Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaroiden volume-erot
1
elash
10.10.2012 17:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko minkäänlaisia keinoja (esim. pedaalia) jolla saisi tasoitettua stratojen volume-eroja, jotka johtuu mikeistä, toisissa hieman enemmän outputtia kuin toisissa. Periaatteessa kovempaa soivasta stratostahan voisi laskea mikkejä, mutta silloin (loistava) saundi kärsii.
 
Varsinkin keikalla stratojen volume-ero häiritsee, kun vaihtaa lennosta. Olisi helppoa kuitenkin polkaista vain yhtä pedaalia, jolla saisi tuon eron tasoittumaan, tietysti mahdollisimman pienellä äänenvärin muutoksella.
 
Tuli vähän sekava viesti, mutta toivottavasti siitä jotain saa selvää..
 
LaMotta
10.10.2012 17:49:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esim Boss GT-10 multiefektihärpäkkeessä on asetukset kolmelle kitaralle. Muistiin pystyy tallettamaan kullekin gaintasot sekä äänenväriasetukset. Muuten homman voi hoitaa vaikka alatasogainsäädön sisältävällä volumepedaalilla, equlla tms.
 
Vuonna 1984 - NYT
Numb
10.10.2012 18:01:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX Signal Pad.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Jucciz
10.10.2012 18:36:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tahansa neutraalisoundinen boosteri päälle heikompiulostuloisen kitaran kanssa. Neutraaliuskin on vapaaehtoista: lopullinen soundi ratkaisee ja joskus "jonkun värinen" boost voi toimia yhtä hyvin tai jopa paremmin. Näin toimin itse keikkatilanteessa. Työkaluni hommaan on Legendary Tones Time Machine Boost ja siitä nimenomaan se täyden kaistan neutraali boost, ei treble boost - sille on taas eri käyttötarkoitus.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
the-Antero
10.10.2012 19:25:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss line selector. Kaksi looppia volumesäädöillä. Toimii myös vola boostina kivasti
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
wilo
10.10.2012 21:52:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on juuri tuota hommaa hoitamassa Fulltone Fat-Boost. Oikeastaan nykyisin mulla on toi aina päällä ja olen laittanut volapotikan viereen teipin, jossa on kaksi viivaa eri asetusten kohdalla ikään kuin muistipaikkoina. Stratolle laitan enempi volaa ja Suhrille vähemmän.
 
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
Wäiski
10.10.2012 21:54:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mikä tahansa neutraalisoundinen boosteri päälle heikompiulostuloisen kitaran kanssa.
 
Uraltonen Trans-Siberian-Boost on tähän(kin) käyttöön loistava. Pedaalin voi kytkeä täysin transparentiksi tai sitten hienosti toimivan tonesäädön mukaan. Tämä on siis rakennussarja ja edellyttää kolvaustaitoa, tarkkoja silmiä tai suurennuslasia ja kätilön käsiä. Kasaus ei ole kuitenkaan paha rasti yhtään alaa harrastaneelle. Kotelo on todella pieni ja kokonaisuus laadukas.
 
Behringerillä on tai ainakin oli joku periaatteessa hyvä ja halpa boxi (muistaakseni AB 100), mutta siitä oli läpinäkyvyys kaukana.
 
kimurantti1
10.10.2012 22:11:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Xoticin RC Booster on toistaiseksi paras boosteri, johon mä olen törmännyt. Ei halpa, mutta aivan sairaan hyvä. Torilla näkyisi olevan tälläkin hetkellä yksi myynnissä oikein kohtuulliseen hintaan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=683895
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
LaMotta
10.10.2012 22:14:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainenkin voisi toimia http://www.google.fi/search?q=t-rex … CA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=926
 
Vuonna 1984 - NYT
Jii-Gee
10.10.2012 22:43:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainenkin voisi toimia
 
http://cdn.mos.musicradar.com/image … oil-splitting-strat-knob-460-85.jpg
 
Kuvassa ollaan tositoimissa, mukana siis selkee käyttöohje miten tota voi käyttää.
 
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «