Aihe: Viimeksi pelaamasi peli ja sen arvosana
1 2 3 4 548 49 50 51 5267 68 69 70 71
flimtrick
30.10.2012 09:54:02
zorro: Alan Wake (PC) ****

E: On myös huonoa sanottavaa. Alun pakollinen tutoriaali oli turha ja suorastaan pilasi monta yllätystä itse pelistä. Olisi ollut mukavampi säikähtää kuoliaaksi törmätessään vihollisiin ensimmäistä kertaa, sekä yrittää selvittää mitä niille pitäisi tehdä.

Niin toi on vähän harmillista mutta eipä taida enää pahemmin sellaisia ainakaan vähän isompia pelejä olla missä ei olis tutoriaalia. Kaikki kun pitää olla valmiiksi pureskeltu ettei vaan pelaaja joudu itse miettimään että mitäs tehdään seuraavaksi.
Hakki
02.11.2012 00:38:54
flimtrick: Itse pelaan tällä hetkellä Mass Effect 3:sta. 1 ja 2 osa olivat molemmat ihan hyviä pelejä vaikka molemmissa oli kyllä paljon heikkouksuakin mutta kolmonen on kyllä ihan eri maata niin tarinan kerronna ja toiminnan sekä pelattavuuden puolesta. Todella koukuttava peli ja taistelutkin on todella mukaansatempaavia ja vauhdikkaita toisin kuin edellisissä osissa. 25 tuntia takana ja ollaan varmaan vasta max. puolessavälissä.

ME3 on täyttä timangia alusta (päivitettyyn) loppuun. Taistelut on todellakin kolmosessa sujuvimmat ja toimivimmat, mutta ykkönen ja kakkonen vievät muilla osa-alueilla välillä voiton. Mulla meni muistaakseni ~50 tuntia kolmosen parissa ekaan läpipeluuseen, hyvin linjassa kahden edellisen kanssa.
while(true) {play(metal);}
Meadow
02.11.2012 00:41:23
Kolmonen oli sarjan huonoin osa.
Ed_Guy
02.11.2012 06:27:51
Meadow: Kolmonen oli sarjan huonoin osa.

Kolmosen kanssa kävi vähän silleen, että ei siihen kinostanut koskea sen yhden läpipeluun jälkeen.
Hate all you want you ugly old mule you're never gonna be 20 percent cooler.
Ygäby
02.11.2012 13:12:35
Meadow: Kolmonen oli sarjan huonoin osa.

Oikeasti kaikista huonoin on ykkönen, mutta aika on kullannut muistot. Jokaisessa osassa on muutenkin aina joku osa-alue pielessä ja kolmonen hoitaa aika tasaisesti/paremmin kaikki osa-alueet.

Kaneetti: Ne on kaikki silti ihan helvetin hyviä.
Meadow
02.11.2012 14:01:52
Ygäby: Oikeasti kaikista huonoin on ykkönen, mutta aika on kullannut muistot.

Pelasin ykkösen ensimmäistä kertaa tänä vuonna ja se on parempi kuin kolmonen.
Ygäby
02.11.2012 14:12:04
Meadow: Pelasin ykkösen ensimmäistä kertaa tänä vuonna ja se on parempi kuin kolmonen.

Pyytäsin perustelemaan, mutta tarkemmin ajateltuna vääntö ME3 vastaan muut osat on kyllä niin puuduttavaa ja läpikoluttua että olkoot.
En tiedä miksi edes kirjoitin tämän viestin.
Meadow
02.11.2012 14:19:13
Ygäby: Pyytäsin perustelemaan, mutta tarkemmin ajateltuna vääntö ME3 vastaan muut osat on kyllä niin puuduttavaa ja läpikoluttua että olkoot.
En tiedä miksi edes kirjoitin tämän viestin.

Ykkönen oli huonompi toimintapeli, mutta parempi roolipeli kuin kolmonen.
flimtrick
02.11.2012 21:30:46 (muokattu 02.11.2012 21:34:31)
Ygäby: Oikeasti kaikista huonoin on ykkönen, mutta aika on kullannut muistot. Jokaisessa osassa on muutenkin aina joku osa-alue pielessä ja kolmonen hoitaa aika tasaisesti/paremmin kaikki osa-alueet.

Kaneetti: Ne on kaikki silti ihan helvetin hyviä.

Joo kaikki ehdottomasti hyviä pelejä ja olen samaa mieltä siitä että kolmonen hoitaa kaikki osa-alueet sujuvimmin, mulle itselle kakkonen oli ehkä kuitenkin se heikoin osa. Alku ja lopun suicide mission olivat hyviä mutta juoni oli loppujen lopuksi tosi tylsä ja itsellä ainakin alkoi ärsyttämään noi lojaalitehtävät ja loputtomat sivutehtävät. Keskivaiheilla peli junnasi niin pahasti paikoillaan että enää jaksanut välittää koko taistelujoukon kasaamisesta ja lojaalipisteiden keruusta. Niinpä lopussa mulla kävikin vähän kehnosti :)

Ykkösestä pidin todella paljon. Vaikka taistelut ja pelattavuus ovat vähän kankeita niin tarina ja tunnelma on niin vetävä että peli toimii.

Kolmonen on mun mielestä vaan kaikilla osa-alueilla paras osa. Kakkosessa esim. räiskintää oli selvästi lisätty mutta taistelut jättivät silti vähän tylsän ja hengettömän maun. Viholliset on vähän kankeita ja tönkköjä. Kolmosen taistelujen toimivuutta ei voi edes verrata kakkoseen, ollaan mun mielestä ihan eri tasolla. Ykkösessä taas toi planeetoilla ja Citadelissa haahuilu oli vähän turhankin laajassa mittakaavassa mun makuun ja kakkosen planeettaskannailut alkoi tympimään nopeasti. Kolmosessa on nämäkin hoidettu sopivan virtaviivaisesti mutta kuitenkin niin että tutkittavaa riittää.

Muutenkin kolmonen on imaissut ainakin minut ihan eri tasolla pelin maailmaan sisään kuin aiemmat osat niin tarinan, tunnelman ja taisteluiden osalta. Sopivassa suhteessa muutenkin kaikkea niin ei ala joku juttu tympimään missään vaiheessa.
Sa(n)kari
03.11.2012 20:31:30
Indie point and click peli To The Moon. Olipahan paras pelikokemukseni ikinä, ei siitä voi oikeastaan sanoa mitään, se täytyy itse kokea. Oli muutamaan otteeseen silmäkulma kosteana. Jumalauta mikä löytö!

http://freebirdgames.com/to_the_moon/
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni.
fuzz
06.11.2012 19:13:48
Halo 4

Mitään peliä en ole näin innokaasti odottanut, eikä kyllä pettänyt. Visuaalisesti yllättävän hieno, varmasti ollaan jo ihan boksin rajoilla. Yhen kerran meinas jäätyä koko härveli mutta säikähdyksellä selvittiin. Pelimekaniikka oli tuttua ja toimivaa, muutama uusi ja hauska ase. Juoni oli hyvä, mutta jätti silti ehkä hieman ristiriitaisia tunteita, joskin loppua kohden meno oli todella mukaansatempaavaa. Suurin miinus tässä pelissä on kyllä aikaisempien osien musiikin lähes totaalinen puuttuminen. Musat oli perus toimintaleffasettiä, ei kovin mieleenpainuvaa toisin kuin aiemmin. Moninpeli vielä testaamatta.

9/10
elämän tarkoitus on 42
Milkop
06.11.2012 20:02:12

fuzz: Musat oli perus toimintaleffasettiä, ei kovin mieleenpainuvaa toisin kuin aiemmin.

Johtunee siitä että ne on tehnyt Massive Attack -ukko Neil Davidge eikä Martin O'Donnell kuten aiemmin.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
fuzz
06.11.2012 20:57:45
Milkop: Johtunee siitä että ne on tehnyt Massive Attack -ukko Neil Davidge eikä Martin O'Donnell kuten aiemmin.

Jep. Kyllä tuli välillä Marttia ikävä, vaikka oli tuolla muutama ihan sopiva veisu.
elämän tarkoitus on 42
Leatherman
16.11.2012 09:57:58 (muokattu 16.11.2012 09:58:16)
flimtrick:
Ykkösestä pidin todella paljon. Vaikka taistelut ja pelattavuus ovat vähän kankeita niin tarina ja tunnelma on niin vetävä että peli toimii.

Ykkönen oli tän vuosituhannen parhaita pelejä toistaseks, tunnelma oli "eeppisin" näistä kaikista, kun taistelu ei vienyt koko peliä. Oli "rauhallinen" scifitunnelma, pidin todella paljon. Kakkonen ja kolmonenkin oli tosi solideja.

Mielipiteitä jakaa,
Ykkönen, vahvin tunnelma, rikkinäisin pelinä esim. itse sentinelillä pystyin tuhoamaan kaiken yhdellä kädellä ilman ongelmia.

Kakkonen, vahvimmat taustastoorit hahmoilla, koska oli se mihin pelissä eniten keskityttiin, myös se että keskusteluissa tuli niitä mahiksia "puuttua tilanteeseen" lisä oli hieno. Oli piristävän vaikea joissain tilanteissa, mutta vaikeammilla tasoilla jotkin skillit täysin turhia.

*SPOILERIA*
Kolmonen, vahvin taistelumekaniikka, hyvä tarinapohja, hahmot jäi ohuemmiksi. Ei ollu fiilistä koskea peliin läpipeluun jälkeen.
Pelin loppu, jos uskoo Indoctrination theoryyn oli mun mielestä aivan mahtava jos paikkaansa pitävä, toivon kovasti että juuri sitä Bioware tarkoittikin. Tuntui todella mahtavalta, ehkä voimakkaimpia tunteita ikinä pelimaailmassa, kun ensi kerran symbioosivalinnan jälkeen katsoin sen theoryn ja uskon siihen. Vaikka olin lähellä valita sen tuhoamisen niin tulin toisiin aatoksiin.

Tajusin että tää peli huijas mua ja kaikista merkeistä huolimatta menin ku lahna katiskaan, hävetti suorastaan. Suosittelen katsomaan sen videon jos ei oo tuttu.
"Wisest men follow their own directions" -Euripides
Meadow
16.11.2012 13:15:08
Indoctrination Theory tuhottiin viimeistään Extended Cut-DLC:llä, mutta on se loppu silti edelleen aivan kauhean paska.
Leatherman
16.11.2012 13:17:43
Meadow: Indoctrination Theory tuhottiin viimeistään Extended Cut-DLC:llä, mutta on se loppu silti edelleen aivan kauhean paska.

Yhä en suostu uskomaan, että se tuhottiin, vaikka itse katoin extended cutin, koska olis ollu totta ollessaan niin rautaa. Ja makes sense monelta osin.
Meadow
16.11.2012 13:32:36 (muokattu 16.11.2012 13:32:50)
Indoktrinaatio ei toimi niin kuin teoria väittää. Lisäksi on aika väsyttävää, että niinkin vanha tarinankerronnallinen keino kuin symboliikka saadaan väännettyä jonkun kaukaa haetun salaliittoteorian tueksi. On paljon todennäköisempää, etteivät BioWaren tyypit tienneet mitä helvettiä olivat tekemässä ja loihtivat kiireessä pelin keskeisen temaattisen konfliktin ja emotionaalisen ytimen hylkäävän lopun ja yrittivät vaikuttaa diipeiltä.
Leatherman
16.11.2012 14:50:25
On totuus että lopussa wastetaan tunneside potentiaalia pelin muihin hahmoihin aivan jäätävästi.
Mutta se ammutuksi olkapäähän tuleminen, ennen porttiin astumista, andersonin ampuminen toiseen olkapäähän joka johtaa Shepardin saman puolen olkapään vuotamiseen oli riittävä indoctrinaatio-todiste minulle.
Scrobble
17.11.2012 18:09:48
Joo itekkin olin tosi disappointed toho geimin loppuu. Olin pelannut kolme geimii iha for nothing, nyt kaikki se työ wastettii. Tohon theoryynkaa en oikein believaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)