Aihe: Alle tonnin Gibsonin les paulit..
1 2 3 4 5
Rämppy
15.10.2012 16:19:35
fox: Muuten, mun tietojen mukaan JHS-kauppaketju (jolle tuo "Vintage"-brändi kuuluu) teettää noita myös Vietnamissa.. Kyllähän ne Vintagetkin on ihan soittimia, vaan ei ne nyt minusta ihan samalla tasolla ole. Tokihan tämä on myös vaan mielipide...
Pakko vähän offtopikkina kertoa tämmöinen subjektiivinen tarina ikään kuin kevennykseksi. Mulla oli pitkään Gibson LP DC, joka oli oikein kiva kitara. Se meni kuitenkin aikanaan kiertoon, minkä seurauksena mulla on nyt ES-335. Kuitenkin P-90 poltteli sen verran, että vajaa vuosi takaperin ostin itselleni joululahjaksi Vintage Mick Abrahams SG:n. Eka yksilö meni takuuna vaihtoon kun kaula ei kestänyt Suomen talvea. Tämä toinen yksilö on hyvä, itse asiassa todella hyvä. Jos vertaan muistinvaraisesti tuohon aiempaan Gibson LP DC-kitaraan, niin soitannollisesti ei häviä yhtään, soundit on paremmat. En tiedä johtuuko osin siitä, että G:ssä oli tune-o-matic ja Vintagessa wraparound -talla. Tässä on Wilkinsonin mikit ja raudat, jotka ovat hyvää tavaraa. Valmistusmaa on mikälie kaukoitä. Trev Wilkinson on selvästi suunnitellut skittansa hyvin: kustannustehokasta mutta mietittyä ja toimivaa. Esim. kompensoitu wraparound-talla on sellainen, että ainakin 010-046 -setillä intonaation saa kohdalleen. Kitaraa ei ole tarvinut kummemmin fiksailla, säädöt kohdalleen ja keväämmällä nauhapäiden viilaus kun alkoi vähän tuntua terävältä. Hintaa tuolla kepillä oli 299 eur. Ei mulla muuta, jatkakaa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
fox
15.10.2012 16:39:46

Rämppy: Tässä on Wilkinsonin mikit ja raudat, jotka ovat hyvää tavaraa. Valmistusmaa on mikälie kaukoitä. Ei mulla muuta, jatkakaa.

Tosiaan, niist raudoista (Wilkinsonin logolla) vastaa Jin-Ho Korea, ja puutyöt ja kokoonpano tapahtuu Vietnamissa..
"As far as i'm aware the hardware is made in Korea and the bodies and necks are made and assembled in Vietnam."
Mikit voivat vallan hyvin olla vaikka BHK-firman, Koreasta. Eip siinä mitään, BHK-mikkejä löytyy myös vaikka näistä nykyisistä Hagströmeista ja Squier/Fendereistä. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Rämppy
16.10.2012 12:24:18
fox: Tosiaan, niist raudoista (Wilkinsonin logolla) vastaa Jin-Ho Korea, ja puutyöt ja kokoonpano tapahtuu Vietnamissa..
"As far as i'm aware the hardware is made in Korea and the bodies and necks are made and assembled in Vietnam."
Mikit voivat vallan hyvin olla vaikka BHK-firman, Koreasta. Eip siinä mitään, BHK-mikkejä löytyy myös vaikka näistä nykyisistä Hagströmeista ja Squier/Fendereistä. ;)

Juu eihän Wilkinsonilla varmaan omaa valmistusta ole, vaan kaikki tilataan sopimustehtailta. En tiedä, kuinka spsiaalit speksit esim. mikeissä on, mutta toisaalta väittävät että olisivat designed by Wilkinson...mutta ihan toimivaa tavaraa ainakin hintaisekseen.
Muistaakseni Uraltone myy Wilkinsonin mikkejä. Voisi joskus kokeilla jossain projektissa...Ainakin nuo nimenomaiset Vintage-kitaran P90-mikit ovat halpuudestaan huolimatta täyttä asiaa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)