Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kombo kotisoittoon, hyvä clean
1 2
t_hautakivi
29.10.2012 16:26:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstar HT-20 nuppi saa väistyä tilanpuutteen takia. Nyt haussa kerrostalovolumella toimiva putkikombo, jossa olisi hyvä clean ja syö pedaaleja hyvin. Säröpuoli hoituu Suhr Riotilla, joten 1-kanavainen vahvistin käy. Tällä hetkellä olen katsellut Marshall Class 5-01:stä. Muita suosituksia? Hintaluokka alle 500e.
 
Blackstar, Fender, Tokai, Walden
Gabe
29.10.2012 16:53:15 (muokattu 29.10.2012 16:54:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

C5-01 on kyllä hyvä vahvistin kotisoitteluun, mutta clean ei välttämättä ole ihan sen omin homma. Paremmin toimii Blues/Rock tyylisessä musiikissa. Fender Blues Junior ja Vox AC4 voisivat olla varteenotettavia vaihtoehtoja.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
blues guitar
29.10.2012 17:08:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: C5-01 on kyllä hyvä vahvistin kotisoitteluun, mutta clean ei välttämättä ole ihan sen omin homma. Paremmin toimii Blues/Rock tyylisessä musiikissa. Fender Blues Junior ja Vox AC4 voisivat olla varteenotettavia vaihtoehtoja.
 
Oliskohan Blues Junior kuitenkin melko äänekäs kerrostaloon?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Gabe
29.10.2012 17:42:25 (muokattu 29.10.2012 17:44:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Oliskohan Blues Junior kuitenkin melko äänekäs kerrostaloon?
 
Kaveri käyttää Blues Junioria kotona, treeneissä ja keikoilla. Siinä on aika hyvä master, ainakin sen perusteella mitä olen sitä kokeillut. Ääntä siitä kyllä lähtee, mutta jos hyvä clean oli aloittajan tärkein ominaisuus ja säröt tulee purkista niin kyllä tuon luulisi toimivan. Kannattaa toki itse kokeilla.
 
e. Laney L5T112 Lionheart vois olla myös todella sopiva, menee pikkuisen kyllä budjetin ulkopuolelle.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
arc
29.10.2012 17:45:42 (muokattu 29.10.2012 17:47:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5W Laney Lionheart saattaa löytyä käytettyä tuohon hintaan (en kyllä ole tarkistanut). Särössä on omaleimainen saundi, mutta jos säröt hoidat purkeista, niin kliinit ja pienet murot ovat tässä kombossa todella herkullisia.
 
Rehellisesti sanottuna koen itse 5 wattisenkin olevan ehkä liian äänekäs kerrostaloon, mutta kai sillä päivisin kehtaa vetää vaikka vähän kuuluukin.
 
blues guitar
29.10.2012 18:51:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kaveri käyttää Blues Junioria kotona, treeneissä ja keikoilla. Siinä on aika hyvä master, ainakin sen perusteella mitä olen sitä kokeillut. Ääntä siitä kyllä lähtee, mutta jos hyvä clean oli aloittajan tärkein ominaisuus ja säröt tulee purkista niin kyllä tuon luulisi toimivan. Kannattaa toki itse kokeilla.
 
e. Laney L5T112 Lionheart vois olla myös todella sopiva, menee pikkuisen kyllä budjetin ulkopuolelle.

 
En ole kaskaan kerrostalossa asunut, joten en osaa ihan varmasti sanoa millaisella volumella siellä voi soittaa? Riippuu varmaan myös naapureista?
Jokunen vuosi jo aikaa kun itselläni BJ oli ja mulle jäi sellinen muistkuva että se volumepotikka oli tyypillinen Fender volymepotikka, joten soi jo ykkösellä aika lujaa.
Mielestäni esim toi nykyinen 57 deluxe on helpompi säädettävä hiljaiseksi. Tosin ei kyllä mahdu budjettiin edes kloonina.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Gabe
29.10.2012 18:52:49 (muokattu 29.10.2012 18:57:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arc: 5W Laney Lionheart saattaa löytyä käytettyä tuohon hintaan (en kyllä ole tarkistanut). Särössä on omaleimainen saundi, mutta jos säröt hoidat purkeista, niin kliinit ja pienet murot ovat tässä kombossa todella herkullisia.
 
Rehellisesti sanottuna koen itse 5 wattisenkin olevan ehkä liian äänekäs kerrostaloon, mutta kai sillä päivisin kehtaa vetää vaikka vähän kuuluukin.

 
Totta. Tuon Marshallin Class 5-01:sen etu on tuo low power mode, pystyy soittamaan pienellä päätesärölläkin vaikka muksu nukkuu toisessa huoneessa.
 
blues guitar: En ole kaskaan kerrostalossa asunut, joten en osaa ihan varmasti sanoa millaisella volumella siellä voi soittaa? Riippuu varmaan myös naapureista?
 
Ja kerrostalosta. Nykyinen asuinkerrostaloni on rakennettu 2008 vuonna ja sen huomaa kyllä, naapureista ei kuulu mitään. Kyselin naapurilta tuossa että häiritseekö minun soittoni ja ei ole kuullut kuulemma mitään. Edellisessä kämpässä taas jo vähän kovempi puhe ja aivastuksetkin kuuluivat selvästi. Siellä soittaminenkin oli tosi tuskaa kun ei vahvistinta kestänyt aukaista juuri ollenkaan.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Kyllikki
29.10.2012 20:12:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hommasin loppukesästä Ibanezin TSA-30 -täysputkikombon, joka on pienen kokonsa ja helpon roudattavuutensa ansiosta sovelias niin kotiin kuin bänditreeneihinkin.
 
Puhdasta ääntä TSA-30:sta kyllä löytyy, ja tehoa pelkkään kotisoitteluun ehkä vähän liikaakin, mutta Ibanezilla on samaa sarjaa myös pienitehoisempia putkikomboja (alk. 5W), jotka sisältävät lähes samat ominaisuudet kuin tämä "isovelikin".
 
Pedaaleita yksikanavainen TSA-30 popsii kuin pikkuleipää, mutta tarvittaessa sisäänrakennettu TubeScreamer hoitaa särökanavan hommat. Luuppiin saa kaijut yms. efektit, ja 6dB:n lisäboosti jalkakytkimellä nostaa soolot esiin. Sähkövärähtelyt ääniaalloiksi muuttaa 12" Celestion Seventy80 (samaa hökäriä käytetään mm. Tech21 Trademark60 ja Power Engine vahvistimissa).
 
Suosittelen (putki)lämmöllä tutustumista ko. TSA -sarjaan, jonka suurin mallikin (TSA-30) lähtee uutena alle 500,- eur. (ovh).
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
samikk1
29.10.2012 21:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vox ac4c1-bl... Hyvät cleenit, sopivan kokoinen siirrellä, aukaisee ääntä jo pienemmälläkin volumella, simppeli säätää, ja tarvittaessa myös naapureita häiritsevä... Kannattaa testata jos siihen on mahdollisuus.. Hinta ~ 300e.
 
Jii-Gee
30.10.2012 19:22:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t_hautakivi: Hintaluokka alle 500e.
 
Gabe: Laney L5T112 Lionheart vois olla myös todella sopiva, menee pikkuisen kyllä budjetin ulkopuolelle.
 
arc: 5W Laney Lionheart saattaa löytyä käytettyä tuohon hintaan (en kyllä ole tarkistanut). Särössä on omaleimainen saundi, mutta jos säröt hoidat purkeista, niin kliinit ja pienet murot ovat tässä kombossa todella herkullisia.
 
Tsekkaas Tommi toi Naantalin Lantikka;
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=690270
 
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
t_hautakivi
30.10.2012 21:48:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Tsekkaas Tommi toi Naantalin Lantikka;
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=690270

 
Huomasin juu, olis kyllä pähee, mut pitää saada vanha pois alta. Pitää käydä tutkailee liikkeissä, mikä on tarjonta.
 
Blackstar, Fender, Tokai, Walden
Pertsa
01.11.2012 17:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos käytettynä sattuu löytymään, niin ehdottomasti kannattaa harkita myös Egnaterin Tweaker 15:sta. Torilla olen syksyn aikana pari kertaa nähnyt.
 
t_hautakivi
01.11.2012 20:05:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sunnuntaina Laneyta testaamaan. Kiitoksia muistakin ehdotuksista, jatketaan.
 
Blackstar, Fender, Tokai, Walden
Lancelot
02.11.2012 08:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä tuossa mainutussa Laneyssa on hieno saundi kaikin puolin jo ennen pedaaleja. Ainoa syy miksi meni aikoinaan vaihtoon oli se, että 5wattiakin on liian paljon kerrostaloon. Särökanava ei oikein auennut maltillisilla voimakkuuksilla. Pedaaleilla saattaa saada apua tähän, mutta lähtökohtaisesti en suosittele ainakaan kerrostalosoittoon.
 
jniska
02.11.2012 12:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lancelot: Mun mielestä tuossa mainutussa Laneyssa on hieno saundi kaikin puolin jo ennen pedaaleja. Ainoa syy miksi meni aikoinaan vaihtoon oli se, että 5wattiakin on liian paljon kerrostaloon. Särökanava ei oikein auennut maltillisilla voimakkuuksilla. Pedaaleilla saattaa saada apua tähän, mutta lähtökohtaisesti en suosittele ainakaan kerrostalosoittoon.
 
Edelleenkin hyvä ratkaisu tämmöseen ongelmaan on keinokuorma. Ei sekään täydellinen ole, mutta auttaa.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
t_hautakivi
02.11.2012 12:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Edelleenkin hyvä ratkaisu tämmöseen ongelmaan on keinokuorma. Ei sekään täydellinen ole, mutta auttaa.
 
That the plan b. Hyvät eristykset meijän talossa on, kuukaus tullut asuttua tuossa, enkä ole naapureiden olemassaolosta kuullut ääniä ollenkaan. Ja joka ovessa kyllä nimi on.
 
Blackstar, Fender, Tokai, Walden
markus16
02.11.2012 17:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon ainakin tykännyt VOX AC4TV:stä. Mukavan pyöreät cleanit, ja teho säädettävissä 1/4, 1 ja 4 (putki)wattiin. 1/4 wattia irrottaa oikken kivaa säröä kerrostaloonkin sopivilla äänenpaineilla ja 4 wattia tuottaa jo suhteellisen paljon mökää combon omalla 10 tuuman ämyrillä. Lisäkaapinkin saa kiinni jos diggoo. Topsoundista taitaa kahden sadan pintaan irrota.
 
Kirka saatana!
OseMan
02.11.2012 23:44:30 (muokattu 02.11.2012 23:45:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosittelen blackheartin little giantia. Nuppiversion omistan ja sitä olen 12" kaapin läpi ihan hyvin kerrostalossa soitellut. Clean saundiin tykästyin ja sen perusteella ostovalinna tein.
Luukuttaahan tuota ei voi kerrostalossa, kun tuo on vain 5w, ja gainia siinä ei ole joten vahvistimen omat säröt tulevat vasta luukuttaessa. Sen itse kiersin rakentamalla keinokuorman ja ostan säröpurnukankin kunhan löydän itselleni sopivan.
Mutta jos sinun tapauksessai kaipaat vain cleania, jonka päälle sitten efektiä niin suosittelen vahvasti blackheartia!
 
Saundi on hyvä, kun se potkii kunnolla kulkusille.
Ziggy Bubba
02.11.2012 23:50:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Edelleenkin hyvä ratkaisu tämmöseen ongelmaan on keinokuorma. Ei sekään täydellinen ole, mutta auttaa.
 
Tai tehon skaalaus, vielä parempi. Löytyy mm. Suhrin vahvareista ja toimii ku häkä. Saa irti soundia aina putipuhtaasta & etusräyhästä päätemuroon. Ja hyvällä soundilla.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
blues guitar
03.11.2012 11:33:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Tai tehon skaalaus, vielä parempi. Löytyy mm. Suhrin vahvareista ja toimii ku häkä. Saa irti soundia aina putipuhtaasta & etusräyhästä päätemuroon. Ja hyvällä soundilla.
 
Löytyykö Suhreja alle 500 eur hintaluokassa edes käytettyinä?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «