Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Inhoatko sähkörumpuja?
1 2 3
kaljataiteilija
26.10.2012 21:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöstä topikkia ei ole joten aloitanpa.
Mikä sähkörummuissa ja sen vittumaisen paskassa saundissa vituttaa?
Mä ainakin inhoon, ja olen aina vihannut. Ne ei ole rumpuja vaan rumpujen nimikkeellä kulkevaa läpsytystä ja skeidaa.
Kommenttia siis :) :)
 
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
AlpoK
26.10.2012 21:53:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietenkin tuo sähkärien ääni on aika tympivää, varsinkin halvimmissa seteissä, kun on sen verran digitaalisen näköinen. Myös halpojen sähkärien kumiset padit on nii ärsyttäviä, kun tatsi on kaukana akustisista.
 
Mutta onhan sähkörummuissa hyviäkin puolia. Helppo kuljettaa, helppo äänittää, ei häiriötä, jos asut kerrostalossa ja muuta hyvää.
 
Itse pidän sähkörummuistani, vaikka joskus akustisia soittelisi mielummin. En tiedä, mikä sähkörummuissa vetää, mutta jos ei hirveesti äänestä välitä, niin sähkörummut on mun mieleen :D
 
Leri
27.10.2012 07:21:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähkökitarat ne vasta perseestä onkin.
 
skin trade
30.10.2012 08:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pääsin kokeilemaan Roland td-30 settia ja siinä EI vi**ttanut mikään. No ehkä hinta :-/
 
Jaa mää vai
Weetoz
30.10.2012 10:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miusta sähkörumpujen ja akustisten vastakkainasettelu on vähän pöljää. Ne on eri soittimia. Sillon jos sähkörummuilla yritetään korvata akustisia, ollaan hakoteillä. Sähkörummut voi olla paremmat esim. jossain elektronisessa musassa tai jossain kokeellisissa jutuissa, ja akustisille on sitten omat käyttötarkotuksensa. Eihän sähkökitarallakaan yritetä korvata akustista kitaraa. Tai syntikalla pianoa. Tai...
 
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
Vallu-Veke
01.11.2012 11:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaljataiteilija: Mikä sähkörummuissa ja sen vittumaisen paskassa saundissa vituttaa?
 
Et pidä laaturumpujen sämpleistä ehkä?
 
Kefiiri
04.11.2012 10:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaus otsikon kysymykseen: inhoan. Ehkä olen kokeillut vaan liian halpoja malleja, tai rumpujen omistajat eivät ole osanneet säätää niitä triggerijutskien tasoja tai mitä niissä säädetään. Tuntuu että settibalanssia ei millään saa kohdalleen. Symbaalit soivat aina liian hiljaa tai liian lujaa suhteessa lyöntivoimakkuuteen, ja välillä kumpaakin vuoron perään. Virvelilyönnin äänenvoimakkuus ei reagoi lyöntivoiman muutoksiin luonnollisesti.
 
Välillä ärsyttää kun kitaroihin perehtymättömät haukkuvat kelvottomiksi soittimia, joissa ei ole muuta vikaa kuin huonosti tehdyt tai tekemättä jätetyt säädöt. Ehkä oma suhtautumiseni sähkörumpuihin johtuu samanlaisesta asiantuntemattomuudesta.
 
paice60
05.11.2012 23:45:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä laadukkaissa sähkörummuissa saa triggerien säädöt kohdalleen niin, että dynamiikka on erittäin hyvä , siis eri voimakkuudella lyötäessä soundi myös soi sillä voimakkuudella. Ainakin Rolandin parhaimmissa moduleissa (TD-10 kun mukana on TDW-1 lisäkortti, TD-12, TD-20 ja TD-30). Halvemmista en osaa sanoa. Itse olen käyttänyt TD-10 modulia ammattikäytössä 15 vuotta ja hyvin pelittää.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
-Dr.DW-
06.11.2012 09:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole itsellänikään valittamista TD 4 modulista. Haitsun 3 asentoinen pedaali nyt on mitä on, mutta VH 11 paranisi käsittääkseni aikalailla.
Nyt on tällä hetkellä haitsu säädetty aika kovalle, että se leikkaa musiikin läpi silleen hyvin.
 
rage against the machine!
Gary Enfield
07.11.2012 21:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En inhoa. Roland tdk4kx2 ja olen tyytyväinen. Ehkä tämä liittyy siihen että rummut ei ole pääsoitin ja on täten alisteisessa asemassa. Juniori, jota varten sähkörummut hommattiin, haikailee kyllä jo kovasti akustisen setin perään.
 
Tomtom
16.11.2012 12:29:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitin itse soittamisen muutama kuukausi sitten Ronaldin (!) perussetillä. Testailin liikkeessä just noita kalliimpia settejä joissa on "kunnon aivot", mesh-tomit ja oikeet pedaalit. Onhan ne ihan eri pelejä kuin tuo halpissetti, varsinkin kun eri osien sijoittelu on melko rajattu tossa perussetissä. Mutta on niissä aloittelijalle hyvääkin, hiljainen ääni öiseen kotisoittoon, pieni koko ja tällasta.
 
Aloittelija kun alkaa paukuttamaan (kokemusta toki muista soittimista), mun mielestä tärkeintä on oppia soittamisen motoriikka ja perustekniikkaa vähän ku opettelis vaikka luistelemaan. Sitten kun homman perusteet alkaa sujumaan, tekee kyllä mieli siiryä joko parempiin tai mielellään akustiseen settiin, mutta puhtaasi alottelijalle/juniorille nuo toimii kyllä.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
TheMusiikkmies
18.11.2012 21:28:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitänyt olen silloin tällöin kaverien luona soitellu, niin kyllä ne akustiset vaan tuntuu paremmilta. Tosin jostain syystä kun tämmöinen kitaristi koittaa paukutella rumpuja, niin soitto tuntuu kulkevan paremmin sähkörummuilla. Varmaan just sen takia kun ei osaa sitä statsia jota akustisilla rummuilla tarvitaan.
 
Tuossa muuten siisteimmät sähkörummut jotka olen nähnyt.
http://www.youtube.com/watch?v=4ixMFjJrYoY
 
Laiskaksi haukkuvat, vaikka mitään en ole tehnyt.
suponkätyri
25.11.2012 09:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En inhoa.
 
Kävin Vantaanportin F-musiikissa koputtelemassa Rolandin yli neljän donan sähkärikiskaa ja oli hauskaa. Olisin soitellut pitempäänkin mutta kun tuli kuuma.
 
Ei käy omaan musaan siitä syystä kun ei näytä coolilta. Siksi ainakin toistaiseksi mennään traditionaalisella akustisella rummustolla. On siihen muitakin syitä, mutten kuitenkaan inhoa sähkölätkiä.
 
Kefiiri
25.11.2012 19:21:31 (muokattu 25.11.2012 19:23:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suponkätyri: Ei käy omaan musaan siitä syystä kun ei näytä coolilta.
 
Sama. Mutta ehkä mun on lakattava inhoamasta sähkörumpuja, kun täällä on vakuuttavasti esitetty, että paremmissa vermeissä sitä dynamiikkaakin löytyy. Pakkohan se on uskoa, kun M.netissä niin sanotaan ;)
 
paice60
25.11.2012 22:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suponkätyri: En inhoa.
 
Ei käy omaan musaan siitä syystä kun ei näytä coolilta. Siksi ainakin toistaiseksi mennään traditionaalisella akustisella rummustolla. On siihen muitakin syitä, mutten kuitenkaan inhoa sähkölätkiä.

 
Ei näytä coolilta! Siis hetkinen, jos systeemit käy niin mitä helvetin väliä sillä on miltä se näyttää. Eri asia on jos ei muuten tykkää mutta kun tuntui tykkäävän niin miksi tuo näyttämispuoli on niin tärkeä, sehän on muiden ongelma, ei sinun. Vai onko itsetunto sen verran huono että pitää miettiä mikä käy valtavirralle. En ole koskaan ymmärtänyt sanaa katu-uskottavuus ja cool, omia aivojaankin saa käyttää. Ei millään pahalla. Hyvä kuitenkaan ettei inhoa säkölätkiä, se on hyvä alku. Ennakkoluulottomuutta vaan peliin niin sillä saadaan uusia innovaatiooita ynnä muut meininkiä.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
aleinone
28.11.2012 20:29:46 (muokattu 28.11.2012 20:30:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en. Miksi ihmeessä niitä pitäisi inhota? Soittimiahan ne vaan on. Ja omista kuvistakin löytyy yhdet.
 
Klassinen musiikki on paljon parempaa kuin miltä se kuulostaa.
Germaniac
11.12.2012 17:52:07 (muokattu 11.12.2012 17:52:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Miusta sähkörumpujen ja akustisten vastakkainasettelu on vähän pöljää. Ne on eri soittimia. Sillon jos sähkörummuilla yritetään korvata akustisia, ollaan hakoteillä. Sähkörummut voi olla paremmat esim. jossain elektronisessa musassa tai jossain kokeellisissa jutuissa, ja akustisille on sitten omat käyttötarkotuksensa. Eihän sähkökitarallakaan yritetä korvata akustista kitaraa. Tai syntikalla pianoa. Tai...
 
Plussaa tästä.
 
Itse en sähkörummuista edes hae mitään akustisten tuntumaa, tai välttämättä edes mitään mahdollisimman "aitoa" soundia. Pidän kumipadeista enemmän ainakin tomien kohdalla (virvelille mesh sopii paremmin) senkin takia että voin säätää reunalle eri soundin kuin "kalvolle" soittotuntuman pysyessä suht. samana. Tyyliin 2 tomia yhdessä.
 
18is9
17.12.2012 15:25:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Miusta sähkörumpujen ja akustisten vastakkainasettelu on vähän pöljää. Ne on eri soittimia. Sillon jos sähkörummuilla yritetään korvata akustisia, ollaan hakoteillä. Sähkörummut voi olla paremmat esim. jossain elektronisessa musassa tai jossain kokeellisissa jutuissa, ja akustisille on sitten omat käyttötarkotuksensa. Eihän sähkökitarallakaan yritetä korvata akustista kitaraa. Tai syntikalla pianoa. Tai...
 
Voisi olla minun kirjoittamaani tekstiä, paitsi silloin siinä olisi enemmän kirjoitusvirheitä. Minusta sähkörumpujen valmistajien pitäisi käyttää enemmän eforttia itse sähkörumpujen ominaisuuksien kehittämiseen, eikä siihen että miten niillä saa imitoitua mahdollisimmman hyvin jotain John Bonhamin settiä vuodelta -72.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Veksi
17.12.2012 17:27:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En,koska mullakin on Yamahan keittolevysetti ja eläkeläistanssiloissa on aivan riittävät pelit!
 
Point
04.01.2013 00:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En vihaa laadukkaita sähkörumpuja, joissa on hyvä ja autenttinen tatsi. Soundit vaikka ez drummerista ja kunnollisesti aseteltu setti, niin ei voi valittaa. Hyvä tuntuma, hyvät soundit ja käytännöllisyyttä löytyy.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «