Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bugeran vahvaimet
1 2 3 4 5 6 7 8 9
TheDj
22.10.2012 20:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro sano poro! Eli kuten otsikko antaa olettaa, koskee tämä kirjoitus bugeran vahvistimia ja tarkalleen ottaen 333XL-212 sekä 333-212 malleja. Ja tiedän tiedän, haku on keksitty ja jne jne, mutta kun sieltä ei oikeen semmosta järkevää punaista lankaa löydä kun jokatoinen kommentti on tyyliin "paskaa", " "ei kestä", jne.. ja jokatoinen taas ylistää vahvaimen saundia ja kehuu hintatason ja kestävyydenkin. Lisäksi tuoretta tietoa en äkkiseltään haullakaan löytänyt, joten tässä sitä ollaan.
 
Eli miten on,
 
- tekeekö niillä oikeasti mitään? Tarkoitus olisi juurikin metallia sillä soitella ja muutenkin raskaampaan vääntöön olen ko. malleja katsellut.
 
- Kestääkö nykyiset mallit vai vieläkö bugera painii kestävyysongelmien kanssa?
 
- Laatu ja viimeistelyn taso? Hinta on sen verran kohillaan, että jonkin olettaisi mättävän.
 
- Ja viimeiseksi ja ehkä vähäisimmäksikin, jos joku sattuisi olemaan joskus kokeillut, kuinka suuri saundillinen ero noilla kahdella mallilla mahtaa olla?
 
Keikoille ei vahvistin tule ikinä menemään, eli kotiäänitykset ja jammailu ovat pääasialliset käyttötarkoitukset.
 
Kiitosta jo takajalkaan vastauksista ja toivoisin, ettei tämä keskustelu mene juupas eipäs väittelyksi vaikka kyse hyvin pitkältikkin on makuasioista.
 
Tässä vielä linkit saksan kauppaan kun ette kuitenkaan jaksa etsiä :D
 
http://www.thomann.de/fi/bugera_333xl212.htm
 
http://www.thomann.de/fi/bugera_333212.htm
 
Midrange
22.10.2012 20:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostais itseänikin. Tech 21 TM10:stä ei lähde edes kotisoitossa enää tarpeeksi ääntä ja bugera kiinnostaisi. Voi toki olla että olen tulossa kuuroksi.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
jhlamm
22.10.2012 20:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni ne ongelmat olivat noissa vanhoissa malleissa ja uudet kestävät paremmin, mutta tää on siis mitä itse oon lukenut.
 
Soundinsa puolista nuo on hintaluokassaan tosi kovia kapistuksia. Kopioita ovat - tai ainakin yrittävät jäljitellä jotain vahvaria. Suosittelen katsastamaan myös trirecin http://www.bugera-amps.com/en/products/trirec-infinium.aspx joka ilmeisesti on triple rectumfrierin kopio.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
pekurides
23.10.2012 00:56:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TheDj:
Keikoille ei vahvistin tule ikinä menemään, eli kotiäänitykset ja jammailu ovat pääasialliset käyttötarkoitukset.
 

 
heh, täälläpäin juurikin täysin toispuoleisesti puolitosissaan ajatellut jotain "huoletonta" ja halpaa keikkakonetta kun tuntuvat miksaajat kuitenkin leikkaavan mikitetyn kitaran niin ohkaiseksi näkkäriksi ja vielä niin hiljaiselle joutuu laittamaan ettei edes putkikone aukea että alkanut tuntua että se on oikeestaan ihan sama mikä suristin siellä sirisee, vituttaa vaan vähemmän kun jurrissa tiputtelee ja kolhii sitä:=)
 
..ja ne ykköspelit kotona turvassa ja saapi nauttia paremmasta pörinästä ihan ite ja varsinkin jammaillessa sitä osaa arvostaa hyvää saundia! niin ja äänitellessä!
 
vai mikä toi keikoille "ei ikinä" juttu oli?
 
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Tawsky
23.10.2012 10:27:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan 333XL:n joten vastailen nyt sen tiimoilta. Ostin sen joskus silloin, kun tulivat thomannin markkinoille. Eli tais sijottua aikavälille 2007-2009.
 

 
- tekeekö niillä oikeasti mitään? Tarkoitus olisi juurikin metallia sillä soitella ja muutenkin raskaampaan vääntöön olen ko. malleja katsellut.
 
Ehdottomasti tekee. Ite kyllä soittelen rockimpaa tavaraa, mutta metalliinhan tämä varmasti on suunnattu. Mulla ei ole mitään ihmeellistä syytä ylistää Bugeraa. Soitan sillä mikä kuulostaa ja tuntuu parhaalta omassa käytössä. Kuitenkin olen monia vahvistimia kokeillut ja aina palannut tähän 333xl:ään. Välissä vaihdoin Marshalliin mutta myin pois ihan vaan koska Bugera kuulosti paljon paremmalta ja oli monipuolisempi. Eikä marsukaan mikään paska ollut. Kannattaa katsoa youtubesta Dinglen videoita, ne kertoo totuuden aika hyvin. http://www.youtube.com/watch?v=PDkvAkPcEk8
 
- Kestääkö nykyiset mallit vai vieläkö bugera painii kestävyysongelmien kanssa?
 
Kuulemma kestää. Minulla on siis tuo vanhemman erän edustaja jolle kävi "pereinteiset" bugerat, eli joku heikko kaapeli sieltä sitten suli. Tämä vika on ainakin korjattu uusiin vahvistimiin. Muita ongelmia mulla ei ole ollutkaan tuon kanssa. Eikä tuo korjauskaan paljoa maksanut.
 
- Laatu ja viimeistelyn taso? Hinta on sen verran kohillaan, että jonkin olettaisi mättävän.
 
Kiiltävät potikannupit ja koristeet ovat muovia joten näyttää monien mielestä lelulta. Ite poistin ne koristemuovit melkein samantien. Sittemin olen vähän muokkaillut vahvistimen ulkonäköä muutenkin. Profiilissa on oma kuva.
 
- Ja viimeiseksi ja ehkä vähäisimmäksikin, jos joku sattuisi olemaan joskus kokeillut, kuinka suuri saundillinen ero noilla kahdella mallilla mahtaa olla?
 
XL-mallissahan on presence-potikka ja kaksi XL-kytkintä. Noilla kytkimillä saa pienen alamiddle-boostin. Ei kovin huomattava. Presence on kuitenkin todella vaikuttava tekijä soundissa. Karvalakkimallissa (333) on myös 6l6-putket jotka mielletään jenkkisoundisiksi. Eli ihan itestä kiinni pidätkö enemmän esim. Mesa vai Marshall-tyyppisestä säröstä. Ite pidän brittisoundista joten XL on se mun juttu. Molempiin vahvistimiin kuitenkin sopii kummatkin putket! Eli jos haluat vaihtaa vaikkapa XL-mallista putket 6l6-tyyppisiin niin onnistuu. Suosittelen tätä XL-nuppia. Ei se hintaero niin suuri ole.
 
Keikoille ei vahvistin tule ikinä menemään, eli kotiäänitykset ja jammailu ovat pääasialliset käyttötarkoitukset.
 
Tästä vielä sen verran että en ole ikinä kuullut minkään putkipelin soivan näin hyvin hiljaisilla volumeilla. Youtubessakin monet pätkät on äänitetty "makuuhuonevolumeilla".
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Jeszse
23.10.2012 11:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: Omistan 333XL:n joten vastailen nyt sen tiimoilta.
 
Nakkasin plussaa, tää oli hyvin ajotettu kirjoitus, ku itekki oon vahvasti harkinnu kyseisen nupin ostamista bändihommiin. Eiköhän se lähe, ku saattaa jopa sopia budjettiinki...
 
nannne: Sähän et ollu yhtään niin kiukkunen kaveri oikeassa elämässä kun intternetsissä.| The Jasser Arafats | Alternaty
TheDj
23.10.2012 11:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, tulihan sitä asiallista keskustelua. Kiitos siitä ja kyllähän tämä taisi minut jo vakuuttaa tarpeeksi hyvin.
 
vai mikä toi keikoille "ei ikinä" juttu oli?
 
En soita missään bändissä tällä hetkellä, enkä varmasti lähiaikoinakaan. Joten ihan omien kipaleiden kotiäänityksiin ja jammailuun/harjoitteluun vahvain tulee.
 
Tawsky
23.10.2012 12:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Nakkasin plussaa, tää oli hyvin ajotettu kirjoitus, ku itekki oon vahvasti harkinnu kyseisen nupin ostamista bändihommiin. Eiköhän se lähe, ku saattaa jopa sopia budjettiinki...
 
Ei voi kun suositella. Jatkuvasti GASista kärsivänä soittajana käyn usein kokeilemassa uusia vahvistimia, mutta kyllä silti aina kun palaa kämpälle niin tuntuu että tää on just oikea. Ainakin on ollut viimeiset muutaman vuotta.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Jeszse
25.10.2012 17:19:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saakos noita 333xl -nuppeja jostain suomalaisesta puljusta edes suurinpiirtein samoihin hintoihin ku t-kaupasta?
 
nannne: Sähän et ollu yhtään niin kiukkunen kaveri oikeassa elämässä kun intternetsissä.| The Jasser Arafats | Alternaty
Tawsky
25.10.2012 17:23:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Saakos noita 333xl -nuppeja jostain suomalaisesta puljusta edes suurinpiirtein samoihin hintoihin ku t-kaupasta?
 
http://www.topsound.fi/bugera-333xl-infinium.html
 
Tommonen ainakin löyty.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Jeszse
25.10.2012 17:24:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: http://www.topsound.fi/bugera-333xl-infinium.html
 
Tommonen ainakin löyty.

 
Niimmut normimallia.
 
t: Köyhä.
 
nannne: Sähän et ollu yhtään niin kiukkunen kaveri oikeassa elämässä kun intternetsissä.| The Jasser Arafats | Alternaty
Tawsky
25.10.2012 18:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Niimmut normimallia.
 
t: Köyhä.

 
Enpä usko, toi on varmaan toi Infinium aikalailla korvannut karvalakkimallin. Torillahan on noita aina silloin tällöin.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Jeszse
25.10.2012 18:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: Enpä usko, toi on varmaan toi Infinium aikalailla korvannut karvalakkimallin. Torillahan on noita aina silloin tällöin.
 
Thomannihommia sitte vissiin.
 
nannne: Sähän et ollu yhtään niin kiukkunen kaveri oikeassa elämässä kun intternetsissä.| The Jasser Arafats | Alternaty
Timoski
25.10.2012 19:44:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just myn oman 333xl:n nupin pois, eikä tarvinnut valehdella myyntipuheita. Ostin sen joskus 08-09. Itse käyttelin sitä keikoilla, treeneissä ja myöhemmin myös kotona, hiljaisemmalla volyymilla ja toimi myös siinä loistavasti. Ei oo ku positiivista kerrottavaa, vaikkakin virtakytkin täytyi uusia, mikä on tainnu olla tyyppivika. Mutta, soundit olivat musta ainakin aivan loistavat!
 
leavings
11.11.2012 15:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timoski: Just myn oman 333xl:n nupin pois, eikä tarvinnut valehdella myyntipuheita. Ostin sen joskus 08-09. Itse käyttelin sitä keikoilla, treeneissä ja myöhemmin myös kotona, hiljaisemmalla volyymilla ja toimi myös siinä loistavasti. Ei oo ku positiivista kerrottavaa, vaikkakin virtakytkin täytyi uusia, mikä on tainnu olla tyyppivika. Mutta, soundit olivat musta ainakin aivan loistavat!
 
Oliko varteenotettava vehje keikoilla? Soundinsa puolesta varmasti mutta kestävyyspuoli kiinnostaa kovin.
 
H.Corruption
11.11.2012 19:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kestävyydestä voisin sanoa sen verran, että oma 6262 on toiminut moitteettomasti kohta 5 vuotta. Sitä on roudattu treeneihin ja keikoille, joten voin sanoa sitä kestäväksi.
 
Kun ensimmäiset uutiset Bugeroiden hajoamisesta tulivat julki, ajattelin et mitenhän oman koneen kanssa käy. Joku oli laittanut youtubeen videopätkä, josta ongelman syy selvisi. Pikku homma laittaa kuntoon, mikäli sattuisi omalle kohdalle.
 
Bugeran Trirec Infinium on ollut tuloillaan pitkään. Luin jostain, että toimitukset on viivästyneet teknisen toimintaongelman takia. Jutun mukaan liittyy Varipower- ja Infinium-piirien yhteistoimintaan.
 
Jeszse
11.11.2012 19:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H.Corruption: Joku oli laittanut youtubeen videopätkä, josta ongelman syy selvisi. Pikku homma laittaa kuntoon, mikäli sattuisi omalle kohdalle.
 
Tän voisit vaikka piruuttas laitaa ihan jakoon tänne.
 
Mä tosiaan tilasin thomannilta itelleni ton 6260 Infiniumin. Saas nähä, perjantaina se oli seurantatietojen mukaan helsingissä, liekkö huomenna tai ylihuomenna tossa kotiovella. :)
Jeszse
12.11.2012 09:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, äsken tuli. :)
Vetehinen
12.11.2012 09:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: No, äsken tuli. :)
 
Joko hajos?
 
Joku lentävä lause tai jotain muuta persoonallista.
Jeszse
12.11.2012 10:09:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Joko hajos?
 
Ei.
 
Tosin mulla ei oo himassa minkäänlaista kaappia millä ees koeajais.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «