Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran rakennus
1 2 3 4
rabitti88
15.10.2012 23:32:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos rakentaisin itse prs.n näköisen kitaran mitä minun pitäisi huomioida. Mistä puusta tekisin bodyn vai saako jostain valmiiksi prs:muotoon työstettyä bodya . Kaula ja elektroniikka tulisi vanhasta squierin stratosta. Budjetti ois 100 euroa.
 
madcow2
15.10.2012 23:45:03 (muokattu 15.10.2012 23:45:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Jos rakentaisin itse prs.n näköisen kitaran mitä minun pitäisi huomioida. Mistä puusta tekisin bodyn vai saako jostain valmiiksi prs:muotoon työstettyä bodya . Kaula ja elektroniikka tulisi vanhasta squierin stratosta. Budjetti ois 100 euroa.
 
Tuolta voisit kysyä uudemman kerran: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=31
 
Hiukka nihkeeltä kuulostaa tää projekti, mutta jotain Bentonin raatoja alkaisin itse etsiä aihioksi tuolla budjetilla. Itse tekemällä saa sitten sitä mitä sattuu syntymään.
 
Möö. Koti on mun stage.
Vladi
16.10.2012 08:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tän kaverin on pakko olla rölli.
 
Satasella sä et saa suoraan sanottuna aikaiseks juuri mitään järkevää. Vaikka saisit "puut" jostain halvasta kitaranraadosta ja sulla olis kaikki tarvittavat työkalut, hinta karkaa todennäköisesti silti yli budjetin. Samalla voisi kysyä, että kuinka hyvän soittimen meinasit saada halvoista osista ja puista? Jos et ihan rakentajaguru ole, niin eipä tuosta mitään kummoista soitinta kannata odottaa, vaikka sen jotenkin ihmeen kaupalla saisitkin valmiiksi.
 
Jos kitaranrakennus kiinnostaa, suosittelen kansalaisopistojen kitaranrakennuskursseja. Itse olen sellaisella ja hauskaa on. Samalla tuli opittua, kuinka älyttömän monta eri työvaihetta kitaran tekemisessä on. Ei tulisi enää mieleenkään yrittää kotioloissa moista nikkaroida.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Gabe
16.10.2012 09:32:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PRS muotoon valmiiksi työstetty body ja rautaosat budjetilla 100€? Laita sit ihmeessä kuvia miten homma edistyy.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
FastEddie
16.10.2012 10:54:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: PRS muotoon valmiiksi työstetty body ja rautaosat budjetilla 100€?
 
http://www.k-rauta.fi/Pages/Product … 28Rautakesko%20Finland%20Catalog%29
 
tosta se lähtee.
Kyllä normikitaristi nyt yhden kitaran tekee.
 
"Rehab is for quitters"
jaripat
16.10.2012 10:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ymmärrän täysin ton "hingun" tehdä itse. Ja senkin, että budjetti jää pieneksi. Suosittelen, että lähdet rakentelun maailmaan tutustumaan mahdollisimman valmiilla projektilla, eli valmiilla rakennussarjalla. Niitä on thomannilla useita alle satasen. Tai sitten etsit sen raadon, mitä fiksaat. Onnea matkaan.
 
Nimim: "Tein sen itse ja sen huomaa.."
 
Ei vaan, oikeesti, lycka till.
 
Jucciz
16.10.2012 11:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nyt ei enää mene trollailu läpi. Voiskohan herran/neidin tunnukset saada pois kun ei enää jaksa edes naurattaa?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Little Savage
16.10.2012 16:26:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Jos rakentaisin itse prs.n näköisen kitaran mitä minun pitäisi huomioida. Mistä puusta tekisin bodyn vai saako jostain valmiiksi prs:muotoon työstettyä bodya . Kaula ja elektroniikka tulisi vanhasta squierin stratosta. Budjetti ois 100 euroa.
 
PRS- mallisia kitaran rakennus sarjoja on olemassa. Googlesta löytää esim. hakusanoilla PRS guitar kit.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
vilpor79
16.10.2012 18:08:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Jos rakentaisin itse prs.n näköisen kitaran mitä minun pitäisi huomioida. Mistä puusta tekisin bodyn vai saako jostain valmiiksi prs:muotoon työstettyä bodya . Kaula ja elektroniikka tulisi vanhasta squierin stratosta. Budjetti ois 100 euroa.
 
Kyllä toi aika tiukka budjetti on mutta siis kyllä toi kai teoriassa mahdollista on. Eli siis olettaen että löytyy kaikki työkalut, tietotaito ja jigit yms. (epäilen että vastaus tohon on ei). Mutta siis teoriassa, kyllä. Itse maksoin tällä hetkellä tekeillä olevasta strato-bodyn kokoisesta palasta (tai siis kahdesta lankunpalasta jotka liimailin yhteen) kuivattua Khaya mahonkia 35 euroa. "parempi" Hondurasin mahonki olisi tullut maksamaan n. 50 euroa. Vastauksena kysymykseesi että mistä kannattaa tehdä on mahonki. Jos sulla kaula ja sähköt on jo olemassa niin, tallaksi halvin mahdollinen kiinteä talla maksaa uutena joku 20€. 50€ saa jo siedettävän. Jos pintakäsittelyn tekisi jollain vahalla, niin vois just ja just saada ton 100€ budjetin riittämään. Ongelma on sitten tietty mikit ja pleksi, en nyt ole varma että laskitko ne sisältyvän tohon elektroniikkaan, mutta jos laskit niin ilman täyttä varmuutta voisin melkein lyödä vetoa että squjun pleksi ei mene prs:n runkoon, edes teoriassa. Jos taas et laskenut mikkejä ja mahdollista pleksiä elektroniikkaan en usko että pystyt edes teoriatasolla pysymään tossa sadan euron budjetissa. mitä taas tulee tuohon prs:n runkoon niin jos haluat siihen vielä kannen niin taas menee yli budjetin ja valmiita työstettyjä prs:n runkoaihioita en ole kyllä nähnyt missään, mutta jos olisi niin veikkaisin että taas tulisi budjetti vastaan. Jos taas joudut ostamaan oikeastaan minkä tahansa tarvittavan työkalun (jyrsimen, siihen terän, vannesahan, tasohöylän ;), maaliruiskun tai vaikka vain hiomakoneen) tai jonkun jigisarjan niin on aivan varma että tuo sun budjettisi ei tule riittämään ja sen siis voi moninkertaistaa. Itsekin suosittelisin noita kansalaisopistojen kursseja, tosin kun niissäkin on yleensä n. 50€ kurssimaksu niin voipi olla ettei budjetti riitä silloinkaan. Ja varmaan ymmärrät että PRS mallinen runko yhdistettynä pulttivaahterakaulaan ja squjun mikkeihin tulee soimaan "hieman" eri tavalla kuin mahonkiliimakaulainen PRS
 
rabitti88
17.10.2012 00:28:12 (muokattu 17.10.2012 00:34:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako mistää suomesta ostettua/ tilattua prs rakennus sarjaa, en haluaisi tilata ulkomailta. En löytäny asiasta mitään suomen kielellä, kun toi englanti ei oikeen ole se mun vahvin juttu. Englannin kielisiä sivuja oli, mutta uskaltaako tilata ulkomailta, mutta miten käy sit sen maksaminen. Kitaran värin olen päättäny ja siitä tulee vihree. http://www.aplusguitars.com/Custom22eg20th2.jpg Joo tiedetään että joku myy m.netin torilla vihreetä prs hintaan 2200 mut mul ei ole varaa siihen, ellei siitä ota nollaa pois perästä. silloin se olis sopivampi budjetille.
 
RamoQ
17.10.2012 00:46:25 (muokattu 17.10.2012 00:49:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Saako mistää suomesta ostettua/ tilattua prs rakennus sarjaa, en haluaisi tilata ulkomailta. En löytäny asiasta mitään suomen kielellä, kun toi englanti ei oikeen ole se mun vahvin juttu. Englannin kielisiä sivuja oli, mutta uskaltaako tilata ulkomailta, mutta miten käy sit sen maksaminen. Kitaran värin olen päättäny ja siitä tulee vihree. http://www.aplusguitars.com/Custom22eg20th2.jpg Joo tiedetään että joku myy m.netin torilla vihreetä prs hintaan 2200 mut mul ei ole varaa siihen, ellei siitä ota nollaa pois perästä. silloin se olis sopivampi budjetille.
 
Mulla on semmonen pikkunen aavistus että pelkästään tuo vihreä loimukansiviritelmä ylittää sun budjetin.
 
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
markus16
17.10.2012 02:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko ehdit flightcasen rakentaa? Kannattaa tehdä vähän isompi, niin mahtuu kolmaskin kitara.
 
Kirka saatana!
McNulty
17.10.2012 08:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Joo, nyt ei enää mene trollailu läpi. Voiskohan herran/neidin tunnukset saada pois kun ei enää jaksa edes naurattaa?
 
Kannatetaan. Jaa-ääni täältä!
 
Hey, hey, hey, a life. A life, Jimmy. You know what that is? It's the shit that happens while you're waiting for moments that never come. -Lester Freamon
Gabe
17.10.2012 10:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: uskaltaako tilata ulkomailta, mutta miten käy sit sen maksaminen.
 
Hyvällä tuurilla postikulut ja tullimaksut pelkästään ylittää sun budjettisi.
 
Kitaran värin olen päättäny ja siitä tulee vihree. http://www.aplusguitars.com/Custom22eg20th2.jpg Joo tiedetään että joku myy m.netin torilla vihreetä prs hintaan 2200 mut mul ei ole varaa siihen, ellei siitä ota nollaa pois perästä. silloin se olis sopivampi budjetille.
 
Pintakäsittelyaineet ja tarvikkeet maksavat myös. Puhumattakaan siitä että lopputulos tuskin tulee olemaan lähellekään kuvan kaltainen.
 
Ja vaikka jollain konstilla saisit kaikki tarvikkeet kasaan ja yhdistettyä jonkun halpisrungon tuohon Squierin kaulaan. Puhumattakaan sähköpuolen asennuksesta jne. niin kai olet tietoinen että PRS tason kitarasta ei puhuta vaikka se etäisesti siltä saattaisikin näyttää? Vähän tuntuu että siitä ei välttämättä tule edes kovinkaan soittokelpoista.
 
Neuvoisin sinua ehkä tässä kohtaa vain keskittymään siihen soittamisen harjoitteluun. Voisit sitten vaikka säästää rahaa ja ostaa vaikkapa Warmothilta( http://www.warmoth.com/ ) oikeasti laadukkaat puuosat valmiiksi pintakäsiteltyinä ja kiikuttaa jollekin ammattilaiselle joka laittaisi sähköpuolenkin siihen sitten kuntoon ja kasaisi kitaran sinulle valmiiksi. Onhan se kiva että olet innoissasi soittamisesta mutta...
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
McNulty
17.10.2012 11:57:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksei vaan säästä ja ostaa jotain halpaa Wolf-kopsua? Joko seuraavasta kimpasta tai koobraa käytettynä torilta jos sinne moisia ilmaantuu?
 
Jälleen kerran turha threadi, väärällä alueella, mahdottomilla yhtälöillä ja ennen kaikkea olemattomilla lupauksilla. Intoa "ideointiin" ja topikkien availuun tuntuu olevan mutta siihen se sitten jääkin.
 
Hey, hey, hey, a life. A life, Jimmy. You know what that is? It's the shit that happens while you're waiting for moments that never come. -Lester Freamon
vilpor79
17.10.2012 12:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Miksei vaan säästä ja ostaa jotain halpaa Wolf-kopsua? Joko seuraavasta kimpasta tai koobraa käytettynä torilta jos sinne moisia ilmaantuu?
 
Jälleen kerran turha threadi, väärällä alueella, mahdottomilla yhtälöillä ja ennen kaikkea olemattomilla lupauksilla. Intoa "ideointiin" ja topikkien availuun tuntuu olevan mutta siihen se sitten jääkin.

 
Joo, tämä tapaus nyt on varmaankin trolli. Ei varmaan kukaan tolla budjetilla kuvittele "PRS":ää rakentavansa. Kuulostaa kyllä muutenkin jotenkin koomiselta, PRS Squierin kaulalla, mikeillä ja sähköillä.
 
Mutta mun mielestä ajatuksen tasolla ihan jees topikki. Jos vaan työkalut löytyy niin ei toi kitaranrakentaminen ainakaan jigeillä mitään rakettitiedettä ole. Eikä mahdottoman kallistakaan. Tietty laadukas pintakäsittely vaatii reeniä, mutta muuten.
 
vilpor79
17.10.2012 12:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mitä taas tulee noihin valmiskitteihin, niin en kyllä oikein näe järkeä. Ruuvien kiinni kiertämistä en ainakaan itse pidä rakentamisena ja jos taas on vaan ideana on saada Esim. nyt sitten PRS näköinen kitara mahdollisimman halvalla niin eiköhän se tosiaan ole järkevämpää tilata joku Kiinan kopsu
 
Gabe
17.10.2012 13:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilpor79: Joo, tämä tapaus nyt on varmaankin trolli.
 
Muistelen jonkun kertoneen jossain näistä aiemmista ketjuista että kyseessä on ihan olemassa oleva henkilö. Kaipa ylläpitokin sen on varmistanut kun pari aiempaa ketjua on lukittu.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Little Savage
17.10.2012 14:09:54 (muokattu 17.10.2012 14:10:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaran värin olen päättäny ja siitä tulee vihree.
 
Jos tarkoitus on saada vain vihreä kitara niin mikset maalaisi sen Squierin bodia vihreäksi. Voisit siitä selvitä 100 euron budjetilla.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
rabitti88
17.10.2012 19:55:35 (muokattu 17.10.2012 20:01:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki työ koneet löytyy suhteiden avulla. Entisen entisestä työpaikasta, maalamoa myöten. En kuitenkaa osaisi tehdä kaareva kantista kitaraa. Body saisi olla valmis jotta itse tekisin siihen mikkien reijät ja muut reijät, sekä liittäisin itse kaulan.
Body vaan puuttuu. http://www.andertons.co.uk/solid-bo … r-guitar-in-emerald-green-burst.asp toikin kävis mut hintaa on liikaa sais olla puolet halvempi...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «