Leri 03.11.2012 11:34:05 | |
---|
Tytär siveli hieman hiomapaperilla akustisen Gibsonin kantta, hieman jäi skraiduja. Saiskohan niitä jotenkin tasoiteltua? Nitrolakkahan tossa on. Toisaalta eihän ne naarmut saundiin vaikuta. |
Leri: Tytär siveli hieman hiomapaperilla akustisen Gibsonin kantta, hieman jäi skraiduja. Saiskohan niitä jotenkin tasoiteltua? Nitrolakkahan tossa on. Toisaalta eihän ne naarmut saundiin vaikuta. Itse olen saannut häivytettyä naarmuja hienolla hiomatahnalla ja kangas rätillä, mutta tätä kokeile vain omalla vastuulla :) Nämä siis lakkapinnassa olevia, basso oli kyseessä. Jazz Bass Fretless |
veijo k 13.11.2012 21:20:40 | |
---|
Oon joskus kiillottanut lakkapintojen himmentymiä esim. erittäin - siis erittäin! - hienolla teräsvillalla, jota olen kostuttanut öljyyn (vaikkapa ruoka-). Jokin kalusteiden kiillotusöljy voisi myös toimia |
s151669 14.11.2012 09:15:27 | |
---|
No jos ne naarmut on puuhun asti niin älä ainakaan millään öljyllä pyyhi. Huonekalujen kiillotusaineissakin on usein silikoneja, jotka tekevät lakkakerroksen korjaamisesta mahdotonta... Periaatteessa nitrolakka kait sulaa kiinni aiempaan kerrokseen, että ruiskulla vaan uutta kamaa ja kiillotus perään. Ei sillä että mä lakkaamisesta mitään tietäisin, mutta isot pojat kertoivat. Antikitarasankari |
Rämppy 14.11.2012 13:08:45 | |
---|
En sitten malttanut olla sanomatta. |
Osteri 15.11.2012 19:19:50 | |
---|
Kaikki maali- ja lakkapinnat olen tähän mennessä kiilloittanut Farecla G10 tahnalla jota saa autotarvikeliikkeistä. Muuta ei ole tarvinnut. Nitrolakan hiomisesta ei kokemusta. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Jone the Bone 17.11.2012 13:37:23 | |
---|
Leri: Tytär siveli hieman hiomapaperilla akustisen Gibsonin kantta, hieman jäi skraiduja. Saiskohan niitä jotenkin tasoiteltua? Nitrolakkahan tossa on. Toisaalta eihän ne naarmut saundiin vaikuta. Kysäise täältä: http://kitaratohtori.org/ Tapani Kärnä on turkulainen soitinrakentajamestari, ja häneltä olen ainakin itse saanut netin välityksellä kysymällä hyviä neuvoja. Avulias ja asiakaspalveluhenkinen alan ammattilainen, jonka erityisen vaikuttavaa kädenjälkeä on nähtävillä hänen sivustoillaan. Kannattaa vilkaista sivuja, vaikkei olisi kysyttävääkään. Sivuilta voi oppia paljon uutta, myös kitaran omatoimisesta huollosta. Hatunnoston arvoinen paikka, kun nykypäivänä joku viitsii (ja haluaa) jakaa tietotaitoaan julkisesti, ja vieläpä aivan ilmaiseksi! Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |