Huomasin että haastoin vaan muiden ajatuksia, enkä itse esittänyt omaa ehdotusta. Mutta se tulee tässä nyt: Way Huge Pork Loin overdrive. Sitä olen itse käyttänyt esim. sen Nightrainin kanssa jonkun verran. Tossa Way Hugessa ei ole semmoista keskialuekorostusta niiq esim. TS9:ssä, vaan se toimii tavallaan tasaisemmin eq-mielessä. Ja sitten siinä on myös se clean-säätö .. siis oikeastaan kaksi eri sigaanaalia: se klippaava särö ja sitten kliini boosti. Ja näiden suhdetta saa säätää. Voisin kuvitella et toimis hyvin myös AC-30:sen kanssa. Kantsii kokeilla, jos mahdollisuus avautuu. Helsingissä löytyy esim. Levytukusta. |
Barska 03.11.2012 01:59:11 | |
---|
Hmmmphh... Parempi myöhään, kai.. Mun muistikuvien mukaan ainakaan mun edesmenneet ac-30:set ei oikein toiminut tubescreameri tyylisten säristimien kanssa. Tosin tää selkeesti maku ja kaiutinvalinta juttu myös. Jotenkin se ts tyylinen keskialue ei mun korviin iske voxin kanssa. Mun mielestä muuteskin se voxin säröjuttu ei oikein ois se etuasteen super-boostaaminen, vaan koko härväke täysille... Eli joko voxin oma ja loistava särö napit nurin=kauhee mekkala, tai sit joku pedaali/etuaste puhtaahkon voxin soundin päälle. Aikanaan itsellä oli säröinä pisimpään aikaa voxin kanssa: Chandler Tube Drive ja se eka SansAmp. Pedaaleista vanha Rat ja Bossin Blues Drive oli kans hyvin pelaavia. Toi BD oli viimeisenä ja mun korvaan paras soundi, sille suositus kokeiluun. BD:n kanssa olikohan joku juttu, et voxin cut ja BD:n tone säätimien kanssa oli aika tarkkaa, aluksi... Noi Rockett Pedalsin marsu-imitaatiot on kyllä mainioita, itsellä toi FlexDrive on pahasti jumahtanut suosikiksi. All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
Jucciz 03.11.2012 02:05:40 (muokattu 03.11.2012 02:06:18) | |
---|
Tuossa kesällä soittelin treenikämpällä omalla Vox AC30:llä (vm. '64) ja sen edessä oli silllä kertaa Carl Martin Plexitone. Soundi oli mun korvaan oikeasti HYVÄ. Sain samalla kertaa hienot Vox-puhtaat ja nappulan painalluksella railakkaat Marshall-henkiset rokkisäröt. Tilanteessa oli ainakin yksi todistaja itseni lisäksi. Hän puhukoon, jos huomaa tämän ketjun. Ei kannatta luottaa yksin mun sanaan, mitä soundiasioihin tulee. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
J.Nikkanen 03.11.2012 10:26:44 (muokattu 03.11.2012 10:28:48) | |
---|
Mun vaatimaton ehdotus oli Seymour Duncan SFX-03 Twin Tube Classic. Mulla oli tuommonen mutta meni vaihtoon kun oli liian blues räkäkaljarokkiloihin. Frendi osti sen minulta poijes ja tykkää siitä kyllä. edit: Niin joo, siis uuden lähtöhinta on aikamoinen mutta käytettynä tuota ja sitä sinistä SFX-11 Twin Tube blue mallia on liikkunut siinä 150 euron tuntumassa. Mopo rotkoon. |
moikki 03.11.2012 12:14:00 | |
---|
Plexitone kyllä toimii kun vaan vahvarissa on hyvä puhdas saundi. http://www.mikseri.net/artists/croowed.99773.php |
Confidentum 03.11.2012 22:25:12 (muokattu 03.11.2012 22:27:11) | |
---|
moikki: Plexitone kyllä toimii kun vaan vahvarissa on hyvä puhdas saundi. No, näköjänsä vähän riippuu tämäkin. Stratolla ja JTM45sella Plexitone ei tunnu toimivan, jotenkin "harsh"/ karkea on soundi.... Tosin ei tohon Plexitonea kyllä kaipaakaan, ihan boosti riittää. Fenkkujen ja monen muun vahvarin kanssa Plexitone on eto peli. Hyvät vehkeet, parempi mieli |
Laulava Kylätohtori 04.11.2012 00:04:52 | |
---|
Barska: Bossin Blues Drive oli kans hyvin pelaavia. Toi BD oli viimeisenä ja mun korvaan paras soundi, sille suositus kokeiluun. Itse en saanut BD:tä toimimaan AC30:sen kanssa, särö olis sellaista raastavaa sirinää, mutta... BD:n kanssa olikohan joku juttu, et voxin cut ja BD:n tone säätimien kanssa oli aika tarkkaa, aluksi... Varmaan. Vika taisi olla vain minun osaamattomuudessani säätää nappulat kohdilleen... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Tami 04.11.2012 09:26:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse en saanut BD:tä toimimaan AC30:sen kanssa, särö olis sellaista raastavaa sirinää, mutta... Varmaan. Vika taisi olla vain minun osaamattomuudessani säätää nappulat kohdilleen... Tilanteestahan nämä on kiinni. Tosin pitää muistaa, että suuri osa noista "screamer ei toimi yhdessä ac30:n kanssa"-kokemuksista on peruja niistä alkuperäisen suuntaista kytkentää käyttävistä ac30-malleista. Näissä kiina-luokan Voxeissa ei ole niiden kanssa ulkonäköä ja pääteputkia lukuunottamatta mitään yhteistä. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
moikki 04.11.2012 15:51:54 | |
---|
Confidentum: No, näköjänsä vähän riippuu tämäkin. Stratolla ja JTM45sella Plexitone ei tunnu toimivan, jotenkin "harsh"/ karkea on soundi.... Tosin ei tohon Plexitonea kyllä kaipaakaan, ihan boosti riittää. Fenkkujen ja monen muun vahvarin kanssa Plexitone on eto peli. Jep, itse oon huomannu et vahvari ei saa olla säröllä ton pleksitonen kanssa. http://www.mikseri.net/artists/croowed.99773.php |
Tawsky 04.11.2012 16:02:40 | |
---|
Ite käytin tota plexitonea joskus DSL:n crunch-kanavan päällä eli niin, että oli sellanen "vähän-niinku-melkein-reunasärö". Toi jotenkin isomman soundin kuin tuo peruskliinin päällä soittelu. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Barska 04.11.2012 23:52:58 (muokattu 04.11.2012 23:55:44) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse en saanut BD:tä toimimaan AC30:sen kanssa, särö olis sellaista raastavaa sirinää, mutta... Muisti palailee pätkittäin. Eli tosiaan ei mun voxien kanssakaan sopinut BD:n tonea kääntää yli kello 9:n, sit tosiaan raastava sirinä kuvaa soundia hyvin. Mut BD:n tone melkein kiinni ja sit jumpperilla brilliant, sekä normi kanavan volumeja+cut:ia säädellen se soundi alkoi löytyä. Sit toinen on, et noi mun muistot perustuu tosiaan 60-luvun alun non-TopBoost ac-30:hin, mitkä tosiaan on oma juttunsa. Kiinan voxeja oon kokeillut, mutten omistanut, nii ei uskalla paljoa viisastella niistä. Ai joo, eiks Brian May-voxin kaveriksi pedaalia ehdoteltu? Luulis sen olevan aika pitkälti vanhan TB:n mukaelma? Pedaaleista vielä... Joku ehdotti SD:n twin tube classicia, joka itselläkin on laudassa. Se on kyllä hyvä, mut mun makuun puhtaaseen vahvariin vähän "tylsä", pikku roson päälle sit kyllä oikein maukas. Suhr Riot olis ainakin sellainen pedaali, joka pelaa puhtaan päälle hyvinkin. Ja kyllä, ei siitä oo pakko gainia kääntää tappiin, niinku kaikissa youtube-klipeissä. Mut edelleen ac-30:n oma säröhän on oikein kiva, mut kun se niin äänekäs. Mitenhän on Tohtori May:n kuulon laita, ku eiks sillä ollut tapana soittaa kuuden voxin läjän läpi.. :) All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |