mopar 10.10.2012 00:03:44 | |
---|
Urmas Potkuri: Kiitokset skabasta ja kommenteista. Tämä on hyvä systeemi, tulee reenatuksi edes vähäsen, kun tekee tuon skabaäänityksen. Käviskö niin, että mopar pistää seuraavan tulille, jos vain tausta löytyy. Minä voin sitten vaikka hoitaa äänestysketjun. Kun oli pisteet tasan, niin jaetaan työtkin. :) Ei muuten, mutta kun tämä työputki helpottaa vasta torstaina... Mulla ei oo valmiina mitään taustaa missään, mut yritän huomenna illalla etsiskellä interwebin syöveristä jotain. Jos jollakulla on valmiina joku taustaehdotus, ni skaba pystyyn vaan. |
Vesa423 10.10.2012 16:46:15 | |
---|
|
mopar 10.10.2012 17:12:15 | |
---|
Vesa423: Tommoseen Gary Moore-henkiseen taustaan törmäsin viikonloppuna: https://dl.dropbox.com/u/42113638/GM-tausta.mp3 Voit käyttää jos siltä tuntuu. Ei oo kyl ihan perinteistä kiertoa, mut mulle tää kelpaa hyvinki. Kai tekee hyvää kokeilla välillä vähän toisenlaistakin taustaa. Eli os ei vastaväitteitä tule laitan illemmalla skaban käyntiin tällä taustalla. |
Vesa423 18.10.2012 18:46:44 (muokattu 18.10.2012 18:48:05) | |
---|
Bluestumppi: Minulle tausta oli haasteellinen, koska siinä käytettiin enemmän sointuja, kuin esim. tuolla pallispuolella. Am, Dm, G, C F, H ja E7, siis 7 sointua, jollaista kiertoa Moore ja Santa usein käyttivät. En tullut pohjaan youtubessa törmätessä tai skabavetoa soittaessa edes ajatelleksi että tossa on noin monta sointua matkalla. Kyllähän Mooren biisit kuitenkin aika bluesmaisia on yleistunnelmaltaan, ja toikin tuli vedettyä enemmän siltä pohjalta, että yritin kuulla mielessä jotain melodiansuuntaa ja saada toteutettua jotain samansuuntaista. |
Tuomo_ 19.10.2012 21:46:03 | |
---|
Kiitos kannatuksesta. Laitan uutta tulille, kun saan taustan valmiiksi. Tulossa on vähemmän sointuja ja härösoundeja. Armon Kerjäläinen |
krk 20.10.2012 21:12:50 | |
---|
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
- Les Paul Tommy Emmanuelista |
Tuomo_ 20.10.2012 22:39:09 | |
---|
Hieno tausta! Innostuin testaamaan Kemperin tsykedeelistä osastoa... :) http://maihinnousu.net/s/17905 Ei muuta, kuin mukaan skabaan vain. Mua inspiroi Chris Rea, kun bygasin ton taustan. Pitkästä aikaa oli mukava viettää ilta Logicin kanssa soitellen ja hakien sitä mielen maisemaa... Armon Kerjäläinen |
tjj2000 20.10.2012 23:17:43 | |
---|
krk: Hieno tausta! Innostuin testaamaan Kemperin tsykedeelistä osastoa... :) http://maihinnousu.net/s/17905 Päädyin samanhenkiseen toteutukseen, kun aamutuimaan virittelin bittejä ojennukseen ;) Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
krk 21.10.2012 18:45:35 | |
---|
Bluestumppi: Ei muuta, kuin mukaan skabaan vain. Mua inspiroi Chris Rea, kun bygasin ton taustan. Pitkästä aikaa oli mukava viettää ilta Logicin kanssa soitellen ja hakien sitä mielen maisemaa... Kiitoksia kutsusta, pidetään tämä nyt kuitenkin vaan demoiluna. Imevän tunnelman olet saanut aikaiseksi. "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
- Les Paul Tommy Emmanuelista |
Hynkel 23.10.2012 15:21:36 | |
---|
BigPapa: Kyllä sen soitonkin pitäisi olla sillälailla kuosissa, niinkuin on ollut puhetta, venytyksien sävelpuhtaus, vibrat ja niiden sävelpuhtaus, fraasit, yms. Fiilis ei ole selittävä tekijä, eikä puolustus virheille ja epäpuhtaalle soitolle. Aamen. Valitettavan usein kyllä kuulee selvitystä siitä, että fiilis "puuttuu" jos osaa sahata ja/tai tiluttaa, tai sitten vastaavasti kuinka "fiilis ratkaisee" silloin kun soitto on jopa kiusallisen huonoa. Enkä nyt ota mihinkään täällä esitettyyn kantaa, vaan BigPapan pointtiin vain. Muutenkin kehottaisin kaikkia - myös pidemmälle ehtineitä - ottamaan juuri nämä vibrat, venytykset ja fraseeraukset vakavasti ja erityisesti työn alle, jos ei niin ole vielä tehnyt. Soittajan ja harrastelijan ero kuuluu usein juurikin tuossa... Treenaamaan venytyksiä -> Fender, Bluetone, Bogner. |
Tuomo_ 23.10.2012 19:19:32 | |
---|
Valitettavan usein kyllä kuulee selvitystä siitä, että fiilis "puuttuu" jos osaa sahata ja/tai tiluttaa, tai sitten vastaavasti kuinka "fiilis ratkaisee" silloin kun soitto on jopa kiusallisen huonoa. Enkä nyt ota mihinkään täällä esitettyyn kantaa, vaan BigPapan pointtiin vain. Muutenkin kehottaisin kaikkia - myös pidemmälle ehtineitä - ottamaan juuri nämä vibrat, venytykset ja fraseeraukset vakavasti ja erityisesti työn alle, jos ei niin ole vielä tehnyt. Soittajan ja harrastelijan ero kuuluu usein juurikin tuossa... Treenaamaan venytyksiä -> Tervetuloa mukaan treenaamaan ja skabaamaan. Armon Kerjäläinen |
Hynkel 24.10.2012 02:53:25 | |
---|
Bluestumppi: Tervetuloa mukaan treenaamaan ja skabaamaan. En osaa tehdä taustoja... Fender, Bluetone, Bogner. |
stratomaster 24.10.2012 08:21:36 | |
---|
Hynkel Belzepop: En osaa tehdä taustoja... Ei niitä tarvitse osata tehdä, suurin osahan on netistä haettuja. Mutta pitääpä nosta hattua Tumpille tuosta itse tehdystä taustasta, se on erinomaisen hieno ja tyylikäs. Todella makea tunnelma. |
Hynkel Belzepop: En osaa tehdä taustoja... Eikä ekalla kerralla tarvikaan osata, sehän on skabassa valmiina, tokalla kerralla sitten voikin olla toinen juttu...... ;) |
Urmas Potkuri 24.10.2012 13:50:37 (muokattu 24.10.2012 14:02:10) | |
---|
Hynkel Belzepop: En osaa tehdä taustoja... Mie voin piffata taastan, jos niin huonosti käy että joutuu vetään heti seuraavan eikä jaksa kaivaa netistä. Mukaan vaan heti kun uus alkaa. En mie...
Kuitenkaan. |
Tuomo_ 24.10.2012 14:10:21 (muokattu 24.10.2012 15:08:41) | |
---|
Mie voin piffata taastan, jos niin huonosti käy että joutuu vetään heti seuraavan eikä jaksa kaivaa netistä. Mukaan vaan heti kun uus alkaa. Sehän taitaakin olla juhlaskaba. 29.10.2010 oli muistaakseni eka divari-skaba. Mukavasti ollaan jaksettu harjoitella bendauksia ja vibroja hyvällä fiiliksellä. Armon Kerjäläinen |
BigPapa 24.10.2012 14:14:56 (muokattu 24.10.2012 14:19:18) | |
---|
Bluestumppi: Sehän taitaakin olla juhlaskaba. 29.10.2012 oli muistaakseni eka divari-skaba. Eli eka divariskaba on vasta tuloillaan? |
Tuomo_ 24.10.2012 15:21:20 | |
---|
Eli eka divariskaba on vasta tuloillaan? Kiitokset tarkkaavaisuudesta. Korjattu. Armon Kerjäläinen |
Gary Enfield 26.10.2012 21:31:40 | |
---|
Mulla taitaa olla vaan semmosia yleisiä taustoja jotka on varmaan ollu jossain skabassa. Lähetin tonolle viestiä, on mulla sitten joku taustantekele joka on vähän siinä rajoilla käykö bluesista. Kattotaan. |
korvaoo 27.10.2012 02:23:28 | |
---|
gary field: Mulla taitaa olla vaan semmosia yleisiä taustoja jotka on varmaan ollu jossain skabassa. Lähetin tonolle viestiä, on mulla sitten joku taustantekele joka on vähän siinä rajoilla käykö bluesista. Kattotaan. no niin kauan kun kiskotaan sähkökitaroilla ja vastaavilla nykysoittimilla niin eiköhän ees sinnepäin oo tarpeeks roots, kunhan nyt divarikkaassa menee ees suurinpiirtein blueskierron mukaan kaikki paitsi on turhaa. |