Milkop 22.10.2012 17:59:09 | |
---|
Tämmöinen tuli vastaan: Heikosti suojattuja Android-sovelluksia on ladattu miljoonia kertoja, tutkijat varoittavat. Yli tuhannessa Android-sovelluksessa on pahoja puutteita sovellusten varmentamisessa, selvittivät saksalaiset tiedemiehet. Puutteellisen tietoturvan takia ulkopuolisen on helppo tunkeutua järjestelmiin ja kaapata arkaluonteista tietoa. Hannoverin ja Marburgin yliopiston tutkijat testasivat 13 500 Android-sovellusta, joita on saatavilla Google Play -kaupasta. Tutkijat perustivat tietojen nuuskintaan oman langattoman lähiverkon hotspot-pisteensä. Lisäksi he kehittivät MalloDroid vakoilutyökalun. Puutteita tutkijat löysivät lähes 8 prosenttia sovelluksista. Joitakin testattuja sovelluksia oli ladattuja miljoonia kertoja. Pahoja puutteita oli yhteyksien suojaamisessa, kun päätelaitteista otetaan yhteyttä nettisivuille. Aukkojen takia sivullinen voi livahtaa järjestelmään ja kaapata käyttäjän dataa. Tutkijat onnistuivat kaappaamaan nettipankin tilejä, sähköpostiosoitteita, Facebook-käyttäjätilejä. Lisäksi he onnistuivat syöttämään datavirtaan omaa käskykoodiaan. Google ei ole kommentoinut tutkimusta. Saksalaisten tutkimuksesta kertoo muun muassa verkkolehti TechWeek Europe. http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288509813059.html"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
sirdickyj 22.10.2012 23:25:21 | |
---|
Miten jengiltä onnistuu m.nettiin kirjottelu kun tästä Samsungista hävis se ominaisuus että aukeis se semmonen tekstiruutu mikä esim. tekstivietiä kirjottaessa näkyy? Nyt siis vaan tommonen kapee ruutu vaakatasossa olevan ruudun ylälaidassa. Olettaa ikäänkuin vissiin et kirjottaisin tietokoneella. Sama webmailin kanssa. Onko tohon joku ratkaisu? Ei tällee pysty kirjottamaan. It's the singer, not the song. |
tender.insanity 23.10.2012 07:30:12 | |
---|
|
tender.insanity: "saksalaiset tiedemiehet" :D Onhan tuo heti paljon uskottavampaa. Eihän tuo tosiaan Androidin vika ole. |
Kimmo72 25.10.2012 11:46:21 (muokattu 25.10.2012 11:46:40) | |
---|
JB-päivitys tullut Galaksi kolmoselle. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Niq 25.10.2012 12:11:59 | |
---|
Rhapa: Onhan tuo heti paljon uskottavampaa. Eihän tuo tosiaan Androidin vika ole. On se. Jos ei laadunvalvonta toimi Play-kaupassa, niin kenen muun vika se olisi, ellei Googlen? |
Rhapa 25.10.2012 13:34:20 | |
---|
Niq: On se. Jos ei laadunvalvonta toimi Play-kaupassa, niin kenen muun vika se olisi, ellei Googlen? Otsikossa vihjailtiin Androidin vuotavan kuin seula. Juttuhan taasen koski sille tarjottavia ohjelmia. Ei se ole androidin vika, jos käyttäjä asentaa siihen ohjelman, joka tekeekin sitten ihan omiaan. Googlen laadunvalvonta onkin sitten taas ihan eri asia, mitä tuo, mihin iltapaskan otsikossa viitattiin. |
Niq 25.10.2012 13:40:13 (muokattu 25.10.2012 13:40:42) | |
---|
Rhapa: Otsikossa vihjailtiin Androidin vuotavan kuin seula. Juttuhan taasen koski sille tarjottavia ohjelmia. Ei se ole androidin vika, jos käyttäjä asentaa siihen ohjelman, joka tekeekin sitten ihan omiaan. Onhan se kauppiaan vika jos myy sulle pilaantunutta ruokaa mainitsematta että siitä saa ruokamyrkytyksen. Ja kyllä, vertaus on ihan pätevä, koska yhtälailla siellä pitää ottaa huomioon ne mummot, blondit ja basistit, jotka ostaa Android-laitteen tajuamatta mistään yhtään mitään, ja sitten asentelee sinne turvallisena pitämästään google-kaupasta sovelluksia, jotka onkin täynnä tietoturva-aukkoja. Ultimate-nörtit ei ole tänä päivänä ainoita jotka käyttää älypuhelimia, nääs. Mä olen tietenkin neuvonut vastuullisena myyjänä tietoteknisiä poropeukaloita suoraan Lumia-hyllylle tai vastaavasti, jos on pakko saada Android, niin olemaan asentamatta mitään, jos ei ymmärrä mitä tekee. EDIT: Ja Android=Google. |
esprit de corps 25.10.2012 14:01:22 | |
---|
Mä en ymmärrä, että miksi sillä tietoteknisellä poropeukalolla ajatusmaailma muuttuisi mitenkään tietokoneiden maailmasta, kun niille lyödään älypuhelin käteen. Kyllähän sä nyt PC-puolellakin hiukan mietit, että mitä asennat, tai ainakin pitäisi miettiä. Lisäksi sielläkin on käytössä palomuuria ja virustorjuntaa, miksi ne pitäisi jättää kokonaan pois, kun sormenpäiden alla loikkii android-valikkoja? Sitä paitsi, olen huomannut, että ainakin julkisuuteen tulleista haittaohjelmista androidille oman arvion mukaan ainakin yli 90 prosenttia on jotain "StripNudePokerBabeGreatBigBoobsAssStringsBikiniPictures"-osastoa. Kuka vittu noita latailee? Omaa järkeä saa käyttää. "Itse näin aika vasta unta jossa olin apina apinalaumassa. Hitto se oli siisti tunne hyppiä aivan helvetin korkeissa puissa oksalta toiselle / tyhjyyteen, samalla kun takaraivossa jyskyttää tunne että kohta syödään banaaneja." -Adrift- |
Rhapa 25.10.2012 18:00:14 (muokattu 25.10.2012 18:01:25) | |
---|
Niq: Onhan se kauppiaan vika jos myy sulle pilaantunutta ruokaa mainitsematta että siitä saa ruokamyrkytyksen. Ja kyllä, vertaus on ihan pätevä, koska yhtälailla siellä pitää ottaa huomioon ne mummot, blondit ja basistit, jotka ostaa Android-laitteen tajuamatta mistään yhtään mitään, ja sitten asentelee sinne turvallisena pitämästään google-kaupasta sovelluksia, jotka onkin täynnä tietoturva-aukkoja. Ultimate-nörtit ei ole tänä päivänä ainoita jotka käyttää älypuhelimia, nääs. Mä olen tietenkin neuvonut vastuullisena myyjänä tietoteknisiä poropeukaloita suoraan Lumia-hyllylle tai vastaavasti, jos on pakko saada Android, niin olemaan asentamatta mitään, jos ei ymmärrä mitä tekee. EDIT: Ja Android=Google. veikkaisin vastuussa olevan kylläkin sen ruuan valmistajan, jos päällisin puolin paketti on kunnossa. mistäpä kauppias voisi tietää sen olevan myrkyllistä? ja mistä lähtien tuote ollut yhtä kuin valmistaja? edit. ja et siis hiffannut mitä tarkoitin sillä otsikkoon katsomisella. |
Niq 26.10.2012 11:13:29 | |
---|
Rhapa: veikkaisin vastuussa olevan kylläkin sen ruuan valmistajan, jos päällisin puolin paketti on kunnossa. mistäpä kauppias voisi tietää sen olevan myrkyllistä? ja mistä lähtien tuote ollut yhtä kuin valmistaja? edit. ja et siis hiffannut mitä tarkoitin sillä otsikkoon katsomisella. Oletko perehtynyt kuluttajalakeihin? Myyjä vastaa myymästään tuotteesta. Play-kauppa myy tuotteen ja se on silkkoa. Myyjä vastaa. Myyjä on Google, Play-kaupan omistava taho. Eihän tietotekniikka-ala eroa mistään muusta alasta. Jos myyjä myy huonon tuotteen, se on myyjän vika ja myyjä voi toki sitten tuotteen valmistajan kanssa vääntää peistä asiasta. Se ei kuitenkaan kuulu kuluttajalle. Ei tarvitse kuulua. Homma oli okei niin kauan kunnes softaa alettiin myydä keskitetysti ja valvotusti yhdestä paikasta. Sen jälkeen sekä Apple, Google, että Microsoft ovat vastuussa kuluttajalle siitä, mitä kaupastaan tarjoavat. Ilmaisissa softissa on mainoksia, joten ne on nähtävä myös maksullisina, koska maksat tuotteesta tuijottamalla mainoksia. |
Kimmo72 26.10.2012 13:06:49 (muokattu 26.10.2012 13:07:07) | |
---|
Onks Nova Launtserissa aina saanu rullailla sivuille niitä alimpia kuvakkeita siinä etusivulla? Nyt vasta hokasin ja olin et mitvit? Enkö vaan oo tajunnu? :) SGS3 luuri. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
MaD PiAnIsT 26.10.2012 13:51:17 | |
---|
Dream_eater: Onks Nova Launtserissa aina saanu rullailla sivuille niitä alimpia kuvakkeita siinä etusivulla? Nyt vasta hokasin ja olin et mitvit? Enkö vaan oo tajunnu? :) SGS3 luuri. Meinaatko tota telakkaa siis? Tottakai on saanut, ja Apexissa myös. Niiden määrää saa myös vaihtaa jne :) Käytän itse suht aktiivisesti. "Live like a windrammer as you fuck" |
Rhapa 26.10.2012 14:06:41 (muokattu 26.10.2012 14:06:48) | |
---|
Niq: Oletko perehtynyt kuluttajalakeihin? Myyjä vastaa myymästään tuotteesta. Play-kauppa myy tuotteen ja se on silkkoa. Myyjä vastaa. Myyjä on Google, Play-kaupan omistava taho. Eihän tietotekniikka-ala eroa mistään muusta alasta. Jos myyjä myy huonon tuotteen, se on myyjän vika ja myyjä voi toki sitten tuotteen valmistajan kanssa vääntää peistä asiasta. Se ei kuitenkaan kuulu kuluttajalle. Ei tarvitse kuulua. Homma oli okei niin kauan kunnes softaa alettiin myydä keskitetysti ja valvotusti yhdestä paikasta. Sen jälkeen sekä Apple, Google, että Microsoft ovat vastuussa kuluttajalle siitä, mitä kaupastaan tarjoavat. Ilmaisissa softissa on mainoksia, joten ne on nähtävä myös maksullisina, koska maksat tuotteesta tuijottamalla mainoksia. Mitäpä tässä jankkaamaan, kun et selkeästi vieläkään ole sitä ihan ekaa viestiäni ajatuksen kanssa lukenut. |
Kimmo72 26.10.2012 16:43:18 | |
---|
MaD PiAnIsT: Meinaatko tota telakkaa siis? Tottakai on saanut, ja Apexissa myös. Niiden määrää saa myös vaihtaa jne :) Käytän itse suht aktiivisesti. Jaa telakkako sen nimi on? Joo, no eihän sitä kaikkea voi tajuta ihan kuukauden Novan käytön jälkeen. Jotenkin vaan satuin sohasemaan ja ihmettelin että mihis se rivi siitä oikeen vieri :D Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
-Kevin Moore |
Kimmo72 26.10.2012 23:17:22 (muokattu 26.10.2012 23:25:50) | |
---|
Eivvvvvvvv.... tota Kiesiä. Olin lukenu kyl siitö juttuja ettei oikeen toimi mut eivvv.. Luulin että Nokian vastaava oli paska mut toihan on ihan hirveetä sontaa. MIten nää kaikki puhelin valmistajien omat, mikskä näitä nyt sanotaankaan, on tämmöstä paskaa. Jumittaa ja ei toimi ja on maailman hitainpia juttuja. Ei saatana oikeesti. Ajattelin täsä JellyBeania päivittää omaan luuriin mut paskat tästä tuu mitään. Kokeilen sitä Odinia seuraavaks josta isot pojat on puhunu foorumeilla. E: Paskat mitää kokeile. Seki näyttää liian monimutkaselta. Pitäkööt tunkkinsa saatana.. E2: typoja kaljapäissään mut olkoot :P Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
-Kevin Moore |
Hipelius 26.10.2012 23:18:31 | |
---|
Dream_eater: Eivvvvvvvv.... tota Kiesiä. Olin lukenu kyl siitö juttuja ettei oikeen toimi mut eivvv.. Luulin että Nokian vastaava oli paska mut toihan on ihan hirveetä sontaa. MIten nää kaikki puhelin valmistajien omat, mikskä näitä nyt sanotaankaan, on tämmöstä paskaa. Jumittaa ja ei toimi ja on maailman hitainpia juttuja. Ei saatana oikeesti. Ajattelin täsä JellyBeania päivittää omaan luuriin mut paskat tästä tuu mitään. Kokeilen sitä Odinia seuraavaks josta isot pojat on puhunu foorumeilla. Ei sitä Kiesiä tosiaan pakko ole käyttää. En ole koskaan itse edes asentanut sitä. |
Kimmo72 26.10.2012 23:24:32 | |
---|
Hipelius: Ei sitä Kiesiä tosiaan pakko ole käyttää. En ole koskaan itse edes asentanut sitä. No mäkin asensin (koitin asentaa) sen nyt ihan tota päivitystä varten vaan kunnes huomasin miten paska se on. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
-Kevin Moore |
The Oath 26.10.2012 23:53:53 | |
---|
^ Milloinhan joku valmistaja tekis kännyköilleen sellaisen ohjelman jolla tekee oikeasti jotain? No, ite kun roottasin tuon SGA2:n niin ei antanut asentaa päivitysta. Sitten muutaman kerran yritettyäni luovutin ja availin Kiesiä jne. Sitten itse päivitys alkoi.. Meni melkein tunti ja vasta sitten oli päivitys valmiina. Onneksi kuitenkin tuo kännykkä nyt toimii moitteetta sitä JB:tä odotellessa. :) |
Topa- 26.10.2012 23:57:10 | |
---|
The Oath: ^ Milloinhan joku valmistaja tekis kännyköilleen sellaisen ohjelman jolla tekee oikeasti jotain? iTunes? ainaki osx:llä toimii. |