baron 20.10.2012 20:23:01 | |
---|
Number 9: Löytyy CD:ltä Early Beatles Tapes tjsp. Mulla on se. Siinä on 12 (muistaakseni) näitä biisejä joita Biitles äänitti Sheridanin kanssa. On hyvä levy se. Ymmärrän kyllä mitä Lennon ajoi takaa kun sanoi Biitlesin olleen parhaimmillaan Hampurissa. Kiitti. Spotify sanoi esittäjäksi vain "The Beatles" ja ihmettelin kuka heistä on laulusolisti ja sehän oli sitten Tony Sheridan. Samoin piisissä on kiva pianosoolo ja se netin mukaan ei ole kukaan Beatleseistä vaan mulle tuntematon Roy Young. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Number 9 20.10.2012 20:27:29 | |
---|
baron: Kiitti. Spotify sanoi esittäjäksi vain "The Beatles" ja ihmettelin kuka heistä on laulusolisti ja sehän oli sitten Tony Sheridan. Samoin piisissä on kiva pianosoolo ja se netin mukaan ei ole kukaan Beatleseistä vaan mulle tuntematon Roy Young. Taitaa olla levytetty aikanaan Tony Sheridan and Beat Brothers nimellä. Please, dont wake me, no, dont shake me,
leave me where i am, im only sleeping
-John Lennon
Are you sleeping? Brother John?
-Brian Wilson |
baron 20.10.2012 20:46:07 (muokattu 20.10.2012 21:53:26) | |
---|
Number 9: Taitaa olla levytetty aikanaan Tony Sheridan and Beat Brothers nimellä. Jostain syystä iPadin Spotify sanoi vain The Beatles. Mun läppärin Spotify sanoi oikeammin Tony Sheridan and The Beatles. Myös Tony Sheridan and The Beat Brothers versio löytyi. (Ihan sama äänite:-) Edit: Kyllähän tuon Magical Mystery Tourin katseli tai itse asiassa kuunteli kun tykkäsi musasta, sama mitä siellä kuvaruuduissa näkyi. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Number 9 20.10.2012 22:15:42 (muokattu 20.10.2012 22:16:36) | |
---|
baron: Jostain syystä iPadin Spotify sanoi vain The Beatles. Mun läppärin Spotify sanoi oikeammin Tony Sheridan and The Beatles. Myös Tony Sheridan and The Beat Brothers versio löytyi. (Ihan sama äänite:-) Nimihän tuli siitä että nimi Beatles kuulosti saksalaiselta kirosanalta tai vastaavalta. Edit: Kyllähän tuon Magical Mystery Tourin katseli tai itse asiassa kuunteli kun tykkäsi musasta, sama mitä siellä kuvaruuduissa näkyi. Parempi oli kuin odotin. Sekava kuin mikä. Voin vain kuvitella brittien tunteet vuonna -67. Leffan loistossa, jos näin voi sanoa, on pitkälti kysymys väreistä. Mustavalkoisena on katsontakelvoton. Dokumentit menevät nauhalle, huomenna herättävä ennen seitsemää... Sunnuntaiaamuna. Please, dont wake me, no, dont shake me,
-John Lennon
-Brian Wilson |
jra 20.10.2012 22:32:03 | |
---|
Number 9: Parempi oli kuin odotin. Sekava kuin mikä. Voin vain kuvitella brittien tunteet vuonna -67. Leffan loistossa, jos näin voi sanoa, on pitkälti kysymys väreistä. Mustavalkoisena on katsontakelvoton. Toisaalta '67 briteissä tuli telkkarista mm. The Prisoner, joka on aika tymäkkää tavaraa sekin. Tuossa restauroidussa versiossa häiritsi hieman se että kuvan kohinanpoisto oli vedetty melkoisen tappiin, lopputekstien mukaan kuvankäsittely oli, Beatles-henkeen, suoritettu Intiassa. Ääniraita oli viilattu Giles Martinin johdolla. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Number 9 20.10.2012 22:36:42 | |
---|
jra: Toisaalta '67 briteissä tuli telkkarista mm. The Prisoner, joka on aika tymäkkää tavaraa sekin. Mutta mitä Biitlesiltä (vanha) kansa odotti? Varieteeta, tai samanlaisia pop(kulttuuri)-elokuvia kuin aiemmat sekoilut, varsinkin Help. Sekoilun saivat, mutta minkälaisen... Please, dont wake me, no, dont shake me,
-John Lennon
-Brian Wilson |
velipesonen 20.10.2012 23:11:09 | |
---|
Kyllä MMT on elokuva minun makuuni. Suurin osa kohtauksista ei yritä olla yhtään mitään. Siellä on hienoja yksittäisiä juttuja kuten Mal Evansin hyppääminen liikkuvan bussin takaluukusta sisään. Ja Bonzo-taikurin mielestä bussi liikkuu koko ajan siinä samassa paikassa, 10 mailia pohjoiseen Dewsbury Roadilla. Jos elokuvaan tahtoo löytää jonkin tulkinta-avaimen, tämä voisi olla se. Bussi liikkuu koko ajan samassa paikassa. Se Johnin spagetinlapiointi taas alkaa jo olla minun makuuni liian järkevää. Joku voi pian ymmärtää sen edustavan absurdia komediaa, ja siinä sitä taas ollaan! A man with lots of uncorrected personality traits. |
Number 9 20.10.2012 23:13:24 | |
---|
velipesonen: Kyllä MMT on elokuva minun makuuni. Suurin osa kohtauksista ei yritä olla yhtään mitään. Siellä on hienoja yksittäisiä juttuja kuten Mal Evansin hyppääminen liikkuvan bussin takaluukusta sisään. Ja Bonzo-taikurin mielestä bussi liikkuu koko ajan siinä samassa paikassa, 10 mailia pohjoiseen Dewsbury Roadilla. Jos elokuvaan tahtoo löytää jonkin tulkinta-avaimen, tämä voisi olla se. Bussi liikkuu koko ajan samassa paikassa. Se Johnin spagetinlapiointi taas alkaa jo olla minun makuuni liian järkevää. Joku voi pian ymmärtää sen edustavan absurdia komediaa, ja siinä sitä taas ollaan! Hyvin sanottu. Please, dont wake me, no, dont shake me,
-John Lennon
-Brian Wilson |
HaloOfFlies 21.10.2012 00:49:36 (muokattu 21.10.2012 11:12:33) | |
---|
Olihan se kyllä hyvinkin julkaisuvuotensa näköinen leffa. Georgen Blue Jay Way-kohtaus oli aika psykedeelistä tavaraa. Tästä leffasta ilmeisesti myös Death Cab For Cutie nappasi nimensä, tai ainakin tuosta strippauskohtauksessa esitetystä kappaleesta. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Jucciz 21.10.2012 01:42:37 | |
---|
If I Needed Someonehan on aivan kelpo biisi - ei ehkä Beatlesin top 30:ssä, mutta ehdottomasti ennemmin siellä keskivaiheilla kuin aivan häntäpäässä. Stemmoissa löytyy. Wait-biisi on mielestäni sen sijaan todella hieno. Samoin Eight Days a Week:istäkin pidän paljon enemmän kuin huonoimmista/yhdentekevimmistä biiseistä. Mutta mitä ihmettä juici, The Word:han on silkkaa timanttia, yksi suosikkibiisejäni - yksi hienoimpia blueskiertoon sävellettyjä biisejä koskaan. Siinä sitä paitsi Ringon fillit kiilaavat sen verran ronskisti, että se on jo taidetta. Rubber Soulilla ei kyllä ole yhtään huonoa biisiä. Se on 60-luvun Appetite for Destruction. ;) Viime aikoina olen erityisen paljon tykännyt seuraavista biiseistä, koska hyvät laulumelodiat puhuttelevat nyt, ennen ja tulevaisuudessa: - She's Leaving Home - I'll Follow The Sun - In My Life - For No One Aivan käsittämättömän hienoa tavaraa kaikki nuo. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Xan de Wan 21.10.2012 12:35:47 | |
---|
P.P.King: Mielestäni "The Worst Of Beatles"-listan olennainen peruskivi on Ringon "Don't Pass Me By", joka on miltä tahansa kantilta tarkasteltuna umpisurkea biisi. Jotenkin en ihmettele, miksi sen julkaisua pantattiin vuosia... Yeah! Olen samaa mieltä. Minustakin "Don't Pass Me By" on yksi Beatlesin kaikkein huonoimmista biiseistä. Surkea kappale. Mutta kun täällä on laadittu "The Worst Of The Beatles"-listoja niin rustailenpa minäkin sellaisen. Joten tässä se nyt tulee. Meinaan Lopullinen, Ehdoton ja Absoluuttinen Totuus tästä asiasta :) Joten olkaapa lukijat nyt tarkkoina ja valppoina. Oma listani The Worst Of The Beatles: 1. Revolution 9 (itseoikeutetusti) 2. Dig It 3. Wild Honey Pie 4. Don't Pass Me By 5. You Know My Name (Look Up The Number) 6. It's All Too Much 7. Helter Skelter 8. Long Long Long 9. All Together Now 10. Rocky Raccoon 11. Why Don't We Do It In The Road? 12. Baby You're A Rich Man Sitten vielä toinen lista niistä kappaleista, jotka pääsivät lähelle tuota TOP-12-listaa. Eli lista toiseksi huonoimmista Beatlesin biiseistä: 1. I Want To Tell You 2. The Word 3. Within You Without You 4. Baby's In Black 5. Piggies 6. Tell Me Why 7. What Goes On 8. Flying 9. Love You To 10. Thank You Girl 11. This Boy 12. I Need You Beatlesin cover-levytyksiä en laskenut mukaan. George Harrisonin kappaleita tuli mukaan noille kahdelle listalleni yhteensä seitsemän. Se on melko paljon ottaen huomioon hänen kappaleidensa kokonaismäärä Beatles-biisien joukossa. Listoilleni tuli mukaan ainakin yksi biisi kaikilta muilta Beatlesin albumeilta, paitsi ei kahdelta ensimmäiseltä albumilta, eikä myöskään Abbey Road-albumilta. Kahdella ensimmäisellä albumilla on kuitenkin melko paljon cover-levytyksiä, joten Abbey Road on ainoa sellainen albumi - jonka kaikki biisit ovat Beatlesin omaa tuotantoa - jolta ei ole yhtään kappaletta noilla kahdella listallani. Joten julistettakoon täten Muusikoiden.net-palstalla - tietysti YKSIMIELISESTI - Abbey Road-albumi Beatlesin parhaaksi albumiksi. Eriäviä mielipiteitä kun tuskin löytynee tästä asiasta :) Ps. Kunhan tässä joskus innostun niin rustailen Beatlesiltä listan toisinpäin eli Beatlesin parhaat biisit - siis THE BEST OF THE BEATLES-listan. |
Number 9 21.10.2012 13:09:25 | |
---|
Xan de Wan: Yeah! Olen samaa mieltä. Minustakin "Don't Pass Me By" on yksi Beatlesin kaikkein huonoimmista biiseistä. Surkea kappale Ei muuten ole. :) Mutta kun täällä on laadittu "The Worst Of The Beatles"-listoja niin rustailenpa minäkin sellaisen. Joten tässä se nyt tulee. Meinaan Lopullinen, Ehdoton ja Absoluuttinen Totuus tästä asiasta :) Joten olkaapa lukijat nyt tarkkoina ja valppoina. Oma listani The Worst Of The Beatles: 1. Revolution 9 (itseoikeutetusti) 2. Dig It 3. Wild Honey Pie 4. Don't Pass Me By 5. You Know My Name (Look Up The Number) 6. It's All Too Much 7. Helter Skelter 8. Long Long Long 9. All Together Now 10. Rocky Raccoon 11. Why Don't We Do It In The Road? 12. Baby You're A Rich Man Rocky Raccoon on hieno biisi. Sitten vielä toinen lista niistä kappaleista, jotka pääsivät lähelle tuota TOP-12-listaa. Eli lista toiseksi huonoimmista Beatlesin biiseistä: 1. I Want To Tell You 2. The Word 3. Within You Without You 4. Baby's In Black 5. Piggies 6. Tell Me Why 7. What Goes On 8. Flying 9. Love You To 10. Thank You Girl 11. This Boy 12. I Need You Beatlesin cover-levytyksiä en laskenut mukaan. George Harrisonin kappaleita tuli mukaan noille kahdelle listalleni yhteensä seitsemän. Se on melko paljon ottaen huomioon hänen kappaleidensa kokonaismäärä Beatles-biisien joukossa. Within you Without You on kaunis ja Baby's in Black on lempikappaleitani. Mikä teillä on Yrjöä vastaan? Biisinsä ovat lähes aina keskitasoa parempia. Listoilleni tuli mukaan ainakin yksi biisi kaikilta muilta Beatlesin albumeilta, paitsi ei kahdelta ensimmäiseltä albumilta, eikä myöskään Abbey Road-albumilta. Kahdella ensimmäisellä albumilla on kuitenkin melko paljon cover-levytyksiä, joten Abbey Road on ainoa sellainen albumi - jonka kaikki biisit ovat Beatlesin omaa tuotantoa - jolta ei ole yhtään kappaletta noilla kahdella listallani. Joten julistettakoon täten Muusikoiden.net-palstalla - tietysti YKSIMIELISESTI - Abbey Road-albumi Beatlesin parhaaksi albumiksi. Eriäviä mielipiteitä kun tuskin löytynee tästä asiasta :) Abbey Roadin B-puoli on loistava, A-puoli ei. Ps. Kunhan tässä joskus innostun niin rustailen Beatlesiltä listan toisinpäin eli Beatlesin parhaat biisit - siis THE BEST OF THE BEATLES-listan. joo. Tää onkin hankalampi. Please, dont wake me, no, dont shake me,
-John Lennon
-Brian Wilson |
Calliope 21.10.2012 14:09:32 (muokattu 21.10.2012 14:13:17) | |
---|
Olen kyllä eri mieltä Xan de Wanin kanssa; Long long long on parhautta!! This boy on kaunis. Mutta pisteitä Helter Skelterin mainitsemisesta. Olen Number Ninen kanssa samaa mieltä, että Abbey Roadin loistava b-puoli saa levyn vaikuttamaan paremmalta kuin se on. "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
Number 9 21.10.2012 14:24:18 | |
---|
Calliope: Olen kyllä eri mieltä Xan de Wanin kanssa; Long long long on parhautta!! This boy on kaunis. Mutta pisteitä Helter Skelterin mainitsemisesta. Joo, on mullekin Helter Skelter vähän ehkä liian raskas. Olen Number Ninen kanssa samaa mieltä, että Abbey Roadin loistava b-puoli saa levyn vaikuttamaan paremmalta kuin se on. Joo, Silver Hammer, Come Together, I Want You, kolme Biitles-mittakaavassa huonoa biisiä, eivät loputkaan helmiä ole. Come Together on plagiaatti. Please, dont wake me, no, dont shake me,
-John Lennon
-Brian Wilson |
Kuha 21.10.2012 14:27:02 | |
---|
|
velipesonen 21.10.2012 14:38:36 | |
---|
Eipä ollut Abbey Roadin kappaleita minunkaan listallani. Syy tähän ei ole että se olisi paras vaan että se on hajuton, epä-Beatles-levy. Sille on täydellisen kuvaavaa että Georgen biisit ovat parhaat. Bändin ydin on sulanut. A man with lots of uncorrected personality traits. |
Listaaminen on kivaa, joten seuraavassa TOP10-lista itseäni vähiten puhuttelevista Beatles kappaleista. 1. Revolution 9 2. You Know My Name (Look Up the Number) 3. I Me Mine 4. The Inner Light 5. Dig It 6. Why Dont We Do It in the Road 7. Wild Honey Pie 8. Oh! Darling 9. Two of Us 10. Dont Let Me Down Kaikki loput kappaleet ovat loistavia. "Elämä on epävarmaa. Syö ensin jälkiruoka." |
Xan de Wan 21.10.2012 14:50:17 | |
---|
Number 9: Mikä teillä on Yrjöä vastaan? Biisinsä ovat lähes aina keskitasoa parempia. Jaa'a. Eipä minulla ole mitään George Harrisonia kohtaan. Hän oli (ainakin) ihan kohtuullisen hyvä biisintekijä. Mutta George-paralla kävi sikäli huono säkä, että hän sattui olemaan bändissä, jossa oli mukana kaksi musiikillisesti huippulahjakasta henkilöä - jos ei suorastaan kaksi musiikillista / musikaalista neroa. Joiden nimet olivat / ovat John Lennon ja Paul McCartney :) |
Number 9 21.10.2012 16:30:30 | |
---|
velipesonen: Eipä ollut Abbey Roadin kappaleita minunkaan listallani. Syy tähän ei ole että se olisi paras vaan että se on hajuton, epä-Beatles-levy. Sille on täydellisen kuvaavaa että Georgen biisit ovat parhaat. Bändin ydin on sulanut. Georgen biisit ovat parhaimpia myös Rubber Soulilla, ja Let It Be:llä. Pesevät myös Lennonin biisit Revolverilla, mutta eivät Maccan biisejä. Please, dont wake me, no, dont shake me,
-John Lennon
-Brian Wilson |
velipesonen 21.10.2012 16:39:25 (muokattu 21.10.2012 16:43:36) | |
---|
Number 9: Georgen biisit ovat parhaimpia myös Rubber Soulilla, ja Let It Be:llä. Pesevät myös Lennonin biisit Revolverilla, mutta eivät Maccan biisejä. Oho. Kirjoita tuo raameihin olohuoneesi seinälle ja testaa kuinka kauan kestät katsella sitä. Think for Yourself ja If I Needed Someone ovat hienoja biisejä mutta samalla levyllä on In My Life, Girl, Drive My Car ja muita. Lennonilta kuullaan Revolverilla sellaisia rimanalituksia kuin I'm Only Sleeping ja She Said, She Said. Tomorrow Never Knows on yleisen katsannon mukaan myös Lennon-biisi. Xan de Wan: Jaa'a. Eipä minulla ole mitään George Harrisonia kohtaan. Hän oli (ainakin) ihan kohtuullisen hyvä biisintekijä. Mutta George-paralla kävi sikäli huono säkä, että hän sattui olemaan bändissä, jossa oli mukana kaksi musiikillisesti huippulahjakasta henkilöä - jos ei suorastaan kaksi musiikillista / musikaalista neroa. Joiden nimet olivat / ovat John Lennon ja Paul McCartney :) Georgen musa on jotenkin hienosti maassa kiinni, hakee mietteliäästi jonkinlaista optimaalista maakontaktia. Ei ole mikään ihme että Georgen soololevyillä on näistä neljästä parhaat soundit. Se soundi tulee sivutuotteena siinä tavassa jolla George biisejään teki. A man with lots of uncorrected personality traits. |