BanZai88 10.10.2012 14:22:12 | |
---|
keitiiem: Nättiä! Mutta yks juttu mua vaan häiritsee ja pyydän anteeksi sen sanomista jo etukäteen.. Mutta pliis siirrä noi overimikit silleen ettei tuu vaihevirhettä virpan kanssa. Sit kaikilla on kivempaa. Ja vielä tän jälkeen: sorry! Heh, ei huolta. Silloin kun äänittelee jotain ihan virallista, niin mikit asettuvat paikoilleen mittanauhan kanssa. Nuo overiständit kun on käytössä monessa muussakin tarkoituksessa useasti, niin yleensä ne tulee heiteltyä vähän sinne päin, jos jotain normi treeniä äänittelee + monesti menee narulle pelkkä basari + virppa + yksi overi. |
keitiiem 10.10.2012 16:46:50 | |
---|
BanZai88: Heh, ei huolta. Silloin kun äänittelee jotain ihan virallista, niin mikit asettuvat paikoilleen mittanauhan kanssa. Nuo overiständit kun on käytössä monessa muussakin tarkoituksessa useasti, niin yleensä ne tulee heiteltyä vähän sinne päin, jos jotain normi treeniä äänittelee + monesti menee narulle pelkkä basari + virppa + yksi overi. Hyvä homma :D Mielenrauha mulle ja parempi virppasoundi sulle. |
tito 10.10.2012 17:11:26 (muokattu 10.10.2012 17:17:48) | |
---|
marktark: BanZai88: Uutta kuvaa uudelta reenikseltä. http://muusikoiden.net/dyn/users/104286.jpg Rumpujenkin väri on kyllä kiva, ja jos ois mulla tuommoiset, niin yrittäisin ehdottomasti ottaa selvää, saako tuon ruman kiskovirityksen pois basarin päältä. No, tosin mun set-upilla kisko ois ehkä käytössä. Hemmetin hieno kattaus. Ja vanhan hyvän ajan Sonoria. Jotenkin sytyttää tuo Designer-series, se oli vielä sitä aikaa kun ei säästetty joka helassa, vaikka Signature-ajoista oli jo ilmeisesti tuossa vaiheessa menty eteenpäin. Joskus visioin, että tuon kiskonhan voisi kiinnittää rummun kylkeen alaviistoon vastaavasti virityspesien alle kuten se on rummun päällä. Siihen voisi sitten tomikiinnikkeeseen ripustaa resokalvon eteen subkickin, ja jos olis rahaa törsätä niin tekis subukikin samanlaisesta Sonorin tomista, vähäkö olis tyylikäs tykki :) Ja vähän ot:na mutta edelliseen liittyen, ihmettelen yleensäkin miksi käytetään niin vähän basarin vanteeseen kiinnittyviä bd-mikkiripustuksia. Äänimiehet kautta aikojen ovat livekeikoilla juosseet yhteensä varmaan tuhansia kilometreja säätämässä etukalvoon kontaktia ottavaa bd-mikkiä. cannedheatmaista zen-kepeyttä =) |
Muovinen 10.10.2012 17:22:34 | |
---|
tito: Ja vähän ot:na mutta edelliseen liittyen, ihmettelen yleensäkin miksi käytetään niin vähän basarin vanteeseen kiinnittyviä bd-mikkiripustuksia. Äänimiehet kautta aikojen ovat livekeikoilla juosseet yhteensä varmaan tuhansia kilometreja säätämässä etukalvoon kontaktia ottavaa bd-mikkiä. Runkoresonanssien vuoksi. Ne helposti kulkeutuu ständin kautta mikkiin jos se on kosketuksissa rumpuun. -General Petrovsky |
tito 10.10.2012 17:30:09 (muokattu 10.10.2012 17:34:39) | |
---|
Muovinen: Runkoresonanssien vuoksi. Ne helposti kulkeutuu ständin kautta mikkiin jos se on kosketuksissa rumpuun. Hmm, en ihan osta tuota vaikka ymmärrän pointin. Vertaa esim tomimikit vanteissa, May-internal mikit bassorummun rungon sisällä jne. Mun Beyerdynamic Opus 99:ssäkin on luonnostaan sellainen kumi-isolaatio mikkiadapterin ja mikin välillä. Oon sinänsä nähnyt parilla isommalla stagella bd-mikin vanteessa kiinni, mutta enimmäkseenhän ne on niitä snadeja telineitä lattialla, joiden kanssa tulee heti ongelmia jos basari liikkuu, joku potkaisee mikkiständiä ym. Edit: ja kehtoripustuksella ainakin saa high-end hifistelijä kunnon eristyksen runkoäänistä. cannedheatmaista zen-kepeyttä =) |
WideAwake 10.10.2012 22:27:49 | |
---|
|
Kailis 11.10.2012 12:55:20 | |
---|
keitiiem: Nättiä! Mutta yks juttu mua vaan häiritsee ja pyydän anteeksi sen sanomista jo etukäteen.. Mutta pliis siirrä noi overimikit silleen ettei tuu vaihevirhettä virpan kanssa. Sit kaikilla on kivempaa. Ja vielä tän jälkeen: sorry! Miten tuosta kuvasta näkee vaihevirheen? jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
Kailis: Miten tuosta kuvasta näkee vaihevirheen? Kun on overimikit noin selkeästi eri etäisyyksillä virvelistä. Tokihan ne on aina vähän eri etäisyydellä jostain rummusta esim. bassarista, mutta peltien lisäksi virvelin soundi on ovarimikkien tärkein kohde. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 11.10.2012 13:16:20 | |
