Aihe: Palautetta rumpusoundeista?
1 2 3 4
PwrChordAccent
21.10.2012 23:12:07

Niin, mistäs sen tietää vaikka isossa maailmassa iso bändi haluaa tietoisesti vähän "härnätä". Olisihan Slipareilla budjetti riittänyt velocitykäppyrän piirtämiseen ;)

Useimmin vaan käytännön hommissa olen huomannut asiakkaiden haluavan samplen seuraavan alkup.raidan dynamiikkaa. Joka toki kuulostaa luonnollisemmalta ja "paremmalta". Monesti törmää siihen "häpeilyyn" rumpalien osalta, että vaikka samplea käytetään lisäämään hauista lyöntiin ei se saisi koskaan kuulua selvästi läpi.
Ja tämä on itse asiassa mun mielestä ihan kiva juttu, lisää mukavasti haastetta hommaan kun ihan oikeasta rummusta pitää saada se megatujaus esille ;)
Kyllä siitä saa...
maza
29.10.2012 19:37:23

darkus: Joo. Ton kvantisointi seikan takia kummastelinkin, miksi moni väitti kuulevansa että rumpuraidassa olisi jotain laiskuutta. Oon nimittäin vetänyt joka iskun ihan yksitellen +-3ms tarkkuudella gridiin.

Teitkö tuon ennen vai jälkeen muiden instrumenttien nauhoittamista?

Jos vasta jälkeen, siinä ainakin osasyy ongelmaan, olettaen, että kaikki muut ovat soittaneet rumpujen päälle klikin sijaan. Tai sitten muut soittajat ovat hätäisiä.

Ainakin mulle nää taimiin liittyvät asiat on kaikkein vaikeimpia kuulla: huomaa, että jotain on pielessä, mutta ei sitä, onko jokin isku edessä vai takana. Esim. rumpuraitaa yksin kuunnellessa jotain vähän myöhässä olevaa iskua ei välttämättä huomaa, mutta kun rumpali hakeutuu takaisin klikkiin seuraavan (tai seuraavien) iskujen aikana, se kuulostaa helposti hätäiseltä. Virhe siis oikeastaan tapahtuu aiemmin, kuin mitä kuunnellessa huomaa.
darkus
05.11.2012 11:16:33
maza: Teitkö tuon ennen vai jälkeen muiden instrumenttien nauhoittamista?

Jos vasta jälkeen, siinä ainakin osasyy ongelmaan, olettaen, että kaikki muut ovat soittaneet rumpujen päälle klikin sijaan. Tai sitten muut soittajat ovat hätäisiä.

Ainakin mulle nää taimiin liittyvät asiat on kaikkein vaikeimpia kuulla: huomaa, että jotain on pielessä, mutta ei sitä, onko jokin isku edessä vai takana. Esim. rumpuraitaa yksin kuunnellessa jotain vähän myöhässä olevaa iskua ei välttämättä huomaa, mutta kun rumpali hakeutuu takaisin klikkiin seuraavan (tai seuraavien) iskujen aikana, se kuulostaa helposti hätäiseltä. Virhe siis oikeastaan tapahtuu aiemmin, kuin mitä kuunnellessa huomaa.

Mulle jäi myös kyllä vähän epäselväksi että kumman pätkän rummuista tässä enää puhutaan.

Toi pätkä missä on koko orkesteri on siis aivan täysin editoimatonta matskua
Attack Attack, Were back again baby!
lurkki
05.11.2012 13:43:36
darkus: Mulle jäi myös kyllä vähän epäselväksi että kumman pätkän rummuista tässä enää puhutaan.

Toi pätkä missä on koko orkesteri on siis aivan täysin editoimatonta matskua

Sanonta kuuluu: "keskeneräistä ei näytetä hulluille eikä herroille"
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)