Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaappi Laney IRT60 Ironheart -nupille
1
Clayden
03.11.2012 14:07:58 (muokattu 03.11.2012 14:18:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikäs olen hakemassa mahdollisimman erottelevasoundista kaappia 60 wattisen Lanikan kylkeen. Omistan tällä hetkellä Marshallin MG412B -kaapin ja se ei kyllä ihan matchaa sen kanssa toivotulla tavalla. Myöskin Laneyn ironheart -sarjan kaappi kuulosti aika tuhnulta.
 
Olisiko kellään hyvää ehdotusta kaapiksi? Mieluiten alle 400€ olisi budjetti.
 
Kaikesta selviää oikealla asenteella tai vähintäänkin tyylillä.
calluna
06.11.2012 12:27:15 (muokattu 06.11.2012 12:28:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites klassikkoehdotus: Celestion V30-elementeillä varustettu kaappi?
Tuohon hintaluokkaan vois käytettynä tuurilla jostain löytyä.
 
Itsellä ainakin toimii hienosti, kun on oman nupin särökanava hieman tummasävyinen. Enkä tietty puhtaillakaan mitään moitittavaa nyt juuri keksi.
 
Edit:
Niin ja pitikös se olla 4x12 vai riittäisikö pienempi?
1x12 korvien korkeudelle sijoitettuna kämpillä niin luulis erottelevan... :)
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Gabe
06.11.2012 13:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calluna: Mites klassikkoehdotus: Celestion V30-elementeillä varustettu kaappi?
Tuohon hintaluokkaan vois käytettynä tuurilla jostain löytyä.
 
Itsellä ainakin toimii hienosti, kun on oman nupin särökanava hieman tummasävyinen. Enkä tietty puhtaillakaan mitään moitittavaa nyt juuri keksi.
 
Edit:
Niin ja pitikös se olla 4x12 vai riittäisikö pienempi?
1x12 korvien korkeudelle sijoitettuna kämpillä niin luulis erottelevan... :)

 
Celestion V30-elementeillä varustettu kaappi ei kyllä voi mennä pahasti metsään. Tuolla budjetilla itse unohtaisin 4x12 kaapin.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Savu
08.11.2012 07:42:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni toimii tuon isoveljen kanssa 2x12 ENGL V30 elementeillä. Tumma soundi, mutta erotteleva ja tiukka. Cleaneilla mukavaa alapäätä antaa ja silti "kirkkaat". Got it? :)
 
fnm
13.11.2013 10:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihte olen ostamassa ko. nuppia, mutta kumpi järkevämpi 212 vai 214? Harley Bentonin v30 kuiteskin.
 
jhlamm
13.11.2013 10:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs tämä 214 on? Kaksi 14" elementtiä? :D Lienee pitänyt olla 412...
 
Eiköhän tuo järkevyys riipu ihan käyttötarkoituksesta. 4x12 on enemmän massan tuntua ja soundiltaan isompi. Vaikea selittää... Tämä tulee esiin kovilla volilla paremmin. Tosin 2x12 kelpaa paremmin kotisoitteluun melkein ja treenikselle, kunhan sen sijoittaa ja suuntaa hyvin (toki 4x12 tämäkin on suositeltavaa). Se on kevyempi kantaa ja liikutella...
 
Itse ottaisin 4x12-komeron, koska se on nyt on miehekkäämpi ja siinä on vähemmän ohut soundi bändin kanssa soitettaessa. Kotona taasen oon vedellyt 1x12 kaapilla moitteetta. Tosin uuden 412 harrikan hinnalla saa käytetyn 412 framuksen torilta. Suosittelen katsastamaan josko vielä on siellä...
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
JuSu
13.11.2013 10:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fnm: Ihte olen ostamassa ko. nuppia, mutta kumpi järkevämpi 212 vai 214? Harley Bentonin v30 kuiteskin.
 
Anteeksi autovertaus, mutta tää on sama kuin kysyisi kumpi on järkevämpi, farmari vain hatchback...
 
Eli riippuu täysin sun omasta mieltymyksestä ja käyttötarkoituksesta. Jos budjetti kuitenkin venyy sinne 400 euroon (uuden HB 4x12":n hinta), mä hankkisin samalla rahalla laadukkaamman 2x12" -kaapin.
 
Itse hankin 60 W Ironheartin alle käytettynä Avatarin 2x12" -kaapin Hellatone 60 (=V30) elementein. 320 €, laadukas ja toimii ku junan hissi.
 
JuSu
JuSu
13.11.2013 10:44:47 (muokattu 13.11.2013 10:46:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: ... on vähemmän ohut soundi bändin kanssa soitettaessa.
 
Jos 'ohut' on negatiivinen ominaisuus soundissa, niin ei kyllä sopivan 2x12" (tai ihan 1x12") komeronkaan kanssa tarvitse siitä olla huolissaan... =)
 
Mulla on tällä hetkellä treeniksellä ihan Bugeran 1x12" takaa-avoin combo, ja 'ohut' ei todellakaan kuvaa sen soundia.
 
Tarkoitan tällä siis sitä, että elementtien määrä ei ole oikotie onneen tässä(kään) asiassa.
 
JuSu
fnm
13.11.2013 11:21:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis 412. Jep treenikselle, ja ehkä keikoillekin on tarkoitettu. Tällä hetkellä on peaveyn 100 w putkikombo, ja se ei isolla volalla tee muuta kuin puuroutuu.
 
JuSu
13.11.2013 12:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fnm: Siis 412. Jep treenikselle, ja ehkä keikoillekin on tarkoitettu. Tällä hetkellä on peaveyn 100 w putkikombo, ja se ei isolla volalla tee muuta kuin puuroutuu.
 
Mikä Peavey? Mikä kaiutin siinä on?
 
Mä en näe mitään syytä hankkia 412:sta, jos ei tasan tiedä haluavansa ja tarvitsevansa just sen soundin. Laadukkaampi 212 on mun mielestä parempi vaihtoehto.
 
Jokainen toki tekee omat ratkaisunsa.
 
JuSu
jhlamm
13.11.2013 12:26:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees eli laadukas 212 ajaa kyllä asiansa. Vertasin vain suoraan noita HB:n tuotoksia keskenään ;)
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
JohnPatrick
13.11.2013 13:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mahdollisimman erottelevasoundista kaappia
 
Tuo mainitsemasi erottelevuus tulee yleensä laatukaappien mukana, mutta harvoin ~400e hintaluokassa 412 kaapeissa. JuSu tuossa puhuu asiaa ja varmastikin kokemuksen äänellä. Itse myös tinkisin mieluiten kaapin koosta kuin laadusta!. Voin vakuuttaa 2x12" Bentonin omistaneena, että kovassa soitossa erottelevuudesta ei ole tietoakaan verrattuna oikeasti hyviin kaappeihin.
 
En mollaa Bentonia aivan lyttyyn, hyvä kaappi hintaisekseen, mutta se kun ei riitä, jos haluaa timanttia! :D
 
Katsele käytetty Mesa 1x12" widebody tai jos on malttia säästää niin tiedän 2x12" Recto -kaappeja vaihtaneen omistajaa 500 eurolla. Pystymalli rectosta on vielä vähän suurempi kotelotilavuudeltaa, onko sitten isompi soundi tai parempi, en tiedä.
 
Orange 2x12" lähtee varmaan myös tuohon budjettiin, mutta niistä en tiedä muuta kuin kuullut ihan hyvää...
 
"Köyhän ei kannata ostaa halpaa" -sanonta toimii musakamoissa hyvin! Se vasta kallista on kun ensin ostat ok kamaa ja vaihdat hetken päästä vähän parempaan ja taas vähän parempaan....
 
DooMTroopeR
13.11.2013 18:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JohnPatrick: Tuo mainitsemasi erottelevuus tulee yleensä laatukaappien mukana, mutta harvoin ~400e hintaluokassa 412 kaapeissa. JuSu tuossa puhuu asiaa ja varmastikin kokemuksen äänellä. Itse myös tinkisin mieluiten kaapin koosta kuin laadusta!. Voin vakuuttaa 2x12" Bentonin omistaneena, että kovassa soitossa erottelevuudesta ei ole tietoakaan verrattuna oikeasti hyviin kaappeihin.
 
En mollaa Bentonia aivan lyttyyn, hyvä kaappi hintaisekseen, mutta se kun ei riitä, jos haluaa timanttia! :D
 
Katsele käytetty Mesa 1x12" widebody tai jos on malttia säästää niin tiedän 2x12" Recto -kaappeja vaihtaneen omistajaa 500 eurolla. Pystymalli rectosta on vielä vähän suurempi kotelotilavuudeltaa, onko sitten isompi soundi tai parempi, en tiedä.
 
Orange 2x12" lähtee varmaan myös tuohon budjettiin, mutta niistä en tiedä muuta kuin kuullut ihan hyvää...
 
"Köyhän ei kannata ostaa halpaa" -sanonta toimii musakamoissa hyvin! Se vasta kallista on kun ensin ostat ok kamaa ja vaihdat hetken päästä vähän parempaan ja taas vähän parempaan....

 
Ei se harrikan vintage 412-pönttö eroaa mitenkään soundillisesti mesan vastaavasta kaapista muun kuin logon osalta. Olen kokeillut molemmat(v30 kummassakin) ja ainakaan hevihommeleissa soundiero ei oikein tullut ilmi. Paljon enemmän riippuu tuo soundi nupista kuin kaapista.
 
Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «