Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tech21 trademark 60 reverb viallinen
1
edgehill
08.10.2012 15:33:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, hankin tämmöisen käytettynä (ja tietoisena viasta).
 
Reverb toimii niin, että potikan matkalla klo 07:00 - 13:00 ei kuulu reverbiä lainkaan, sitten siinä klo 13-14:00 kuuluu jo jotain ja klo. 15:00 kuuluu jo joltisenkin kohtuullisesti. Sitten klo 15:30 kohdalla reverbi hyppää yhtäkkiä täysille.
Samassa kohdassa on myös kohinan suhteen iso hyppäys.
 
Irroitin kaikutankin, näyttäisi olevan about ehjä. Vahvistinta heilutellessa jousien kalahtelu kuuluu (mutta varman hiljempana kuin pitäisi).
 
Oletteko kohdanneet moista?
 
Kustannusmielessä, kannattaako tuommoista korjata lainkaan, jospa vaan laittaisi reverbipurkin efektilenkkiin?
 
Muutenhan laite on varsin oiva ja soiva!
 
t. edgehill
 
Laulava Kylätohtori
08.10.2012 15:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliskohan rikkinäinen potikka?
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Osteri
08.10.2012 21:57:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sama vahvistin ja onhan se periaatteessa tukevasti tehty ja erittäin hyväsoundinen moneen menoon. Veikkaan just kans että siitä potikasta voisi vika löytyä. Ensiapuna ruiskuta elektroniikkasprayta kaikki liikkuvat osat + vääntelyä/kääntelyä. Saattaapi auttaa.
Mulla oli kerran volumen kanssa samaa hävikkiä, mut ei sitten ole enää.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
edgehill
11.10.2012 10:07:02 (muokattu 11.10.2012 10:12:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, kokeillaan tuo spray-menetelmä ekaksi.
Pistän googlen laulamaan mutta osaatteko suoraan suositella jotain sprayta.
Kotona ei ole muuta kuin vaimon hiuslakkaa :-)
 
t. edgehill
 
EDIT: tämä kelvannee?
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito … t/Elektroniikkapuhdistusaine-36457/
 
EDIT2: Tai ehkä tämä voiteleva kontaktispray on parempi
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19746/kvnv
 
Osteri
11.10.2012 22:41:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää mulla olleen aina tuota Bilteman tavaraa ruikittavana.
Tuossa Verkkokaupan tavarassa hieman arveluttaa maininta ettei johda sähköä? Eikös liikkuvat osat nimenomaan pitäisi virkistää niin, ettei sähkössä ole katkoksia.
Mulle sähkö on asia jota joko tulee tai ei tule, ei enempää ymmärrystä.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Jucciz
11.10.2012 22:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on kuulemma parasta potikoille:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19746/kvnv
 
Ostin varalta pullollisen kaappiin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
11.10.2012 22:55:16 (muokattu 11.10.2012 22:57:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Näyttää mulla olleen aina tuota Bilteman tavaraa ruikittavana.
Tuossa Verkkokaupan tavarassa hieman arveluttaa maininta ettei johda sähköä? Eikös liikkuvat osat nimenomaan pitäisi virkistää niin, ettei sähkössä ole katkoksia.
Mulle sähkö on asia jota joko tulee tai ei tule, ei enempää ymmärrystä.

 
Se ei-sähkönjohtavuus on vissiin hyvä asia sen takia, että kun potikassakin on kuitenkin useampi nasta/jalka/kontaktipinta, ei näiden välille saisi syntyä sähkönjohtavuutta minkään puhdistusaineen toimesta. Sehän on muutoin tahaton oikosulku, eikä sellaista kukaan halua. Kyllä se sähkö saadaan sitten johdettua juotosten ja muiden avulla haluttuihin paikkoihin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Osteri
12.10.2012 07:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa järkevältä ja loogiselta. Olen ilmeisesti ollut aina siinä onnellisessa asemassa ettei ole tarvinnut koskaan enempi perehtyä sähkö-asioihin ja mielenkiinnon puutteen takia on sitten jäänyt päälle sellaisia maallikon oletuksia.
Kyllä aika ajoin koitan vilkaista millaisia fiksuja linkkejä aina laitatte mukaan, jos niistä nopsasti jotain oppisi. Muusinet on hyvä asia ja Tech21 ihan hemmetin hyvä vaffari. :)
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
YarZoo
13.10.2012 02:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tää on kuulemma parasta potikoille:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19746/kv

 
Jep, tuo on kelvollista tököttiä. Ettehän ruuttaa autotallista puolta pullolista perus CRC tai WD-40 tyyppistä ainetta putiikkivahvarin potikoihin.
 
Tai ei kai se minulle kuulu mitä tyrkkäätte... Pullotettu paineilma järkevästi yhdistettynä laadukkaaseen kontaktisprayhyn on toiminut allekirjoittaneella.
 
-mä
 
S.N.A.F.U
edgehill
14.10.2012 12:09:37 (muokattu 14.10.2012 12:14:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, olin tuon Juccizen kehuman tökötin jo linkannutkin.
Joskus sokea kanakin ja sitä rataa.
 
Puhdistusoperaatiota varten pitänee ottaa tuo vahvistinosa veks ja avata? Ei liene paljon hyötyä jos vaan sieltä potikan nupin päästä tuuppaa ainetta. Kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta jääköön nyt tähän...
 
Mistä tulikin mieleen.
Mitäs jos kokeilisi vaihtaa reverbiin menevät in-out piuhat keskenään? Jospa ne ovat nyt väärin päin? Nimittäin jotain sen reverbin kanssa on joskus puuhailtu, sen kaikutankin suojapussin sisällä oli pahvinpalasia ym. roinaa. Voiko tästä kokeilusta olla jotain haittaa laitteelle?
 
kojones
14.10.2012 12:10:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: Heh, olin tuon Juccizen kehuman tökötin jo linkannutkin.
Joskus sokea kanakin ja sitä rataa.
 
Puhdistusoperaatiota varten pitänee ottaa tuo vahvistinosa veks ja avata? Ei liene paljon hyötyä jos vaan sieltä potikan nupin päästä tuuppaa ainetta. Kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta jääköön nyt tähän...

 
Kyl se akselin kauttakin menee, mutta paremmin toki sisäkautta.
 
edgehill
14.10.2012 13:26:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä ollut reverb -piuhojen kytkennällä mitään merkitystä.
Toimii piuhat kummin päin vain ja täsmällen samalla tavalla.
Luulisi että piuhat väärinpäin ei kuuluisi mitään?
 
uusiipe
14.10.2012 15:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä myös on hyväksi havaittu aine http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/606068/0
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
VSu
14.10.2012 22:07:27 (muokattu 14.10.2012 22:11:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: No eipä ollut reverb -piuhojen kytkennällä mitään merkitystä.
Toimii piuhat kummin päin vain ja täsmällen samalla tavalla.
Luulisi että piuhat väärinpäin ei kuuluisi mitään?

 
Signaali mennä suhistelee tankin läpi, joten sen puolesta kulkusuunnalla ei ole väliä. Aina kuuluu jotain. Sisään- ja ulostulon impedanssi on kuitenkin eri, joten johtojen vaihtamisen vaikutus soundiin voi olla radikaalikin. Kulkusuunnalla on siis kaikissa tankeissa merkitystä, ja on tärkeää että se on oikea.
 
EDIT: Niin ja se jäi sanomatta että viankuvaus ei sovi vikaan reverb-tankissa. Melko varmasti potikassa skeidaa, tai liukupinnat hapettuneet. Älä laita Bilteman kontaktisprayta. Se jättää rasvaisen pinnan, ja ajan kuluessa vain pahentaa tilannetta. PRF on ainoa oikea aine siihen,
 
Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people.
kojones
15.10.2012 22:42:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VSu: Älä laita Bilteman kontaktisprayta. Se jättää rasvaisen pinnan, ja ajan kuluessa vain pahentaa tilannetta. PRF on ainoa oikea aine siihen,
 
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito … t/Elektroniikkapuhdistusaine-36457/
 
Tarkoitatkohan nyt tuota? "Haihtuu kokonaan jälkiä jättämättä", toisin kuin PRF, joka voitelee. Itse olen käyttänyt tuota Bilteman ainetta potikoihin, liittimiin ja kytkimiin jo vuosia, ei moitittavaa.
 
VSu
15.10.2012 23:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito … t/Elektroniikkapuhdistusaine-36457/
 
Tarkoitatkohan nyt tuota? "Haihtuu kokonaan jälkiä jättämättä", toisin kuin PRF, joka voitelee. Itse olen käyttänyt tuota Bilteman ainetta potikoihin, liittimiin ja kytkimiin jo vuosia, ei moitittavaa.

 
Pulloni näyttää kyllä erilaiselta? En tiedä onko samaa, mutta tästä jää ikävä rasvainen pinta, joka kerää pirusti pölyä. Tässäkin kyllä lukee ettei jätä jälkiä. Mahdollisesti tapahtunut tuotekehittelyä? Tämä pottu on jonkun vuoden vanha.
 
Tuo PRF 7-78 ei tätä temppua tee, ja tuo mieto voitelevuus on hyväksi potikan liukupinnoille. Käsittääkseni PRF ei sisällä lainkaan rasvaa vaikka voiteleva onkin.
 
Truth does not change because it is, or is not, believed by a majority of the people.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «