Aihe: The Beatles
1 2 3 4 5119 120 121 122 123199 200 201 202 203
juici
19.10.2012 18:19:43

Helpiä ja Rubber Soulia aina ylistetään mutta minusta esim. Tell Me What You See ja The Word ovat keskitasoa selvästi huonompia. Wait -kappaleesta voi olla toki montaa mieltä, jos se ei kelvannut Helpille niin miksi se onko se sitten Rubberilla vain täytebiisinä.

A Hard Days Night on myös minun lempilevyni, mutta When I Get Home jotenkin laahaa siellä Things We Said Todayn ja You Can't Do Thatin välissä.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
JIRPPI
19.10.2012 18:26:30
Rubber Soulin ylivoimaisesti heikoin biisi on Run For Your Life.
"Itse olen pohtinut asiaa naisen logiikalla ja mielestäni syynä on ihmisen ahneus. Öljyä pumpataan surutta ja saman koostumuksen omaavaa täyteainetta ei pumpata tilalle. Tämän takia syntyy maan sisälle epätasapaino, joka panee mannerlaatat liikkumaan." -
Number 9
19.10.2012 18:28:02
velipesonen: 1. HUONOIMMAT-KOKOELMA

Mennään vanhan LP:n keston mukaan.

Love You To
Ballad of John And Yoko
Don't Bother Me
Revolution 9
Old Brown Shoe
Dig It

Love Me Do
I Need You
Old Brown Shoe
Eight Days a Week
It's All too Much
Thank You Girl
I Don't Want to Spoil the Party
Only a Northern Song

Tässä on neljätoista erilaista kappaletta, jotka nyt tuntuvat minusta niiltä neljältätoista huonoimmalta jos coverit ja postuumit jätetään tarkastelun ulkopuolelle. Nämä ovat mielestäni myös laatumielessä keskenään hyvin erilaisia kappaleita. Mitään muuta yhdistävää tekijää näille en löydä kuin että ne ovat 14 viimeisintä 195 kappaleen joukossa, siis sijat 182. - 195.

2. KESKIMMÄISIMMÄKSI PARHAIN

We Can Work It Out.

I Dont Want to Spoil the Party on hieno kappale, samoin Dont Bother Me.
Love Me Do on hieno, samoin I Need You. Muuten listasi on aika hyvä.
Kuvaavaa on että nyt julkaistuna se olisi vuosikymmenen paras levy. Tai ainakin parhaita.
Inhoatko Old Brown Shoeta niin paljon, että se on kaksi kertaa?
Kappaleessa on hieno bassokuvio.

Thank You Girl on ainoa biisi missä Biitles sortui siihen keveyteen, mistä sitä toisinaan syytetään.
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
Marlowe
19.10.2012 18:28:52
velipesonen: Välihuuto: Mr. Moonlight ei ole Beatlesin oma biisi. Kelpuutetaanko Huonoimmat-listalle muitakin kuin omia biisejä? Jos näin on niin tehtävä käy joko helpommaksi tai vaikeammaksi.

Kun listalla on sellainen, niin eikös se tarkoita, että kelpuutetaan...?
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Number 9
19.10.2012 18:30:02
JIRPPI: Rubber Soulin ylivoimaisesti heikoin biisi on Run For Your Life.

Sanat ovat jotenkin...lapselliset?

Pidän kappaleesta Wait paljon.
Please, dont wake me, no, dont shake me, leave me where i am, im only sleeping -John Lennon Are you sleeping? Brother John? -Brian Wilson
velipesonen
19.10.2012 18:43:29

Number 9: Inhoatko Old Brown Shoeta niin paljon, että se on kaksi kertaa?
Kappaleessa on hieno bassokuvio.

No jopas jotakin aina sattuu kun tapahtuu. Nämä ovatkin siis vain kolmetoista huonointa mielestäni. Laitetaan se eohS nworB dlO sinne levyn ykköspuolelle hämäyksen vuoksi takaperin.

Royals teki saman tempun Spring '76 levyllään, ensin tulee High ja lopuksi hgiH. Olisi ollut vielä parempi jos olisivat pistäneet sen väärin päin menevän biisin heti aa-ykköseksi. Mutta sitten olisivat c-kasettikuuntelijat alkaneet kantaa kassuja takaisin kauppoihin.
A man with lots of uncorrected personality traits.
jra
19.10.2012 19:36:31 (muokattu 19.10.2012 19:38:03)
Jos saksankieliset versioinnit jätetään pois, niin oikeastaan omalla "Kaikkien aikojen huonoimmat Beatles-biisit" -LP:llä olisi yksi biisi, vaikka sitten x 12, jotta kuluttaja saisi rahoilleen vastinetta, eli Thank You Girl. Tuo on ainoa Beatles-kappale joka ei ole koskaan hahmottunut, vaan kuulostaa aina vaan siltä että noin neljä palikkaa on heitetty samaan palapeliin ajattelematta ollenkaan miten mahtavat sopia toisiinsa.

Joku Revolution 9 tai Don't Bother Me ovat hittejä ja klassikkoja ko. tekeleeseen verrattuna, ja sopivassa mielentilassa toimivat. Muistaakseni olen tätä jo aikaisemminkin tarjonnut ja silloin oli puhetta että TYG olisi jonkilainen prototyyppi, jossa kokeiltiin myöhemmin huomattavasti jalostuneempina uudelleen syntyneitä ideoita.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Number 9
19.10.2012 19:38:21
jra: Jos saksankieliset versioinnit jätetään pois, niin oikeastaan omalla "Kaikkien aikojen huonoimmat Beatles-biisit" -LP:llä olisi yksi biisi, vaikka sitten x 12, jotta kuluttaja saisi rahoilleen vastinetta, eli Thank You Girl. Tuo on ainoa Beatles-kappale joka ei ole koskaan hahmottunut, vaan kuulostaa aina vaan siltä että noin neljä palikkaa on heitetty samaan palapeliin ajattelematta ollenkaan miten mahtavat sopia toisiinsa.

Joku Revolution 9 tai Don't Pass Me By ovat hittejä ja klassikkoja ko. tekeleeseen verrattuna, ja sopivassa mielentilassa toimivat. Muistaakseni olen tätä jo aikaisemminkin tarjonnut ja silloin oli puhetta että TYG olisi jonkilainen prototyyppi, jossa kokeiltiin myöhemmin huomattavasti jalostuneempina uudelleen syntyneitä ideoita.

Mitä ideoita?
jra
19.10.2012 19:52:28
Number 9: Mitä ideoita?

Ikävä kyllä ei harmainta aavistustakaan. Yritin haulla etsiä milloin tuosta kappaleesta on ollut aikaisemmin puhetta, mutta eipä löytynyt sellaista analyysia mitä muistelin. Olisiko ollut sitten jotain M.netin ulkopuolisia valaistumisen hetkiä?
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Number 9
19.10.2012 20:00:36
jra: Ikävä kyllä ei harmainta aavistustakaan. Yritin haulla etsiä milloin tuosta kappaleesta on ollut aikaisemmin puhetta, mutta eipä löytynyt sellaista analyysia mitä muistelin. Olisiko ollut sitten jotain M.netin ulkopuolisia valaistumisen hetkiä?

Kappaleen osat eivät sovi yhteen, huuliharppu kuulostaa päälleliimatulta, laulussa on lopussa, vai onko, joku efekti, melodia on kuin pahimmasta pop-biisistä, sanat kliseisintä settiä mitä saa aikaan, Lennon laulaa huonosti, mielistilevevästi ym ym.
Biisi on kuin parodia alkukauden Biitlesistä.

Mitä näistä ideoista Biitles käytti myöhemmin?
Number 9
19.10.2012 21:06:29
velipesonen: Minä se olin joka väitin että Thank You Girlin sisältä tulee She Loves You, neronleimausten neronleimaus. Kuunnelkaa kappaleet peräjälkeen sillä korvalla, vaikka kahdesti.

Voi olla- tai sitten ei. Minä en näistä ymmärrä. Mutta Thank You Girl on, kai, Johnin sävellys päosin(?), eikö She Loves You:n alkuperäinen idea ole Paulin (vaikka onkin yhdessä työstetty).
velipesonen
19.10.2012 22:40:12

Number 9: Voi olla- tai sitten ei. Minä en näistä ymmärrä. Mutta Thank You Girl on, kai, Johnin sävellys päosin(?), eikö She Loves You:n alkuperäinen idea ole Paulin (vaikka onkin yhdessä työstetty).

Beatles olikin nelipäinen hirviö (Mick Jagger).

Katso niitä sointuja. Thank You Girl on vähän kuin litteä aavistus She Loves Yousta.
Number 9
19.10.2012 22:53:23
velipesonen: Beatles olikin nelipäinen hirviö (Mick Jagger).

Katso niitä sointuja. Thank You Girl on vähän kuin litteä aavistus She Loves Yousta.

Kuunneltuani niitä ymmärrän mitä ajat takaa. Mutta minua kappaleessa häiritsee eniten sanat jotka ovat kamalaa settiä.
Tuo on kyllä Jaggerilta hyvin kiteytetty.
baron
20.10.2012 16:25:28

Mun jazzmaikka antoi mulle kotiläksyksi vanhan jazz-stankun "Sweet Georgia Brown".
Vilkaisin Spotifya löytääkseni miten oikeat muusikot piisin tulkitsee.
Yllätyksekseni eka osuma oli Beatlesien versio piisistä.
Vaikka oon Beatles-fani 60-luvulta niin en ole tiennyt että hekin ovat tehneet sen.
1. Musta versio on ihan kiva uusine sanoituksineenkin:-)
2. Voisko säikeen Beatles-tietäjät valistaa mua piisin taustoista?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
velipesonen
20.10.2012 17:48:56

baron: 2. Voisko säikeen Beatles-tietäjät valistaa mua piisin taustoista?

En ole Beatles-tietäjä mutta biisivalinnat olivat Bert Kaempfertin. Täähän nyt on niitä trad-jazzin kaikkein puhkikulutetuimpia biisejä, oli jo silloin tietenkin.

Olenkin Beatles-arvaaja ja arvaan että Kaempfert halusi kierrättää vanhaa tuttua biisimateriaalia twist-muodossa, twist oli tuolloin (kesällä 61) rautalangan ohella kuuminta hottia. Oletettavasti natiivi-englanninlaulajasta oli apua eikä saksalaiset bändit oikein tainneet svengata. Siksi kai Sheridan ja Beatles.
Number 9
20.10.2012 17:58:34
baron: Mun jazzmaikka antoi mulle kotiläksyksi vanhan jazz-stankun "Sweet Georgia Brown".
Vilkaisin Spotifya löytääkseni miten oikeat muusikot piisin tulkitsee.
Yllätyksekseni eka osuma oli Beatlesien versio piisistä.
Vaikka oon Beatles-fani 60-luvulta niin en ole tiennyt että hekin ovat tehneet sen.
1. Musta versio on ihan kiva uusine sanoituksineenkin:-)
2. Voisko säikeen Beatles-tietäjät valistaa mua piisin taustoista?

Löytyy CD:ltä Early Beatles Tapes tjsp. Mulla on se. Siinä on 12 (muistaakseni) näitä biisejä joita Biitles äänitti Sheridanin kanssa. On hyvä levy se.
Ymmärrän kyllä mitä Lennon ajoi takaa kun sanoi Biitlesin olleen parhaimmillaan Hampurissa.
Number 9
20.10.2012 18:22:56
Tuli Harrisonin My Sweet Lord radiosta, hyvä biisi, mutta alkoi Spector taas vituttamaan.
Loijaa
20.10.2012 18:35:36

JIRPPI: Rubber Soulin ylivoimaisesti heikoin biisi on Run For Your Life.

Rubber Soulilla ei ole heikkoa biisiä..
we want the world and we want it now
Number 9
20.10.2012 18:49:25
Loijaa: Rubber Soulilla ei ole heikkoa biisiä..

Totta, mutta Run For Your LIve on vähiten hyvä niistä.

Biisinä hyvä, mutta sanoitus on lapsellinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)