arse 18.10.2012 12:33:14 | |
---|
Speedy: Urpo, kyse oli mukiksen setistä, ei piipposen.. Oho, mä olin tosiaan nyt se Urpo. En tiedä Spedestä, mutta minä tarkoitin sinua.. (mutta onko niillä sitten eroa, en tiedä ;) Viittasin kirjoituksellani allekirjoitukseeni, joka on lainaus muistaakseni joihinkin pelteihin liittyneeseen keskusteluun näkemyksestäsi hinnan suhteesta laatuun..=I No nythän mä sen äkkäsin. Pitää tosiaan usein paikkansa, joskaan se ei muuta mun mielipidettä siitä worldmaxistä. molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
Speedy 18.10.2012 12:35:35 | |
---|
arse: Pitää tosiaan usein paikkansa, joskaan se ei muuta mun mielipidettä siitä worldmaxistä. Poikkeus vahvistaa säännön..=) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Epämuusikko 18.10.2012 13:53:24 | |
---|
Tunteet kuumenee. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
piipponen 18.10.2012 14:15:43 | |
---|
arse: Urpot! Ainoa rumpu, mikä tuossa kuvassa saattaisi olla WM, viihtyy vahvasti tuolla vasemmassa alanurkassa lattialla. Setissä on joku ihan muu virveli. Oisko Yamaha RC, arvaillaan nyt sitten. Ja mitä Spede tarkoitti, mua vai jotain ihan konkreettista pyllyä? Mun mielestä musta WM on tosi hyvä rumpu. Se on ainakin mun ja monen tarkkailuni alla olevan rumpalin käytössä ollut saundillisesti ihan linjassa hienojen ja kalliidenkin basarien ja tomien kanssa. Ja peltien. WM on halpa, sellainen on vähän kaikilla ja sitä kehutaan muusikoiden.netissä, mutta ei siinä silti ole mitään noloa. jammun rc 14"x8" se siellä tosiaan on. vaikkei olekaan meikäläisen vehkeistä kyse, niin kyllä pidän tuota worldmaxia suuressa arvossa. livetilanteissa se on lähes luottopeliksi jo maineensa vakiinnuttanut; hyvä saundi löytyy helposti tilasta riippumatta. erään murmansk-nimisen rokkiyhtyeen rumpaliltakin löytyi ainakin pari vuotta sitten 6,5" wm, kun setin virkaa toimitti 70-luvun vistalitet. hyvin jytisi, eikä kukaan marmattanut virpan hinnasta. ;) imo |
Kailis 18.10.2012 14:59:33 | |
---|
erään murmansk-nimisen rokkiyhtyeen rumpaliltakin löytyi ainakin pari vuotta sitten 6,5" wm, kun setin virkaa toimitti 70-luvun vistalitet. Ai Jaakolla ei oo enää Gretsch/6,5" Supra-kattausta? jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
hollmi-5 18.10.2012 15:42:54 | |
---|
WordMax on ihan pro-rumpu soundinsa puolesta. Hintalappu ei sitä huonommaksi tee... Soundit, piuhat ja kajarit. |
piipponen 18.10.2012 18:03:06 | |
---|
imo |
mukis 19.10.2012 15:35:13 (muokattu 19.10.2012 15:36:10) | |
---|
moderndrummer88: Hommaa kunnon virppa tohon settiin. Eiks tossa nyt oo semmonen world max? Ei oo alkuunkaan samalla lähtöviivalla ton setin kanssa ja virppa kuitenkin on se joka eniten ilmentää rumpalin soundia pop/rock touhussa ja sitä varmaan eniten lyödäänkin. Jes, meitsin pannu(t) herätti keskustelua, siistiä. World Max 6,5" BB-kopiohan se on. Ostin sen, kun kyllästyin pikkolo Pearlin (Master custom maple 4") yksipuolisuuteen. Tutkiskelin paljon vaihtoehtoja ja monien positiivisten kommenttien rohkaisemana tilasin kyseisen rummun, muistaakseni n. 190 punnan hintaan. Tuo ostos ei ole kyllä kaduttanut lainkaan. Tässä on joskus pari vuotta sitten huonossa tilassa (n. 9 neliön kellari) tehty ääninäyte, jonka löysin koneelta: http://maihinnousu.net/s/17898 Tuossa näytteessä virpan lyöntikalvona on muistaakseni ambassodor coted. Nykyisin ykkössetuppi on Emperor coated ja hieman löysempi vire. Pari kertaa olen päässyt hyvään tilaan äänittelemään ja silloin olin kyllä varsin tyytyväinen soundiin, valitettavasti en löytänyt tähän hätään tuollaista parempaa näytettä. Edit: näytteessä on muistaakseni hieman kompuraa ja kaikua lisätty "Rakastan tuota kaunista ääntä, en niinkään sen irtonaisuuden ja surumielisyyden vuoksi kuin siksi, että se on tapahtuma, jonka lähestymiselle ja syntymiselle monen monien säveleiden kuolema on valmistanut tien" -Jean Paul Sartre |
vitikka 26.10.2012 19:13:25 (muokattu 26.10.2012 19:14:00) | |
---|
Muutama virveli on vaihtunut hiljattain kokoelmassa ja viimeisimpänä tuli itselleni ensimmäinen Taman virveli. Kyseessä siis Tama Artwood 6,5" syvänä. Perushuollon jälkeen napattu kuva. http://muusikoiden.net/dyn/users/104963.jpgMäärä korvaa laadun, vai miten se oli? |
Kailis 26.10.2012 21:32:04 | |
---|
vitikka: Muutama virveli on vaihtunut hiljattain kokoelmassa ja viimeisimpänä tuli itselleni ensimmäinen Taman virveli. Kyseessä siis Tama Artwood 6,5" syvänä. Perushuollon jälkeen napattu kuva. http://muusikoiden.net/dyn/users/104963.jpg Ainoa mikä tulee mieleen on "luottamusta herättävä". jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
hollmi-5 26.10.2012 21:55:54 (muokattu 27.10.2012 08:42:35) | |
---|
Kailis: Ainoa mikä tulee mieleen on "luottamusta herättävä". Ainoa, mikä miulle tulee mieleen on "Unohtui kromaukset vanteista." Soundit, piuhat ja kajarit. |
RstoU 27.10.2012 08:23:40 | |
---|
hollmi-5: Ainoa, mikä miulle tulee mieleen on "Unohtui kromauksert vanteista." Niin tästäkin. Sisäinen rumpuhamsterini saa juoksupyörästään ulos tehoa, jonka voi mitata kilowateissa: http://muusikoiden.net/dyn/users/104978.jpg |
hollmi-5 27.10.2012 08:41:38 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
RstoU 27.10.2012 08:50:09 | |
---|
|
hollmi-5 27.10.2012 09:57:40 | |
---|
RstoU: Ei tarvi enää ;) Omani pyörii aikalailla samassa kuntoluokassa, tosin hinta alkoi ykkösellä. Pitänee tehdä vertailu HLD 580:n eli vastaavan ferromangaanisen ja tuon pronssileidin välillä jossain vaiheessa. Kiva! Olet todella löydön tehnyt, jos tuohon hintaan sait. 90-luvulla kaverini tarjosi omaansa 4000 markalla, mutta en ottanut testinkään jälkeen. Olisi pitänyt arvata sijoituksen kannattavuus :) Teeppä vertailu. Minä en niitä rinnakkain ole päässyt soittamaan, mutta yksi tuttavani omistaa molemmat ja vielä puisenkin, jota piti porukan vaisuimpana esityksenä... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 27.10.2012 12:49:49 | |
---|
hollmi-5: Ainoa, mikä miulle tulee mieleen on "Unohtui kromaukset vanteista." Ei häiritse mua niin paljon koska badge keskustelee kivasti vanteiden kanssa =D Tosin messingin värisillä lugeilla olisi vieläkin vakuuttavampi. jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
Bobana 27.10.2012 18:03:00 | |
---|
RstoU: Niin tästäkin. Sisäinen rumpuhamsterini saa juoksupyörästään ulos tehoa, jonka voi mitata kilowateissa: http://muusikoiden.net/dyn/users/104978.jpg No helvata! Onneksi olkoon! Sait halvalla ja vielä harvinaisemman version. Mistä moinen löytyi jos aanen kysäistä? Ruåtsista? Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
Bobana: No helvata! Onneksi olkoon! Sait halvalla ja vielä harvinaisemman version. Mistä moinen löytyi jos aanen kysäistä? Ruåtsista? Kitoksia! On sitä metsästettykin. Tai olisihan noita ollut, mutta 4000 euron yläpuolella olevat pyynnit ovat jo järjettömiä. Ruotsista tuli tämä, ostoilmoitukseen tärppäsi. Pientä rupea on pääasiassa viritysruuveissa, pitänee puunata tuo heti kunhan ehtii. On siinä taas hetkeksi ihmeteltävää. |
hollmi-5 28.10.2012 18:33:00 | |
---|
RstoU: Kitoksia! On sitä metsästettykin. Tai olisihan noita ollut, mutta 4000 euron yläpuolella olevat pyynnit ovat jo järjettömiä. Ruotsista tuli tämä, ostoilmoitukseen tärppäsi. Pientä rupea on pääasiassa viritysruuveissa, pitänee puunata tuo heti kunhan ehtii. On siinä taas hetkeksi ihmeteltävää. http://www.ebay.de/itm/Sonor-Horst- … _Percussion&hash=item2ec293a4a7 Soundit, piuhat ja kajarit. |
isoaarne 31.10.2012 22:44:13 (muokattu 31.10.2012 22:45:05) | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18 |