Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 DT50
1
PjP
31.10.2012 21:35:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Deluxe Musicin nettikaupassa näkyy olevan Line6 DT50 vahvarit poistomyynnissä.
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, että poistuuko tämä vahvari tosiaan Line6:n valikoimasta? Onko tilalle tulossa päivitetty malli tai jotain?
 
Kovasti tällä hetkellä kiinnostaa nuo DT50 ja DT25.
Onko kellään näinstä kokemusta? Onko soundit esikuvien veroisia?
Etenkin miten suhteutuu VOX:iin? (se on mulla toinen vaihtoehto vahvariski)
 
Onko muuten tietoa, että tuleeko HD500:selle korvaajaa kuinka pian?
Sekin pitäisi hankkia, mutta jos korvaaja on tulossa voin odottaa.
 
Koska Line6 on yleensä julkistanut uusia tuotteita?
 
Make it Funky!
Sammo
01.11.2012 10:50:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kokeilin kaupassa DT25:a keväällä ... mulla on JTV Variax ja tuo Line 6 link / Dream Rig -juttu kiinnosti siinä vaiheessa luonnollisesti kovastikin. Kaupan äänieristetyssä kopissa kuulosti ihan mukiinmenevältä mutta mun ostopäätöksen esti epäilys että puhtaimman soundin kanssa ei bändikämpillä pärjäisi alkuunkaan, ainakaan meidän volatasoilla.
 
DT50:ä on tehoja tietenkin enemmän.
 
"Just swimming in the sea of rubato"
Sammo
01.11.2012 12:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Apropos, DT-sarjalle on tullut päivitys, nyt 30 etuastemallia (ilmeisesti 8 kerrallaan valittavissa).
 
http://line6.com/dtv2update/
 
Melko halpakin on (ilmainen).
 
"Just swimming in the sea of rubato"
Sergei Fallinen
01.11.2012 13:28:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttais Thomannillakin olevan joku kampanja menossa, osa Variaxeista ja vahvistimista 100-150 euron alennuksilla.
 
PjP
01.11.2012 16:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin tosiaan oudolta tuntuisi, että DT50 jäisi pois tai korvautuisi juuri nyt uudella mallilla, kun päivityskin vasta tuli. Eikä kait nämä DT50 ja 25 niin kovin vanhoja tuotteita ole?
Kuinka pitkät elinkaaret Line6:n vahvareissa yleensä on ollut?
 
Miten muuten tuo Variax on toiminut/soundannut?
Onko varteenotettava vaihtoehto minulle kun Les Paul, Gretsch, Hollow Body & akkari soundia puuttuu kitaravarastosta?
 
Make it Funky!
Sammo
02.11.2012 09:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PjP: Miten muuten tuo Variax on toiminut/soundannut?
Onko varteenotettava vaihtoehto minulle kun Les Paul, Gretsch, Hollow Body & akkari soundia puuttuu kitaravarastosta?

 
Mulla on ollut vähän epäonnea tuon JTV69:n kanssa, eli tilasin kitaran 9/2010 ja vasta kolmas yksilö (6/2012) oli sellainen joka ei lähtenyt palautukseen. Mutta potentiaalia oli kaikissa, ensimmäisessä pahin vika oli nauhojen päitten hiontakulma, eli kielet luiskahtelivat kaulalta ja toisessa vibrakampi ei palautunut venytysten jälkeen paikalleen (kammen käytöstä puhumattakaan).
 
Itellä on ykköskitarana oikea Tyler, mutta treeneihin/keikoille lähtee pelkästään Variax. Ne mallinnukset on kyllä hyvän kuuloisia mun korvaan, mutta mulle ehkä tärkeämpää on että saa erikoisvireitä käyttöön napin takaa (meillä about 5 biisiä jossa on joku normivireestä poikkeava viritys), samoin 12 kielinen Rickenbacker ja akkarit tulee mallinnuksen kautta + Manic Street Preachersin Tsunamin sitari. Eli säästää aivan sairaan paljon säätämistä.
 
Mallinnusten toinen puoli on tietenkin se että vaikka straton mallisesta kitarasta saa Les Paulia/Gretchia/Teleä paljonkin muistuttavan äänen niin se on kuitenkin strato millä vedetään, eli ei se kampi muutu Bigsbyksi tai telen tallaksi. Akustisten mallien kanssa solmukohdaksi tulee mun mielestä taas vahvistin, eli niiden kanssa (vielä) parempaan lopputulokseen pääsee jollain muulla ratkaisulla kuin kitaravahvistimella. Perinteisen jazz-kitaran saa myös tosi hienosti tosta ulos sähköjen kanssa oikeastaan ainakin mulle helpommin kuin oikealla jazzpöntöllä.
 
Noissa yksilöissä oli myös hieman eroa ensimmäinen ja kolmas muistutti Tyleriä soittoviboiltaan mutta keskimmäinen oli siinä suhteessa mun mielestä huti. Viimeinen on kaiken puolin hyvä, nauhoja tosin joutuu jossain vaiheessa hiotuttamaan tasaisemmaksi.
 
Ilman tuota melkein kahden vuoden odottelua hehkuttaisin tuota enemmän. Mutta rahoilleen saa kyllä vastinetta mun mielestä todella paljon. Ja ongelmista huolimatta Line 6 kyllä hoiti asiaa hyvin, ratkaisut kestivät vaan aika kauan.
 
Mallistoon on hiljattain myös tullut uusia värejä, vaahterakaulainen JTV6j9 sekä lisää mikkivaihtoehtoja (JTV69 SSS-mikityksella ja JTV59 P90:llä).
 
"Just swimming in the sea of rubato"
PjP
03.11.2012 19:30:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tiedoista!
 
Kävin eilen pääkaupunkiseudulla ostoksilla.
Mukaan tarttui DT25 112 Combo ja HD500.
Thomannilta tuli myös tilattua tuo Variax JTV 69S.
 
Pikaisen tutustumisen jälkeen olo on ihan toiveikas. Luullakseni sijoitin rahani varsin viisaasti ottaen omat käyttötarpeet huomioon. Kyllä HD500 on laadukkaan oloinen kokonaisuus. Ja ehdottomasti mallinnuksista saa paljon enemmän irti kun käyttää HD500:sta tuon putkikombon kanssa (DT25).
Innolla kyllä odotan sitä Variaxia. Toivottavasti laatuongelmat olisivat taaksejäänyttä elämää tuon kitarasarjan kohdalla.
 
DT25 on hieman vaatimattoman kokoinen ja näköinen, mutta soundipuoli on hyvä hintaisekseen ja monipuolisuutta riittää kiitettävästi. Voxia soitin rinnakkain liikkeessä ja Vox oli hieman parempi kuin DT25:n vox mallinnos. Aika lähelle DT kyllä pääsi, joten ei tullut suurta kiusausta ottaa AC30:stä matkaan. ;)
 
Ja selvisi sekin, että ei Line6 ole lopettamassa DT50:stä. DLX:ssä vain halusivat eroon pitkään liikkeen nurkissa pölyttyneistä ämyreistä.
 
Make it Funky!
mize7
04.11.2012 19:12:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin loppuviikosta Oulun soitin & tarvike liikkeestä viimeisen DT50 212 combon poistohintaan 990€. Näitä Line 6:n dt sarjan comboja olen jo jonkun aikaa katsellut hd500:n kaveriksi ja nyt oli niin kova tarjous, ettei sitä voinut ohittaa.
 
En ole soitellut kuin peaveyn, mesan ja englin putkivahvareilla aijemmin, joten en pysty vertaamaan hd500:n mallinnuksia kuin näihin vahvistimiin. Mielestäni, varsinkin Mesa boogie on erittäin aidon kuuloinen dt50:n kanssa. Englistä en ole saanut vielä säädettyä täysin itseäni miellyttävää engl soundia. Mutta DT50 ja HD500 yhdessä kuulostavat aivan mielettömän hyvältä. Tämä yhdistelmä ei toki ole toki yksinkertaisimmasta päästä, koska säätömahdollisuuksia on niin paljon. Mutta erittäin hyvät soundit tällä setillä lähtee, eikä näin monipuolista ja yhtenäistä pakettia muilla valmistajilla taida ollakaan.
 
PjP
04.11.2012 21:18:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mize7: Tilasin loppuviikosta Oulun soitin & tarvike liikkeestä viimeisen DT50 212 combon poistohintaan 990€. Näitä Line 6:n dt sarjan comboja olen jo jonkun aikaa katsellut hd500:n kaveriksi ja nyt oli niin kova tarjous, ettei sitä voinut ohittaa.
 
En ole soitellut kuin peaveyn, mesan ja englin putkivahvareilla aijemmin, joten en pysty vertaamaan hd500:n mallinnuksia kuin näihin vahvistimiin. Mielestäni, varsinkin Mesa boogie on erittäin aidon kuuloinen dt50:n kanssa. Englistä en ole saanut vielä säädettyä täysin itseäni miellyttävää engl soundia. Mutta DT50 ja HD500 yhdessä kuulostavat aivan mielettömän hyvältä. Tämä yhdistelmä ei toki ole toki yksinkertaisimmasta päästä, koska säätömahdollisuuksia on niin paljon. Mutta erittäin hyvät soundit tällä setillä lähtee, eikä näin monipuolista ja yhtenäistä pakettia muilla valmistajilla taida ollakaan.

 
Juuri tämä monipuolisen yhteinäinen kokonaispaketti houkutti minuakin. Vielä kun tulee se Variax tuohon lisäksi thomannilta, niin pitäisi olla jollakin tasolla isoin osa kitarakamaa katettuna.
 
Mihin väliin muuten aiot lisätä erilliset särö, kompura, delay, kaiku ym. pedaalit?
Periaatteessa sekä HD500:ssa että DT50/25:ssa on effects looppi.
(jossain foorumilla tosin sanoivat, että tuo HD500:n looppi lisää liikaa häiriöääntä tai jotain).
 
Make it Funky!
mize7
05.11.2012 00:36:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luovuin erillisistä pedaaleista, kun hankin hd500:n. Tästä lankusta löytyvät efektit palvelevat omaa käyttöäni hyvin ja haluan muutenkin pitää paketin yksinkertaisena. Mutta jos erillisiä pedaaleja löytyy, niin varmaankin vahvistimen efektilenkki on parempi vaihtoehto. Line 6:n foorumilta voi löytyä parempaa infoa tälläiselle yhdistelmälle.
 
Sammo
05.11.2012 12:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PjP: Kiitos tiedoista!
 
Kävin eilen pääkaupunkiseudulla ostoksilla.
Mukaan tarttui DT25 112 Combo ja HD500.
Thomannilta tuli myös tilattua tuo Variax JTV 69S.
 
Innolla kyllä odotan sitä Variaxia. Toivottavasti laatuongelmat olisivat taaksejäänyttä elämää tuon kitarasarjan kohdalla.

 
Onnea hankinnoista !! Niuinkuin sanoin että ite olen joutunut noiden ongelmien kanssa painimaan, mutta sellainen kuva jäi että myös Line6 haluasi että tarina päättyy ainakin mun kohdalta onnellisesti, eli ongelmatapauksissa heti yhteyttä ensin Thomaniin ja sitten Line6:een jos ei auta. Mutta uskon että jos kitara on uusinta mallia ongelmia ei enää isosti ole.
 
"Just swimming in the sea of rubato"
mize7
13.11.2012 16:12:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota III-ääni asetusta olen ihmetellyt, kun sen ollessa valittuna vahvistin suhisee muita ääniasetuksia enemmän. Tämän huomaa esim. VOX AC-30 mallinnuksessa, koska siinä on valmiina valittuna III-ääni (voicing).
 
Onko siis muilla tämän vahvarin (DT50 tai DT25 kombo) omistajilla sama ominaisuus vai onko omassani jotain häikkää?
 
http://soundcloud.com/mediumplayer
Sammo
20.11.2012 15:58:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedoksi niille jotka haluaa kokeilla uutta Variaxia; Vantaanportin F-musiikissa oli telineessä sininen JTV69 ja sunburst JTV59 kokeiltavana. Tuo stratomallinen oli ainakin uusinta versiota joten siinä ei pitäisi teknisiä ongelmia enää olla. Tosin pikatestauksella se oli huonomissa säädöissä kielten korkeuksien ja yleistuntuman osalta kuin mikään mulla olleista yksilöistä. Säätämällä kuitenkin paranee, uskoisin.
 
"Just swimming in the sea of rubato"
Pancake
01.07.2013 11:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on DT25+Pod HD500, joilla mennee pääasiassa kaikki keikat, mutta on tilanteita jollon riittäis pelkkä DT.
 
Homman helpottamiseksi tarvis tietenki kanavanvaihtospetaalin. Vahvarin takana lukkee:
tip+sleeve = channel A/B toggle
ring + sleeve = reverb on/off
 
eli minkälainen tuohon kävis? Onko mahollista saaha semmosta, josta vois vaihtaa sekä kanavan, että reverbin?
 
ReBeat
01.07.2013 11:42:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pancake: tip+sleeve = channel A/B toggle
ring + sleeve = reverb on/off
 
eli minkälainen tuohon kävis?

 
Käy ainakin kaikki joissa on stereo-plugi ja joissa ei ole ledejä. Elikkä stereo-plugi mahdollistaa sekä kanavan että reverbin käskyttelyn.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «