ganesha 14.07.2012 19:52:33 | |
---|
JPQ: Millaisia virtuaali virtuaali instrumentteja ? Logicin omia ja sen kanssa Albino3, Miroslav Philharmonik, ABL Pro ja Arturian Moog-softa. Kaks ensinmainittua eniten käytössä. Space Designerin konvoluutiokaiut rankassa käytössä, mutta sen verran järjen kanssa että laitan muutamaan auxiin parit hyvät reverbit ja ajan raitoja sinne. Tehosyöpöin softasyna on Logicin oma Sculpture - joka on kyllä helvetin hyvä kun sitä oppi käyttämään. Pöytäkone jaksaa pyöritellä enemmänkin, mutta läppärillä CPU alkaa paukkua jos innostuu tuon kanssa liikaa hämmentämään. Stringitaustatkin teen aina niin että yhden Full Orchestran sijaan teen instrumentit omille raidoilleen jonka ajan sitten lopuksi auxiin (en sendeistä vaan output-valikosta; voi säätää volat raitakohtaisesti toisin kun jos grouppais). Elektronisemmissa proggiksissa ainoat audioraidat on useimmiten voksuraidat joita on aika vähän. |
blues guitar 06.08.2012 17:48:07 | |
---|
Ei onnistu maihinnoususta tiedoston lataaminen Macilla. Suorista mp3 linkeistä onnistuu ihan hyvin. Olisko kellään hajua mistä kiikastaa. Käyttiksenä Lion. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Aki 06.08.2012 20:13:33 | |
---|
blues guitar: Ei onnistu maihinnoususta tiedoston lataaminen Macilla. Suorista mp3 linkeistä onnistuu ihan hyvin. Olisko kellään hajua mistä kiikastaa. Käyttiksenä Lion. Mulla onnistuu, käyttiksenä Lion, selaimena uusin Opera ja Safari. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
blues guitar 06.08.2012 20:37:49 | |
---|
Aki: Mulla onnistuu, käyttiksenä Lion, selaimena uusin Opera ja Safari. Mutta siitä ei ole mulle mitään iloa. Miten noi maihinnousun linkit eroaa normaaleista mp3 linkeistä? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Klezberg 06.08.2012 20:47:57 (muokattu 06.08.2012 21:10:53) | |
---|
blues guitar: Mutta siitä ei ole mulle mitään iloa. Miten noi maihinnousun linkit eroaa normaaleista mp3 linkeistä? Se ei ole linkki suoraan mp3-tiedostoon, vaan php-skriptiin joka sitten jakelee sen tiedoston. En tiedä miksi noin on tehty, mutta tämmöistä käytetään esim. silloin kun serverin halutaan voivan kontrolloida failien latausta jotenkin. Nyt on sitten mahdollista että skripti ja sinun macci ei pelaa yhteen. (Minun macillä / snow leopard pelaa kyllä). Asia kuuluisi varmaan backstagelle, vai mikä se alue on. Ylläpitäjiä voisi kiinnostaa jos homma ei toimi. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
s4ntt_ 09.08.2012 20:34:22 | |
---|
Äänittelemään pitäs päästä, mutta tieto on vähän puutteellista. MacBook Pro viimevuodelta löytyy, joku mikkikin on olemassa joten mitä pitäisi hankkia jotta nauhoitukset voisivat alkaa? On varmaan muutamaan kertaan selitetty, mutta koitetaan jos joku jaksaisi valaista aloittelijaa vielä kerran... Niin ja aikas pienellä budjetilla ollaan liikkeellä. |
samulirask 09.08.2012 20:50:46 | |
---|
s4ntt_: Äänittelemään pitäs päästä, mutta tieto on vähän puutteellista. MacBook Pro viimevuodelta löytyy, joku mikkikin on olemassa joten mitä pitäisi hankkia jotta nauhoitukset voisivat alkaa? On varmaan muutamaan kertaan selitetty, mutta koitetaan jos joku jaksaisi valaista aloittelijaa vielä kerran... Niin ja aikas pienellä budjetilla ollaan liikkeellä. Musiikkikäyttöön tarkoitettu äänikortti, itse esim. ostin juuri tällaisen: http://www.tampereenmusiikki.fi/ver … g_ci1_usb_audio_interface-p-854-70/ . Vaihtoehtoja noihin löytyy satoja. GarageBandilla pääsee hienosti alkuun. GB:n projektit aukeavat sitten Logicilla, jonka saa App Storesta huomattavan edulliseen 149 euron hintaan. |
WanhaWetäjä 30.09.2012 15:27:04 (muokattu 30.09.2012 16:44:43) | |
---|
Pitkän mietinnän, tutkimisen ja harkinnan jälkeen uskalsin päivittää molemmat koneet Mountain Lioniin, 2008 MacBookPro:sta (Snow Leopard) lähti pari softaa "sopimattomien ohjelmien" kansioon, ei mitään ratkaisevaa kuitenkaan, ilmeisesti jotain Leopard-peruja ja pari G5 ajan softaa, mm Photoshop Elements 4, no mulla on kymppi iMacissa (late 2011) ja sillähän valokuvat tulee editoitua, isolla näytöllä. iMacissa (Lion) näyttäs toimivan kaikki, saatan kuvitella mutta pikaisesti testaten Logicin CPU-häiriö (=vetää mittarit tappiin ja jakaa kuormaa epätasasesti lähinnä vain yhdelle corelle) olis poistunut tai ainakin lieventynyt, täytyy testata ajan kaa, Apogee Duet 2 pelittää, kuin myös esim POD HD edit ja jus toi Elemenets 10. Netti (Safari) on hiton paljon nopsampi molemmissa koneissa eli näillä näkymin päivitys kannatti, myös yhteispeli iPhonen kaa on saumatonta ja mukavaa. Täähän alkaa kuulostaa mainokselta ;-) http://roaringapps.com/apps:table ...tuolta kattelin epäsopivia/sopivia softia ja uskalsin päivittää. EDIT "juutuubivideot" pyörii nykimättä nyt läppärilläkin ja myös Safarilla, aiemmin toimi kunnolla vain Firevoxilla. |
JPQ 01.10.2012 04:33:27 | |
---|
Mountain Lion kait toimii paremmin kuin Lion Logicinkin kanssa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
ganesha 01.10.2012 07:13:37 | |
---|
WanhaWetäjä: Pitkän mietinnän, tutkimisen ja harkinnan jälkeen uskalsin päivittää molemmat koneet Mountain Lioniin, 2008 MacBookPro:sta (Snow Leopard) lähti pari softaa "sopimattomien ohjelmien" kansioon, ei mitään ratkaisevaa kuitenkaan, ilmeisesti jotain Leopard-peruja ja pari G5 ajan softaa, mm Photoshop Elements 4, no mulla on kymppi iMacissa (late 2011) ja sillähän valokuvat tulee editoitua, isolla näytöllä. iMacissa (Lion) näyttäs toimivan kaikki, saatan kuvitella mutta pikaisesti testaten Logicin CPU-häiriö (=vetää mittarit tappiin ja jakaa kuormaa epätasasesti lähinnä vain yhdelle corelle) olis poistunut tai ainakin lieventynyt, täytyy testata ajan kaa, Apogee Duet 2 pelittää, kuin myös esim POD HD edit ja jus toi Elemenets 10. Netti (Safari) on hiton paljon nopsampi molemmissa koneissa eli näillä näkymin päivitys kannatti, myös yhteispeli iPhonen kaa on saumatonta ja mukavaa. Täähän alkaa kuulostaa mainokselta ;-) http://roaringapps.com/apps:table ...tuolta kattelin epäsopivia/sopivia softia ja uskalsin päivittää. EDIT "juutuubivideot" pyörii nykimättä nyt läppärilläkin ja myös Safarilla, aiemmin toimi kunnolla vain Firevoxilla. Mikä Logic sulla on? Itse en oo uskaltanut päivitellä vielä, oma Logic on sen verran vanha, Logic Pro 8. |
WanhaWetäjä 02.10.2012 01:53:10 | |
---|
ganesha: Mikä Logic sulla on? Itse en oo uskaltanut päivitellä vielä, oma Logic on sen verran vanha, Logic Pro 8. Mulla on 9.1.7 eli viimesin päivitys ysistä, eli taitas olla paree hommata tuo Logic Studio 9 ja vasta sitten päivitellä "puumaan". 9 on kuitenkin 64 bittinen ja jos sulla on multicore kone niin tuolla 8 versiolla (32 bittinen) et pysty hyödyntämään koneesi tehoja parhaalla mahollisella tavalla. Toki voit päivittää "puumaan" ja kasikin pelittää mutta saattaa tulla ongelmia ... https://discussions.apple.com/thread/4146978?start=0&tstart=0 |
saastara 02.10.2012 07:38:09 | |
---|
WanhaWetäjä: Mulla on 9.1.7 eli viimesin päivitys ysistä, eli taitas olla paree hommata tuo Logic Studio 9 ja vasta sitten päivitellä "puumaan". 9 on kuitenkin 64 bittinen ja jos sulla on multicore kone niin tuolla 8 versiolla (32 bittinen) et pysty hyödyntämään koneesi tehoja parhaalla mahollisella tavalla. Toki voit päivittää "puumaan" ja kasikin pelittää mutta saattaa tulla ongelmia ... https://discussions.apple.com/thread/4146978?start=0&tstart=0 En ole tietokoneosaaja missään määrin, hence macin käyttöni, mutta mitä tekemistä käyttöjärjestelmän tai softan bittisyydellä on corejen kanssa..? Hitler used Telefunkens. |
JPQ 02.10.2012 14:12:06 | |
---|
WanhaWetäjä: Mulla on 9.1.7 eli viimesin päivitys ysistä, eli taitas olla paree hommata tuo Logic Studio 9 ja vasta sitten päivitellä "puumaan". 9 on kuitenkin 64 bittinen ja jos sulla on multicore kone niin tuolla 8 versiolla (32 bittinen) et pysty hyödyntämään koneesi tehoja parhaalla mahollisella tavalla. Toki voit päivittää "puumaan" ja kasikin pelittää mutta saattaa tulla ongelmia ... https://discussions.apple.com/thread/4146978?start=0&tstart=0 Aivan oikein 9.1.7 päivitys kait kannattaisi olla tai ainakin 9.1.5 nyt en tarkkaa versiota jota suosittelivat ne jotka saaneet toimaan mutta ei ainakaan 8 joku uusimista ysin versioista kuitenkin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Macciä olisin harkitsemassa seuraavanlaisessa scenariossa Nykyinen tilanne: Treenikämpällä alesis multimix 16 usb 2.0 miksutin/audio interface ja PC + Cubase 6. Tällä kokoonpanolla vaan äänitetään raidat (ei miksauksia yms.) ja ulkoisella kovolla raidat mukaan kotiin. Kotistudiossa on sitten toinen PC + Lexicon + Cubase 6 genelec setin kanssa jolla varsinainen miksailu ja kiipparijutut tehdään. Ongelma: Treenikämpän PC vetelee viimeisiään, kaatuilee liian usein, eikä jaksa useinkaan avata/pyörittää projekteja joita olen kotona miksaillut, eli tehot vaan ei riitä, ilman että projektista tekee mixdownin johon jatkaa äänityksiä. Tuon mixdown säädön kanssa nyt vielä jotenkin pärjää, vaikka vähän rasittavaa/rajoittavaaa se onkin, mutta kone olisi nyt pakko kaatuilun vuoksi uusia jokatapauksessa. Helpotus ongelmaan?: Olen miettinyt että hommaisin yhden kannettavan musahommia varten (tosin tämä tulisi luultavasti syrjäyttämään kotipöytäkoneen kokonaan). Vaihtoehtona olen miettinyt Macbook Prota, ja tähän liittyen on muutama kysymys. Olen nyt tsekannut että ainakin käyttämäni Cubasen ja superior drummerin lisenssit saisin suoraan siirrettyä macciin, ja käyttämilleni audio interfaceille löytyy uudet osx ajurit. Mutta: -Onko odotettavissa ongelmia jos/kun asennan molempien laitteiden (alesis&lexicon) ajurit samaan mäkkiin? -Lisäksi ajatuksena oli reisuissa miksailla jotain kuulokkeiden kanssa, eli ihan koneen omaa kuulokeliitäntää käyttäen. Mahtaako pelittää ihan ok Cubasen kanssa, varsinkin jos koneessa on jo pari muuta ääniajuria (äänitystä ei siis tarvisi sisäisellä äänipiirillä tehsä). -Mäkeistä puhuttaessa usein tulee vastaan "Core Audio". Viitataanko tällä sisäiseen äänikorttiin vai johonkin ajuriin/rajapintaan mitä kaikki ulkoiset äänikortit käyttää? -Latensseissa ei ilmesesti yleisellä tasolla ole eroa mäkin ja pc:n välillä, koska riippuvat äänikortista/ajurista? Terv, Nyyppä Maccien kanssa "Drummers do it in rythm..." |
Jaava 17.10.2012 12:39:17 (muokattu 17.10.2012 12:40:38) | |
---|
abbruzzese: -Onko odotettavissa ongelmia jos/kun asennan molempien laitteiden (alesis&lexicon) ajurit samaan mäkkiin? Tuskin. -Lisäksi ajatuksena oli reisuissa miksailla jotain kuulokkeiden kanssa, eli ihan koneen omaa kuulokeliitäntää käyttäen. Mahtaako pelittää ihan ok Cubasen kanssa, varsinkin jos koneessa on jo pari muuta ääniajuria (äänitystä ei siis tarvisi sisäisellä äänipiirillä tehsä). Todennäköisesti. Saatat joutua tyytymään vähän isompiin latensseihin, kuin ulkoisilla laitteilla. -Mäkeistä puhuttaessa usein tulee vastaan "Core Audio". Viitataanko tällä sisäiseen äänikorttiin vai johonkin ajuriin/rajapintaan mitä kaikki ulkoiset äänikortit käyttää? Coreaudio on applen rajapinta ääniajureille. -Latensseissa ei ilmesesti yleisellä tasolla ole eroa mäkin ja pc:n välillä, koska riippuvat äänikortista/ajurista? Yleensä juurikin näin. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
lindo 19.10.2012 18:15:17 | |
---|
Mikä neuvoksi kun kaverin mäkkärissä ei enään ProTools 8 toimi? Päivitti käyttiksen ja siihen loppui PTn käyttö. Rok rok |
Ziggy Bubba 19.10.2012 18:44:59 (muokattu 19.10.2012 22:03:07) | |
---|
lindo: Mikä neuvoksi kun kaverin mäkkärissä ei enään ProTools 8 toimi? Päivitti käyttiksen ja siihen loppui PTn käyttö. Onka kaveri asentanut sen PT:n uudestaan käyttiksen vaihdon jälkeen? E: Ite vaihdoin Tigerin Snow Leopardiin ja unohdin koko asian Logicin suhteen... No, uusimmasta biisistä puuttui raitoja, mutta muuten toimi kyllä suorilta. PT nyt luulis saletisti pitävän asentaa uusiksi, kun ei ole Applen omaa kamaa. |
lindo 19.10.2012 18:54:10 (muokattu 19.10.2012 18:54:27) | |
---|
Ziggy Bubba: Onka kaveri asentanut sen PT:n uudestaan käyttiksen vaihdon jälkeen? Muistaakseni kyllä, mutta en lähde nyt vannomaan. Pitää kysellä lisätietoja näköjään. Rok rok |
Danko 19.10.2012 19:12:18 | |
---|
lindo: Mikä neuvoksi kun kaverin mäkkärissä ei enään ProTools 8 toimi? Päivitti käyttiksen ja siihen loppui PTn käyttö. Mikä käyttis, ja onhan Toolsista 8.0.5-päivitys asennettuna? "No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974 |
mattim 19.10.2012 21:35:59 | |
---|
Danko: Mikä käyttis, ja onhan Toolsista 8.0.5-päivitys asennettuna? Koita: httpsm//:notpossible.McProblems.com |