Aihe: Miksi myyt kitarakamaa?
1 2 3 4
J.Nikkanen
31.10.2012 14:28:02
Ylimääräinen tavara taitaa lisääntyä itsestään ja tuottaa lisää ylimääräistä tavaraa. Hämmentävää. Muuta syytä en keksi. Myyntiin vaan.
Mopo rotkoon.
Laulava Kylätohtori
31.10.2012 14:29:58
J.Nikkanen: Myyntiin vaan.

Näinpä, mielestäni tavallisia torilla koko ajan liikkuvia romuja on turha varastoida, jos niitä ei tarvitse. Jos tarve tulee, niin aina voi ostaa uuden (torilta tai kaupasta). Eri asia on tietenkin harvinaisempien kanssa....
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Imper
31.10.2012 14:51:25

Myynnin syynä millon mikäkin: rahan tarve, käytön puute, vitutus...

Yleisesti ottaen kitaroita tarviin useita erilaisia erityylisille keikoille, mutta vahvistinosaston oon lopulta osannut rajoittaa vaan yhteen keikkavahvistimeen. Kotisoitteluun ja nauhotteluun on kyllä omat laitteet!

Pedaaleita tulee eniten myytyä ja ostettua ihan vaan vaihtelun vuoksi.
Everyone is a per-son
edenbeast
31.10.2012 15:40:46
Viimeksi kun ostaja rupes kyselemään miksi myyn niin sanoin että janottaa niin perkeleesti, tarttis ostaa kaljaa. Kysely loppu siihen ja tunnin päästä ostaja oli ovella. Mie en ymmärrä mitä väliä sillä on miksi jotakin on myymässä... Ite myyn jos joku on mulle tarpeeton. Tilaa on rajallisesti joten en koe tarpeellisena säilyttää kaikkea romua.
hallu
31.10.2012 16:05:57
Jucciz: Toinen kysymys, joka saattaa joskus ärsyttää, on "mitä sää oot tästä ite maksanut?" Sen kun nyt ei vaan yksinkertaisesti tarvitse vaikuttaa millään tavalla myyntihintaan.

Toi on kyllä totta, mutta ainahan voi vastata että "tämä taisi tulla jonkun murapaketin mukana";-).

Eihän se kysyjäkään välttämättä ajattele, että sen mitä siitä laitteesta on itse maksanut, tarvitsisi hintaan vaikuttaa. Ehkä se ostaja vaan haluaa jotenkin arvioida sitä hintakehitystä jos ei vaikka tiedä millä hinnalla niitä vehkeitä on joskus myyty. En tiiä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Jucciz
31.10.2012 16:27:11 (muokattu 31.10.2012 16:27:53)
hallu: Toi on kyllä totta, mutta ainahan voi vastata että "tämä taisi tulla jonkun murapaketin mukana";-).

Eihän se kysyjäkään välttämättä ajattele, että sen mitä siitä laitteesta on itse maksanut, tarvitsisi hintaan vaikuttaa. Ehkä se ostaja vaan haluaa jotenkin arvioida sitä hintakehitystä jos ei vaikka tiedä millä hinnalla niitä vehkeitä on joskus myyty. En tiiä.

Joo. Jos löytää roskiksesta plexi-Marshallin, ei sitä mun mielestä silti tartte ilmaiseksi antaa eteenpäin, mikäli siitä eroon ajattelee hankkiutuvansa. Tuosta vaan on aika jännä ruveta arvioimaan hintakehitystä: "hankintahinta 0 euroa, jälleenmyyntihinta 3000 euroa." ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
kimurantti1
31.10.2012 16:34:35
pnorman: Heh, ei ole tarpeeksi :)

Ei vaiskaan. Eihän noita plexejä ole enää kuin kolme jäljellä. Niistä kahden kanssa olen ollut niin pitkään naimisissa, ettei eroa voi ajatellakaan. Vasemmalla on Folkessonin tuunaama piirilevyhässäkkä ja Germinon 1986-klooni.

Suomen maassa on aika monta kaveria, joilla on näitä seinät täynnä......taidat sinäkin tietää jokusen....

Jep, onhan noita kerääjiä, on sitä itelläkin ollut välillä enemmän kuin pari vahvistinta. :-)
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
hallu
31.10.2012 16:34:53
Jucciz: Joo. Jos löytää roskiksesta plexi-Marshallin, ei sitä mun mielestä silti tartte ilmaiseksi antaa eteenpäin, mikäli siitä eroon ajattelee hankkiutuvansa. Tuosta vaan on aika jännä ruveta arvioimaan hintakehitystä: "hankintahinta 0 euroa, jälleenmyyntihinta 3000 euroa." ;)

Tuohan vaikuttaa oikein hyvältä hintakehityksenlta:-D. Pitää varmaan tulla dyykkaamaan samoja roskiksia sun kanssa :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
ReBeat
31.10.2012 16:36:07

Myyn siksi että voisi sitten hankkia aina pikaisesti tilalle jotain kamaa mikä olisi MUILTA POIS.
Laiskiainen
31.10.2012 16:42:42
Ruoho on aina vihreempää, soittotaitoa korvatakseen, ehkä joku fetissijuttu...? Syyt vaihtelevat.

Myymisen syitä kai kysytään koska epäillään viallista tai aliarvoista tuotetta.
- The late bird catches a nap -
Jucciz
31.10.2012 16:47:00
hallu: Tuohan vaikuttaa oikein hyvältä hintakehityksenlta:-D. Pitää varmaan tulla dyykkaamaan samoja roskiksia sun kanssa :-D

Kunpa oiskin ollut esimerkki omasta elämästä... :D
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Funkånaut
31.10.2012 16:49:28

Koska soittimen muuttaminen rahaksi onnistuu helpoiten myymällä soitin.
Miehet jotka menevät, näkevät ja tekevät, vetävät ne väkevät. Kuuntelen tämmöist
stumpe
31.10.2012 17:34:37
Funkonaut: Koska soittimen muuttaminen rahaksi onnistuu helpoiten myymällä soitin.

Toden totta turiset. plusplusplus......

Myyn varmaan siksi, koska en ole vielä saanut käsiini kitaraa, joka olisi niin hyvä ettei tulisi mieleenkään myydä. No joskus vielä, kun on rahaa upottaa enemmän tähän touhuun.
mattim
31.10.2012 18:11:24

Funkonaut: Koska soittimen muuttaminen rahaksi onnistuu helpoiten myymällä soitin.

Ainoa tapa mulle varmaankin.
Remove
31.10.2012 18:18:17
Jucciz: Joo. Jos löytää roskiksesta plexi-Marshallin, ei sitä mun mielestä silti tartte ilmaiseksi antaa eteenpäin, mikäli siitä eroon ajattelee hankkiutuvansa. Tuosta vaan on aika jännä ruveta arvioimaan hintakehitystä: "hankintahinta 0 euroa, jälleenmyyntihinta 3000 euroa." ;)

True dät.

Mun mielestä koko "miksi myyt"-kysymyksen konsepti on vähän kyseenalainen, kun ottaa huomioon että sen kysyy aina ostaja, joka on ostamassa tavaraa. Sitte ku siinä kivasti potkiskellaa niitä renkaita ja vanteita ja tavaraa on tarjolla, ni miten jollekkin tulee edes mieleen kysyä. Mun mielestä vähän sama ois kysyä että "miks sä ostit tän alunperin?"

Itse olen periaatteesta lopettanut aina kaupanteon tuohon kysymykseen, jos nyt ei siinä iha kasvokkain vielä olla. Tossa jo joku mainitsikin, että kysymyksellä ostaja yrittää ehkä vakuutella itselleen, että myyjä on rehellinen, mutta mulle tulee siitä vähä sellane epämukava olo - ikään kuin ostaja pitäis mua epärehellisenä.
jarna68
31.10.2012 18:23:33 (muokattu 31.10.2012 18:25:18)
Myyn soittimia siksi, kun ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa vaan lisää jättäen entiset seinälle koristeeksi.
Tarpeet muuttuu välillä, ja onhan se mukva aina päästä soittelemaan itselle uusia vehkeitä. Tosin muutamat kitarat, jotka on olleet todella pitkään eivät tule myyntiin, kuin äärimmäisessä hädässä.

Minulta ostaja saa kysyä ihan mitä vaan, en ärsyynny edes typeristä kysymyksistä.

-jarna-
Vetehinen
31.10.2012 18:30:51 (muokattu 31.10.2012 18:34:43)
Remove:
Itse olen periaatteesta lopettanut aina kaupanteon tuohon kysymykseen, jos nyt ei siinä iha kasvokkain vielä olla. Tossa jo joku mainitsikin, että kysymyksellä ostaja yrittää ehkä vakuutella itselleen, että myyjä on rehellinen, mutta mulle tulee siitä vähä sellane epämukava olo - ikään kuin ostaja pitäis mua epärehellisenä.

Aika mielenkiintoinen näkökulma. Olen joskus kysynyt tuota kysymystä, ja joskus siihen vastannutkin. En ole kokenut oloani epämukavaksi kummallakaan puolella. Ei siinä tarvitse epärehelliseksi epäilemistä ajatella, kysymys voi olla vaan sellaista varmistelua. Vähän smalltalkia, ainahan sen vastauksen tyylin tietää jo ennalta. Kuten voi edelläolevista vastauksista havaita. Eipä siellä suuria yllätyksiä löydy. :)

Olisiko tässä tilanne, että kysymys tuntuu hankalalta, jos vastaajalla ei muuten ole taipumuksia/mielenkiintoa smalltalkiin?
Täydellinen on hyvän pahin vihollinen. -Voltaire
Osteri
31.10.2012 18:43:05
Remove: ...kysymyksellä ostaja yrittää ehkä vakuutella itselleen, että myyjä on rehellinen, mutta mulle tulee siitä vähä sellane epämukava olo - ikään kuin ostaja pitäis mua epärehellisenä.

Ostaja tarkkailee sun eleitä kun sä vastaat. Vastaat ihan mitä tahansa. Totta on se, että jos myyjä alkaa takeltelemaan vastauksellaan, niin ostajalle se epävarmuus välittyy koskemaan sitä tavaraa mikä on myynnissä. Siinä on jotain hämärää ja ehkä vikaa, eikä sellaista mielellään osta. Ostaja haluaa itselleen luottavaisen olon ja siinä tilassa tehdään turvallinen kauppa. Samaahan sitä on autokaupoissa ja missä tahansa teknisessä laitteessa. Kyllä siihen kysymykseen kannattaa aina varautua.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Remove
31.10.2012 19:06:54 (muokattu 31.10.2012 19:09:02)
beliel:
Olisiko tässä tilanne, että kysymys tuntuu hankalalta, jos vastaajalla ei muuten ole taipumuksia/mielenkiintoa smalltalkiin?

Nojaa, en ainakaan henkilökohtasesti koe sitä oikeen tolleen. Oon koulutukseltani sosionomi, ja luonteeltani aika puhelias sekä ulospäin suuntautunu. Kysymys ei minusta sinänsä oo "hankala", vaan enemmänkin ehkä ärsyttävä koska mä en nää sen kysymyksen funktiota taas sitten ostotapahtuman suhteen. (Edittiä; en sitten tiiä miten muilla, kertokaa muut!) Musta se on vähän tyhmä kysymys, tai oikeestaan enemmänki tyhmästi muotoiltu kysymys. Se, että miksi mä myyn, ei mun mielestä kuulu ostajalle, vaan se on mun oma asia. Ostaja tietää aina, että vastaus on "no koska mä tarviin rahaa, ttu." Sen sijaan jos ostaja haluaa tarkkailla myyjän eleitä saadakseen sanatonta viestiä siitä, että onko laitteessa jotain vikaa, niin miksi ostaja ei kysy "onko laitteessa jotain vikaa?" Luulisi viallista laitetta myyvän ketkun kalpenevan ennemminkin tuon kysymyksen kohdalla. Sitte jos oikeesti ajatellaan, että joku myy viallista laitetta ehjänä (esim. siis), niin vois kuvitella et se ostotapahtuma ois muutenki jotenki hämärä tai et se myyjä tärisis koko ajan tjsp, eikä niin että muuten kaikki menee tosi smoothisti ja nätisti, ja sitte ku ostaja kysyy "miksi myyt", niin myyjän pokerinaama levii reisille ja galaxit räjähtelee. Tällee kärjistäen. Mut tää nyt on vaan mun ajattelua asiasta, koska mua ärsyttää toi kysymys jostain syystä ihan älyttömästi... :P

Osteri: Ostaja tarkkailee sun eleitä kun sä vastaat. Vastaat ihan mitä tahansa. Totta on se, että jos myyjä alkaa takeltelemaan vastauksellaan, niin ostajalle se epävarmuus välittyy koskemaan sitä tavaraa mikä on myynnissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)