markkuliini 01.11.2012 12:56:02 | |
---|
tomboarmageddon: Nojoo ehkä ne ois. Kalvoa voi tökkiä yläkautta vähän niinkuin puukottelis rytmissä. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Duro 01.11.2012 14:02:40 | |
---|
ReiskaW: Onko noi vanhanmalliset T-ruuvit mahdollista vaihtaa modernimpiin ruuveihin (avaimella viritettäviin siis) jos ne sattuisi kovasti ahdistamaan? Eli ovatko uusissa avain-ruuveissa kierteet ja pituus sama kuin vanhoissa t-ruuveissa? Esim. Stdrums.de:stä saa noita basarinruuvejakin erimallisia, eri kierteillä ja eripituisina. Sieltä vaan kalastamaan jos ahdistaa. Myös Soundstore myy erimallin ruuveja täällä ihan kotosuomessa. Tilipitappituppitappi |
ReiskaW 01.11.2012 14:43:09 | |
---|
Duro: Esim. Stdrums.de:stä saa noita basarinruuvejakin erimallisia, eri kierteillä ja eripituisina. ... Myös Soundstore myy erimallin ruuveja täällä ihan kotosuomessa. Mainiota!! Tänx |
Olly 02.11.2012 00:02:32 | |
---|
Tähän pikku varoituksen sana, kun itse olen tekemässä WLX basariin ruuvien vaihtoa. Ostin T-kaupasta Pearl T-066X-nimellä olevia ruuveja (kierre M5.8) Kiristyvät sentin verran, sitten alkaa ahdistaa. Oikea tuote noista 110mm. pitkistä ruuveista olisi ilmeisesti ollut T-066 (M6), sitä ainakin meinaan itse kokeilla seuraavaksi. Halpoja ovat kuin tontti Vantaalta, mutta se ei kovasti auta jos jenga on väärä... Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin. |
Speedy 02.11.2012 00:11:53 | |
---|
Olly: Tähän pikku varoituksen sana, kun itse olen tekemässä WLX basariin ruuvien vaihtoa. Ostin T-kaupasta Pearl T-066X-nimellä olevia ruuveja (kierre M5.8) Kiristyvät sentin verran, sitten alkaa ahdistaa. Oikea tuote noista 110mm. pitkistä ruuveista olisi ilmeisesti ollut T-066 (M6), sitä ainakin meinaan itse kokeilla seuraavaksi. Halpoja ovat kuin tontti Vantaalta, mutta se ei kovasti auta jos jenga on väärä... Tai sitten hakee rautakaupasta, tokmannilta, tai vastaavasta pussillisen erikokoisia pultteja ja kokeilee mikä on sopivin.. Maksaa hakemisen vaivan lisäksi ehkä 0,50€, ja saa kerralla tilattua oikeanlaiset.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Olly 02.11.2012 00:18:47 | |
---|
Speedy: Tai sitten hakee rautakaupasta, tokmannilta, tai vastaavasta pussillisen erikokoisia pultteja ja kokeilee mikä on sopivin.. Maksaa hakemisen vaivan lisäksi ehkä 0,50€, ja saa kerralla tilattua oikeanlaiset.. Plop! Nyt tunnen itseni tyhmäksi, tänks! Huomenna K-rautaan... Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin. |
Olly: Plop! Nyt tunnen itseni tyhmäksi, tänks! Huomenna K-rautaan... Tai jos vielä haluaa olla ovelampi niin ottaa sen virityspesän mukaan ja kokeilee mikä käy.. Ei tartte ostaa mitään, kun ei sitten kuitenkaan enää kotona muista mikä oli mikäkin koko..;) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
hollmi-5 02.11.2012 17:30:22 | |
---|
Speedy: Tai sitten hakee rautakaupasta, tokmannilta, tai vastaavasta pussillisen erikokoisia pultteja ja kokeilee mikä on sopivin.. Maksaa hakemisen vaivan lisäksi ehkä 0,50€, ja saa kerralla tilattua oikeanlaiset.. Rautakaupassa on yleensä vain millikierteellä olevia (ja normaalinousulla). Kierteissä on vaihtoehtoja, mutta niitä pitäisi tutkia kierretulkilla, että saa oikean. Ota oikea ruuvi messiin ja sen kanssa pulttikauppaan... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 02.11.2012 22:09:13 | |
---|
hollmi-5: Ota oikea ruuvi messiin ja sen kanssa pulttikauppaan... No jos on niin laiska että noin helpolla haluaa päästä..=) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Nikke Waldemar 03.11.2012 11:35:38 | |
---|
Olly: Tähän pikku varoituksen sana, kun itse olen tekemässä WLX basariin ruuvien vaihtoa. Ostin T-kaupasta Pearl T-066X-nimellä olevia ruuveja (kierre M5.8) Kiristyvät sentin verran, sitten alkaa ahdistaa. Oikea tuote noista 110mm. pitkistä ruuveista olisi ilmeisesti ollut T-066 (M6), sitä ainakin meinaan itse kokeilla seuraavaksi. Halpoja ovat kuin tontti Vantaalta, mutta se ei kovasti auta jos jenga on väärä... Luulisin että esim. M5.8 on oikeasti tuumainen jonka joku eurooppalainen vaan on vääntänyt tuohon muotoon. Milliset kun ilmoitetaan esim. M6x1.00, joka siis on tavallinen nousu 6mm pultissa. 1.00 tarkoittaa siis että kahden kierteenharjan väli on 1.00mm. Esim. M6x1.25 on harvempi kierteeltään. Tuumaisissa pulteissa taas ilmoitetaan paksuus esim. 5/16" ja kierteen nousu UNC=coarse eli harva ja UNF=fine eli hieno. Tuumaisissa nousu ilmoitetaan kuinka monta kierrettä mahtuu tuumalle. Sitten on vielä englantilainen whitworth-kierre joka on vielä omansa ja myös tuumainen. Tuumaisissa pulteissa on vielä erilainen harjankulma (eli profiili) kuin millisissä. Fat Scarlett - Punkrockia Lahest
http://fi-fi.facebook.com/Fatscarlett |
marktark 03.11.2012 12:23:25 | |
---|
Brittien olemuksesta kun huokuu muutenkin vähän sentyyppistä kuin että "onks täällä muitakin ?"...;) Play that song, not the instrument. |
markkuliini 03.11.2012 13:27:33 (muokattu 03.11.2012 13:28:09) | |
---|
marktark: Brittien olemuksesta kun huokuu muutenkin vähän sentyyppistä kuin että "onks täällä muitakin ?"...;) Hmmm...briteillä on kyllä aika realistinen kuva maansa koosta, vallasta ja myös muiden maiden olemassaolosta. Keskivertojenkki taas on sitten jotain ihan muuta, aika tietämätön, tyyliin Eurooppa on maa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 03.11.2012 14:20:35 (muokattu 03.11.2012 14:33:05) | |
---|
markkuliini: Hmmm...briteillä on kyllä aika realistinen kuva maansa koosta, vallasta ja myös muiden maiden olemassaolosta. Keskivertojenkki taas on sitten jotain ihan muuta, aika tietämätön, tyyliin Eurooppa on maa. On on, varsinkin brittinuorisojengillä jossain etelän lomakohteissa. Tämä on vain mun mielipide, mutta henk. koht. tulen paremmin toimeen skottien, irkkujen ja walesiläisten kanssa. On mulla ollut muutama hyväkin brittikaveri, yhden kanssa soitin samassa bändissä, mutta on ne pääsääntöisesti jotenkin arrogantteja. Jenkeille mä annan anteeksi helpommin koulutuksen selektiivisyyden ja maantieteellisen eron vuoksi. jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
markkuliini 03.11.2012 18:26:18 (muokattu 03.11.2012 18:27:10) | |
---|
Kailis: On on, varsinkin brittinuorisojengillä jossain etelän lomakohteissa. Tämä on vain mun mielipide, mutta henk. koht. tulen paremmin toimeen skottien, irkkujen ja walesiläisten kanssa. On mulla ollut muutama hyväkin brittikaveri, yhden kanssa soitin samassa bändissä, mutta on ne pääsääntöisesti jotenkin arrogantteja. Jenkeille mä annan anteeksi helpommin koulutuksen selektiivisyyden ja maantieteellisen eron vuoksi. Onhan britit suurinosa juntteja, ja kännissä käyttäytyvät huonosti etenkin ulkomailla. Mutta ne on tietoisia niitten ja muiden maiden suhteista. Sitä mä tässä hain. Ei nitten käytös johdu tietämättömyydestä vaan siitä et ne on oikeasti aika dind-dong ja niillä on kieroutunut suhde kaikkeen nauttimiseen (seksi, alkoholi, ruoka jne.) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
-Dr.DW- 03.11.2012 18:29:16 (muokattu 03.11.2012 18:43:44) | |
---|
markkuliini: Onhan britit suurinosa juntteja, ja kännissä käyttäytyvät huonosti etenkin ulkomailla. Mutta ne on tietoisia niitten ja muiden maiden suhteista. Sitä mä tässä hain. Ei nitten käytös johdu tietämättömyydestä vaan siitä et ne on oikeasti aika dind-dong ja niillä on kieroutunut suhde kaikkeen nauttimiseen (seksi, alkoholi, ruoka jne.) Pystyn kyllä samaistumaan, vaikken Britti olekaan. (Edit. Eteenkin tuon ruoan suhteen!) Mutta tiiäkkös mitä Ruotsilla on , mutta Suomella ei? rage against the machine! |
sahkuifk 03.11.2012 18:31:28 | |
---|
-Dr.DW-: Pystyn kyllä samaistumaan, vaikken Britti olekaan. Mutta tiiäkkös mitä Ruotsilla on , mutta Suomella ei? Hyvä naapuri? Mennään jo vähän aiheen ohi... Kävelin sumussa koulun ohitse. |
-Dr.DW- 03.11.2012 18:42:53 | |
---|
sahkuifk: Hyvä naapuri? Mennään jo vähän aiheen ohi... No höh. Ei sitten taas minkäänlaista huumorintajua. Noh, olkoon nyt sitten vaikka niin. rage against the machine! |
markkuliini 03.11.2012 18:50:55 | |
---|
-Dr.DW-: Pystyn kyllä samaistumaan, vaikken Britti olekaan. (Edit. Eteenkin tuon ruoan suhteen!) Mutta tiiäkkös mitä Ruotsilla on , mutta Suomella ei? Oma valuutta? :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
-Dr.DW- 03.11.2012 19:00:40 | |
---|
markkuliini: Oma valuutta? :D Noh, Touche! Well played, indeed! Mutta, niitä naapureita mie takaa ajoin! =D rage against the machine! |