Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuka muistaa Syndikaatin?
1 2
pte57
23.02.2011 11:24:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan linjoilla vielä muusikkoja jotka muistavat tai ovat jopa soittaneet helsinkiläisessä Syndikaatissa 60 - 70-luvuilla? Bändin vaiheet ovat kiinnostaneet pitkin vuosia, mutta netissä ei hirveästi merkintöjä ole ollut, ja sen aikaisiin soittajiin on yhteydet jo katkenneet. Muistan, että urkuja näpläili Jukka Kortelainen ja trumpettia soitti Olavi Rajasalo, joka myöhemmin sai jonkinmoisen tunnustuksenkin pitkästä urastaan.
 
pte57
01.03.2011 20:39:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pte57: Onkohan linjoilla vielä muusikkoja jotka muistavat tai ovat jopa soittaneet helsinkiläisessä Syndikaatissa 60 - 70-luvuilla? Bändin vaiheet ovat kiinnostaneet pitkin vuosia, mutta netissä ei hirveästi merkintöjä ole ollut, ja sen aikaisiin soittajiin on yhteydet jo katkenneet. Muistan, että urkuja näpläili Jukka Kortelainen ja trumpettia soitti Olavi Rajasalo, joka myöhemmin sai jonkinmoisen tunnustuksenkin pitkästä urastaan.
 
Onkohan kaikki jo montussa paitsi mä....?
 
KoskPaavo
01.03.2011 21:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos se basisti-laulaja Kari Fall just tuossa?
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
pte57
02.03.2011 19:32:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Olikos se basisti-laulaja Kari Fall just tuossa?
 
Olihan se, bändi olin alunperin Kari Fall & Syndikaatti, mutta siinä vaiheessa kun kundeja enemmän näin, bändi keikkaili pelkkänä Syndikaattina. Mulla oli yks ensimmäisistä bändivirityksistä koossa about -71-73 ja me treenattiin Helsingin Vaasankadulla samalla kämpällä Syndikaatin kamoilla, lainattiin niitä keikoillekin. Meidän urkuri Kari oli (on) Olavi Rajasalon poika. Samassa kellarissa treenas mm. Nappi Ikonen ja Ilpo Saastamoinen. Mieleen jäi Ilpon sinnikkäät treenit Les Paulilla metronomin kanssa, samoin Ikosen kiharapää ja vaikuttava haitsun sihinä (kuunnelkaas Hectorin Takataan Roos). Syndikaatin rumpali oli suht mukava heppu, nimi on jäänyt mielestä, samoin kuin puhaltajienkin.
Vähän offtopic, mutta mieleeni on jäänyt siltä ajoilta se "oikea" treenikämpän haju joka muodostuu tupakantumpeista, kaatuneesta oluesta, kosteasta betonista ja putkivahvistimissa palavasta pölystä. Aika harvoin enää törmää tuohon odööriin mutta joskus sentään, ja silloin mieli palautuu tuonne Vaasankadun kellariin treenaamaan CCR:ää ja Rollareita.
 
KoskPaavo
02.03.2011 21:41:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulta unohtui treenkämpän hajuista ihmisvirtsa.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Deccho
02.03.2011 21:50:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syndikaattia en muista, mutta Ilpo Saastamoisen kyllä. Musiikkipedakoomikko?
 
pte57
03.03.2011 09:08:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Sulta unohtui treenkämpän hajuista ihmisvirtsa.
 
Niinpä taisi unohtua. Noi klitsuthan on alunperin väestönsuojia eikä niissä tosiaan mitään veskejä ole. Mahtaa olla mukavaa kuunnella hirveessä kusihädässä sadan muun kanssa tuomiopäivän luentaa rätisevästä matkaradiosta.
No eipä silti, käytiin kusella reippaasti ulkona, kuka ehti ja pystyi sinne asti.
 
Ilpo Saastamoinen todellakin sai jonkin läänintaiteilijan nimityksen sitten myöhemmin, siihen aikaan kundi soitteli varmaan Kalevalassa. Varsinainen treeniohjelma sillä oli, valitaan skaala, metronomiin lyönnit 50-60, ja eikun soittamaan hi-taas-ti ylös alas. Viikon kuluessa tuli tempoakin lisää ja jossain vaiheessa sormet suorastaan kiitivät lespan kaulalla.
 
JaS
07.03.2011 02:53:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pte57: Vähän offtopic, mutta mieleeni on jäänyt siltä ajoilta se "oikea" treenikämpän haju joka muodostuu tupakantumpeista, kaatuneesta oluesta, kosteasta betonista ja putkivahvistimissa palavasta pölystä. Aika harvoin enää törmää tuohon odööriin mutta joskus sentään, ja silloin mieli palautuu tuonne Vaasankadun kellariin treenaamaan CCR:ää ja Rollareita.
 
No, meillä on sitten melkein oikea haju. Ainut vaan, että putkareita on liian vähän, ja palavan pölyn haju on korvattu kuivahtavalla viemärillä.
 
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
walttoni
07.03.2011 08:48:53 (muokattu 07.03.2011 11:58:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pte57:
Ilpo Saastamoinen todellakin sai jonkin läänintaiteilijan nimityksen sitten myöhemmin, siihen aikaan kundi soitteli varmaan Kalevalassa. Varsinainen treeniohjelma sillä oli, valitaan skaala, metronomiin lyönnit 50-60, ja eikun soittamaan hi-taas-ti ylös alas. Viikon kuluessa tuli tempoakin lisää ja jossain vaiheessa sormet suorastaan kiitivät lespan kaulalla.

 
Kajaani big bandissä soitti ja oli kapellimestarina 80.luvulla.,(Suomen 1. alueorkesteri). Ei soittanut Kalevalassa.
 
COVS2.
pte57
07.03.2011 20:47:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Kajaani big bandissä soitti ja oli kapellimestarina 80.luvulla.,(Suomen 1. alueorkesteri). Ei soittanut Kalevalassa.
 
Eipä niin. Kareliaa taisin tarkoittaa. No, näppärä soittaja joka tapauksessa.
 
RockDoc
24.10.2012 23:58:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joopa joo. Soitin aikanani rumpuja Syndikaatissa 70-luvun puolivälin aikoihin ja jälkeen. Silloin kokoonpanona oli: Olli Rajasalo ja Jussi Kosonen trumpets, Tom Bildo ja Oiva (sukunimeä en muista) trb, Markku Rajasalo keybrds (vai oliko Kari?), Markku Vikström gtr ja laulu, Ilpo jotakin ja Maukka Siirala bass ja minä, Markku Luukkanen drs. Hauskoja aikoja, tai sitten ei...
 
jiiar8
26.10.2012 22:00:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kari Fall veteli svingiä ja lauloi 2010 Valkosipulifestareilla Keravalla, rummuissa Reiska Laine. Hienosti vetivät ja eikä olleet diivoja. Reiska otti pelkät pellit autosta kun sai lainata pöntöt meiän rumpalilta. Kapuloista ja pelleistä se lähtee..... "Missässe päkstake?"
Halvatunpapat ja me Crimsonite viimmeesenä...
Karin basso kiinnostaa, jos jollain tietoo. Käytetyn näköinen sunbursti oli , mutta mikä?
 
uusiipe
28.10.2012 23:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deccho: Syndikaattia en muista, mutta Ilpo Saastamoisen kyllä. Musiikkipedakoomikko?
 
Mulla taitaa olla vielä tallessa nöösinä 70-luvulla joululahjaksi saatu Saastamoisen 'Kitarakirja'. Edelleenkään en ymmärrä siitä höykäisen hölähtävää.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
pekkajau
28.10.2012 23:30:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uusiipe: Mulla taitaa olla vielä tallessa nöösinä 70-luvulla joululahjaksi saatu Saastamoisen 'Kitarakirja'. Edelleenkään en ymmärrä siitä höykäisen hölähtävää.
 
Tuo on historiallinen kitarakirja...hyllystä löytyy! Sieltä ne slurrit löytyy! Saastamoinen soitti aikoinaan bassoa Piirpaukkeessa ja hoiti sen tontin tosi tyylikkäästi!
 
pekkajau
28.10.2012 23:44:17 (muokattu 28.10.2012 23:48:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain vaiheessa taisi Seppo Hovi tätä Kari ... kai? Fallin osaamista nostaa esille omissa ohjelmissaan. Hieno swing-laulaja. Suomen Dean Martin tai jotain...
http://www.youtube.com/watch?v=bADui-8BDH0
 
EP
29.10.2012 06:15:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Tuo on historiallinen kitarakirja...hyllystä löytyy!!
 
Suastamoisen kitarakirja on ihan huippu ja täynnä asiaa!
 
pte57
29.10.2012 21:37:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RockDoc: Joopa joo. Soitin aikanani rumpuja Syndikaatissa 70-luvun puolivälin aikoihin ja jälkeen. Silloin kokoonpanona oli: Olli Rajasalo ja Jussi Kosonen trumpets, Tom Bildo ja Oiva (sukunimeä en muista) trb, Markku Rajasalo keybrds (vai oliko Kari?), Markku Vikström gtr ja laulu, Ilpo jotakin ja Maukka Siirala bass ja minä, Markku Luukkanen drs. Hauskoja aikoja, tai sitten ei...

Kato -vetti, joku on hengissä. Joo, sen verran muistan, että kitarassa taisi olla mun luokkakaveri Markku Vikman, Rajasalo taisi olla Kari. Ilpo olikohan Ahola?
Vai siihen aikaan oli jo Jukka Kortelainen pois koskettimista, muistaakseni sille maistui viina vähän enemmänkin, mutta oli kova arrien väsääjä ja muusikko muutenkin.
Jostain syystä olen muistellut useinkin noita aikoja. Keikatkin oli vielä jänniä, nyt enää jännää onko niitä vai ei.
 
Bach42
27.02.2014 00:59:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
Harvoin olen muusikoiden netissä mutta nyt huomasin Syndikaattia koskevan aiheen. Omasta osasta en voi sanoa kuin että oli mahtavaa aikaa. Kortelainen plokkas biisejä minkä kerkes. Oltiin Chicago ynm... huumassa. Tosin kasettisoitin millä se plokkas oli patterikäyttönen ja joskus ristiä oli enempi kuin hautuumaalla. Jossain vaiheessa bändi kuitenkin hajosi kahteen osaan ja osa meistä lähti Muska matkaan. Sinne meni minä, Kosonen trp, Wikman gtr, Luukasen Make drms ja Merisalo bass. Siellä sitten rämmittiin aikamme ja tiet erkanivat mutta mukavaa oli. Syndikaatti jatkoi uusilla miehillä mutta siitä mulla ei ole senkummempaa tietoa. Kävin Rajasalon Ollin 80-vuotispäivillä joku vuosi sitten ja siellähän oli paljon tuttuja ja meininkiä.
Long live horn section
 
Guitar63
08.03.2014 00:30:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi Syndikaatti diggarit! Onpa hauska nähdä näitä kirjoituksia meidän hienosta bändistä.Nimet ovat näköjään aikojen saatossa hämärtyneet enkä minäkään muista läheskään kaikkia bändissä soittaneita.
Rummuissa oli kuitenkin Tirkkosen Pete,joskus Ikosen Nappikin.Luukkasen Make tuli sitten myöhemmin kuvioihin.Merilahden Harri ja Aholan Ilpo,Siiralan Maukka olivat monasti bassonvarressa.Alkuaikana oli myös Katajamäki(Katsku?) niminen kaveri ja Risto Savela?(tuuraavia basisteja olivat myös Jiri Parviainen ja Martti Kankkunen)
Sitten tietysti rakentava voima Rajasalon Olli(trumpetti),Kososen Jussi(trumpetti),pitivät orkesteria pystyssä hoitamalla treenit ja keikat.
Hienot pasuunistit,Tom Bildo ja Oiva Isojärvi pistivät brassiin puhtia.
Kortelaisen Jukka(urut) oli yksi vaikuttavimmista ihmisistä nuoruudessani.Häneltä sai välittömän palautteen soittiko oikein tai sitten ei.Hän kirjoitti hienon sovituksen mistä vaan kappaleesta.Rajasalon Kari tuli sitten pianistiksi Jukan jälkeen.
Minä sain sitten kunnian toimia yhtyeen laulusolistina ja kitaristina Kari Fall-kauden jälkeen ja se oli minun uralleni onnenpotku,sillä sielä oli pakko osata soittaa nuoteista että pääsi laajaan ohjelmistoon nopeasti sisään.
Luulen että rutiini jonka lauluhommissa tuolloin sain tuntuu vielä tänä päivänä.
Kososen Jussia siteeraten oli tosi nastaa soittaa siinä bändissä.Harmi vain ,että on niin vähän äänitteitä ko.ajoista.Muistelen kaikkia Syndikaatissa soittaneita lämmöllä!
 
t.Make Vikman
 
pte57
08.03.2014 10:08:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitar63: Moi Syndikaatti diggarit! Onpa hauska nähdä näitä kirjoituksia meidän hienosta bändistä.Nimet ovat näköjään aikojen saatossa hämärtyneet enkä minäkään muista läheskään kaikkia bändissä soittaneita.
 
Moi Make tätäkin kautta. Ja tervetuloa seuraamaan humppaajien satunnaisia kädenvääntökisoja :)
Tosiaan, minähän en Syndikaatissa soittanut, mutta jo kundien näkeminen kämpillä teki lähtemättömän vaikutuksen. Muistan vieläkin kun opettelit himassa Chigagon biisejä stratolla ja minäkin innostuin tahollani opettelemaan jotain juttuja ja nuotteja ym. asiaan liittyvää.
Siis oikeasti, ihmettelin pitkin vuosia mikset ollut stratoinesi Suomen kärkikitaristien eturivissä ja julkisuudessa....
Pidetään yhteyttä, pistä pikaviestiä tai soittele ja sama tietty koskee minuakin...
Palataan!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «