Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaapit puoliavoimiksi
1 2
Laiskiainen
20.10.2012 23:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viikonlopun käsityökerho esittää ;)
http://s1320.beta.photobucket.com/u … ountaineer/library/Semi-open%20Cabs
 
- The late bird catches a nap -
Jucciz
20.10.2012 23:57:08 (muokattu 20.10.2012 23:59:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Viikonlopun käsityökerho esittää ;)
http://s1320.beta.photobucket.com/u … ountaineer/library/Semi-open%20Cabs

 
Ihan kiva projekti, mutta postimerkin kokoiset kuvat eivät aiheuta mitään muuta kuin pahaa mieltä. Haepa alla olevasta linkistä Dropbox, pistä asentumaan ja jatkossa tarjoamasi kuvat aukeavat juuri niin isoina ja laadukkaina kuin niiden on tarkoituskin. :)
 
http://db.tt/qYovu9P
 
Photobucketit sun muut vastaavat "palvelut" aiheuttavat aktiivista hiuksien repiytymistä päästä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Ikosaedri
21.10.2012 03:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Photobucketit sun muut vastaavat "palvelut" aiheuttavat aktiivista hiuksien repiytymistä päästä.
 
Varsinkin, kun jotkut laittavat kuviaan naamakirjaan ja sitten pitäisi tehdä tunnukset päästäkseen katsomaan. Vapaan koodin vaihtoehtona vaikka Ubuntu One 5 gigan pilvitilalla, niin ei tule heti raja vastaan.
 
Vaikuttiko tuo merkittävästi kaiuttimien ääneen? Oliko muutos toivotunlainen? =)
 
Kefiiri
21.10.2012 08:18:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ihan kiva projekti, mutta postimerkin kokoiset kuvat eivät aiheuta mitään muuta kuin pahaa mieltä.
 
Photobucketit sun muut vastaavat "palvelut" aiheuttavat aktiivista hiuksien repiytymistä päästä.

 
Annas nyt olla se tukka... saahan nuo kuvat suuremmiksi klikkaamalla niitä.
 
h.e.k.a
21.10.2012 09:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Photobucketit sun muut vastaavat "palvelut" aiheuttavat aktiivista hiuksien repiytymistä päästä.
 
Nyt en tosiaan ymmärrä, tuollahan saa kätevästi koottua esim. oman albumin yhden aiheen osalta, ja kuvia voi selata (suht suurikokoisinakin) kätevästi...?
 
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Laiskiainen
21.10.2012 13:10:20 (muokattu 21.10.2012 13:16:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just sopivan kokoisina nuo kuvat nyt näkyy kun niitä klikkaa. Muuten kaikki rypyt ja vinoudet huomaa. Pitää tarkistaa tuo Dropbox jos yleisö näin vaatii. Onko se FB/Twiitter kompatiibeli, Jucciz? ;)
 
Ikosaedri, vaikuttaa merkittävästi ja toivotulla tavalla. Ei paranna Djent-chuggia jos sitä haluaa mutta vähentää suuntavuutta ja vaihevirheitä. Varsinkin b-kaappi kuulostaa paremmalta.
 
EDIT: Ainiin, onhan mulla Dropbox, mutta sitä olen käyttänyt ihan muihin juttuihin! Tuo Photobucket oli kyllä mulle harvinaisen hellpo käyttää, ja sen kun klikkaa kuvaa jota haluaa suuremmaksi.
 
- The late bird catches a nap -
Jucciz
21.10.2012 13:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

h.e.k.a: Nyt en tosiaan ymmärrä, tuollahan saa kätevästi koottua esim. oman albumin yhden aiheen osalta, ja kuvia voi selata (suht suurikokoisinakin) kätevästi...?
 
Photobucketin käyttöliittymä näin katselijan kannalta vaikuttaa kömpelöltä ja kököltä. Hetken etsimisen ja muutaman klikkailun jälkeen löysin puoliksi tuurilla mahdollisuuden katsella kuvia isompina. Ehkäpä kannattaisikin antaa suoraan linkki isompiin kuviin kuin "postimerkkeihin", jotka avautuvat painettaessa "kahden postimerkin kokoisina". Vai onnistuuko ylipäätään Photobucketin kanssa?
 
Uskoisin myös, että Dropbox vie myös albumin kokoamisen ja ylläpidon helppouden osalta Photobucketia 6-0. Esim. alla oleva albumi tehtiin siten, että ainoastaan luotiin omalle koneelle Dropbox-hakemiston alle uusi hakemisto, jonne kopioitiin jpeg-tiedostot. Kaikki muu tulee itsestään - ja myös pysyy synkassa: jos kuvia lisätään tai poistetaan, albumi päivittyy automaattisesti. Ei tarvetta availla lisäohjelmia, kirjautua minnekään tai uploadata/päivittää sisältöä hankalasti. Eikä myöskään katsojalle näy ärsyttäviä mainoksia sivun oikeassa laidassa.
 
https://www.dropbox.com/sh/75wd0l6ketnvdvs/uRcU-BWnAI#/
 
Pahoittelut off-topicista, mutta moni on varmasti miettinytkin, miten olisi näppärintä jakaa ja ylläpitää kuva-albumeita (kuvat kun ovat merkittävä osa kitarakamaharrastusta...) eikä mulla ainakaan ole vielä tullut vastaan kätevämpää tapaa tähän kuin Dropbox.
 
P.S. En ole töissä Dropboxilla. ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
21.10.2012 13:16:55 (muokattu 21.10.2012 13:20:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Just sopivan kokoisina nuo kuvat nyt näkyy kun niitä klikkaa. Muuten kaikki rypyt ja vinoudet huomaa. Pitää tarkistaa tuo Dropbox jos yleisö näin vaatii. Onko se FB/Twiitter kompatiibeli, Jucciz? ;)
 
FB:stä lähdin vuosi sitten pois ja Twitteristä tiedän yhtä paljon kuin mummoni, jolla ei koskaan tietokonetta ole ollut, joten ei varsinaisesti kiinnosta, mutta kyllä mun muistaakseni ainakin FB on suoraan tuettu.
 
Oiskohan tossa jotain infoa:
http://techcrunch.com/2012/09/26/fa … ile-sharing-within-facebook-groups/
 
EDIT: Ainiin, onhan mulla Dropbox, mutta sitä olen käyttänyt ihan muihin juttuihin! Tuo Photobucket oli kyllä mulle harvinaisen hellpo käyttää, ja sen kun klikkaa kuvaa jota haluaa suuremmaksi.
 
Yksistään nuo rasittavat mainokset oikeassa reunassa olisivat mulle ehdoton no-no, en halua kiusata muita sellaisella. Mutta tosiaankin, mulla tuon aloitusviestin kuvat näkyivät ensimmäisellä kerralla valehtelematta jonain 100x150 pikselin kokoisina ja klikattaessa ehkä tuplana siitä - ei vieläkään kovin isoina. Vasta jostain ihan eri kautta sain kuvat näkymään lopulta isompina. Mainokset eivät toki poistuneet silloinkaan ja tuo sivusto on aivan järjettömän kankea. Vika tuskin on nettiyhteydessä, koska muut sivut eivät noin käyttäydy. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laiskiainen
21.10.2012 13:20:19 (muokattu 21.10.2012 13:24:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: ..http://techcrunch.com/2012/09/26/fa … ile-sharing-within-facebook-groups/
 
Ok, kiitoksia... vitsailin vaan mutta hyvä tietää.
 
EDIT: Kun avaan Photobucketin niin kuvat käkyy 5x7cm ja kun klikkan niin avautuu 17x22cm. Melko ripeästi. Mutta nyt alkaa mennä aika off topic......
 
- The late bird catches a nap -
Jucciz
21.10.2012 13:23:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen käyttöliittymä kannustaa mieluummin sulkemaan välilehden ja suuntaamaan kohti jääkaappia kuin klikkailemaan yhtään mitään:
https://dl.dropbox.com/u/4302688/photobucket.png
 
:D
 
Tuollaisena tuo ainakin mulle näyttäytyi ennenkö itse rupesin säätämään ja lopulta löysin isommat kuvat.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laiskiainen
21.10.2012 13:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz:
..Uskoisin myös, että Dropbox vie myös albumin kokoamisen ja ylläpidon helppouden osalta Photobucketia 6-0. Esim. alla oleva albumi tehtiin siten, että ainoastaan luotiin omalle koneelle Dropbox-hakemiston alle uusi hakemisto, jonne kopioitiin jpeg-tiedostot...

 
Yritin just tehdä kansion tuonne enkä tajunnut yhtään mitään. Pitääkö mennä sen verkkosivun kautta tai Finderin kautta, en tiedä. Kun droppasin kuvia ne siirtyivät sinne eivätkä kopioituneet, piti siirtää kaikki takasin. äh. Loputon suo, saa olla!
 
- The late bird catches a nap -
tommi m
21.10.2012 13:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei ole mitään sanottavaa aiheeseen, minusta voisi olla vain ulkona aiheesta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=iqKOOM2y1rk
tommi m
21.10.2012 13:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommi m: Jos ei ole mitään sanottavaa aiheeseen, minusta voisi olla vain ulkona aiheesta.
 
Avatusta kaapistahan häviää potkua, mutta soundi taasen vähän aukeaa.
 
Omasta mielestä toi oma marsun 2X12 1/6 auki, on ollu paras kompromissi tähän mennessä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=iqKOOM2y1rk
Jucciz
21.10.2012 14:23:32 (muokattu 21.10.2012 14:25:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Yritin just tehdä kansion tuonne enkä tajunnut yhtään mitään. Pitääkö mennä sen verkkosivun kautta tai Finderin kautta, en tiedä. Kun droppasin kuvia ne siirtyivät sinne eivätkä kopioituneet, piti siirtää kaikki takasin. äh. Loputon suo, saa olla!
 
Photos-hakemiston alle vaan uusi hakemisto. Sinne kuvat ja odotat että synkkautuvat automaattisesti. Sit vaan oikealla hiirennapilla hakemiston päältä "Dropbox -> Share link"
 
Ihan Finderillä onnistuu kaikki tämä, sehän tässä parasta onkin.
 
Ja tietysti siirtyvät, eivätkä kopioidu, jos operoidaan samalla levyasemalla - ihan samalla tavallahan Finder toimii kaikkialla. Jos haluat pitää kuvat myös omassa jemmassa Dropboxin lisäksi, kopioidaan (eli raahataan alt-nappi pohjassa) eikä siirretä suoraan. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Alfons Åberg
21.10.2012 15:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun olen kännykän netissä niin en tiedä miltä kuvat näyttävät, mutta näemmä sama laulu: kuukauden markettijärkkärillä kuvaillut " ammattikuvaaja" tuli heti pätemään. Unohtui vielä perusfraasit: Pokkarilla ei saa kuvia, pappa betalar ja objektiivin ympärillä kuuluu olla punainen rengas. Äläkä missään nimessä unohda kaulahihnaa jossa lukee punaisella teksillä CANON. Muuten et saa valokuvia joita "ammattikuvaaja" voi katsella. PS. siinä tapauksessa että olet hipsteri kaulahihnassa saa lukea PENTAX
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
rintapek
21.10.2012 17:24:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Kun olen kännykän netissä niin en tiedä miltä kuvat näyttävät, mutta näemmä sama laulu: kuukauden markettijärkkärillä kuvaillut " ammattikuvaaja" tuli heti pätemään. Unohtui vielä perusfraasit...
 
Eipä tos muuta, mut jos muuta ei tarinassa ole kuin kaksi kuvaa, niin ei siinä oikein muuta voi kommentoida kuin niitä kuvia.
 
Kyseessä on kumminkin viikonlopun käsityöprojekti, niin tarina olis paljon parempi, jos olis tietoa lähtökohdasta, työn vaiheista ja vasta viimeisenä pari kuvaa lopputuloksesta. Ja ellei asiaa salaisuutena tahdo pitää, niin tietoa käytetyistä materiaaleista ja projektin hinnasta.
 
En ainakaan mä osaa parin kuvan perusteella lopputuloksesta osaa päätellä, et mitä tossa on tehty.
 
One kind of music only - the good kind
oiva tumpeloinen
21.10.2012 17:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tällainen käyttöliittymä kannustaa mieluummin sulkemaan välilehden ja suuntaamaan kohti jääkaappia kuin klikkailemaan yhtään mitään:
https://dl.dropbox.com/u/4302688/photobucket.png
 
:D
 
Tuollaisena tuo ainakin mulle näyttäytyi ennenkö itse rupesin säätämään ja lopulta löysin isommat kuvat.

 
Hirveä "säätäminen" klikata itse kuvaa ja sen jälkeen vaihtaa nuolilla kuvaa järkestyksessä. Toi käyttöliittymä on semmoinen, että mun mummokin osaa sitä käyttää, eikä se edes elä enää. Käyttöliittymän puolesta tuo on paljon parempi kuin dropbox. Kuten kovin usein vituttaa latailla sieltä jotain 50megan kuvaa, kun sinne saa niinkin ison laitettua.
Laiskiainen
21.10.2012 19:11:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä miksi tämä nyt meni niin vaikeaksi mutta otetaan uudestaan, eli:
 
Moi,
 
Sain vihjeen eräältä Mnettiläiseltä että 4x12 kuulostaa hyvältä ihan avonaisena. Testasin ja tykkäsin mutten kuitenkaan halunnut ihan niin avonaista. Väsäsin sitten viikonloppuna pariin skobeen puoliavoimet takakannet.
 
Liitteenä linkki pariin kuvaan tuloksesta. Eivät ole valokuvauksen kannalta mitään merkkiteoksia mutta ei ole työn jälkikään mitään erikoista. Huvikseni kun askartelin. Tämä kun ei ole mikään ammattitutkinnon lopputyötä esittelevä päiväkirja.
 
Ehkä jollakulla muulla on jotain kiinnostavia pointteja puoli-avoimista 4x12 kaapeista?
 
Kiitoksia ja hyvää päivänjatkoa,
Laiskeli
 
- The late bird catches a nap -
Jucciz
21.10.2012 19:11:59 (muokattu 21.10.2012 19:23:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Hirveä "säätäminen" klikata itse kuvaa ja sen jälkeen vaihtaa nuolilla kuvaa järkestyksessä. Toi käyttöliittymä on semmoinen, että mun mummokin osaa sitä käyttää, eikä se edes elä enää. Käyttöliittymän puolesta tuo on paljon parempi kuin dropbox. Kuten kovin usein vituttaa latailla sieltä jotain 50megan kuvaa, kun sinne saa niinkin ison laitettua.
 
Paljon huonompi kuin Dropbox. Joka asiassa. By a mile. Hands down. Siellä kun ei ole tosiaan niitä raivostuttavia mainoksia ja joka välissä tyrkytystä "jaa tämä Facebookissa, jaa tämä Twitterissä, jaa tämä ovelta ovelle, jaa tämä omassa perseessäsi, jaa mää vai?"
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
21.10.2012 19:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Kun olen kännykän netissä niin en tiedä miltä kuvat näyttävät, mutta näemmä sama laulu: kuukauden markettijärkkärillä kuvaillut " ammattikuvaaja" tuli heti pätemään. Unohtui vielä perusfraasit: Pokkarilla ei saa kuvia, pappa betalar ja objektiivin ympärillä kuuluu olla punainen rengas. Äläkä missään nimessä unohda kaulahihnaa jossa lukee punaisella teksillä CANON. Muuten et saa valokuvia joita "ammattikuvaaja" voi katsella. PS. siinä tapauksessa että olet hipsteri kaulahihnassa saa lukea PENTAX
 
Mitä hittoa minä juuri luin? :D
 
T: ex-punarenkainen Nikon-homostelija
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «