Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Natural finish -pintakäsitellyn kitaran hoitaminen?
1
terolt
19.10.2012 17:45:26 (muokattu 19.10.2012 17:46:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittohistoriani paras lankku Caparison on siis Natural. Tuon kitaran hankkimisen jälkeen soittotuntien määrä on taas todella pitkästä aikaa nousujohteinen. Käytännössä ole sillä nyt vetänyt kaikki keikat viimeisen parinkuukauden aikana; rauhallisten slovareiden ja punkrokin kautta ärmyörmyyn. Ja lavalla toki tulee välillä hikoiltua. Naturalissa on vain ohuenohuen lakkakerros, mutta kauanko se kestää mun suoloja, dontnou..Vaikka ensisijaisesti keppi onkin minulle työväline, niin silti ennemmin sitä huvittaisi katsella tulevaisuudessa samassa kuosissa. Relicit on asia erikseen.
 
Netin syövereitä katsastelin ja monen montaa eri plaatua öljyjä tuli esiin, mutta samalla "kiivasta" taistelua puolesta ja vastaan. Jossain tökötissä on jonkun mielestä liikaa kemiallisia aineita, jonkun mielestä ei taas haittaa. Jollakin on "satavarma" tökötti ja toinen taas heittää kepillä vettä. Sitruunaöljy on vissiin se yleisin, mutta kaiketi enemmän käytetty otelaudassa? Mikä VARMASTI hoitaisi koko rungon ilman vaaraa?
 
-Tero
 
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
oiva tumpeloinen
19.10.2012 17:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sulla on lakkapinta kitarassa, ei siihen paljon öljyjä kannattaa työntää. Lakka sulkee puupinnan, eikä öljyt imeydy puuhun, vaan sun hihoihin, jos et sitä pyyhi heti pois.
 
Jos taasen kitarassa on öljyt pinnassa, tai haluaa ottaa lakat pois, niin danish oil oli oikein toimivaa tököttiä, kun sitä aikoinaan oman kitarani pintaan vedin.
terolt
19.10.2012 21:38:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia selvä. Mä sitten olin vain suurennellut mielessäni tämän vakavuuden. Eiköhän tuo kestä. Teemmä sitten ratkaisuja vasta, jos jotain näkyvää alkaa ilmetä.
 
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
P-man
19.10.2012 22:02:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiinnosta kyselen et mikä Caparison sulla on? :)
 
terolt
19.10.2012 22:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Ihan mielenkiinnosta kyselen et mikä Caparison sulla on? :)
 
Dellinger 7. Rakkautta ensisilmäyksellä =)
 
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
P-man
20.10.2012 08:35:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

terolt: Dellinger 7. Rakkautta ensisilmäyksellä =)
 
Tuo on kyl parhautta superstratojen saralla! Sulla on siis öljytty viimeistely siinä. Mä öljysin oman Dellingerin bodya Dunlopin otelauta öljyllä. Puolenvuoden välein 5min operaatio riittää pitämään bodyn kuosissa.
 
KUNU
20.10.2012 08:59:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

terolt: Dellinger 7. Rakkautta ensisilmäyksellä =)
 
Itsellä ollut 6-kielinen versio ja mukava keppihän tuo oli. Itellä ei kahden vuoden aikana tarvinut tehdä mitään bodylle. Naturelli viimeistely/öljytty on erittäin kiva soitettava eikä käsi tahmaa vaikka kuinka hikoilisikin. (Satiini lakattu Mahonki Suhr Modern tulleepi ensi kuussa)
 
The Ultimate HorseFace
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «