Aihe: Edullinen point to point vahvistin?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Hynkel
14.08.2012 22:42:09
AngieRainbow: Aikaisemmin oli myös Bluetone Black Face nuppi

Missäs se nyt on? AI NIIN SE ON MULLA!!! HAHAHA!!!

Eilen pääsin treeniksellä tuuttaamaan ekaa kertaa bändin kanssa. Oi sitä muroa ja kuolaa, ooooohhhhh.... mahtava peli. Kertakaikkiaan.
Fender, Bluetone, Bogner.
AngieRainbow
14.08.2012 23:10:22
Hynkel Belzepop: Missäs se nyt on? AI NIIN SE ON MULLA!!! HAHAHA!!!

Eilen pääsin treeniksellä tuuttaamaan ekaa kertaa bändin kanssa. Oi sitä muroa ja kuolaa, ooooohhhhh.... mahtava peli. Kertakaikkiaan.

Hah hah. Joo mä muistan kun menin sen Black Facen kanssa ekaa kertaa treenikämpälle ja laitoin vielä Carl Martinin Plexitonen siihen eteen, niin oli siinä rumpali ihmeissään, että mikäs helvetin saundi toi on :)
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
B-P Music
15.08.2012 08:45:53
Hienoja Bluetoneja on pojilla. Itsekin sellaista katsellut jo jonkin aikaa.
Hieman off topic, mutta ihmettelen miksei kukaan ole halunnut Bluetone nuppiinsa sellaista piping-nauhaa etupaneelia reunustamaan. Valkoinen tai kultainen nauha mielestäni kruunaisi noi taideteokset.
Black_Bubblegum
14.09.2012 18:08:22

B-P Music:Hieman off topic, mutta ihmettelen miksei kukaan ole halunnut Bluetone nuppiinsa sellaista piping-nauhaa etupaneelia reunustamaan.

Kyllä sitäkin on liikkeellä. :) http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-dr-103/
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol. Steven Seagal
Muerte9
19.10.2012 10:14:00
Laulava Kylätohtori: Minusta tuo fontti on todella tyylikäs ja sopii tuohon hienosti.

Bluetone kuume nostaa päätään. Kyllä sellainen pitää itsekin vielä joskus hommata. Sellainen, joka on just eikä melkeen, eikä tarvitse mitään pedaaleita eteensä.....

Bluetonella kyllä näyttää olevan aika hirmuinen valikoima. Taitaa Harry olla utelias etsimään rakentajan rajojaan.
Nettisivuissa on mielestäni yksi suuri kohta joka kaipaa kehittämistä, nimittäin ääninäytteet. Vaikka vahvistin on hyvä ja soittaja ammattilainen, ei pelkät kielten venytykset, ainakaan minun kaltaiselleni puukorvalle, kerro tarpeeksi. Kaipaisin kunnon riffittelyä erilaisilla kitaroilla: Dusty Road+LP, Ironman+EMG-hevisuunnikas jne. Lisäksi, esim. Lead jr. vahvistimen kohdalla Svilon äänitykset ovat aivan eri tasoa kuin muut sivulta löytyvät. http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-lead-jr-head/
slapvete
19.10.2012 10:43:33
Black_Bubblegum: Kyllä sitäkin on liikkeellä. :) http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-dr-103/

Lookki kohdallaan!
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Vladi
19.10.2012 16:14:37
Muerte9: Bluetonella kyllä näyttää olevan aika hirmuinen valikoima. Taitaa Harry olla utelias etsimään rakentajan rajojaan.
Nettisivuissa on mielestäni yksi suuri kohta joka kaipaa kehittämistä, nimittäin ääninäytteet. Vaikka vahvistin on hyvä ja soittaja ammattilainen, ei pelkät kielten venytykset, ainakaan minun kaltaiselleni puukorvalle, kerro tarpeeksi. Kaipaisin kunnon riffittelyä erilaisilla kitaroilla: Dusty Road+LP, Ironman+EMG-hevisuunnikas jne. Lisäksi, esim. Lead jr. vahvistimen kohdalla Svilon äänitykset ovat aivan eri tasoa kuin muut sivulta löytyvät. http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-lead-jr-head/

Koska olen Bluetone-touhuissa mukana, enimmäkseen webbipuolella, voinen kommentoida tähän hieman. Tuo ääninäytepuoli on tiedostettu ja sitä pyritään kehittämään. Ääninäytteiden tekeminen vaatii aina sen, että saadaan joku ne paikan päälle soittamaan ja Vesa Kääpä on kunnostautunut tässä hommassa hienosti. Bluetonen vahvistinvalikoima vaan on aika laaja ja kattaa niin monta musiikkigenreä, että on perusteetonta olettaa yhden soittajan hoitavan kaikki musiikkigenret täydellisesti. Toisin sanoen, jokainen kitaristi soittaa mieluiten niitä juttuja, mitä osaa ja Kääpä on omassa genressään rautainen ammattilainen.

Bluetonen malliston laajentuessa äänipätkiä tullaan todennäköisesti tekemään useamman ihmisen voimin. Esim. meikäläiseltä tulee tässä lähitulevaisuudessa Ironman-pätkiä ja Svilo on myös äänitellyt hienoja demoja. Tuo EMG-idea on itse asiassa hyvä, pitääpä kysäistä kaverilta kitara lainaan noita äänityksiä varten.

Ääninäytteet eivät ole ainut asia, mitä Bluetone on lähdössä kehittämään, so stay tuned... :)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
AngieRainbow
19.10.2012 23:08:12 (muokattu 19.10.2012 23:10:32)
Kenis: Perhana sentään! Nyt näkyy olevan Bluetonen Dusty Road torilla. Onko kellään kokemuksia tuosta mallista? Onko hintansa väärti? Olen jo pidempään seuraillut noita Bluetonen laitteita, mutta en ole vielä päässyt missään kokeilemaan.

-Kenneth

Olen soittanut sekä nuppi, että combo versiona ja kyllä se vaan on hyvä.

Jos Marshall saundimaailma miellyttää, niin mielestäni jäsen jniska:lla on helvetin edullisella hintapyynnöllä hyvä Bluetone nuppi torilla, joka kannattaa myös tsekata. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=685820

Itse en henkilökohtaisesti mielellään maksa käytetystä Bluetonesta lähes uuden hintaa, koska Harry antaa uuden Bluetonen ostajalle vahvistimeen 10 vuoden takuun. Mun mielestä, jos käytetty maksaa pari sataa vähemmän kuin uusi, niin silloin jo se takuu on sen hinnan arvoinen ja lisäksi saa itse valita ihan jokaisen speksin toleksin väriä ja tekstin fonttia myöten. Tietty joutuu venttaan sen toimitusajan.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Laulava Kylätohtori
19.10.2012 23:18:43
AngieRainbow: Itse en henkilökohtaisesti mielellään maksa käytetystä Bluetonesta lähes uuden hintaa, koska Harry antaa uuden Bluetonen ostajalle vahvistimeen 10 vuoden takuun. Mun mielestä, jos käytetty maksaa pari sataa vähemmän kuin uusi, niin silloin jo se takuu on sen hinnan arvoinen ja lisäksi saa itse valita ihan jokaisen speksin toleksin väriä ja tekstin fonttia myöten. Tietty joutuu venttaan sen toimitusajan.

Samaa mieltä. Toki Bluetonessa se takuu ei taida olla ihan yhtä tärkeä kuin Bugerassa...

Edelleen kuumottaisi tuo Dusty Road, mutta combona. Nykyisillä vehkeilläkin saa loistosoundia, mutta vaihto loistavasta cleanista loistavaan säröön ei vain onnistu yksi kanavaisilla vahvareilla lennosta. Ei edes pedaaleilla, koska eq-puolella joutuu tekemään niin suuria säätöjä. Toki kompromissejä tekemällä, mutta kuka niitä nyt tahtoisi tehdä?

Jos myisi tuon DRRI:n, muutaman spedun ja vielä säästäisi vähän niin ehkä sellaisen voisi saada ostettua kohtuullisen nopealla aikataululla. Ja uutena - tahdon itse valita nupit ym. tilpehöörit...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kenis
19.10.2012 23:46:26
AngieRainbow: Olen soittanut sekä nuppi, että combo versiona ja kyllä se vaan on hyvä.

Jos Marshall saundimaailma miellyttää, niin mielestäni jäsen jniska:lla on helvetin edullisella hintapyynnöllä hyvä Bluetone nuppi torilla, joka kannattaa myös tsekata. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=685820

Itse en henkilökohtaisesti mielellään maksa käytetystä Bluetonesta lähes uuden hintaa, koska Harry antaa uuden Bluetonen ostajalle vahvistimeen 10 vuoden takuun. Mun mielestä, jos käytetty maksaa pari sataa vähemmän kuin uusi, niin silloin jo se takuu on sen hinnan arvoinen ja lisäksi saa itse valita ihan jokaisen speksin toleksin väriä ja tekstin fonttia myöten. Tietty joutuu venttaan sen toimitusajan.

Okei, kiitos. Tosta saa varmasti tingittyä hinnasta pois. Ja jotenkin mä uskon, että jos jotkut laitteet ovat luotettavia, niin nuo varmasti ovat.
Että se takuu ei sinänsä huoleta :)
Noita Dusty Roadeja en ole usen nähnyt myynissä. Ehkä ovat sitten aina menneet nopeasti kaupaksi..
"Du kom, du såg, vi var sanning!" "Tulit, näit, me olimme totuus!" R.I.P Carl Eugen Von Arbin-Saaristo (1978-2009). Kom igen!
Laulava Kylätohtori
23.11.2012 12:41:33
TTV: CS oli just tätä varten kehitetty :-) Mietin tota fonttia pitkään ja päädyin tuohon yksinkertaisen kauneuden takia.

Miten tuo CS-fontti on toiminut? Saa hyvin selvää hämyisillä ja savuisilla keikkalavoilla?

Arial on hyvä, mutta olen alkanut miettimään, jos kuitenkin tuo CS... ?
klobasa
23.11.2012 13:00:27
Comic sans toimii tosi hyvin kontrollipaneelin fonttina. Vähän kuin ketsuppi ja soijakastike riisipuuron päällä...
TTV
23.11.2012 17:04:46
Laulava Kylätohtori: Miten tuo CS-fontti on toiminut? Saa hyvin selvää hämyisillä ja savuisilla keikkalavoilla?

Arial on hyvä, mutta olen alkanut miettimään, jos kuitenkin tuo CS... ?

Kotonahan tuota vain käyttelen, joten erittäin hyvin toimii. Säädöt ovata kerran laitettu kohdilleen, niin ainoa nappi mihin kosken on Power :-) Fontilla ei niin isoa merkitystä ole kuin esim. sen värillä taustaan nähden tai sen koolla, joten ota rohkeasti se mikä miellyttää omaa silmääsi. Vahvistin tulee kuitenkin niin tutuksi, että et itse tarvi mitään tekstejä saundin ruuvaamiseen
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
23.11.2012 19:02:53
pmu: Comic sans toimii tosi hyvin kontrollipaneelin fonttina. Vähän kuin ketsuppi ja soijakastike riisipuuron päällä...

Tyhmempi voisi kuvitella, että et tykkää comic sansista... ;)

TTV: Kotonahan tuota vain käyttelen, joten erittäin hyvin toimii. Säädöt ovata kerran laitettu kohdilleen, niin ainoa nappi mihin kosken on Power :-) Fontilla ei niin isoa merkitystä ole kuin esim. sen värillä taustaan nähden tai sen koolla, joten ota rohkeasti se mikä miellyttää omaa silmääsi. Vahvistin tulee kuitenkin niin tutuksi, että et itse tarvi mitään tekstejä saundin ruuvaamiseen

Näinpä, toi on kyllä tyylikäs, mutta tällä kertaa arial, seuraavaksi sitten comic sans...
Kuha
23.11.2012 19:22:45

Laulava Kylätohtori: Tyhmempi voisi kuvitella, että et tykkää comic sansista... ;)

Näinpä, toi on kyllä tyylikäs, mutta tällä kertaa arial, seuraavaksi sitten comic sans...

Mieluummin vaikkapa "haettenschweiler", joka mukailee Silverface Fenkun fonttia:

http://vintageamps.com/plexiboard/viewtopic.php?f=8&t=99425
Metalkallo
02.08.2016 18:48:33 (muokattu 02.08.2016 18:50:11)
Niin...

Onkos kellään tiedossa mitään 1000e tai alle olevaa hyvää point-to-point vahvistinta? Vois näitäkin selailla jos löytyisi joku hyvä, koska point-to-point olisi helpompi korjailla jos tulisi vikaa. Taitavat jäädä todella pienitehoisiin nuo halvemmat. Käytettynä tietty voi liikkua joitakin, mutta mitä kaikkia on ylipäätänsä olemassa?
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
TTV
02.08.2016 18:56:41
Metalkallo: Niin...

Onkos kellään tiedossa mitään 1000e tai alle olevaa hyvää point-to-point vahvistinta? Vois näitäkin selailla jos löytyisi joku hyvä, koska point-to-point olisi helpompi korjailla jos tulisi vikaa. Taitavat jäädä todella pienitehoisiin nuo halvemmat. Käytettynä tietty voi liikkua joitakin, mutta mitä kaikkia on ylipäätänsä olemassa?

No oiskos tässä sopiva?

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1165218
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
oksatboys
02.08.2016 18:59:49

Metalkallo: Niin...

Tarkoitatko p2p:llä nyt sitä että käytetään turrettia vai kasataan ns. harakanpesä korkeintaan muutamaa tukirimaa käyttäen? Sanoisin kyllä että se on melko sama korjauksen helppouden kannalta kummin on tehty. Turretti usein on siistimpi ja siten helpompi. Myöskään piirilevyt eivät mun mielestä ole niin kauheita vs. turret tai p2p kuin (täällä) väitetään.

Syy miksi noita p2p vehkeitä pidetään helppoina korjata on varmaankin niiden yksinkertaisuus: on hieman helpompaa etsiä ja korjata vika yksinkertaisesta vehkeestä jossa on 10 komponenttia kuin kolmikanavaisesta vahvistimesta jossa jo potikoita on 10 kpl... Noita jälkimmäisiä nyt ei hullukaan tee harakanpesänä.
Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille.
Metalkallo
02.08.2016 19:19:53 (muokattu 02.08.2016 19:20:17)
oksatboys: Tarkoitatko p2p:llä nyt sitä että käytetään turrettia vai kasataan ns. harakanpesä korkeintaan muutamaa tukirimaa käyttäen? Sanoisin kyllä että se on melko sama korjauksen helppouden kannalta kummin on tehty. Turretti usein on siistimpi ja siten helpompi. Myöskään piirilevyt eivät mun mielestä ole niin kauheita vs. turret tai p2p kuin (täällä) väitetään.

Syy miksi noita p2p vehkeitä pidetään helppoina korjata on varmaankin niiden yksinkertaisuus: on hieman helpompaa etsiä ja korjata vika yksinkertaisesta vehkeestä jossa on 10 komponenttia kuin kolmikanavaisesta vahvistimesta jossa jo potikoita on 10 kpl... Noita jälkimmäisiä nyt ei hullukaan tee harakanpesänä.

No varmaa turrettia jos se on parempi. Sitä mitä bluetonella käytetään tarkoitan varmaan. Mulla nyt ei ole kokemusta point-to-pointista itselläni, tuo korjauksen helppous lähinnä kiinnostaa noissa.

Tuo dusty road olisi varmaan hyvä, mutta myyjä kaukana, ei lähetä ja ei olisi tuohon rahaa juuri nyt muutenkaan vielä. Ja se on vielä nuppi, itse etsisin comboa.
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)