Aihe: Roland (IBANEZ)
1
Ronsku
25.04.2004 10:48:41
Onko kukaan koskaan kullut Rolandin kitaroista? Minulla on Rolandin kitara johon voi liittä Rolandin syntikat.Jos joku tietää jotain Rolandin kitaroista niin olisin erittäin kiitollinen jos kertoisitte minkä tasoisia ne ovat.
fox
25.04.2004 19:45:42

Onko kukaan koskaan kullut Rolandin kitaroista? Minulla on Rolandin kitara johon voi liittä Rolandin syntikat.Jos joku tietää jotain Rolandin kitaroista niin olisin erittäin kiitollinen jos kertoisitte minkä tasoisia ne ovat.

Olen kuulu ja nähny, kysyin aikasemmin että onkopa sulla sitä syntsa-lootaa vaiko vaan pelkkä kitara.. Ja tuossa olet aivan oikeassa että se kitara-ohjain on Ibanezin tekoa. Eli samassa tehtaassa tehty. Kitaranahan se ei hirveän kummoinen ole, vaan se juju on se syntetisaattorinohjaus sillä heksamikillä. Niin että oliko sulla tuo itse syntikkakin vaiko vain tuo kitara?
Ronsku
25.04.2004 20:36:12
Mulla on pelkkä kitara enkä varmaan osta sitä synaa ku oo ajatellu ostaa ton ESP-LTD M-50 tiedätkö siitä mitään onko hyvä.Ja osaatko yhtään sanoo onko tolla rolandin kitaral mitään arvoo ku se on 20v vanha.
fox
26.04.2004 13:33:35

Kitaroitahan oli itseasiassa useita eri malleja - eli siis controllereita niinkuin Roland niitä kutsui.

Harmi että syntsa on hukassa, onko sinulla mitään tietoa missä se voisi olla - kitaran on kutakuinkin arvoton ilman sitä.

Mutta kysesssä ei ensisijaisesti ole kitara vaan nimenomaan syntsa-kitara joten se syntsa-osa pitäsi kyllä löytää jostakin.

PS: Vastaus on sillä on paljonkin arvoa, mutta ei juurikaan rahallista arvoa -ainakaan vielä. Harmony Centralissa näkyivät puhuvan noin 500 taalasta keskimäärin (syntsan kanssa ilmeisesti).

PPS: 300:sen Hex-fuzz soundi on fantastisen rankka ja kaiken lisäksi stereo, sillä kyllä saisi speed metal-käytössä mummojen helmat lepattamaan.

Jeps, neljä oli Rolandin kontrolleria. Straton näköiset GR 202 ja 505 ja sitten modifioidun Ibanez Musicianin näköiset GR 303 ja 808. Ronskun kera noista jo viestiteltiin, ja samoilla linjoilla olen, että vaikka kitarat on Hoshino-Groupin (lue: mm.Ibanez) Fuji Genin tehtaalla tehty, eivät ne ilman syna-lootaa ole oikeen hyödykkäitä saati arvossaan, eri juttu on sitten täydellisenä pakettina, mielellään toki toimivanakin..;)
Kossu
26.04.2004 14:01:00
Jeps, neljä oli Rolandin kontrolleria. Straton näköiset GR 202 ja 505 ja sitten modifioidun Ibanez Musicianin näköiset GR 303 ja 808. Ronskun kera noista jo viestiteltiin, ja samoilla linjoilla olen, että vaikka kitarat on Hoshino-Groupin (lue: mm.Ibanez) Fuji Genin tehtaalla tehty, eivät ne ilman syna-lootaa ole oikeen hyödykkäitä saati arvossaan, eri juttu on sitten täydellisenä pakettina, mielellään toki toimivanakin..;)

Kuinkahan noita GR 300 syntsia saisi huollettua ja pidettyä kunnossa, kyllä noille kamoille varmaan jostain päin maailmaa todenäköisesti jokin guru löytyy. Komponenttien saatavuus saattaa tietenkin olla ongelma.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
fox
26.04.2004 14:08:07

kyllä noille kamoille varmaan jostain päin maailmaa todenäköisesti jokin guru löytyy. Komponenttien saatavuus saattaa tietenkin olla ongelma.

Aivan varmasti löytyy joku, sitä koitin Ronskullekin selvittää, että sais ees "kohtuulista hintaa", nimittäin ilman syntsaboxia voi hinnanmuodostus olla hipu hintelää Suomessa, ellei sitten joku ko. laatikon omistaja tarvitse toista kontrolleria..
Komponenttipuolesta en osaa sanoa mitään, ko en oo itse lootaan perehtynyt, mutta epäilisin sen sisältävän jotain eksoottisia A/D- D/A ynnä muita piirejä numeroinnilla, jota ei mistään komponenttiluettelosta löydy, vaikka olis ihan aikansa vakiopiirejä..suosittu menettelytapa eräillä valmistajilla kopioinnin ym. estoon.. :)
Kossu
26.04.2004 15:01:40
Minten muuten oli, voiko vanhalla GR-30 kontrollerilla soittaa 700-sarjan synaa. Päinvastoin se ainakin taisi olla mahdollista.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)