Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harrastepuolelle pyrkimässä. ("I-Taso")
1
koon92
05.11.2012 19:24:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjes! Elikkä tavoitteena olis ens kesäkuussa hakea (ja päästä) opiskelemaan musiikkia porin Palm Gren konservatorioon, harrastepuolelle, sillä haluaisin ottaa kitara harrastuksesta kaiken mahdollisen opiskeltavan irti, kun eteneminen tuntuu tökkivältä näin kerran viikossa kitaratunnilla käydessä.
 
Olen soittanut kitaraa jokusen 5 vuotta, mutta tosissaan vasta 3 vuotta.
Pidän itseäni perus harrastekitaristina, kun pääosin olen kuitenkin itseoppinut.
 
Kysymyksiä minulla olisi muutama:
 
Ikää löytyy 20v, ja pohdiskelenkin onko liian myöhäistä aloittaa harrastepuolen 1 tolpalta?
 
Sitten olisi vielä ongelmana, että olen pääosin soitellut random biisien rock riffejä / omia sointukiertoja sekä sooloillut sointujen päälle sitten skaaloista sekä opetellut uusia tekniikoita, mutta en ole eläissäni soittanut/harjoitellut yhtäkään biisiä loppuun. Tuppaa aina opettelun lomassa mennä jammailuksi ja säveltelyksi koko touhu.
Niin nyt kysyisin, että minkälaista vaatimustasoa harrastepuolen pääsykokeissa vaaditaan, ja mitä minä pääsykokeissa soittasin jotta pääsisin sinne sisään?
 
Aikaa harjoitella on kuitenkin puolen vuotta, joten olisi vain kiva löytää joku suht koht helpohko biisi opetella millä ihan varmasti pääsisi opiskelemaan.
 
Sorminäppäily mulla on sen verran hakusessa, että sellaista en mielelläni lähtisi harjoittelemaan.
 
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen! :)
 
Arvoman
06.11.2012 15:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen varmaan soittamaan, ja kysymään ihan suosiolla.
Koitin katsella sivuilta että löytyykö kitarasta erikseen infoa, mutten bongannut.
 
Itse aloitin lauluopinnot perustasolla nyt syksyllä, mutta laulu onkin sitten oma lukunsa.
 
Tälläisen pätkän löysin josta voi päätellä, tai olla päättelemättä:
 
"Perustason oppilaina voivat opiskella ne, jotka on hyväksytty konservatorioon konservatorion johtokunnan vahvistamien sisäänpääsyperusteiden mukaan. Ensimmäinen opintovuosi on koevuosi. Pääsääntöisesti perustasolla voi opiskella yhdeksän lukuvuoden ajan, kuitenkin enintään sen lukuvuoden loppuun, jolloin opiskelija täyttää 18 vuotta. Pääaineenaan fagotin-, pasuunan-, tuuban- tai kontrabasson soittoa tai laulua opiskeleville ko. ikäraja on 25 vuotta."
 
Itse ymmärrän että muut kun erikseen mainitut voivat opiskella siis kahdeksaantoista ikävuoteen. En tiedä miten siitä jatketaan, sillä kaveri ainakin ottaa kitaratunteja opistopuolella, ja täysi-ikäinen.
 
Eli soittoa menemään niin selviää.
 
Hattori Hanzo.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «