Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millä vahvistimella pystyy soittamaan bändissä?
1 2
Megamättö
29.10.2012 10:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ois pikku dilema täs.
 
Ollaan saatu jonkin sortin soitin- ja humppayhtye kasaan ja ollaan ny pohdittu ,että millasen vahvistimen tarvii et kuuluu akustisten rumpujen alta?
Veikkaan ,ettei ihan 15w line 6 spider vahvistimella ei ihan pärjää ;D
 
Tämmöstä ollaan mietitty itelle ja toiselle kitaristille:
http://www.thomann.de/fi/fender_fm212r_egitarrencombo.htm
 
Fender FM212R Guitarcombo, Frontman Series, 100 Watts, 2x 12" speaker, 3 channels (normal, drive and extra drive), effects thomann loop, reverb, Includes 2-way footswitch. Dimensions: 49.5 x 68.5 x 27cm. Weight: 21.7kg.
 
Eniten tossa pistää silmään toi 100w teho. Hintakin näyttäisi olevan kohdillaan..
 
Mielipiteitä/neuvoja olisi hyvä jos tänne viitsisitte kirjoittaa :)
 
Laulava Kylätohtori
29.10.2012 11:05:20 (muokattu 29.10.2012 11:06:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko katsonut torilta, jossa lähistöllä olisi myynnissä? Säästät rahaa, kun ostat käytetyn. Ja jos Frontmanin haluat, niin:
 
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … rice_max=&category=all&with_image=0
 
Tehontarve riippuu, millaista soundia tarvitset, mutta uskoisin, että myös alle 100 vatilla pärjää...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
oksatboys
29.10.2012 11:08:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megamättö: Ois pikku dilema täs.
 
Ollaan saatu jonkin sortin soitin- ja humppayhtye kasaan ja ollaan ny pohdittu ,että millasen vahvistimen tarvii et kuuluu akustisten rumpujen alta?
Veikkaan ,ettei ihan 15w line 6 spider vahvistimella ei ihan pärjää ;D

 
Ei varmaankaan pärjää.
 
Eniten tossa pistää silmään toi 100w teho. Hintakin näyttäisi olevan kohdillaan..
 
Mielipiteitä/neuvoja olisi hyvä jos tänne viitsisitte kirjoittaa :)

 
Teholukemia on turha ihannoida. Ne ei kerro äänenlaadusta tai voimakkuudesta tarpeeksi. Kyllä tolla fenkulla varmasti bändissäkin pärjää, ainakin mölyn puolesta. Millasta soundia pitäs saada ja paljonko on rahaa käytettävissä?
 
"Makkara ilahduttaa, kun se on niin perkeleen hyvää." -vvaltsu
Megamättö
29.10.2012 11:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei toi fender oo pakolline mut siis joku suht koht tunnettu (tiedän, merkki maksaa) ja laadukas peli. Wattimäärän tarpeista en oo yhtää perillä ,mutta kokemuksesta tiedän kyllä et jonkin verran pitää ytyy olla vahvaris ettei rumpujen alle jää.
 
Siks odotanki et joku nerompi heittäis vinkkiä ;)
 
jhlamm
29.10.2012 11:18:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu paljolti vahvistimesta ja soundista että paljollako teholla pärjää. Mutta 100W luulisi riittävän. Kuitenkin suositeltavampaa kuin tuo teho, on ihan oikeasti sopiva vahvistin. Musatyylistä riippuen kannattaa tuo valinta tehdä.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Laulava Kylätohtori
29.10.2012 11:25:13 (muokattu 29.10.2012 11:25:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megamättö: Ei toi fender oo pakolline mut siis joku suht koht tunnettu (tiedän, merkki maksaa) ja laadukas peli. Wattimäärän tarpeista en oo yhtää perillä ,mutta kokemuksesta tiedän kyllä et jonkin verran pitää ytyy olla vahvaris ettei rumpujen alle jää.
 
Siks odotanki et joku nerompi heittäis vinkkiä ;)

 
Kerro nyt aluksi, mitä soitatte ja millaista soundia haluat? Tarvitsetko puhdasta soundia vai riittääkö pelkkä särösoundi? Humppaa, heviä, bluesia, jazzia, higain-meininkiä jotain muuta, mitä?
 
Ja olipa vahvistimen merkki mikä tahansa, 200 eurolla ei kannata odottaa saavansa laatua...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
s8na
29.10.2012 11:46:37 (muokattu 29.10.2012 12:04:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tosiaan musa oli humpaa ja trankkuvahvaria suunnilleen tuohon hintaluokkaan kaipailee, niin katselisin itse hitusen kallimpaa Tech 21 tm 60 comboa käytettynä. Kaveri heittää keikkaa tollasella rautalankameiningeissä komppeja soitellen.
 
Monipuoliset soundit ja hyvät soundit nykytrankkuvehkeiden kategoriassa.
 
LepakonNahka
29.10.2012 12:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megamättö: Ei toi fender oo pakolline mut siis joku suht koht tunnettu (tiedän, merkki maksaa) ja laadukas peli. Wattimäärän tarpeista en oo yhtää perillä ,mutta kokemuksesta tiedän kyllä et jonkin verran pitää ytyy olla vahvaris ettei rumpujen alle jää.
 
Siks odotanki et joku nerompi heittäis vinkkiä ;)

 
Mulla on oma lehmä ojassa siinä mielessä että torilta löytyy juurikin tuo mainitsemasi fender, sillä olen bändireenit hoitanut, lähtee humpat ja hevit kun vähän ruuvaa. Kyllä sillä pärjää, volyymin puolesta helpostikin, meinaan möykkää irtoaa kyllä enemmänkin kuin tarpeeksi. Pistä pikaviestiä jos kiinnostus heräsi :)
 
Kefiiri
29.10.2012 12:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kyllä tuosta masiinasta lähtee riittävä määrä ääntä ensi hätään. Mutta yrittäkää nyt silti vähän hillitä sitä rumpaliakin, ettei se totu siihen, että aina vedetään täysiä =D
 
Gabe
29.10.2012 14:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, niinkuin yllä mainittiin niin käytettävä rahamäärä ja musatyyli pitkälti määrittelee millainen vahvistin on sopiva. Ennen nettitilausta suosittelisin jonkinmoista musiikkiliike kierrosta missä voisit itse kokeilla erilaisia vahvistimia. Näin saa paljon paremman käsityksen kuin muiden suosituksista. Alkuun on tietty hyvä kysellä vähän suuntia että tietää mitä sitten kokeilee.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Volle
29.10.2012 15:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimimerkistä päätellen aloittajan soitin- ja humppayhtye soittaa jonkin sortin heviä. Tuossa parin satkun hintaluokassa katselisin itse varmaankin vanhoja Marshall Valvestate-komboja (esim. VS100 tai 8080). Lähtee rokit ja hevit mukavasti ja ääntä sen verran, ettei pitäisi jäädä rumpalille toiseksi. Mainittu TM 60 on myös hyvä, mutta käsittääkseni vähän ehkä kalliimpi?
 
LepakonNahka
29.10.2012 15:25:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volle: Nimimerkistä päätellen aloittajan soitin- ja humppayhtye soittaa jonkin sortin heviä. Tuossa parin satkun hintaluokassa katselisin itse varmaankin vanhoja Marshall Valvestate-komboja (esim. VS100 tai 8080). Lähtee rokit ja hevit mukavasti ja ääntä sen verran, ettei pitäisi jäädä rumpalille toiseksi. Mainittu TM 60 on myös hyvä, mutta käsittääkseni vähän ehkä kalliimpi?
 
Ainakin 8080sta lähtee autenttiset Death-soundit, voin suositella varauksetta hevimättöön.
 
iec
29.10.2012 15:47:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös Voxin hybridit taipuvat moneen tyyliin ja sopivat aloittelijoille. Itse aloittelin lähes vastaavalla vahvarilla ennen täysputkivahvistimeen siirtymistä.
 
http://www.thomann.de/fi/vox_vt40.htm
 
-iec
 
yanera
29.10.2012 15:53:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen sitä mieltä, että bändissä pärjää 80-100w transistori vahvarilla.
 
Putkivahvarilla 30w alkaen, riippuen musatyylistä.
 
50 putkivattia on ihanteellinen 100w tai yli on jo liikaa.
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
carmake
29.10.2012 16:15:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Itse olen sitä mieltä, että bändissä pärjää 80-100w transistori vahvarilla.
 
Putkivahvarilla 30w alkaen, riippuen musatyylistä.
 
50 putkivattia on ihanteellinen 100w tai yli on jo liikaa.

 
Musatyyliä en tunne, joten otan kantaa vain vahvistimen tehoihin.
 
15 putkivattia on semmonen luku että sillä pärjää jo kummasti monissa tilanteissa, 50 putkivattia on semmonen luku että siinä on jo hirveesti liikaa moniin tilanteisiin.
 
Mandarax
29.10.2012 19:16:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaan eipä niistä "ylimääräisistä" wateista monasti haittaakaan ole - varsinkaan jos vehkeessä on järjellisesti käyttäytyvä mastervola. Satawattinen vahvari kuulostaa erilaiselta (monasti paremmalta IMO) kuin puolet pienempi ja usein varsinkin noissa higain -touhuissa siitä tehokkaan vahvaimen isosta headroomista on kyllä hyötyä. Tämä nyt vaan ihan huomiona jottei aloittaja turhaan rajaa vaihtoehtojaan orjallisesti vain jonkun mielikuvien varassa tehtyjen suositeltujen wattimäärien perusteella. Jos huonoja puolia extrawateista hakee, niin joskus aikanaan vastaantuleva putkiremppa maksaa parit putket enempi ja roudatessa tarvii hiukka reilummin ruista ranteeseen - pieniä haittoja mielestäni hyötyjen rinnalla.
 
Tuollaisella reippaalla 200€ budjetilla ei tietenkään mitään ihmeitä kannata odottaa, voihan sillä tosin ihan treeniskelpoistakin tavaraa löytyä. Pikavilkaisulla torin suuntaan itse ottaisin tuolla budjetilla ja tarpeella esim tuollaisen Peaveyn sveitsinlinkkarin, mallintava vehjes joka käyttää putkitekniikkaa hyväkseen (joku hybridi kaiketi). Käytettynä tämänkin saa mahtumaan tuohon budjettiisi, uusi muistaakseni siellä n.500€:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=688541
 
Jos tuo mainitsemasi "humppa" tarkoitti OIKEASTI humppaa niin unohda kaikki mitä kirjoitin...
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Osteri
29.10.2012 19:32:30 (muokattu 29.10.2012 19:38:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tech21 Trademark 60W
Sillä menee treeneihin ja soittaa keikan pikkupaikassa. Isommassa paikassa voi mikittää. Hyvät ja monipuoliset soundit, kaksi kanavaa vaihtuu jalkakytkimellä. Helppo kantaa paikasta toiseen. Siinä vahvistin jota voi huoletta suositella moneen menoon. Itselläni tulee aina olemaan yksi tällainen.
 
Torilla käytettyinä ovat 300,- /350,- haarukassa. Sopiiko ?
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Jucciz
30.10.2012 16:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei edelleeenkään ole olemassa mitään putkiwatteja. Hattivatteja on, ainakin Muumeissa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
PJS
30.10.2012 16:21:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sillä et ketään ketään kiinnostais. mut mä oon soittanu bändin kanssa niin et rumpalin, akustisen kitaristin, kiipparistin ja kolmen laulajan keskinäinen balanssi on oikein hyvä eikä vahvarissa oo ollu tehoja kuin se 1,5-3w
 
homman nimi ei oo siinä miten kovaa voi soittaa vaan siinä et kaikki soittaa järkevällä volalla.
 
Peace!
s8na
30.10.2012 16:40:51 (muokattu 30.10.2012 16:41:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ei edelleeenkään ole olemassa mitään putkiwatteja. Hattivatteja on, ainakin Muumeissa.
 
No ei oikeestaan wattejakaan oo olemassa. Sehän on vaan mittayksikkö joka kuvaa jotenkin mitattua tehoa. Putkiwatit on parempia ja kovaäänisempiä, joten itse ainakin kuuntelen putkiwatteja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «