poppamies 24.04.2004 22:19:53 (muokattu 24.04.2004 22:22:35) | |
---|
No laitoin sitten vielä bassonuotit Los Lobos versiosta kun en maltannut olla laittamatta. Se menee rumbana. Vähän erillainen bassokulku kun mitä siinä Antonio Banderas versiossa. On se vaan kaikekn kaikkiaan hieno kappale... Tuossa Los Lobos versiossa sitten soitetaan se soolo huilulla. Ihan hyvin voi vetää kiipparilla... "G-strings are for strippers" |
Jo pelkästään tollasen biisin harkitseminen ohjelmistoon otettavaksi vaatii tervettä itsekritiikkiä ja bändin resurssien arviointia ! Kappalehan on ihan normaali bolero. Tietenkin afro-kuubalaisen musan fanina haluaisin neljän jätkän perkussioryhmän, mutta kun ei ole, on tultava toimeen sillä mitä on. Kyllä rummuilla ja pianon montunokuviolla siihen saa aikaan 3-2 son-clave-sykkeen. (Melodiahan suorastaan pyytää sitä) Mä teen siitä meillä instrumentaalikappaleen, melodiat flyygelillä ja soolo trumpetilla. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
R.W. Piuha 26.04.2004 10:26:00 | |
---|
Kappalehan on ihan normaali bolero. Tietenkin afro-kuubalaisen musan fanina haluaisin neljän jätkän perkussioryhmän, mutta kun ei ole, on tultava toimeen sillä mitä on. Kyllä rummuilla ja pianon montunokuviolla siihen saa aikaan 3-2 son-clave-sykkeen. (Melodiahan suorastaan pyytää sitä) Mä teen siitä meillä instrumentaalikappaleen, melodiat flyygelillä ja soolo trumpetilla. Usko ny,Baron hyvä!!Toi biisi ei ole helppo toteuttaa vaikka on näennäisen "helppo" rakenteeltaan/melodialtaan! Elämässä pitää olla haasteita mutta myös jonkinlainen realiteettien ja resurssien tarkastelu on sillon tällön paikallaan,kuten tässä tapauksessa! |
baron 26.04.2004 11:04:17 (muokattu 26.04.2004 11:05:49) | |
---|
Usko ny,Baron hyvä!!Toi biisi ei ole helppo toteuttaa vaikka on näennäisen "helppo" rakenteeltaan/melodialtaan! Elämässä pitää olla haasteita mutta myös jonkinlainen realiteettien ja resurssien tarkastelu on sillon tällön paikallaan,kuten tässä tapauksessa! Ehkä hedelmätöntä kinastelua, mutta ohjelmistossamme on mielestäni vaativampiakin boleroja esim Cugatin "Ruiseñor" (Nightingale), jotka ovat tanssiyleisöllemme kelvanneet. (Ja tietenkin flyygelillä) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
isojussi 26.04.2004 13:21:39 (muokattu 26.04.2004 13:22:18) | |
---|
Kyllähän se RW hyvä on niin, että ehkä juuri asianharrastaja tietää omat realiteettinsa. Itsekin olen jonniin verran paininut kuubalaismusan kanssa ja tämä kyseinen biisi on kumminkin sieltä selkeimmästä päästä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
R.W. Piuha 26.04.2004 13:56:23 (muokattu 26.04.2004 13:56:57) | |
---|
Kyllähän se RW hyvä on niin, että ehkä juuri asianharrastaja tietää omat realiteettinsa. Itsekin olen jonniin verran paininut kuubalaismusan kanssa ja tämä kyseinen biisi on kumminkin sieltä selkeimmästä päästä. Asioitahan voi harrastaa ja tutkia ja olla alan kuin alan "asiantuntija",joo-o,mutta ei se sitä tarkoita että se homma taittuis tosta vaan käytännössä,eihän? Selkeä biisihän tuo on,mutta niin on "Heili Karjalastakin"ja silti sitäkin vedetään päin persettä,etenkin harrastusbändeillä? Ehkä te voisitte vetästä duona ton biisin,Baron pianossa ja IsoJ sitten taikoisi pasuunallaan maagisen soolon,ja tietty sekkari raksuttaisi taustalla?Siinä sitä,taidetta olisi,sano! Mutta itsekritiikistähän tässä on kai kysymys,mulla se on aina ollut kova,teillä näytää rahkeet riittävän mihin vaan,good for you! |
baron 26.04.2004 14:01:36 | |
---|
Mutta itsekritiikistähän tässä on kai kysymys,mulla se on aina ollut kova,teillä näytää rahkeet riittävän mihin vaan,good for you! Itsekritiikki petti jo 10 vuotta sitten kun aloin keikkailla, en näe mitään syytä, miksi hyviä kappaleita ei voisi soittaa, keille mä ne jättäisin ja miksi? Miksi mun pitäisi soittaa vain "pilipalikappaleita"? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
poppamies 26.04.2004 15:03:09 (muokattu 26.04.2004 15:07:54) | |
---|
Miksi mun pitäisi soittaa vain "pilipalikappaleita"? Vaikka periaatteessa olenkin sitä mieltä että pitäisi olla vähintään congat, mielummin vielä bongot ja timbaletkin jos soitta lattareita, niin eihän se estä sinua Paruuna soittamasta sinun osuuttasi kunnialla. Ja pitäähän noitten sovitusten suhteen aina pikkusen lipsua siitä "orginaalista" ja tehdä se homma omalla tavalla. Laitahan minidiski pyörimään niin kyllä me annamme sulle anteeksi mahdollisten helistimien puutteen jos muuten kuullostaa kivalta. Me soitetaan omalla porukalla m.m. pari Moody Blues kappaletta , "Nights In White Satin" ja "Melancholy Man". Äkkiä ajateltuna saattaisi tuntua ettei niitä voi soittaa kun siinä on melkein koko lontoon symfoniaorkesteri mukana mutta kyllä niitä vaan voi soittaa kun sovitta ne oikein. "G-strings are for strippers" |
baron 26.04.2004 15:21:40 | |
---|
Vaikka periaatteessa olenkin sitä mieltä että pitäisi olla vähintään congat, mielummin vielä bongot ja timbaletkin jos soitta lattareita, niin eihän se estä sinua Paruuna soittamasta sinun osuuttasi kunnialla. . Olen periaatteessa ihan samaa mieltä, mutta tällä periaatteella ei yksikään humppabändi soittaisi lattareita. Ja kuitenkin niitä joutuu soittamaan. Paikkaan pianon montunolla mitä paikattavissa on, rumpalille on hankittu cha cha (cow?) bell ja sitten kuulostaa miltä kuulostaa, toistaiseksi tanssiyleisölle kelvannut. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
poppamies 26.04.2004 15:28:01 | |
---|
Ja kuitenkin niitä joutuu soittamaan. Paikkaan pianon montunolla mitä paikattavissa on, rumpalille on hankittu cha cha (cow?) bell ja sitten kuulostaa miltä kuulostaa, toistaiseksi tanssiyleisölle kelvannut. Joo lehmänkellolla saa ilmeisesti aika hyvin niitä claves juttuja. "G-strings are for strippers" |
baron 26.04.2004 15:37:08 | |
---|
Joo lehmänkellolla saa ilmeisesti aika hyvin niitä claves juttuja. Kun mä nyt kävin siellä Havannassa opettelemassa, miten bolerot soitetaan, niin kuuntelin myös vauhdikkaampaa salsaa/sonia. En nähnyt claveseita käytössä muualla kuin terassijameissa, oikeat bändit käyttivät lehmänkelloa sen korvikkeena. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
baron 26.04.2004 15:47:01 | |
---|
Tuli muuten mieleen eräs henkilö johon minulla oli kunnia ja ilo tutustua aikoinaan ja jolle tämäkin kappale olisi sopinut hyvin. Sacy Sand, percussionisti ja laulaja, joka voisiko sanoa ilman liioittelematta, toi lattarit suomeen. Tein nuo bassonuotit Sacyn kunniaksi. Ruvetkaa pojat soittamaan congia. Mä oon nähnyt herran keikalla. Siitä on hiukan aikaa. Parhaiten jäi mieleen esiintymisasut, valkoiset "salsapaidat", joissa hihoissa oli komeat röyhelöt. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
poppamies 26.04.2004 17:30:49 | |
---|
...tällä periaatteella ei yksikään humppabändi soittaisi lattareita. Ja kuitenkin niitä joutuu soittamaan. ... Humppabändi? Lattarteita? Rupesin tässä miettimään asioita. Onko "humppa" hyve vaiko pahe? Humppa nimittelystä tulee hakematta mieleen sellainen pikkusen vähättelevä arvio bändistä. Kyseessä saatta olla ihan kelpo, ja loistavasti soittava bändi mutta tavoitteet ei kuullosta kovin korkealle asetetuiks jos yleisarvioksi pannaan "humppabändi". Jotenkin tulee mieleen vastaavanlainen asetelma ameriikasta. Siellä monesti esim. häissä soittaa sellainen "polkkayhtye". Se ei ole sillä tavalla varteenotettavaa musisointia. Voihan se olla ihan "hauskaa" sinänsä, ja saattavathan ihmiset hetkellisesti tykätäkin, mutta onko siinä mitään varteenotettavaa ja mitään sellaista missä olisi jotain itseisarvoa? Palaan tuohon asiaan joka on pöyrinyt mielessä tämän "Sieluni kaunis Maria" kappaleen , tai oikeastaan sen englanninkielisen, tai espanjalaisen version takia. Jos lähdetään siitä että jotkut meistä soitamme, ei rahasta, vaan puhtaastai soittamisen ilosta ja rakkaudesta musiikkiin niin olisiko mahdottomuus ajatella että "humppabändissä" olis vielä percussionisti rumpalin lisäksi? "G-strings are for strippers" |
baron 26.04.2004 17:39:26 | |
---|
Humppabändi? Lattarteita? Palaan tuohon asiaan joka on pöyrinyt mielessä tämän "Sieluni kaunis Maria" kappaleen , tai oikeastaan sen englanninkielisen, tai espanjalaisen version takia. Jos lähdetään siitä että jotkut meistä soitamme, ei rahasta, vaan puhtaastai soittamisen ilosta ja rakkaudesta musiikkiin niin olisiko mahdottomuus ajatella että "humppabändissä" olis vielä percussionisti rumpalin lisäksi? 1. Mä käytän humppaa ja humppamuusikkkoa etc. yleisnimenä tanssimusiikille ja tanssimuusikolle etc. Voihan sillä olla halventava sivuvivahde, mutta mä oon kuitenkin ylpeä siitä mitä mä teen ja mulla on varaa käyttää itsestäni ja musiikistani tällaista termiä. 2. Mulla on jo 6 äijää bändissä. Ihan kiva olisi toinen puhaltaja ja perkussionisti, mutta alkaa tulla teknisiä ongelmia, mahtua keikkakulkuneuvoon, lavalle ja kaikkein tärkein, saada edes jotenkuten siedettävä liksa/kulukorvaus. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
timwee 26.04.2004 20:23:23 | |
---|
Hieno on kappale. Tästä osoitteesta löytyy espanjalaiset ja englanninkieliset sanat: http://www.ezgeta.com/maria.html Kuuluupa sieltä tuommoinen köpö versio kappaleesta |
baron 26.04.2004 20:53:39 | |
---|
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
R.W. Piuha 26.04.2004 23:00:58 | |
---|
kuulostaa miltä kuulostaa, toistaiseksi tanssiyleisölle kelvannut. Nyt ollaan asian ytimessä,Baron!!!Tuon kun pitää ohjenuorana niin voi vetää mitä vaan!! |
baron 26.04.2004 23:05:06 | |
---|
Nyt ollaan asian ytimessä,Baron!!!Tuon kun pitää ohjenuorana niin voi vetää mitä vaan!! Kovin harvoin on soittajia mun keikoilla näkynyt, ne ei kuulemma hirveästi harrasta tanssimista. Viime keikka tosin oli poikkeus, kovasti näyttivät tanssivan. Miksi pitäisi soittaa kotona tai itsekin keikalla olevalle soittajalle, joka ei ole paikalla? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
baron 27.04.2004 07:11:01 (muokattu 27.04.2004 07:11:35) | |
---|
Nyt ollaan asian ytimessä,Baron!!!Tuon kun pitää ohjenuorana niin voi vetää mitä vaan!! PS Jos "Kaunis Maria" ja "Karjalan heili" ovat mielestäsi vaikeita kappaleita, niin tuleeko mieleen mitään helppoja? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
baron 27.04.2004 09:45:16 | |
---|
Keskustelen aikani kuluksi itseni kanssa: Ei lattarit ole vaikeita sen jälkeen kun "sisäistää" claven niin, että se on vaistonvaraista. Meikäläisiltä se vaatii vähän treenausta, kun se ei ole synnynnäistä kuten jossain toisella puolella maailmaa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |