Aihe: Mikä maa mikä malli Tokai Strato
1
B. Luck
23.04.2004 14:49:40
Ostin kitaran ja meinasin opetella soittamaan vielä vanhuksena.

Kaveri joka sen möi mulle kertoi, että on ostanut sen uutena noin 10 vuotta sitten muttei koskaan oikeen innostunu soitteleen.

Se on Tokai Strato kopio ja lavassa lukee goldstar sound. Kaula on yks osanen eli ei erillistä otelautaa vaan nauhat suoraan kaulassa kiinni. Valkonen plektrasuoja 9 ruuvilla kiinni, sarjanumero 010588 (ehkä. ei muista varmasti mutta nollalla alkaa) kaulan kiinnityslaatassa. Mikkien magneetit on semmosta mattaharmaata rautaa.

Kitara tuntuu soivan mukavasti ja on muutenkin sopivan tuntunen. Haluaisin vaan tietää mitä oon ostanu. Japanilaista, korealaista vai saako näitä kiinastakin? Malli kiinnostaa kanssa jos joku osaa jeesiä.
p130
23.04.2004 16:08:33

Japanilainen se on luultavimmin. Ja ihan varmasti jos lapa on tismalleen samanlainen kuin Fendereissä.

Mikkien magneetit on semmosta mattaharmaata rautaa. Ilmeisesti Gotohin vintagehenkiset stratomikit, ellei ole vaihdettu. 90-luvun Japsistratojen "ne paremmat" alnico-magneeteilla olevat. Halvemmissa malleissa/joissakin vuosimalleissa mikit ovat keraamisilla magneeteilla.

Millaiset virityskoneistot "klusonit" (uritettu pohja) vai "se toinen malli (ei uria)? Saako bodystä selvää kuinka monesta palasta tehty? Minkä värinen?

Voi olla että tuo olisi pykälää kallimpi malli kuin tavallisin japsitokaistrato ST-50...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
perkeles
23.04.2004 18:16:11
jos tuntuu hyvältä ja soi hyvin, onko väliä missä tehty? anna kitaran laulaa. kitara tykkää,kun sillä soitetaan.
HELLO CLEVELAND
B. Luck
26.04.2004 08:33:41
Väri on sunburst ja virityshilut on just semmoset uritetut.

Se oiski makeeta kun sais sen laulaan... tai ees hyräileen...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)