Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarapaja
1 2 3 4 5 6 7
Wimbero
19.10.2012 14:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole tullut juurikaan tälle palstalle kirjoiteltua, lähinnä olen tyytynyt lueskelijan rooliin mutta äsken pamahti päähän jotain jonka ajattelin vuodattaa tässä muillekin :)
 
Eli äsken kun taas kerran avasin Kitarapajan sivut ja selailin käytettyjen sähkökitaroiden listaa bongasin muutamankin "vanhan tutun" eli arvokkaamman kitaran joka on jossain vaiheessa pyörinyt M.netin torilla ja näemmä lopulta, kun ostajaa ei ole löytynyt, päätynyt vaihtoon/myyntiin/myyntitilille Pajalle. Näin äkkisältään jos haluaa sormella osoitella rumasti niin mieleen tulee mm. tuo pelham blue SG Junior, FGW Paisley flygari, Lottosen Lespa jne. jne.
 
Mietin vain että onko tuo Kitarapaja tosiaan niin paljon tehokkaampi myyntifoorumi että hiemankin hintavampi soitin on järkevämpää viedä sinne kuin roikottaa täällä torilla? Toki jotkut innokkaat tekevät molempia yhtäaikaa mutta soittimen Pajalle myynti näyttää olevan hyvin yleinen ratkaisu vaikka siinähän tulee kyllä itselle soittimen arvossa turpiin oikein kunnolla: viralliset hyvitysluvuthan ovat 60% arvosta jos myy suoraan ja 70% arvosta hyvitystä kun ottaa vaihdokin/vaihdokkeja (joissa taas on kate päällä eli tod.näk. vielä huonompi kauppa näin rahallisesti kuin tuo myyminen).
 
Itse muutamankin arvokkaamman soittimen/välineen myyneenä ei ole kyllä juuri ollut houkutusta viedä omia vehkeitään Pajalle (onpa härski kaiku tuossa lauseessa). Mitä mieltä muut ovat? Ajatuksia/kokemuksia asiasta kiitos! :)
 
edenbeast
19.10.2012 15:10:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarapaja on helppo kanava myydä, vie vain soittimen sinne unohtaa koko homman. Toisaalta kitarapaja antaa takuun myös myymilleen käytetyille tuotteille joten tietenkään sitä ei ilmaiseksi tehdä. Enkä ole töissä kitarapajassa :) Toisin sanoen, jos itsellä ei ole viitseliäisyyttä niin tuo on hyvä kanava. Paremmin kyllä tienaa kun myy suoraan, se on totta.
 
FensonGibder
19.10.2012 15:17:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kait se on niin, että jos jatkuvasti on kitaraa kierrossa, niin itse kannattaa hoitaa homma ilman välikäsiä.
 
Kitarapajan (tai minkä tahansa muun kaupan) kate on sitä luokkaa, että yksittäiskaupoissa tuo on yksi ja hailee, mutta jos sen kertoo kahdellakymmenellä kitarakaupalla, niin auts..
 
Riffi, nyt.
AngieRainbow
19.10.2012 15:17:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wimbero: Eipä ole tullut juurikaan tälle palstalle kirjoiteltua, lähinnä olen tyytynyt lueskelijan rooliin mutta äsken pamahti päähän jotain jonka ajattelin vuodattaa tässä muillekin :)
 
Eli äsken kun taas kerran avasin Kitarapajan sivut ja selailin käytettyjen sähkökitaroiden listaa bongasin muutamankin "vanhan tutun" eli arvokkaamman kitaran joka on jossain vaiheessa pyörinyt M.netin torilla ja näemmä lopulta, kun ostajaa ei ole löytynyt, päätynyt vaihtoon/myyntiin/myyntitilille Pajalle. Näin äkkisältään jos haluaa sormella osoitella rumasti niin mieleen tulee mm. tuo pelham blue SG Junior, FGW Paisley flygari, Lottosen Lespa jne. jne.
 
Mietin vain että onko tuo Kitarapaja tosiaan niin paljon tehokkaampi myyntifoorumi että hiemankin hintavampi soitin on järkevämpää viedä sinne kuin roikottaa täällä torilla? Toki jotkut innokkaat tekevät molempia yhtäaikaa mutta soittimen Pajalle myynti näyttää olevan hyvin yleinen ratkaisu vaikka siinähän tulee kyllä itselle soittimen arvossa turpiin oikein kunnolla: viralliset hyvitysluvuthan ovat 60% arvosta jos myy suoraan ja 70% arvosta hyvitystä kun ottaa vaihdokin/vaihdokkeja (joissa taas on kate päällä eli tod.näk. vielä huonompi kauppa näin rahallisesti kuin tuo myyminen).
 
Itse muutamankin arvokkaamman soittimen/välineen myyneenä ei ole kyllä juuri ollut houkutusta viedä omia vehkeitään Pajalle (onpa härski kaiku tuossa lauseessa). Mitä mieltä muut ovat? Ajatuksia/kokemuksia asiasta kiitos! :)

 
Mulla on ihan saman suuntaisita ajatuksia. Paja on ihan asiallinen paikka ja olen sieltä itsekin yhden straton ostanut. En kuintenkaan helvetissä myisi niille mitään, koska antavat niin huonon hinnan. Tämä on tietysti ymmärrettävää, koska he elävät toiminnallaan.
 
Jos oma tuote ei mene millään torilla kaupaksi, niin kannattaa alentaa sen hintaa tuntuvasti ja silti saa enemmän, kuin jos myisi Pajalle.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Artist
19.10.2012 15:23:46 (muokattu 19.10.2012 15:24:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla myymisessä on aina se oma vaivansa kaikkien testaajien, kyselijöiden ynnä muiden kanssa, eikä kaikilla ole sellaiseen aikaa tai viitseliäisyyttä.
 
Toisekseen varsinkin harvinaisemmissa kepeissä se, että tuotetta myy liike (vaikkakin myyntitilissä toisen lukuun) tuo tiettyä kredibiliteettiä hommaan, helpommin tulisi itsekin arvokitara ostettua liikkeestä kuin yksityiseltä.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
balanced1
19.10.2012 15:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mulla on ihan saman suuntaisita ajatuksia. Paja on ihan asiallinen paikka ja olen sieltä itsekin yhden straton ostanut. En kuintenkaan helvetissä myisi niille mitään, koska antavat niin huonon hinnan. Tämä on tietysti ymmärrettävää, koska he elävät toiminnallaan.
 
Jos oma tuote ei mene millään torilla kaupaksi, niin kannattaa alentaa sen hintaa tuntuvasti ja silti saa enemmän, kuin jos myisi Pajalle.

 
Ei välttämättä. Itse kauppasin Masterbuilt stratoa turhaan muutamia kuukausia hintaan 2000€ ja päädyin laittamaan kitarapajalle myyntiin ja hinnaksi sovittiin 2600€, joka oli alakanttiin, mutta halusin sen menevän kaupaksi nopeasti.
Kitara meni kolmessa viikossa kaupaksi ja provikoiden jälkeenkin minulle jäi enemmän kuin mitä pyysin aluksi. Olen muutaman kitaran ostanut sieltä ja kaikki toimi todella asiantuntevasti ja mutkitta.
Kaverille tilasin joskus straton sieltä puhelimen kautta ja se oli kaikkea muuta kuin piti. Palautin sen samantien ja rahat palautettiin tilille, mutta postikulut jäivät kaverin maksettaviksi, ihan reilua kuitenkin vielä. Se jäi harmittamaan, kun ei annettu puhelimessa selitystä, miksei kitarassa olevista lommoista kerrottu vaikka kysyin moneen kertaan ulkoisesta kunnosta.
´Minulle kitarapaja on arvostuksessa plussan puolella kuitenkin vielä.
 
klobasa
19.10.2012 15:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow:
Jos oma tuote ei mene millään torilla kaupaksi, niin kannattaa alentaa sen hintaa tuntuvasti ja silti saa enemmän, kuin jos myisi Pajalle.

 
En tiedä pitääkö tämä paikkaansa täällä mnetissä, mutta tuolla muualla internet maailmassa tulee esiin mentaliteetti, että ei myydä toiselle yksityiselle edes siihen hintaan mitä saisi liikkeessä vaihdossa. Tätä en kyllä ymmärrä ollenkaan.
 
Mielummin annetaan samalla rahalla liikkeeseen kuin, että annetaan jollekin onnelliselle yksityisihmiselle tosi hyvä diili.
 
AngieRainbow
19.10.2012 16:10:16 (muokattu 19.10.2012 16:10:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Ei välttämättä. Itse kauppasin Masterbuilt stratoa turhaan muutamia kuukausia hintaan 2000€ ja päädyin laittamaan kitarapajalle myyntiin ja hinnaksi sovittiin 2600€, joka oli alakanttiin, mutta halusin sen menevän kaupaksi nopeasti.
Kitara meni kolmessa viikossa kaupaksi ja provikoiden jälkeenkin minulle jäi enemmän kuin mitä pyysin aluksi. Olen muutaman kitaran ostanut sieltä ja kaikki toimi todella asiantuntevasti ja mutkitta.
Kaverille tilasin joskus straton sieltä puhelimen kautta ja se oli kaikkea muuta kuin piti. Palautin sen samantien ja rahat palautettiin tilille, mutta postikulut jäivät kaverin maksettaviksi, ihan reilua kuitenkin vielä. Se jäi harmittamaan, kun ei annettu puhelimessa selitystä, miksei kitarassa olevista lommoista kerrottu vaikka kysyin moneen kertaan ulkoisesta kunnosta.
Minulle kitarapaja on arvostuksessa plussan puolella kuitenkin vielä.

 
No joo. Ei toimi tietenkään ihan aina. Joskus on kyse vain siitä, että kukaan ei juuri nyt tarvitse/halua myymääsi tuotetta, eli tuurillakin on osuutensa tässä asiassa.
 
Ai saatana, kun olisin silloin ollut etsimässä stratoa, kun myit torilla Masterbuilt yksilöä. No, erittäin hyvän cutstom shopin sain silti.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
LaMotta
19.10.2012 16:27:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarapaja on se paikka, johon yleensä tulee kilautettua jos on pitänyt saada Gibsoneita koskevaa nippelitietoa.
 
Vuonna 1984 - NYT
oiva tumpeloinen
19.10.2012 16:39:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: Kitarapajan (tai minkä tahansa muun kaupan) kate on sitä luokkaa, että yksittäiskaupoissa tuo on yksi ja hailee, mutta jos sen kertoo kahdellakymmenellä kitarakaupalla, niin auts..
 
Riippunee yksittäiskaupastakin, miten tuon yhden ja haileen haluaa ottaa. Paja ottaa myyntitilimyynnistä 20% palkkion. Eli jos myyt 2000 euron kitaran, ne tilittää sulle 1600 euroa.
 
Toki tapauskohtaista on touhut. Joskus joku saattaa saada paremmin kitarastaan sitä kautta, useimmiten luulen, että ei ihan niin kivasti pääse käymään. Toki vintage-osastolla myynti saattaa helpottua (ja rahaakin voi saada enemmän), kun pajan sivuja seurataan ulkomaita myöden.
 
Itselläni viimeinen kokemus kitaran viemisestä sinne taisi jäädä viimeiseen. Siellä katsottiin vähän happamasti ja heidän mielestään hinnan olisi pitänyt olla sitä luokkaa, että mieluummin olisin pitänyt kepin itse. Ja kun siitä summasta olisi vielä pitänyt provikatkin maksaa. Kohtuullisen pienellä vaivalla sain torilta paremman tarjouksen, kuin mitä Paja olisi halunnut kitaran hintalappuun kirjoittaa. Eli tällä kertaa näin, jatkossakin taidan keskittyä ainoastaan ostamaan sieltä. Mikä varmaan sopii heillekin oikein mainiosti.
Gabe
19.10.2012 17:14:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paja on vaivaton. Itse myymällä saa todennäköisesti enemmän. Jokainenhan se arvottaa omalla kohdallaan. Käytetyn kitaran ostaisin ennemmin pajalta kuin yksityiseltä, siinä on kuitenkin takuut ja se on tarkastettu jne.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
blues guitar
19.10.2012 17:35:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostajan kannalta on kätevää kun pääsee testaamaan samalla kertaa useita eri kitaroita. Siinä ehkä yksi pointti jättää kitara myyntitiliin.
Itsekin olin jo menossa pajalle testaamaan ostomielessä CS Stratoja, en kuitenkaan ehtinyt pajalle asti kun löysin mieluisen pelin jo matkan varrelta. : )
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Alfons Åberg
19.10.2012 18:13:34 (muokattu 19.10.2012 23:54:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinne myyntitiliin viedään varmasti osittain senkin vuoksi, että se on helppoa vaikka turpaansa ottaa, kun heidän katteensa vähentyy siitä rahasta mitä saat käteen.
 
Yhden kalliimman kitaran torilla kesällä myyneenä voin sanoa, että se ei kaikkein miellyttävintä hommaa ole. Vaihtotarjouksia kymmenkunta, yksi pankkiautomaatin mukana tsunamiin huuhtoutunut sankari Salosta ja sitten vielä tein sen virheen, että lähdin kitaraa ulos näyttämään. Voi että mikä Kuningaskuluttaja.
 
"Miksi myyt?"
"Jos myyt siksi että ostat toisenlaisen kitaran niin minkälaisen?"
"Onko tästä joku muu kysellyt?"
"Vertailitko useasta eri yksilöstä?" (täh, ostaako kitaraa vai niitä kitaroita jotka jätin 3 vuotta sitten hyllyyn)
"Minkälaista musiikkia olet soittanut tällä kitaralla?"
"Kuinka vanhat kielet tässä on?"
"Minkä merkkiset?"
 
ym. ym. soittoa lähes kolme varttia, mitä ihmeellisempiä "testejä" mm. lapsteel-asennossa soittoa ja sitten järjetön vinetys kun sai D-kielen särähtämään 2-4 nauhoilta.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
FensonGibder
19.10.2012 19:05:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Riippunee yksittäiskaupastakin, miten tuon yhden ja haileen haluaa ottaa. Paja ottaa myyntitilimyynnistä 20% palkkion. Eli jos myyt 2000 euron kitaran, ne tilittää sulle 1600 euroa.
 
Mjoo, mutta ei torilta saa samaa hintaa kuin pajalta.
 
Todellinen häviö lienee lähempänä puolet tuosta.
 
Ja parisataa taas ei ole kuin viikon prisma-ostokset..
 
Riffi, nyt.
PJS
19.10.2012 20:47:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pajalla on myös kivoi ihmisiä.
 
Peace!
Lunnu
19.10.2012 21:02:03 (muokattu 19.10.2012 21:04:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Pajalla on myös kivoi ihmisiä.
 
...Ei sittenkään mitn
 
Nostalgy is not what it used to be
mattim
19.10.2012 21:09:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: ...Ei sittenkään mitn
 
Oho, mutta alkuperäiessä viestissä oli sen verta asiaa, että kannattaa menna sinne jos on liikaa rahaa tai oikeasti tiedätt mitä haluat ja olet valmis maksamaan oikean hinnan siitä tai jotian. Sedät on olleet hommisssa muutaman vuoden.
 
Lunnu
19.10.2012 21:14:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Oho, mutta alkuperäiessä viestissä oli sen verta asiaa, että kannattaa menna sinne jos on liikaa rahaa tai oikeasti tiedätt mitä haluat ja olet valmis maksamaan oikean hinnan siitä tai jotian. Sedät on olleet hommisssa muutaman vuoden.
 
Sitä en epäile lainkaan. Asiansa tuntevaa porukkaa ovat he.
 
Nostalgy is not what it used to be
Ziggy Bubba
19.10.2012 21:34:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekan "kunnon" kitaran, eli Tokain Breezysoundin ostin tuolta. Hinta oli oikein kohillaan, siitä sai samat kun myi torilla pois. Pari kertaa oon myös säädättänyt/korjauttanut kitaran tuolla, ei mitään valittamista. Ja onhan tuolta muutama pedaali ja Gibsonin varaosakin löytynyt sopuhintaan.
 
Etenkin tämä nuorempi kaveri jakaa oikein mielellään tietotaitoaan. Mikäs sen mukavampaa, noin kitarakauppiaalta. Kivijalkakaupan lisäarvoa on just tuo, sanon minä.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
edenbeast
19.10.2012 22:14:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä sen verran ainakin oulun kitarapajasta että olen oikeasti iloinen että kyseinen pulju tänne tuli. Musiikkikullaksen kanssa ei ole ikinä ollut miellyttävää asioida. Soitin ja tarvike oli ihan ok paikka riippuen kuka oli paikalla :) Pajassa on ollut oikeasti aina mukava asioida jopa ilman mitään sisäpiirin tuttavuuksia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «