Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 557 58 59 60 61497 498 499 500 501
ReBeat
02.11.2012 19:57:06

pmu: Ne Warmothit mitä olen nähny torilla on olleet kans 250-300€, joten mitä tässä Baja kaulan hinnassa nyt olikaan pielessä?

No esim. että se on ihan halvimmasta perusvaahterasta tehty tasahaalea ruisku, jossa nauhoissa kulumaa. Eikä mitään virittimiä mukana. Usein liikkuu spekseiltään huomattavasti kalliimpia kauloja samaan hintaan. Ominaisuuksiltaan tammi-aromisempia warmotteja, jotka a) paremman näköisiä b) ehjillä nauhoilla.
MadMatt
02.11.2012 20:10:02

pmu: Ja kyllä, Bajan kaula on yksi parhaista telen kauloista mitä löytyy.

Itse voin ihan yhtä hyvin sanoa ettei todellakaan ole... Henkilökohtaiset mieltymykset tuskin määrittelevät yleistä hintatasoa.
klobasa
02.11.2012 20:30:46
ReBeat: Usein liikkuu spekseiltään huomattavasti kalliimpia kauloja samaan hintaan. Ominaisuuksiltaan tammi-aromisempia warmotteja, jotka a) paremman näköisiä b) ehjillä nauhoilla.

Aijaa, no sittenhän kitarat ilmeisesti kannattaa kasata erikseen osista jos niitä huomattavasti kalliimpia kauloja saa alle 250€ hinnoilla. Säästää selvää rahaa. Enpä ole itse vaan nähny.

En kylläkään omaan teleeni huolisi mitään tammi-aromista kaulaa, vaan ihan perinteisen vaahterapötkylän.
klobasa
02.11.2012 20:44:06 (muokattu 02.11.2012 20:45:10)
MadMatt: Itse voin ihan yhtä hyvin sanoa ettei todellakaan ole... Henkilökohtaiset mieltymykset tuskin määrittelevät yleistä hintatasoa.

Joo ei määritä, mutta ei Fender bajan kaulan hintaa määritä kyllä mitkään Warmothin mahonki-tammi-silli-aromiset telekaulatkaan.
naavanka_
03.11.2012 14:19:56
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=691719

Onko tämä oikeasti Nipponista?

Kaikki tieto jota löysin viittaisi siihen että olisi MIK.
Alkupään tuotantohan (ainakin 170 ja 270-saja) oli Japanista mutta 150 sarjasta ei sanota mitään.
antnis
03.11.2012 14:39:44
pmu: Joo ei määritä, mutta ei Fender bajan kaulan hintaa määritä kyllä mitkään Warmothin mahonki-tammi-silli-aromiset telekaulatkaan.

Mikseivät määrittäisi? Ja jos nauhoissa on sen verran kulumaa, että siitä pitää erikseen mainita, voi heti laskea hintaan satasen verran lisää hiontatöistä.
trih
03.11.2012 14:50:54
naavanka_: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=691719

Onko tämä oikeasti Nipponista?

Kaikki tieto jota löysin viittaisi siihen että olisi MIK.
Alkupään tuotantohan (ainakin 170 ja 270-saja) oli Japanista mutta 150 sarjasta ei sanota mitään.

Ilmoituksen kuva on ainakin "netistä":

http://audiozone.dk/guitargallery/? … te_150%2Fcharvette_150_japan_28.jpg

Sama sivusto tarjoaa infoa Charvetteista, lieneekö myyjä sieltä tonkinut?

"They were initially made in Japan by Chushin Gakki, having basswood bodies, but soon the entire production of the Charvette Series was moved to Korea, introducing the use of plywood for the body."

http://audiozone.dk/index-filer/cha … guitars.php#charvel_japan_1986-1991

Varmuus tullee ainakin runkomateriaalin perusteella.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
naavanka_
03.11.2012 15:55:59
trih: Ilmoituksen kuva on ainakin "netistä":

http://audiozone.dk/guitargallery/? … te_150%2Fcharvette_150_japan_28.jpg

Sama sivusto tarjoaa infoa Charvetteista, lieneekö myyjä sieltä tonkinut?

"They were initially made in Japan by Chushin Gakki, having basswood bodies, but soon the entire production of the Charvette Series was moved to Korea, introducing the use of plywood for the body."

http://audiozone.dk/index-filer/cha … guitars.php#charvel_japan_1986-1991

Varmuus tullee ainakin runkomateriaalin perusteella.

No voi satan, oon sitten myyny kaks omaa Charvettea Korealaisina vaikka ovatkin olleet Japseja.
En kyllä tuosta basswoodista tiiä omalla kohdalla koska ainakin toinen painoi helvetisti, kuitenkin kokopuuta oli mutta syykuvio ei muistuttanus saarnia.
antnis
03.11.2012 18:13:44
pmu: Ai miksei Warmothin hinnat määrittäisi sitä mikä on hyväksyttävä hinta Fenderin kaulasta? OK, sovitaan sitten niin, että kyllä määrittää.

Mulle saa tarjota Fender SRV straton kaulaa. Maksan siitä 250€, koska yhtä hyviä tai parempia Warmothin kauloja saa samaan hintaan. Warmothit sentäs tehty useimmiten itse valittujen speksien mukaan ja SRV straton kaula on liukuhihnalta.

SRV-kaulan ja Warmothin keskinäisestä paremmuudesta voidaan debatoida, Warmothin ja Bajan ei.
klobasa
03.11.2012 18:22:03 (muokattu 03.11.2012 18:27:49)
antnis: SRV-kaulan ja Warmothin keskinäisestä paremmuudesta voidaan debatoida, Warmothin ja Bajan ei.

Ihan älytön kommentti.

Itsellä on ollut yksi linnunsilmävaahtera/ruusupuu Warmoth kaula ja siitä ei jäänyt kyllä mitään hyviä muistikuvia.

Tämä riittää mulle tästä aiheesta.
naavanka_
03.11.2012 19:53:22
pmu: Ihan älytön kommentti.

Itsellä on ollut yksi linnunsilmävaahtera/ruusupuu Warmoth kaula ja siitä ei jäänyt kyllä mitään hyviä muistikuvia.

Tämä riittää mulle tästä aiheesta.

Jatkan silti :)

Minun kauttani on kulkenut kaksi telekaulaa ja yksi gecko bassokaula ja kaikki olleet aivan loistavia.
Sanottakoon tähän vielä että testaamani Fenderin custompajakama on ollut huonompaa/tökerömmin tehtyä.

Inb4 Fender CS uliuli
Jii-Gee
03.11.2012 20:17:36

naavanka_: Minun kauttani on kulkenut kaksi telekaulaa ja yksi gecko bassokaula ja kaikki olleet aivan loistavia.

Mulle tuli ronski vko sit elämäni eka Warmoth (omasivulla linkin takana).
Osia / viimeistelyä / niiden valintaa & sovitusta / laatua kaikenkaikkiaan ku tarkastelee niin oikeesti helkkarin vaikeeta kuvitella että tosta vois oikeesti pistää viel paremmaks (!!?).

Sanottakoon tähän vielä että testaamani Fenderin custompajakama on ollut huonompaa/tökerömmin tehtyä.

CS Fenkuista ei kokemusta, mutta perus USA bulkki F osaston noi W't pesee kuus-nolla..
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
klobasa
03.11.2012 20:30:05
Sen verran lisään tähän vain muistutukseksi, että kysehän oli vain Baja kaulan hinnasta ja joku heitti, että käypän hinnan voi katsoa Warmothilta.

Uskon, että W tekee viimeisen päälle hyvää tavaraa vaikka omasta kaulasta en tykännytkään. Ainoa johtopäätös on siis se, että jos ostan joskus vaikka sen Fender SRV kaulan, niin se saa maksaa vain 250 e. Koska Warmothit on viimeisen päälle hyviä ja sieltähän se hinta fenkuillekin katsotaan.

Sillä ei ole väliä, että esim Ebayssä SRV kaulat maksaa n. 600 - 800 euroa.
hallu
03.11.2012 20:38:56
Porukoilla tuntuu nyt henkilökohtaiset mieltymykset vaikuttavan näihin hinta-arvioihin tässä kaulasodassa. Itse en tiedä mitä bajan kaula pitäisi maksaa, mutta sen tiedän että yleensä sellaisen saadakseen pitää ostaa kokonainen baja. Itse tykkään bajan kaulasta enkä ymmärrä miksi joku ei sellaista saataisi haluta ostaakin. Eiköhän markkinat sen osoita, että mikä sille on sopiva hinta.

Noita bulkkikauloja voi tietenkin tarjota verrokiksi ja niitähän voi haluavat ostaa kaupasta, mutta pitää muistaa, että SRV:n tai najan kaula on joskus ollut ihan oikeassa kitarassa eikä niitä kaupasta ilman kitaraa saa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Dundee
04.11.2012 20:38:57 (muokattu 04.11.2012 20:39:39)
Täällä näyttää olevan sen verran asiaankuuluva debatti, että uskallan jättää tän kysymyksen tänne. Parempi se kai näin on hoitaa kuin löytää oma kaula täältä sitten myöhemmin.

Paljonka luulette tän ko. kitaran kaulan arvon olevan virityskoneistoineen?

http://www.musiciansfriend.com/guit … s-telecaster-electric-guitar#review

Eihän näillä itse kitaroilla ole kuitenkaan bajan kanssa mitään älytöntä hintaeroa.

E: Vastauksista kun ei ollut mitään uskomatonta tulvaa tuolla "Mitä kannattaa pyytää..."-ketjussa.
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
blues guitar
04.11.2012 20:50:51

Dundee: Täällä näyttää olevan sen verran asiaankuuluva debatti, että uskallan jättää tän kysymyksen tänne. Parempi se kai näin on hoitaa kuin löytää oma kaula täältä sitten myöhemmin.

Paljonka luulette tän ko. kitaran kaulan arvon olevan virityskoneistoineen?

http://www.musiciansfriend.com/guit … s-telecaster-electric-guitar#review

Eihän näillä itse kitaroilla ole kuitenkaan bajan kanssa mitään älytöntä hintaeroa.

E: Vastauksista kun ei ollut mitään uskomatonta tulvaa tuolla "Mitä kannattaa pyytää..."-ketjussa.

Pyydä vaikka 250€. Katsotaan sitten päätyykö tänne "älyttömät hintapyynnöt" osiolle?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
T_V_H
06.11.2012 12:40:59
Jumankekka kun rupee ottaan päähän kun tuo meikäläisen G&L roikkuu edelleen tuola torilla vaikka hinta rupee oleen jo naurettavan alhaalla. Toinen kitara kiikarissa ja rahaa kun vaan tarvis toiseen kitaraan ennen kun sen joku muu nappaa.

Onko tosissaan kaikilla tällä hetkellä kaikilla niin huono taloudellinen tilanne ettei edes halvoilla hinnoilla tavara liiku. Mutta taas yleisesti ottaen tuntuu että ihmisillä on tuolla torilla hinnat aivan yläkanttiin, näin yleisesti ottaen.

Sori offari kun taitaa vielä vähä väärä ketjukin mutta rupee pikkuhiljaa ottaa aivoon kun tarjoillaan vaihdossa kaikenlaisia korean rimpuloita ilman mitään välirahoja.
Niq
06.11.2012 13:01:30

T_V_H: Jumankekka kun rupee ottaan päähän kun tuo meikäläisen G&L roikkuu edelleen tuola torilla vaikka hinta rupee oleen jo naurettavan alhaalla.

Ota parempi kuva. Suurin osa kitaristeista kun ei hyvän päälle ymmärrä, jos ei se näytä siltä.
T_V_H
06.11.2012 13:11:39
Niq: Ota parempi kuva. Suurin osa kitaristeista kun ei hyvän päälle ymmärrä, jos ei se näytä siltä.

Kävi itelläki mielessä mutta se on vaan tän kännykän kameran kanssa saa kyllä tähdet olla juuri oikeassa asennossa auringonpimennyksen aikaan että hyvän kuvan saa. Pitäis joku järkkäri saada lainaan.

Toki ymmärrän että kuva vaikuttaa myyntiin vaikka itse en vaadi mitään studiotason kuvia
jos pääsen kitaraa katsomaan ennen ostoa. No ei kai auta kun olla kärsivällinen ja yrittää se kunnon kuva saada.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)