---|
markkuliini: Kun on overimikit noin selkeästi eri etäisyyksillä virvelistä. Tokihan ne on aina vähän eri etäisyydellä jostain rummusta esim. bassarista, mutta peltien lisäksi virvelin soundi on ovarimikkien tärkein kohde. Ja tämän pystyy kuvasta selkeästi päättelemään? Ok. jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
markkuliini 11.10.2012 13:31:57 | |
---|
Kailis: Ja tämän pystyy kuvasta selkeästi päättelemään? Ok. Pystyy juu. Esim. suht matalalle viritetyssä virvelissä perusääni/botne saattaa olla esim. 300 hertsissä. Tuon äänenkorkeuden aallonpituus on jo reilu metri ja näin ollen jos overit ovat puoli metriä eri etäisyydellä virvelistä, niin kyseinen taajuus kärsii mikeissä tosi pahasti, etenkin jos signaali summataan monoksi. Mitä matalempi taajuus -> sitä pitempi aalonpituus -> sitä harvemmassa stereomikeille sweetspotteja suhteessa kohteeseen (eli varminta laittaa ne yhtä kauas kohteesta). Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
BanZai88 11.10.2012 14:21:10 | |
---|
Kailis: Ja tämän pystyy kuvasta selkeästi päättelemään? Ok. Kyllä sen tarkkasilmäiset ja asiaan perehtyneet kaverit bongasivat. Kuvassa vasemmanpuoleinen overi on noin 15cm kauempana virvelin keskipisteestä kuin toinen. Kuvakulma tuossa hieman hämää ja näyttää että se olisi kauempana. Kuva on otettu kohtisuoraan basaria, mutta muu setin soittorintamasuunta menee vinoittain. Sen voi havaita noiden overiständien sijainnista. |
Kailis 11.10.2012 14:23:46 (muokattu 11.10.2012 14:26:02) | |
---|
No joo. 35 senttiä kuva siis vääristi =D Itse käytän overiäänityksissä yleensä XY-asetelmaa. Ei niin laaja sterokuva, mutta aika perusvarma. jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
markkuliini 11.10.2012 14:39:52 (muokattu 11.10.2012 15:13:27) | |
---|
Kailis: No joo. 35 senttiä kuva siis vääristi =D En viitannut tuohon kuvaan vaan käytin yksinkertaista esimerkkiä. Kysyit, vastasin. Ei kannattais vissiin. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Tracer 11.10.2012 15:03:26 | |
---|
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus |
Linnunlaulupuu 11.10.2012 17:47:28 | |
---|
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen" |
EJ84 11.10.2012 18:39:35 | |
---|
Anytime I use muusikoiden.net more than 30 minutes, I know I'm wasting my life away! I should be trying to accomplish something. |
Duro 11.10.2012 19:04:33 | |
---|
Linnunlaulupuu: Kundilla on kyllä härskein basarin etukalvo ikinä! Haluan samanlaisen! Remolta löytyy nuo Starfire-kalvot. Itellä oli samanlainen Cordioissa. Sitä en tiedä et saako niitä miten logomalleina noita peilikalvoja. Ja niin, on tuo kyl komee setti muutenkin. Hiton hyvin istuu peilikalvo tuon finishin kans yhteen. Hiano kaikin puolin. Tilipitappituppitappi |
Kailis 11.10.2012 19:21:16 | |
---|
markkuliini: En viitannut tuohon kuvaan vaan käytin yksinkertaista esimerkkiä. Kysyit, vastasin. Ei kannattais vissiin. Älä nyt loukkaannu. Kyse oli nimenomaan tuosta kuvasta ja mitä SIITÄ pystyy päättelemään. jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
markkuliini 11.10.2012 20:13:33 | |
---|
Kailis: Älä nyt loukkaannu. Kyse oli nimenomaan tuosta kuvasta ja mitä SIITÄ pystyy päättelemään. Juu, en toki. Mulle ei vaan ole aina selvää miksi kyselet. Tiedonhalu on jees, mutta epäilen joskus muita motiiveja. :) No mutta mikä tuossa kuvassa on epäselvää? Overeissä on virveli vaihevirheessä selkeästi. Miksi se on ongelma jos sen näkee? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 11.10.2012 22:18:29 | |
---|
Siis ainoa asia mitä ihmettelin oli se että tuosta kuvasta näkee selkeästi että ne ovat noin selkeästi eri etäisyyksillä virvelistä. Mulle ainakin hirveän vaikeaa hahmottaa kuinka syvällä ne mikit on, leveyssuunnassa toki on eroa. Mutta ok, 15 senttiä on about 2286,66667 Hz aallonpituus joka on tärkeä taajuus snaressa transienttien osalta. Eikä sun kannata olla mun motiiveista yhtään huolissaan. Tässähän tuli joillekin varmaan uutta tietoa =D jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |