Aihe: Yamaha THR-vahvistimet
1 2 3 4 59 10 11 12 1322 23 24 25 26
Ekku01
12.10.2012 13:17:48
Sjömanni: Siis sää ostit tän ja käytit, mitä, yhden päivän?

Ostin palautusoikeudella ja palautukseenhan tuo lähtee. Ei vaan ollu ollenkaan sellanen kuin YouTube-pätkien perusteella luulin. Varmasti kuulostaa hyvältä jos tolla narulle vetää, mutta niin kuulostaa moni muukin vehje. Tää nyt ei vaan ollut mun juttu.
"Joh. 3:16"
aristoteles666
12.10.2012 14:18:35 (muokattu 12.10.2012 14:19:10)

Ekku01: Ostin palautusoikeudella ja palautukseenhan tuo lähtee. Ei vaan ollu ollenkaan sellanen kuin YouTube-pätkien perusteella luulin. Varmasti kuulostaa hyvältä jos tolla narulle vetää, mutta niin kuulostaa moni muukin vehje. Tää nyt ei vaan ollut mun juttu.

odotitko että joku yamahalla on tehnyt sinua miellyttävät soundit valmiiksi sinne?
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Ilelee
12.10.2012 14:25:19
Ekku01: Ostin palautusoikeudella ja palautukseenhan tuo lähtee. Ei vaan ollu ollenkaan sellanen kuin YouTube-pätkien perusteella luulin. Varmasti kuulostaa hyvältä jos tolla narulle vetää, mutta niin kuulostaa moni muukin vehje. Tää nyt ei vaan ollut mun juttu.

Aika jännä, niiden pätkien perusteella mitä ite kattelin olin suorastaan yllättynyt, että toi kuulosti oikeasti aika samalta.

Kuten aikaisemminkin totesin, toimii itselläni pirun hyvin tuolla olkkarissa "kolmosvahvarina" mihin tuota mainostettiinkin. Siinä on mukana soitella sohvalla hiljaisella äänenvoimmaakuudella kun poika leikkii jaloissa tyytyväisenä eikä vaimokaan jaksa valittaa kun aina pitää soittaa niin kovalla.
s8na
12.10.2012 14:28:04 (muokattu 12.10.2012 14:29:16)

Mä kokeilin tota ekan kerran kaupassa ja ehkä ihan hitusen petyin. Odotukset oli kovat. Kuitenkin sit sattu käytettynä yks ilta olemaan myynnissä niin poistin heti. Toisella koitoksella sit fiilikset nous jatkuvasti. Toistaiseksi paras kotisoittelusysteemi mitä mulla on ollu.

Varmaan jos ihan räyhä- ja djenttihevejä kaipailee, niin toi voi olla aika pettymys. Siellä alueella se ei oo parhaimmillaan.
Ekku01
12.10.2012 15:32:48 (muokattu 12.10.2012 15:38:22)
aristoteles666: odotitko että joku yamahalla on tehnyt sinua miellyttävät soundit valmiiksi sinne?

Eikö jokainen odota, kun uutta laitetta kokeilee?

Nyt ei ollut kysymys soundien huonoudesta, vaan siitä miten koko vehje livenä testatessa toimi ja minkä fiiliksen sai aikaan - ei kai jokaisen tarvitse tykätä ko. laitteesta? Soittaahan toisetkin vaikkapa putkikoneilla tuntuman takia, ei pelkästään soundien. Tässä ei nyt ollut ihan siitä kyse, vaan siitä, että etsin jotain parempaa nykyisen tilalle, mutta en löytänyt - ainakaan niin paljoa, että olisin kolme hunttia tosta vaan maksanut kun kerran muutkin.
Ekku01
12.10.2012 15:37:39
s8na: Mä kokeilin tota ekan kerran kaupassa ja ehkä ihan hitusen petyin. Odotukset oli kovat. Kuitenkin sit sattu käytettynä yks ilta olemaan myynnissä niin poistin heti. Toisella koitoksella sit fiilikset nous jatkuvasti.

Luulen, että mulla kävi vähän samoin. Pari halpismallintavaa kun on jo ennestään, niin odotukset meni överiksi.
Gabe
12.10.2012 16:32:53
s8na: Mä taas tykkään niistä haigaineista myös. Niissä kannattaa pitää molemmat gainit aikalailla puolessa välissä ja moderniin saa korostaa middlejä ja treblejä.

Tesmailin eilen tuota softaa ja sieltähän löyty tarkemmat säädöt kaikille efekteille. Eli ainakin choruksessa oli dry/wet säätö kaivettavissa esiin. Tuo lootan oma säädin säätää jollakin funktiolla kaikkia kyseisen efektin parametreja yhtä aikaa.

Kiitti vinkistä. Tosin eipä tuo higain ole meikäläiselle juurikaan edes tarpeellinen. Crunch ja Lead taas kuullostaa kyllä erittäin hyvältä. Harmittaa kun en saa tuota softaa toimimaan koneen kautta... on niin vanha ja paska kone että aina vähän jännittää kun käynnistää. Uudella läppärillä pääsee sen kanssa sitten leikkimään.. ja nauhoittelemaankin vaihteeksi jotain.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Gabe
12.10.2012 16:49:46 (muokattu 13.10.2012 13:08:13)
Täällä on paljon hyödyllistä infoa näistä vahvistimista mutta otsikon mielenkiintoisen asettelun vuoksi ei välttämättä näy haussa helposti. Painakaa tähän vaikka varoitusta jos modet vaihtais kiltisti.

Otsikon vois vaihtaa vaikka: Yamaha THR-vahvistimet

Vaihdettu -Mode
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
trih
13.10.2012 11:58:57
Gabe: Täällä on paljon hyödyllistä infoa näistä vahvistimista mutta otsikon mielenkiintoisen asettelun vuoksi ei välttämättä näy haussa helposti. Painakaa tähän vaikka varoitusta jos modet vaihtais kiltisti.

Otsikon vois vaihtaa vaikka: Yamaha THR-vahvistimet

:)

Otsikko on 'humoristinen' viittaus erääseen toiseen otsikkoon täällä. Suosittelen myös vaihtoa, vitsi vanhentunut.

Kävin testaamassa THR10. Ei tehnyt vaikutusta. Soittelen metallia. Sopii varmasti kaikkeen kevyempään tavaraan paremmin. Mulla on ollut microcube n. 10 v ja ei tuo tuntunut tarpeeksi hintaansa nähden siitä eroavan.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Gabe
13.10.2012 12:13:03
trih: :)

Otsikko on 'humoristinen' viittaus erääseen toiseen otsikkoon täällä. Suosittelen myös vaihtoa, vitsi vanhentunut.

Kävin testaamassa THR10. Ei tehnyt vaikutusta. Soittelen metallia. Sopii varmasti kaikkeen kevyempään tavaraan paremmin. Mulla on ollut microcube n. 10 v ja ei tuo tuntunut tarpeeksi hintaansa nähden siitä eroavan.

Hoksasin :) Hyvä ketju tämä kyllä on ja täynnä asiaa.

Ei varmaan metallihommiin ole ihan omiaan. Tuo sarjan uutukainen THR10X taas voisi olla sulle nappi: http://usa.yamaha.com/products/musi … r10x/?mode=model#tab=product_lineup
Kivijalka
13.10.2012 13:45:20
THR10X kyllä kiinnostaa jo pelkän värinsä puolesta. Andertonsin videosta bongasin, että siinä olisi ilmeisesti mallinnettu:

Gain:
Engl Powerball crunch
Engl Powerball lead
Brown sound Old Marshall
Brown sound 1984
Dimebag
Rectifier

Clean:
THR10C Deluxe

4/6 särösaundeista ei kyllä meikäläiselle toimi ollenkaan, mutta jos noilla brown soundeilla pääsisi AC/DC:n ja Soldanon maailmaan, niin kyllähän se kelpaisi.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
s8na
13.10.2012 14:18:54

juicci90: Juu, vaihtakaa otsikko. Kovasti kaasuttelee joku thr sarjalainen kotivahvistimeksi. Voisitteko käyttäjät vähän kertoa miltä nuo mallinnokset kuullostavat? Etenkin Lead, Britti hi ja Modern kiinnostaa kovasti. Onko tämä oikeasti hypensä ansainnut?

Lead vaikuttaisi mun korvaan olevan jonkin sortin oldskoolmarsu. AC/DC:tä siis luvassa. Gainia tässä kanavassa on yllättävän vähän.

Britti hi on aika selkeä hevimarsu, tämäkin on ehkä enemmän 80-lukuhenkinen, kuin metallijuttu. Gainit tapissa menee aika pöriseväksi ja mun mielestä parhaimmillaan puoliväligaineilla.

Modern vaikuttais sit joltain mesahenkiseltä amerikanjutulta. Löysä, fätti ja smoothi. Tästä kuitenkin lähtee ehkä ne parhaat demppisetit. Tääkään ei mulla ainakaan kestä kummankaan gainin vääntöä paljon puolen välin jälkeen.

Tolla softalla kannattaa myös kokeilla vaihella noiden modernin ja brit hi:n kaapit päikseen. Saa vähän välimallin soundeja niistä aikaseks.
Sergei Fallinen
13.10.2012 15:20:21
Juu ei noi kaks hevimpää oikein gainin kääntämistä kestä ja leadilla taas saa vetää ihan kaakossa. Mutta siis ihan mainioita

Onhan tää varsin hyvä peli, nätimpi ja monipuolisemmin hyvän kuuloinen kuin microcube tai vox da5. Kolmensadan väärti? No jaa.
kojones
13.10.2012 16:53:31
Sergei Fallinen: Kolmensadan väärti? No jaa.

Pelkkänä kitaravahvistimena ei, audiointerface ja bassovahvistin päälle niin joo.
Sergei Fallinen
13.10.2012 16:57:29
kojones: Pelkkänä kitaravahvistimena ei, audiointerface ja bassovahvistin päälle niin joo.

Jep, ehkä juuri näin.
Vesa423
13.10.2012 17:01:03 (muokattu 13.10.2012 17:01:42)
Mites nauhoituspuoli? Tuntui muutama vuosi sitten tämän hintaluokan vahvistimia (esim Vox VT30, Fender SuperchampXD, joku Roland Cube) testaillessa, että usein soundi menee aika paljon heikommaksi linja/kuulokeulostulosta kuulokkeilla kuunnellessa. Ja omassa Tech21 Trademark 30:ssakin joutuu direct outputista nauhoitellessa aika paljon soundeja säätämään ennenkuin menee lähellekään kaiuttimesta suoraan kuuluvaa. Saako Yamahan USB-nauhoituksella suoraan kaiuttimista ulostulevaa vastaavaa soundia talteen?
Tawsky
13.10.2012 17:52:54
Alko toi 10X kaasuttelemaan Brown-mallinnostensa takia. Kuulostaa aikas maukkailta.

Tässä on muuten katsomisen arvoinen video. Eli kokonainen biisi tehty THR10-vahvistinta käyttäen. On kyllä ihan tasokkaan kuuloista jälkeä! http://www.youtube.com/watch?v=vzKOzppQi6k
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Gabe
13.10.2012 18:51:44
s8na: Lead vaikuttaisi mun korvaan olevan jonkin sortin oldskoolmarsu. AC/DC:tä siis luvassa. Gainia tässä kanavassa on yllättävän vähän.

Jep, toi lead on tosi hyvän kuuloinen. Kuullostaa hyvältä millä tahansa säädöillä ja kun gain säätimen loppupuolella tulee kivaa pikkuruttuakin soundiin.

Britti hi on aika selkeä hevimarsu, tämäkin on ehkä enemmän 80-lukuhenkinen, kuin metallijuttu. Gainit tapissa menee aika pöriseväksi ja mun mielestä parhaimmillaan puoliväligaineilla.

Sain tästäkin nyt huomattavasti enemmän irti kun otin sun ohjeiden mukaan rauhallisemmin sen gainin kanssa, siinä puolenvälin hujakoilla ihan kelvollinen soundi hard rockiin.

Modern vaikuttais sit joltain mesahenkiseltä amerikanjutulta. Löysä, fätti ja smoothi. Tästä kuitenkin lähtee ehkä ne parhaat demppisetit. Tääkään ei mulla ainakaan kestä kummankaan gainin vääntöä paljon puolen välin jälkeen.

Tämänkin soundi parani kun gain on puolessa välissä.. mutta silti ei vain jotenkin sytytä minua. Noh, 4/5 hyvää mallinnosta on enemmän kuin riittävä mulle.
juicci90
13.10.2012 19:04:02
s8na: Lead vaikuttaisi mun korvaan olevan jonkin sortin oldskoolmarsu. AC/DC:tä siis luvassa. Gainia tässä kanavassa on yllättävän vähän.

Tolla softalla kannattaa myös kokeilla vaihella noiden modernin ja brit hi:n kaapit päikseen. Saa vähän välimallin soundeja niistä aikaseks.

Kiitti! Miten kuvailisit tuota crunch mallinnosta? Entä tuo clean? En mitään metallia vedä mutta perus rock, trash ja hard rock pitäis lähteä helposti niinkuin hyvät puhtaatkin. Onko nuo efektit oikeasti noin hyviä kuin niistä puhutaan?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)