Aihe: Kombo kotisoittoon, hyvä clean
1 2
I3enjam1n
03.11.2012 12:52:20
blues guitar: Löytyykö Suhreja alle 500 eur hintaluokassa edes käytettyinä?

Ei taida löytyä, mutta esim. Bluetone asentaa VVR:n 80-150e riippuen vahvarista, mikä hyvinkin kilpailukykyinen hinta verrattuna keinokuormiin, jotka maksaa yleensä vähintään saman verran.
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
Jucciz
03.11.2012 13:47:48
I3enjam1n: Ei taida löytyä, mutta esim. Bluetone asentaa VVR:n 80-150e riippuen vahvarista, mikä hyvinkin kilpailukykyinen hinta verrattuna keinokuormiin, jotka maksaa yleensä vähintään saman verran.

Se keinokuorma on vaan "hieman" helpompi siirtää vahvistimesta toiseen - ja ainakin joidenkin mielestä syö soundiakin vähemmän. Riippuu toki täysin vahvistimesta ja myös keinokuormasta.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
hallu
03.11.2012 14:09:16
Jucciz: Se keinokuorma on vaan "hieman" helpompi siirtää vahvistimesta toiseen - ja ainakin joidenkin mielestä syö soundiakin vähemmän. Riippuu toki täysin vahvistimesta ja myös keinokuormasta.

Olen samaa mieltä, että keinokuorman etu on juurikin käytännöllisyydessä että voi käyttää monessa vahvarissa ja kyllähän nykyaikaisiin keinokuormiin on lisätty paljon myös muuta toiminnallisuutta DI-boxia, kuulokeliitäntää ja ties mitä.

Etkös sinä muuten järjestänyt jokin aika sitten laajan keinokuormavertailun treenikämpälläsi? en muista paljonko siellä sitä porukkaa kävi, mutta tarkoitus kai oli saada selville se miten ne syö sitä soundia?

Keinokuormassa kai on kuitenkin ihan todellinen se riski, että vahvistinta voi tulla luukutettua liikaa sitä kuormaa vasten ja kuluttaa putket loppuun. Muistaakseni nimim. "harryk " (jos muistan oikein) toi tämän puolen esille jossakin ketjussa.

Itse käytän keinokuormaa kotona ja minulle se on ollut ihan pistämätön apu ja se on laajentanut noiden omien kamppeideni käyttömahdollisuuksia ihan mielettömästi. Toki noi mun vahvistimet on ihan helevetin isoja ja kömpelöitä kotikäyttöön, mutta keinokuorman kanssa niitä kuitenkin pystyy käyttämään kerrostalossakin. Kyllä se keinokuormakin syö tonea, mutta sen kanssa oppii elämään ja ei sitä aina tarvitse käyttää "täysillä".
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
t_hautakivi
05.11.2012 10:13:15
Lionheart 5W hommattu, testit jatkuu tänään töiden jälkeen. Kiitokset jeesistä.
Blackstar, Fender, Tokai, Walden
jniska
05.11.2012 10:41:14
hallu:
Etkös sinä ( Jucciz) muuten järjestänyt jokin aika sitten laajan keinokuormavertailun treenikämpälläsi? en muista paljonko siellä sitä porukkaa kävi, mutta tarkoitus kai oli saada selville se miten ne syö sitä soundia?

Taisipa jääd pitämättä silloin aikatauluongelmien takia. Itsekin olin viemässä sinne THD-hotplateja.
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Jucciz
05.11.2012 13:51:31 (muokattu 05.11.2012 13:52:20)
hallu: Etkös sinä muuten järjestänyt jokin aika sitten laajan keinokuormavertailun treenikämpälläsi? en muista paljonko siellä sitä porukkaa kävi, mutta tarkoitus kai oli saada selville se miten ne syö sitä soundia?

Projektia kaavailtiin kyllä, mutta se peruuntui sen takia kun tuli keikka kalenteriin samalle ajankohdalle. "Sattuneesta syystä" keikat kumminkin kiilaavat harrastustoiminnan edelle. :)

Keinokuormassa kai on kuitenkin ihan todellinen se riski, että vahvistinta voi tulla luukutettua liikaa sitä kuormaa vasten ja kuluttaa putket loppuun. Muistaakseni nimim. "harryk " (jos muistan oikein) toi tämän puolen esille jossakin ketjussa.

Njoo, tarjoaahan keinokuorma tämänkin mahdollisuuden, mutta toisaalta putkien kuluminen on mun mielestä aika pieni riesa verrattuna siihen, että soundi on kohdallaan. Jos nyt sen muutaman kympin putkiparin joutuu keinokuorman takia vaihtamaankin hieman aiemmin kuin hiljempaa soittaessa, ei se loputtoman kamala juttu ole.

Itse käytän keinokuormaa kotona ja minulle se on ollut ihan pistämätön apu ja se on laajentanut noiden omien kamppeideni käyttömahdollisuuksia ihan mielettömästi. Toki noi mun vahvistimet on ihan helevetin isoja ja kömpelöitä kotikäyttöön, mutta keinokuorman kanssa niitä kuitenkin pystyy käyttämään kerrostalossakin. Kyllä se keinokuormakin syö tonea, mutta sen kanssa oppii elämään ja ei sitä aina tarvitse käyttää "täysillä".

Hyvin samansuuntaiset kokemukset täällä päässä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)