Aihe: Euroviisut '04
1 2 3 4 5 6 7
Olli S.
24.04.2004 19:04:57

Niin, mutta onko sieltä tullut juurikaan sellaisia artisteja joita muistettaisiin vielä näinäkin päivinä?? Vastaan itse, ei ole. Ja sit toiseksi en mä ainakaan sellaista viihdettä jaksa katsoa missä on aivan järkyttäviä esiintyjiä ja kappaleita. Ei sellainen muhun ainakaan vetoa.

Paitsi, että mieleeni muistuu eräs varsintuntematon ruotsalaispumppu...
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
ICE
24.04.2004 20:23:01
Antakaa minun kiteyttää tämä aihe:

Finland, zero points - Finlandé, zéro pointe
Jaa mää vai?
Incarnation
24.04.2004 20:39:31
Aivan samahan se on mikä tulos sieltä tulee kun rahanmenoa se vain olisi jos kyseisen kisan Suomi voittaisi.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Lord of the strings
24.04.2004 21:11:19
Millon noi onkaan?
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Cathi777
24.04.2004 21:40:33

Paitsi, että mieleeni muistuu eräs varsintuntematon ruotsalaispumppu...

No vau, oikein yks bändi ja Celine Dion. Onpas mahtava taso näissä kisoissa, vau, nyt kyllä täytyy ruveta näitä seuraamaan. 30-vuotta ja kaks tunnettua artistia. Kyllä on kovatasoiset kisat.
Veri on vettä sakeampaa
Cathi777
26.04.2004 09:25:23

Siis eihän musiikin hyvyyttä sillä määritellä, mutta nämähän ovat kaupalliset kilpailut ja tarkoitus on tehdä popmusiikkia ja popmusiikin on tarkoitus myydä. Ei tuonne mitään taidepläjäyksiä todellakaan pääse tai sellaista musiikkia joka olisi jotenkin kuulijalle haastava. Tarkoitus on esittää mahdollisimman tuotteistettua musiikkia, mutta siinä ollaan menty todella pahasti metsään. Ette mitenkään pysty mulle perustelemaan, että nämä olisivat jotenkin hyvä tasoiset kilpailut.
Veri on vettä sakeampaa
tYÄr
26.04.2004 17:44:43
Mä oikein ootan euroviisuja... Ne on loistavia.. ei kylläkään musiikillisesti, vaa on kiva kattoo ku ihmiset munaa ittensä yrittämällä vääntää väkisin jotain hienoo ääntä ittestään ja samalla hytkyen jonku sairaan "siistin" opetetun koreografian tahtiin... =P saa hyvät naurut!!!
Paistaisipa huomenna aurinko niin tietäisin heränneeni!!!
ronkeli
26.04.2004 21:20:58
Siis eihän musiikin hyvyyttä sillä määritellä, mutta nämähän ovat kaupalliset kilpailut ja tarkoitus on tehdä popmusiikkia ja popmusiikin on tarkoitus myydä. Ei tuonne mitään taidepläjäyksiä todellakaan pääse tai sellaista musiikkia joka olisi jotenkin kuulijalle haastava. Tarkoitus on esittää mahdollisimman tuotteistettua musiikkia, mutta siinä ollaan menty todella pahasti metsään. Ette mitenkään pysty mulle perustelemaan, että nämä olisivat jotenkin hyvä tasoiset kilpailut.

Ei ole tarviskaan perustella. Se on mahdoton tehtävä, sillä Euroviisut ovat ainakin nykyään kaikkea muuta, kuin hyvätasoiset ja musikillisesti laadukkaat kilpailut.

Tärkeintähän siellä onkin se se ns. lavashow, EI musiikki.
Kaikesta surkuhupaisuudestaan huolimatta euroviisut eivät jaksa kiinnostaa pätkääkään.
C3PO
27.04.2004 00:27:16
Pahinta tässä kaikessa on se että kun nyt otin ruotsinkielisen avovaimon niin tuli kotona katsottua 5 ruotsin esikarsintaa ja niiden finaali. Ja vaikka kuinka yritän vihata länsinaapuria niin joka ainoassa karsinnassa oli vähintään 2 oikeasti hyvää biisiä. Svenssonit vaan taitaa tuon homman paljon paremmin kuin suomalaiset, ja sekös meitä vituttaa...

Ruotsin edustajaksi muuten päätyi Lena Philpsson, kappale oli ruotsinkieliseltä nimeltään (luultavasti kääntävät sen engelskaksi kisoihin) Det gör ont, ja se on aikasta helvetin paljon parempi kuin se Jarin ralli... Sad but true...
"Art is making something out of nothing and selling it. - Frank Zappa"
poppamies
29.04.2004 23:24:06

No kaikesta huolimatta niin Turkin kappale on aika mielenkiintoinen...minun suosikki.
"G-strings are for strippers"
Hermanni
30.04.2004 02:32:43
Tonkin kisan kun muuttas suomessa muotoon "Haluatko Euroviisutähdeksi?" niin varmasti tulis tuhansia osallistujia enemmän. Sit kun vielä seurais karsintoja viikottain, kun sieltä tiputetaan joku pois. Näinhän saadaan mikä tahansa vanhakin muotti toimimaan. Nähty on.
skebajaba
30.04.2004 10:46:11
Lähettäisivät välillä jonkin persoonallisen esiintyjän, jollaista muilla mailla ei ole EV:ssa, niin olisi joskus mahdollisuus sijoittua muillekin sijoille kuin jumbopaikalle. Yhtenä vuotena edes kokeeksi jotain erilaista! Onko muka jotain hävittävää?

kyllä!
vois sinne jotain muuta laittaa, mielestäni olisi ollut sillon hyvä kun se nightwish ois saatu edustamaan suomea sinne, niin ei kun laitetaan mielummin tämmönen kakka taas sinne, tai suomalaiset mummot ja papathan sen kai äänesti...mut kuitenkin jotain muuta kun "aikuisten musaa" sinne...

tai jos persoonallista haetaan niin mulla on kaksi sanaa!!!
SEPI KUMPULAINEN...ja varma voitto..
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Bardi
30.04.2004 10:54:13
On siellä aina hyviäkin piisejä. Tämän vuotinen suosikkini on Kyproksen todella sielukas balladi. Nuori tyttö laulaa sen todella upeasti.

Täällä sen voi kuunnella:
http://www.keithm.utvinternet.ie/2004finals.htm
Neitoperhonen
10.05.2004 18:27:30
Myös minä odotan innolla euroviisuja. Oon suorastaan euroviisujen turhan tiedon mestari. Katseltiin tässä juuri pari päivää takaperin vuoden -86 mittelöjä, ja kyllä täytyy sanoa, että vaikka tasosta voisi olla montaa mieltä, niin siitä huolimatta biist kyllä erottuivat toisistaan. Toisin kuin nykyään...

Mun mielestä Suomen pitäisi kokeilla, omaa edustajaa valittaessa, kutsuvieraskilpailua. Pitkästä aikaa. Ja kutsua joitain uusia raikkaampia säveltäjiä/esiintyjiä. Toinen juttu on tietenkin, kuka sellaiseen enää lähtee, kun kilpailuilla on jo niin "loistava" maine. :)
rakki
10.05.2004 20:15:13
'Lähetettäis sinne joku hyvä bändi'

Euroviisujen maine on jo siinä kunnossa, että sinne lähtevät artistit/yhtyeet ovat useimmiten sitä kaikkein epätoivoisinta sakkia. Ei kukaan itseään kunnioittava bändi tuonne lähde itseään nolaamaan. Suomalaiset eivät koskaan ole menestyneet tuolla, eivätkä tule menestymään vaikka maksaisivat järjestäjille. Armotonta paskaahan tuo suurimmaksi osaksi on, en mielelläni katso edes huvikseni kyseisiä kisailuja koska ahdistuneisuusprosenttini nousee liian korkealle.

Joskus 70-luvullahan tuolla vielä oli ihan menevää porukkaa, maat oikeasti panosti biiseihinsä ja ne jäi vielä ehkäpä jälkeenpäinkin päähän soimaan. Lisäksi lähes kaikki siistit ulkomaanbiisit suomennettiin kauhean kilpailun jälkeen kuka ne saa esittää täällä suomessa. Nykyisin ei puhettakaan, haha! Biisit taidetaan tehdä jollain fidun generaattorilla satunnaisista dingelidongeista, ja sitten vaan kursitaan se kasaan ja vähän lyriikkaa päälle, VÓILA!

Antaisivat jo olla.
I have something against you.
MattiAuer
10.05.2004 20:20:01

Biisit taidetaan tehdä jollain fidun generaattorilla satunnaisista dingelidongeista, ja sitten vaan kursitaan se kasaan ja vähän lyriikkaa päälle, VÓILA!

Kyllä minä uskon, että ne lyriikat tulee ihan samoista dingelidongeista. Valitaan vain, että halutaanko "rakastaa ja olla vapaita", "lentää vapaina", "rakastaa ja lentää" vai "mainita kaikki mahdolliset Euroopan pääkaupungit, jotka suinkin osataan lausua".
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
Neitoperhonen
10.05.2004 20:58:47
Kyllä minä uskon, että ne lyriikat tulee ihan samoista dingelidongeista. Valitaan vain, että halutaanko "rakastaa ja olla vapaita", "lentää vapaina", "rakastaa ja lentää" vai "mainita kaikki mahdolliset Euroopan pääkaupungit, jotka suinkin osataan lausua".

Amen.
Turhan tiedon tärkeilijä.
Torniojaws
10.05.2004 21:53:12

ja se on aikasta helvetin paljon parempi kuin se Jarin ralli... Sad but true...

Sehän se vasta pommi olisi mikäli Sillanpään Jari vetäisi Sad But Truen.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
Jenka
12.05.2004 21:49:21

Jahas, ja kohta (22-00) alkavat semifinaalit kakkosella. Sitten näkee onko Jari tuleva finalisti ;)
It takes a fool to remain sane.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)