkkuakaan.
Tankero
05.11.2012 19:59:45
pönttö: Tuon lauseen asiayhteys ei ollut enää tanssipaikka. Ole ystävällinen, äläkä tee tarkoituksella tätä soppaa vieläkin sotkuisemmaksi. Humalaisen karaokeltajan tunteen palon määrä ei korvaa osaamisen puutetta. Säveltäjän rutiini voi korvata suuren osan tunteen puutteesta, mutta kyllä niitä tusinatuotteita siltikin syntyy.

Jos joku tekee 1000 lauluntekstiä, ovatko ne kaikki klassikoita? Kuinka ne voivat edes olla?

Ai niin.. Tanssipaikassa pitää vetää jallua taskulämpimänä ;)

Ja EDITiä tähänkin: Jos sorvari tekaisee huonon akselin siksi, että asiakas ei ymmärrä työstä, eikös se ole kehno sorvari? Miksi tanssiyleisölle pitäisi soittaa huonoa musiikkia vain siksi, etteivät ne ymmärrä sen päälle mitään? Koska nehän eivät ymmärräkään. Siksi ne ovat tilanneet Sinut, että Sinä ymmärtäisit heidän puolestaan.

Ja surukseni olen parikin kertaa omin korvin joutunut kuulemaan tuon "ei sillä oo väliä. Ei ne mitään tajua".

Sillä on väliä. Aina.

Tahtoo olla, että niillä tanssiyleisön puolesta ymmärtäjillä ei ole keikkoja. Mikä sitten tansseissa on huonoa musiikkia. Jos topit ja pirkot tulee kiittämään hyvästä musiikista, niin ilmeisesti silloin musiikki on, ainakin jossain suhteessa, ollut hyvää.
Humppajyrä
pönttö
05.11.2012 20:04:33
Tankero: Tahtoo olla, että niillä tanssiyleisön puolesta ymmärtäjillä ei ole keikkoja...

Tarkoitatko nyt että jos asiakas haluaa kuulla valssin ja sinä valitset settiisi huonon valssin sijasta parhaan tuntemasi valssin, et saisi töitä?

Ei se nyt noin mene.
rintapek
05.11.2012 20:06:03

pönttö: Jäsen tarmo aloitti paskannakkelun ...

Jos mielipiteesi ei perustu totuuteen, ei siinä voi olla tolkkuakaan.

Paskanheitto alkoi sivulla 26 nimimerkin "pönttö" toimesta klo 20.20
Sen jälkeen olet saanut vain mitä tilaat.
pönttö
05.11.2012 20:11:20 (muokattu 05.11.2012 20:11:40)
rintapek: Paskanheitto alkoi sivulla 26 nimimerkin "pönttö" toimesta klo 20.20
Sen jälkeen olet saanut vain mitä tilaat.

Tarmo 19:48 jne. Sen jälkeen olette juurikin tilanneet ja saaneet. ja sinunkin juttusi alkaa kuulostamaan tilaukselta.

Offtopicista narisijaksi sinulla tulee uskomaton määrä offtipiccia tähän ketjuun. Noudata sääntöjäsi. Koska ketjun aiheesta ei käy mitenkään ilmi jäsen pönttö, lopettanet jäsen pöntöstä puhumisen. Jos mennään sille linjalle, tiedät kuinka siinä käy.
rintapek
05.11.2012 20:25:36

pönttö: Tarmo 19:48 jne. Sen jälkeen olette juurikin tilanneet ja saaneet. ja sinunkin juttusi alkaa kuulostamaan tilaukselta.

Joko vika on lukutaidossani tai ymmärryksessäni, mutta nyt en ymmärrä.

Offtopicista narisijaksi sinulla tulee uskomaton määrä offtipiccia tähän ketjuun. Noudata sääntöjäsi. Koska ketjun aiheesta ei käy mitenkään ilmi jäsen pönttö, lopettanet jäsen pöntöstä puhumisen. Jos mennään sille linjalle, tiedät kuinka siinä käy.

Säännöt ei o mun, vaan tän palstan. Jatkuu aromassa, jos jatkuu.
Tankero
05.11.2012 20:34:37 (muokattu 05.11.2012 20:34:49)
pönttö: Tarkoitatko nyt että jos asiakas haluaa kuulla valssin ja sinä valitset settiisi huonon valssin sijasta parhaan tuntemasi valssin, et saisi töitä?

Ei se nyt noin mene.

Tä?
Humppajyrä
pönttö
05.11.2012 20:45:58 (muokattu 05.11.2012 20:46:58)
rintapek: Joko vika on lukutaidossani tai ymmärryksessäni, mutta nyt en ymmärrä.
Säännöt ei o mun, vaan tän palstan. Jatkuu aromassa, jos jatkuu.

Minulle se on ihan sama missä tämä paska jatkuu. Sinäkin etsimällä etsit kitinän aihetta. Jos nuo säännöt olisivat sinua huolettaneet, olisit muistanut ne jo kymmenkunta sivua sitten.

Kyllä te yksi vitun iso ämmälauma olette koko ulisijasakki.

Töidenne vähenemiseen muuten oleellisesti vaikuttaa asenne, jonka itse lipsautit tuossa pari viestiä sitten.

rintapek: ...Ne kun ei ole paikkoja, mis tehdään maailmaasyleilevää taidetta, jota ymmärtää korkeintaan kriitikot.

Jos oikeasti pitää maksavaa yleisöä niin vähäjärkisenä ettei se ymmärrä hyvän ja huonon eroa, ei ole ihme ettei yleisö jaksa kiinnostua. Joukossanne on väkeä, jotka laskevat keikkojen määrää mieluumminkuin laatua, kehutte toisianne (älkää vittu edes luulko, etten ole ollut teikäläistenkin nuoltavana tuurauskeikkojen jälkeen) estottomasti, kun kukaan muu ei sitä tee, kusi päähän kihonneena pyöritte omassa pienessä runkkausringissänne laput silmillä ja totuutta paossa ja yritätte pullistella isolla porukalla jollekin, jonka luulette itseänne heikommaksi.

Minä tunnen teitä sontiaisia ja tulee olemaan mielenkiintoista ottaa tämä jupakka puheeksi tuolla oikean elämän puolella. Toivon totisesti, että tästä roskasakista ei yksikään löydy siltä suunnalta.

Saatte nyt jäädä tänne nuolemaan toistenne perseitä ja hehkuttelemaan voitollanne. Minä ansaitsen parempaa seuraa.
Meisseli
05.11.2012 20:48:10

Onpas täällä hurja meininki. Hyvä!
pippalot.com
KoskPaavo
05.11.2012 21:07:30
"Ah, vihtoinkin kahten".
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
tarmo
05.11.2012 21:50:11
pönttö: Minä ansaitsen parempaa seuraa.

Vihdoin viimein. Ah rauhaa.
bossguitar
05.11.2012 22:06:46
pönttö: Sinä et siis osaa lukea? Olen aiemmin tässä ketjussa sanonut etten edes osaa soittaa mitään.

älkää vittu edes luulko, etten ole ollut teikäläistenkin nuoltavana tuurauskeikkojen jälkeen

Minä tunnen teitä sontiaisia ja tulee olemaan mielenkiintoista ottaa tämä jupakka puheeksi tuolla oikean elämän puolella. Toivon totisesti, että tästä roskasakista ei yksikään löydy siltä suunnalta.

Melko johdonmukaista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)