BaariMikko 26.04.2004 15:00:23 | |
---|
Lisäkysymyksiä: luuletteko, että on järkevää pitää laudassa sekä analoginen että digitaalinen delay? Entäs fuzz ja distortion? Ja miten päin nuo phaserit? "Only people can change the world" -Yoko Ono |
Kossu 26.04.2004 15:08:06 | |
---|
No entäs nämä, miten laittaisitte? Cry-Baby wah-wah E-H Big Muff Russia Marshall Guv'nor II E-H Bad Stone phaser Boss PH-2 Super Phaser Boss CE-5 Chorus Ensemble E-H Deluxe Memory Man Ibanez DDL20 Just noin - tai toi Choruksen ja Memory Manin paikka pitäsi kokeilla. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
BaariMikko 26.04.2004 15:10:07 | |
---|
Just noin - tai toi Choruksen ja Memory Manin paikka pitäsi kokeilla. Ja phasereista lähtien kaikki luuppiin? "Only people can change the world" -Yoko Ono |
Ja phasereista lähtien kaikki luuppiin? Riippu vähän miten ja millaisella soundilla soitat? Avaruussoundeja vai Van Halenia? Kylähän phaser ennen etuastesäröäkin kuulostaa hyvältä. Memory Man on vähän eri juttu kuin moderni delay - se on kokonaisvaltaista soundin muokkausta. Fuzz ja disotortion tietenkin, sehän on aivan must... Itse kyllä laittaisin miedomman särön ensin ja fuzzin sen jälkeen. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
BaariMikko 26.04.2004 15:28:09 | |
---|
Riippu vähän miten ja millaisella soundilla soitat? Avaruussoundeja vai Van Halenia? Kylähän phaser ennen etuastesäröäkin kuulostaa hyvältä. Memory Man on vähän eri juttu kuin moderni delay - se on kokonaisvaltaista soundin muokkausta. Fuzz ja disotortion tietenkin, sehän on aivan must... Itse kyllä laittaisin miedomman särön ensin ja fuzzin sen jälkeen. Enemmän avaruussoundien puolelle menee. "Only people can change the world" -Yoko Ono |
Kapane 26.04.2004 17:02:34 | |
---|
Lisäkysymyksiä: luuletteko, että on järkevää pitää laudassa sekä analoginen että digitaalinen delay?? jos tykkää delaystä niin mikäs siinä... mä oon hillitön särö friikki ja mulla on laudassa niitä satamäärin.... mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Jucciz 26.04.2004 17:13:02 | |
---|
Phaserit ja wahit perustuvat jossain määrin samaan ideaan, joten molemmat sijoittaisin normaalitapauksessa ennen säröjä. Itselläni normaalin keikkasetin signaaliketju on seuraava: Kitara -> Vox V847 Wah -> Boss PH-2 Phaser -> Boss BD-2 Blues Driver -> Voodoo Lab Sparkle Drive -> Boss SD-1 Super Overdrive -> Ibanez OD-850 Overdrive -> Danelectro Fish&Chips EQ -> Danelectro Tuna Melt Tremolo -> Boss DD-3 Digital Delay -> Peavey Classic 50 Kyllä. Neljä säröä, mutta yksikään ei ole distortion-tyyppinen ainakaan nimensä perusteella. OD-850 kyllä pörisee jossain fuzzin ja distortionin välimaastossa. Volumepedaali on ketjussa ennen (tremoloa ja) delaytä, jolloin se ei tapa delay-häntiä, vaikka volumen polkaisisikin nollaan. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
BaariMikko 26.04.2004 20:19:38 | |
---|
Mutta eikö särö kuitenkin "laimenna" phaserin aikaansaamaa vaikutusta? Wahin ainakin, mutta ainakin Cry-Babyn vaikutus soundiin sen ollessa sijoitettuna särön jälkeen on mielestäni vähän turhankin dramaattinen. Toisaalta phaseria käytän hyvin harvoin särön kanssa, se puoli on jäänyt ikään kuin tutkimatta ja opiskelematta siitä efektistä. Nojoo, odotellaan nyt sitä päivää kun rahat kilahtavat tilille ja pääsee ostoksille. Kunhan kaikki ketjuun tulevat palikat ovat hallussa, voi lähteä käytännön kokeilujen tielle. "Only people can change the world" -Yoko Ono |
Dr. Muff 26.04.2004 20:30:41 | |
---|
Mutta eikö särö kuitenkin "laimenna" phaserin aikaansaamaa vaikutusta? Wahin ainakin, mutta ainakin Cry-Babyn vaikutus soundiin sen ollessa sijoitettuna särön jälkeen on mielestäni vähän turhankin dramaattinen. Tavallaan joo. Menee enempi mössöksi, which is nice. Mutta esim bossin ph-2 kuulostaa aika lailla kamalalta looppiin laitettuna, ei ilmeisesti tykkään niin ärtsystä signaalista. Soundista tulee niinko kova jos sitä nyt voi sanallisesti kovinkaan hyvin kuvailla. Roger Mayerin Voodoo Vibe, joskaan ei ole phaser mutta kuitenkin samanhenkisyyttä aika lailla, toimii oikein hyvin loopissa mutta soundi on kliininen. Ennen säröä orgaaninen ja fuzzin kanssa erittäin hendrix :) Niinkuin tuli jo ilmi fuzzi saattaa olla hyvinkin veikee ennen wahia, hendrix! Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |
Kossu 27.04.2004 08:16:00 (muokattu 27.04.2004 08:18:43) | |
---|
Phaserit ja wahit perustuvat jossain määrin samaan ideaan, joten molemmat sijoittaisin normaalitapauksessa ennen säröjä. Kuinka niin perustuvat samaan ideaan. Wah Wah on kaistapäästösuodin, jonka taajuusparametriä säädetään pedaalilla ohjattavalla potentiometrillä - noin karkeasti ottaen siis. Phaser on vaiheensiirtäjä, jonka vaiheensiirto tapahtuu useilla kaista- yli- tai alipäästösuotimilla. Suodatusta käytetään vaiheenmuuntamiseen ja muunnettu signaali summataan jossain suhteessa takaisin alkuperäiseen signaalin. Wah Wah:in jyrkkä suodin tietenkin myös muuttaa vaihetta, mutta se mikä toisessa on itse efekti on toisessa vain väline - tietenkin onhan se vaiheenkäännön sweeppi dempatuila kielillä makea ja samankuuloinen efekti sekä wahilla että phaserillä. Mutta kyllä phaser kuulostaa hyvältä myös ennen säröjä, mutta tavoite ratkaisee. Särö phaserin jälkeen mielestäni ikäänkuin miedontaa efektiä, mutta paksuntaa soundia kuten se tekee wah wah:in tapauksessakin. Jos kaipaa psykeelistä wobble wobble wobble - soundia toimii phaser paremmin särön jälkeen Minun mielipiteeni on että wah ennen ja phase jälkeen särön, mutta tämä on ehdottomasti jokaisen itsensä testattava ja päätettävä asia, joka kuuluu artistin vapauden eikä tekniikan piiriin - no hard and fast rules there. . ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
leather rebel 27.04.2004 08:51:39 | |
---|
tuloksena on monipuolisuutta (ja tarvittaessa melkoista steppailua). :) Joo, mä en oo steppailusta koskaan hirveästi tykännyt. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |