Aihe: Yamaha THR-vahvistimet
1 2 3 4 58 9 10 11 1222 23 24 25 26
aristoteles666
11.10.2012 00:59:57

s8na: Tuskinpa se silloin oli halpa ja helppokäyttöinen.

kyllä oli, DG stomp nimellä.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Ekku01
11.10.2012 01:00:36
Mitenkä tuo uusien soundien tallennus tietokoneella käytännössä tapahtuu? THR10:ssä on nuo muistipaikat, mutta entäs THR5:ssa? Korvataanko uusilla asetuksilla aina ne originaalit clean, crunch, lead ym. -kanavat, vai löytyykö tietsikkasoftan kanssa ns. uusia muistipaikkoja joihin ei pääse käsiksi muuten, vai mikä tässä on jutun juoni?
"Joh. 3:16"
s8na
11.10.2012 10:04:36

aristoteles666: kyllä oli, DG stomp nimellä.

No siis onhan tuon kalikan lattiaversio ollu mulla itellänikin. Siinä oli vähän ongelmaa överien efektien kanssa, ne oli oikeestaan käyttökelvottomia. Myös pääteasteen gaini ei toimi samalla tavalla kun tossa THR:ssä. Hyvä lankku kyllä muutoin niinkuin tuolla aiemmin jo ketjussa kirjottelin. Mut kaipais vähän päivitystä.
arppah8
11.10.2012 10:09:51

Ekku01: Mitenkä tuo uusien soundien tallennus tietokoneella käytännössä tapahtuu? THR10:ssä on nuo muistipaikat, mutta entäs THR5:ssa? Korvataanko uusilla asetuksilla aina ne originaalit clean, crunch, lead ym. -kanavat, vai löytyykö tietsikkasoftan kanssa ns. uusia muistipaikkoja joihin ei pääse käsiksi muuten, vai mikä tässä on jutun juoni?

THR5seen ei saa itseensä tallennettua mitään, tallentamiseen käytetään THR Editor-softan tyhjiä muistipaikkoja. Eli omat soundit ovat käytössä vain USBn kautta tietokoneella.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Ekku01
11.10.2012 18:42:14
arppah8: THR5seen ei saa itseensä tallennettua mitään, tallentamiseen käytetään THR Editor-softan tyhjiä muistipaikkoja. Eli omat soundit ovat käytössä vain USBn kautta tietokoneella.

Ok. Onneksi päädyin THR10:een (tosin lähes pelkästään 3-alueisen eq:n takia). Tykkään kuitenkin käyttää kitaralaitteita pääsääntöisesti mieluummin ilman tietokonetta, joten THR5 olisi varmaan jäänyt vähemmälle käytölle tuon editorin suhteen - kun ei kerran voi tallentaa kuin USB-käyttöön.
Karvamammutti
11.10.2012 19:03:37
Ekku01: Ok. Onneksi päädyin THR10:een (tosin lähes pelkästään 3-alueisen eq:n takia). Tykkään kuitenkin käyttää kitaralaitteita pääsääntöisesti mieluummin ilman tietokonetta, joten THR5 olisi varmaan jäänyt vähemmälle käytölle tuon editorin suhteen - kun ei kerran voi tallentaa kuin USB-käyttöön.

Kuka mitenkin, mie oon tuossa vitosessa käytännössä vetäny soundin vaan kohdilleen ja antanu paukkua. Ei paljo oo tarvinnu säädellä, eikä yksikään potikka paljon puolestapäivästä heitä.
Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita."
Ekku01
11.10.2012 19:17:55
Karvamammutti: Kuka mitenkin, mie oon tuossa vitosessa käytännössä vetäny soundin vaan kohdilleen ja antanu paukkua. Ei paljo oo tarvinnu säädellä, eikä yksikään potikka paljon puolestapäivästä heitä.

Tää on tietysti paras juttu. Jos on hyvä vahvistin, niin eipä sitä tartte välttämättä paljoo ruuvailla. Mulla kun ei oo vielä omakohtaista kokemusta tosta THR:stä, niin päätin pelata varman päälle ja tilata sen jossa on enemmän säätövaraa.

En tykkää tuosta säätelystä yhtään (mieluummin soitan), mutta monesti se on osoittautunut välttämättömäksi pahaksi, varsinkin näissä pienen budjetin laitteissa.
arppah8
12.10.2012 08:47:12

Samoilla linjoilla Mammutin kanssa. Eipä tuo THR5 ole ollut koneeseen kytkettynä paria äänitysproggista enempää, ihan standalone-laitteena käytän eikä yhtään tule ylimääräisiä säätömahdollisuuksia/muistipaikkoja ikävä normisoitossa. Sevverta helposti säädettävä vahvistin kyseessä että äkkiä ruuvaa soundit kohilleen joka mallinnuksella. Äänityshommissa tietty mukavaa että pääsee ruuvailemaan tarkemminkin.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Gabe
12.10.2012 09:25:56
Karvamammutti: Kuka mitenkin, mie oon tuossa vitosessa käytännössä vetäny soundin vaan kohdilleen ja antanu paukkua. Ei paljo oo tarvinnu säädellä, eikä yksikään potikka paljon puolestapäivästä heitä.

Sama täällä. Tuo pelkkä tone toimii mukavasti. Mulla tuo on reissu/satunnaisessa kotikäytössä niin en viitsinyt maksaa paria sataa lisää noista ominaisuuksista. Yllättävän hyvä tuo pikku purkki kylllä vain on... nuo efektit etenkin on toteutettu tosi hienosti. Ja mallinnuksetkin pääosin tosi onnistuneita, tuo brit hi ja modern ehkä vähän tökkii mulla mutta muuten.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
s8na
12.10.2012 10:18:48

Gabe: Sama täällä. Tuo pelkkä tone toimii mukavasti. Mulla tuo on reissu/satunnaisessa kotikäytössä niin en viitsinyt maksaa paria sataa lisää noista ominaisuuksista. Yllättävän hyvä tuo pikku purkki kylllä vain on... nuo efektit etenkin on toteutettu tosi hienosti. Ja mallinnuksetkin pääosin tosi onnistuneita, tuo brit hi ja modern ehkä vähän tökkii mulla mutta muuten.

Mä taas tykkään niistä haigaineista myös. Niissä kannattaa pitää molemmat gainit aikalailla puolessa välissä ja moderniin saa korostaa middlejä ja treblejä.

Tesmailin eilen tuota softaa ja sieltähän löyty tarkemmat säädöt kaikille efekteille. Eli ainakin choruksessa oli dry/wet säätö kaivettavissa esiin. Tuo lootan oma säädin säätää jollakin funktiolla kaikkia kyseisen efektin parametreja yhtä aikaa.
Klezberg
12.10.2012 10:22:33

s8na: Mä taas tykkään niistä haigaineista myös. Niissä kannattaa pitää molemmat gainit aikalailla puolessa välissä ja moderniin saa korostaa middlejä ja treblejä.

Gainin käyttö taitaa aika paljon olla kitarasta kiinni. Mulla, straton kanssa, Brit Hi kuulostaa kamalan ohuelta jos gaini ei ole täysillä. Tukevampi soundi tulee vasta kun gain on täysillä ja sitten voin kitaran volyymiä kyllä pudottaa.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Pop Corn
12.10.2012 10:43:46
Mites, onnistuuko tällä yölliset nauhoitussessiot USB:n kautta siten että laitteen omat kaiuttimet on mykistettyinä? (Ja monitorointi siis äänikortin kautta kuullokkeilla)

Entäpä miten vastaa USB:n kautta nauhoitukset laitteen omaa live-soundia?

Ja vielä.. kun tuo tuuttaa stereoparin kautta luonnostaan, niin onko se USB tulo mono vai stereo? Stereo kai...
.
jkourula
12.10.2012 10:51:20
Pop Corn: Mites, onnistuuko tällä yölliset nauhoitussessiot USB:n kautta siten että laitteen omat kaiuttimet on mykistettyinä? (Ja monitorointi siis äänikortin kautta kuullokkeilla)

Entäpä miten vastaa USB:n kautta nauhoitukset laitteen omaa live-soundia?

Ja vielä.. kun tuo tuuttaa stereoparin kautta luonnostaan, niin onko se USB tulo mono vai stereo? Stereo kai...

Onnistuu yölliset nauhoittelut kuten kuvasit.

Jos laitteen kautta soittaa nauhoitukset, niin saundi on tietty identtinen. En ole kokeillut soittaa jonkun muun vehkeen kautta nauhoitteluja joten vaikea sanoa sitten muuten.

USB:stä tule mono DI-signaali tuplattuna stereoksi ja sitten mallinnusten jälkeinen signaali luonnollisesti stereona.
Pop Corn
12.10.2012 11:10:56
Ok, kiitoksia. Eli toimii siis kuten arvelin.

s8na: Äänikorttihan tuo on itsessään, miksi et ottaisi monitorointia siitä kuulokeoutista? Kuulokkeiden kytkeminen mykistää kajarit.

Siis se toimii kuten mikä tahansa USB-äänikortti? Toistaa sekkarin esim. 10 muuta raitaa samanaikaisesti? Mites latenssit, jos toisilla raidoilla on vaikka raskaasti plugareita? Asio-ajurit, onko?
.
s8na
12.10.2012 11:37:58

Pop Corn: Ok, kiitoksia. Eli toimii siis kuten arvelin.

Siis se toimii kuten mikä tahansa USB-äänikortti? Toistaa sekkarin esim. 10 muuta raitaa samanaikaisesti? Mites latenssit, jos toisilla raidoilla on vaikka raskaasti plugareita? Asio-ajurit, onko?

En oo kokeillu noin hevissä käytössä, mut kyllä se mp3:sia pyörittelee :)
Klezberg
12.10.2012 11:53:31

Pop Corn: Ok, kiitoksia. Eli toimii siis kuten arvelin.

Volyyminappi Guitar määrää kuinka kovaa kitara soi suoraan vahvarin kautta.
Master määrää kuinka kovaa kitara menee tietsikalle.
USB/Aux määrää kuinka kovaa tietsikalta tuleva soi.

Onkos tuolla latenssilla niin väliä kun kitara mallintuu tuossa THR:ssä. DAW soittaa raitoja plugareineen niinkuin soittaa ja lopputulos kuuluu THR:n kautta. Mä en ole ainakaan macissa huomannut mitään ongelmaa, tosin mitään kovin raskaita projekteja ole tehnytkään.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Ekku01
12.10.2012 12:26:57
Höh, eipä tullut tästä mulle pitopeliä. Ei ollut etsimässäni soundissa havaittavaa parannusta Vox DA:n crunch 1-mallinokseen Bad monkeyn kera. Varmaan vaikutti myös kun odotukset oli niin korkealla. :o/

Etsintä jatkuu...
Sjömanni
12.10.2012 12:46:09 (muokattu 12.10.2012 12:48:17)
Ekku01: Höh, eipä tullut tästä mulle pitopeliä. Ei ollut etsimässäni soundissa havaittavaa parannusta Vox DA:n crunch 1-mallinokseen Bad monkeyn kera. Varmaan vaikutti myös kun odotukset oli niin korkealla. :o/

Etsintä jatkuu...

Siis sää ostit tän ja käytit, mitä, yhden päivän?
"Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL
Antti1
12.10.2012 12:53:27
Sjömanni: Siis sää ostit tän ja käytit, mitä, yhden päivän?

Kylläpä on kovin hankala vehje, jos ei vuorokauden soiton aikana selviä pitääkö soundista vai ei.
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)