Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Järkeä lähteä konservatorioon?
1
AlpoK
17.10.2012 15:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
En nähnyt kysymys/vastaus aiheita, niin ajattelin kirjoittaa aiheen kysymyksestäni.
 
Olen soittanut vuoden sähkörumpuja/akustisia ja olisin kiinnostunut jatkamaan soittoa. Onko minun järkeä vuoden soittokokemukella hakea konservatorioon?
Tietenkin taito on se tärkein asia. Osaan soittaa näitä aloittelijan komppeja, joissa on enemmän bassorumpuilua. Osaan myös mielestäni lukea nuoteista komppeja hyvin. Opettajakin kehui minua hyväksi oppimaan.
 
Kysyn siis sen takia, kun ensi keväänä haku ja mietin, että jos haen sinne, niin alan harjoittelemaan kunnolla soittoa. Siellähän on se pääsykoe, jossa pitää soittaa joku kappale. Siihen olen ajatellut esim. Metallican Nothing else matters tai R.E.M. Losing my religion. Ne on noita kappaleita, joita aluksi soitin ja osaan ne kunnolla. Tämän maakunnan konservatorion genret (meniköhän oikein, no musiikkityylit) ovat pääpainoitettu poppiin ja jatziin, eli jos haluan kunnolla päästä, on minun opetaltava jokin pop/jazz kappale.
 
Omistan omat sähkörummut, eli vapaa-ajalla voin treenata hyvin. Haluan siis vain tietää, että onko kannattavaa minun hakea konservatorioon. En ole opettajalta vielä kehdannut kysyä hänen mielipidettään, mutta yritän jossain vaiheessa.
 
Kiitos vastauksista, odotan innolla niitä. Kysykää jotain, niin koitan selittää.
 
-Alpo
 
hollmi-5
17.10.2012 15:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voithan sinne hakea. Kyllä ne opettajat siellä sitten kertovat, onko sinussa ainesta.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
tomboarmageddon
17.10.2012 15:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa varmaan muutama vuosi treenailla ja soitella.
Yleensähhän niissä on vaatimuksena musiikkiopiston perustason paprut tai vastaavat tiedot ja taidot 3/3 asti siis.(Tai näähän on nykyään jotain a b c d juttuja) Nykyään tosin taso on laskenut älyttömästi joka koulussa, siis se millä pääsee sisään ainakin.
Monet ottaa vauhtia kansanopistoista. Niistä saa hyvää opetusta ja osaavat ohjata siihen suuntaan jos selittää mihin on pyrkimykset. Kauhajoella ja Orivedellä ehkä parhaat musalinjat.
Kurikan ammattikoulussakin voi opiskella oulunkylä popjazz vaatimuksien mukaisesti ja tehdä tutkintoja ammattiopintojen ohessa...
 
Speedy
17.10.2012 16:07:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Yleensähhän niissä on vaatimuksena musiikkiopiston perustason paprut tai vastaavat tiedot ja taidot 3/3 asti siis.(Tai näähän on nykyään jotain a b c d juttuja)
 
PT1, PT 2ja PT3, sitten tulee nuo loput, D, C, B jne.. Tuossa järjestyksessä.. Mutta mainitsemiasi vaaditaan vasta jos hakee ammattiopiskelijaksi. Konservatoriossa voi opiskella myös musiikin perusopetuksen puolella (PETU), jossa juuri nimenomaan suoritetaan nuo PT:t..
 
Eli ehdottomasti kannattaa hakea.. Mutta jos ei pääse, voi se johtua myös siitä, ettei vapaita paikkoja ole, joten ei kannata säikähtää..
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
AlpoK
28.10.2012 20:37:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, on se niin, että konservatorio tulee olemaan hakupaperissa. Harmittaa vain, kun musiikki painoittuu poppiin ja jazziin. Poppihan menee, mutta jazzia en ole soittanut ollenkaan. Pitää alkaa soittelemaan jazzia, kun on vielä 4 kuukautta aikaa hakuun. Tuoltahan vissiin saa muusikon paperit, eli voin soitella vaikka sitten joskus, jos valmistun, sitä mitä haluan?
 
Muuten tietääkö joku, mistä löytyisi jazziin liittyviä kirjoja tai dvd:tä, jossa olisi asiaa rumpujen soitosta? En omista itse mitään kirjoja tai levyjä soittoon liittyen, mutta päätin ottaa niskasta kiinni ja alkaa harjoittelemaan kunnolla.
 
Tankero
28.10.2012 20:39:36 (muokattu 28.10.2012 20:39:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trolli
 
Humppajyrä
dumbass
28.10.2012 23:42:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chickeniä vaan aanukseen (http://www.youtube.com/watch?v=lwhkPSEXs1Q) mahdollisimman tarkalla ja kiireettömällä kompilla niin hyvillä vesillä ollaan. Riippuu toki konsasta, riittääkö se. Helsinki, Oulu ja Jyväskylä lienevät haasteellisimmat.
 
sahkuifk
29.10.2012 02:07:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AlpoK: Joo, on se niin, että konservatorio tulee olemaan hakupaperissa. Harmittaa vain, kun musiikki painoittuu poppiin ja jazziin. Poppihan menee, mutta jazzia en ole soittanut ollenkaan. Pitää alkaa soittelemaan jazzia, kun on vielä 4 kuukautta aikaa hakuun. Tuoltahan vissiin saa muusikon paperit, eli voin soitella vaikka sitten joskus, jos valmistun, sitä mitä haluan?
 
Muuten tietääkö joku, mistä löytyisi jazziin liittyviä kirjoja tai dvd:tä, jossa olisi asiaa rumpujen soitosta? En omista itse mitään kirjoja tai levyjä soittoon liittyen, mutta päätin ottaa niskasta kiinni ja alkaa harjoittelemaan kunnolla.

 
Olette naiviuudessanne törkeän ihailtava ihminen, kenties Heikki?
Mutta asiaan; mene ,pyri ja valmistu niin olet sitten valmis muusikko. Muutamia rumputunteja alan ammattilaiselta voisit ottaa pohjille, tiedät sitten mihin kannattaa keskittyä tiellä musiikin ammattilaiseksi.
 
Kävelin sumussa koulun ohitse.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «