mongoloidi 25.04.2004 19:45:47 | |
---|
Chorus efekti alkoi yhtäkkiä (en tiedä miksi) kiinnostaa. Mitä Chorusta suosittelette? Kokemuksia/mielipiteitä eri merkkisistä/mallisista kooruksista? Sign here-->_____________ |
Kapane 25.04.2004 19:57:00 | |
---|
haulla löytää.. it tykää mm4 ch-1 mallinnoksesta ja ibanez cf-7 Did they play that song where it's like RAWWWWW~!!!! and then it's like Buduhbuduhbuduhbuhduh! and then it's like AHHH!
-Heroin - about Slipknots giglist
[Kyllä Lähtee] |
D-Kay 25.04.2004 19:59:52 | |
---|
Chorus efekti alkoi yhtäkkiä (en tiedä miksi) kiinnostaa. Mitä Chorusta suosittelette? Kokemuksia/mielipiteitä eri merkkisistä/mallisista kooruksista? Parhain chorus, johon olen törmännyt on Danelectro Cool Cat. Tosin sen valmistus on taidettu lopettaa. Bossin CH-1 on hyvä myös, joskin vähän hillitympi. |
Jake24-25 25.04.2004 20:08:58 (muokattu 25.04.2004 20:46:38) | |
---|
Itselläni on Bossin CH-1:nen ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Pidän CH-1:stä paljon, koska se kuulostaa minun korvaani lämpimältä ja joillakin asetuksilla siinä on 70-lukumaista vintage-chorusmaisuutta sekä leslie-tyyppistä värinää. CH-1:nen ei ole chorus-pedaaleista ainakaan sieltä kalliimmasta päästä joten suosittelen sitä ensimmäiseksi chorus-speduksi. CH-1:llä pärjää myös pitkälle ja ei välttämättä tule tarvetta vaihtaa sitä. Toki erilaisten chorus-pedaalien soundeissa on isoja eroja, mutta loppujen lopuksi se "paras chorus" on pitkälti makuasia. Tietysti jos on mahdollisuus käydä Custom-Soundsissa, kannattaa myös tsekata Voodoo Labin chorukset ja Roger Mayerin valmistamat chorus-spedut. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
KMT 25.04.2004 20:14:14 | |
---|
Boss super chorus Liity sinäkin uusavuttomien klupiin! #1 |
Lord of the strings 25.04.2004 20:15:37 | |
---|
Digitech Multi Chorus. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
Hyviä choruksia: Ibanezin/Maxonin CS9 Danelectron Cool Cat Bossin CE-2 ja CE-5 Electro Harmonicsin Small Clone |
Niskamies 25.04.2004 20:41:44 | |
---|
Bossin CE-2 ja CE-5 Ja CE-3, joka itellä on. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
ReBeat 25.04.2004 20:47:18 | |
---|
Jos on mahku niin kannattaa testata myös Voodoo Lab Analog Chorus. Siitä vähän vertailupohjaa muihin. Tekemällä ei synny musiikkia. |
mongoloidi 25.04.2004 21:01:36 | |
---|
Jos on mahku niin kannattaa testata myös Voodoo Lab Analog Chorus. Siitä vähän vertailupohjaa muihin. Näitähän taisi olla tuolla m.netin torillakin joskus....vai? Pelkkää hyvää olen kuullut kyseisestä kooruksesta. Sign here-->_____________ |
Mörkö 25.04.2004 21:09:51 | |
---|
Itselläni on DOD Ice Box elikkäs se on tämä FX 64. Minun käyttööni kyllä riittänyt ihan mainiosti. Eikä ole kovin kalliskaan peli. Mutta kannattaisi varmaan itse testailla niitä lootia. Nämä tahtoo olla niitä makuasioita. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
mongoloidi 25.04.2004 21:11:32 | |
---|
Itselläni on DOD Ice Box elikkäs se on tämä FX 64. Minun käyttööni kyllä riittänyt ihan mainiosti. Eikä ole kovin kalliskaan peli. Mutta kannattaisi varmaan itse testailla niitä lootia. Nämä tahtoo olla niitä makuasioita. DOD:tä yritän vältellä parhaani mukaan....ei pahalla. Muutamia DOD:n polkimia tullu koitettua ja jäi aika ikävät muistot niistä. Sign here-->_____________ |
Mörkö 25.04.2004 21:13:03 (muokattu 25.04.2004 21:13:22) | |
---|
DOD:tä yritän vältellä parhaani mukaan....ei pahalla. Muutamia DOD:n polkimia tullu koitettua ja jäi aika ikävät muistot niistä. En minä pahalla ota. Laitteistahan tässä puhutaan eikä ihmisistä. Ja kuten sanoin makuasioitahan nämä on. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
Härski 25.04.2004 22:04:37 (muokattu 25.04.2004 22:04:44) | |
---|
Ja CE-3, joka itellä on. Niinno, ite en kokenut kummosia viboja särön kanssa soitettuna, kliinilläkin menetteli, muttei todellakaan vedä vertoja edes CH-1:lle. Mutta makuasioita loppuen lopuksi. |
Härski 25.04.2004 22:06:17 | |
---|
Jos on mahku niin kannattaa testata myös Voodoo Lab Analog Chorus. Siitä vähän vertailupohjaa muihin. Nimenomaan testata. Tuo maksaa aivan liikaa, käytettynä ehkä harkinnan arvoinen. Huomattavasti parempia hinta/laatu- suhteeltaan löytyy melkein joka päivä torilta. |
BenGlenton 25.04.2004 22:08:40 | |
---|
Bossissa on hinta/laatusuhde ainakin kohdallaan.. Itselläni on CH-1, tykkään niin paljon kuin choruksesta yleensä voi tykätä ;) http://www.supremecourtband.fi |
mongoloidi 25.04.2004 22:30:12 | |
---|
Mistähän Cool Cattia sais? Kitarapajalta löytyi yksi, http://www.kitarapaja.com/pics/fxdancc.jpgmutta saakohan mistään muualta esim.tilattua cool katteja? Tonne kitarapajalle kun ei ihan huvikseen viitsi Lappeenrannasta lähteä. Sign here-->_____________ |
Eemil 25.04.2004 22:33:30 (muokattu 25.04.2004 22:34:46) | |
---|
Moro, juuri itsekin kävin läpi tuon testausrupeaman ja voisin laittaa omat mielipiteeni testatuista vempeleistä. Itse hain kasarisaundia soolosäröön ja puhtaisiin pikkaisen eloa. Arvioihin ei vaikuta pedaalin hinta. Boss CH-1: Paras testaamistani. Saundi oli pehmeä ja tasaisen paksu. Ostoslistalla heti kun myyjästä kuuluu. Boss CE-5: Tässä oli liian ohut saundi, lopputuloksesta tuli liian terävä. En pitänyt. DOD Ice box: Tämä oli puhtaissa hemmetin hyvä, mutta särön kanssa liian digitaalisen kuuloinen. Erottui kyllä joukosta avaruustyyppisellä saundillaan. Danelektro milkshake: Kaikenkaikkiaan ihan hyvä saundi. Yksinkertainen vehje joka luultavasti hajoaa aika helposti. Tämmöisen ostin myös kun halvalla sain. Marshall supervibe: Jumalattoman hyvännäköinen pedaali joka varmaan on myös kestävä. Pidin saundista mutta silti se oli vähän luonteeton. Ibanez Tonelok CF-7 chorus/flanger: En pitänyt, melkein surkea. Todella kaukana pehmeästä ja elävästä saundiltaan. Ibanez SC-9 stereo chorus: Pehmoisin kaikista, mutta saundi oli kuitenkin liian ohut tuohon pehmeyteen verrattuna. Kakkossija silti. Dunlop univibe: Vähän saman tyyppinen kuin edellinen saundiltaan, mutta tuntui että nupeista ei oikein tahtonut tapahtua paljoakaan. Digitech X-series multi-chorus: Kolmossija. Samantyyppinen kuin Boss CH-1, mutta ei tarpeeksi pehmeyttä. |
Jabe 25.04.2004 22:35:08 | |
---|
Parhaat chorukset olen kitarasoundiini saanut, kun studiossa on lisätty kuivana ääniettyyn kitaraan chorusta vasta miksatessa (taisi olla joku Rolandin vintage -verme se chorus). Mutta kokeilemistani kitarapedaaleista mieluisin ollut BOSS CE-5. Se on laudassa nytkin. |
mongoloidi 25.04.2004 22:36:10 | |
---|
Tähän mennessä näyttäis siltä,että CH-ykköstä on hehkutettu eniten. Cool katti olis tietty kiva,mutta paljon vaikeampi löytää,kuin CH-1.Mitähän käytetystä CH-ykkösestä kannattais maksaa? Sign here-->_____________ |